Kanin Madotus ! AUTTAKAA VIISAAT :D

Madotus

moooips,
Monesti vuodessa kani täytyy madottaa?
Minulle on sanottu että ''Axilur'' On kanien madotus lääke ja on hyvä,Niin saako sitä normaalista apteekista josta ostetaan ihmisillekkin lääkkeet ? :D:D
Ja paljon maksaa vaikka jos ostaa 5 matolääkettä ?

5

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maunomatonen

Joo axilur on niitä harvoja matolääkkeitä, mitkä kanille sopii. Saa apteekista ilman reseptiä. Matolääkkeet saa pakkauksissa, erikseen tabletteja et saa. Osta mieluummin 250mg, eikä sitä 500mg. 250mg tabletti on helpompi jakaa paloihin kanille.

Miksi muuten madotat? Onko oireita kuten laihtumista? Aiheesta suosittelen madottamaan, mutta "huvikseen" madottaminen on mielestäni turhaa.

• kanitkanit

Vähän oon ajatellu että toinen kanini laihtuu. :(
      Nii päätin varmistaa. Ja kannattaa toisellekkin sit antaa jos toisellekki annan .
      Ja varalta myös annan. kiitos neuvosta sulle

• outomatonen

mutta mikäs lääke on sitten advocate? matolääke josta laitetaan kolme tippaa niskaan, ei siis suun kautta otettava? tällaisestakin olen kuullut..

• maunomatonen

Niskaan tiputettavat lääkkeet, joihin olen törmännyt ovat olleet loishäätöön. Voi tietysti olla että on olemassa niskaan laitettavia matolääkkeitä, mutta kaikki matolääkkeet eivät ole kaneille tarkoitettuja. Lääkkeet ovat yleensä koirien tai kissojen, mutta kaneille sopivia ovat ainakin axilur ja flubenol.

Axilur _250mg_ annostus kanille: 20mg/kg kerran päivässä, viiden päivän ajan. Yksinkertaisemmin sanottuna puolikas tabletti kuuden kilon kanille.

Joten: jos kanisi on vaikka 2kg, annat kanillesi siis 1/6 tabletista.

• 2 kanin emäntä

Olen joskus käyttänyt Flubenol Vet oraalipastaa, joka annostellaan kilojen mukaan. Madotus kannattaa tehdä syksyisin, jos kani paljon oleileee ulkona kesällä.

Voit kysyä neuvoa myös suoraan eläinlääkäriltä. Ei ne yleensä neuvoista maksua ota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3456
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3216
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3034
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      3011
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2911
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2688
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2500
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2361
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2235
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2012
    Aihe