Mersun ruosteongelmat

e-sarjan omistaja

Mistä johtuu, että uudetkin mersut ruostuvat?

Varsinkin ovien alareunat tuntuvat olevan ruostumiselle alttiita.

Pitäisikö auton ostajan viedä juuri ostettu mersu ruostesuojaukseen vai hankaako ovet runkoa vasten?

Omassa vm 2010 e-mersussa on ruostetta ovissa.

33

4560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruosteongelmat johtuvat osittain suomalaisesta oudosta tavasta kylvää suolaa teille. Osittain ongelma johtuu kustannustehokkuuden korostumisesta kaikessa kaupankäynnissä. Ohennetaan hieman maalipintaa ja peltiä niin saadaan kustannuksia alas. Lopputulos on sitten tämä. Itse käyttäisin uuden auton heti välittömästi ruostesuojauksessa ennen käyttöä. Nykyään uusilla autoilla ajetaan enintään 10 vuotta joka on huomioitu myös autoja valmistettaessa.

      Itse epäilen tuota viestiäsi, koska käsittääkseni ovien pintapellit ovat nykyään mersuissa alumiinisia. Kannattaa ottaa yhteyttä Vehoon ja sitä kautta Mercedeksen tehtaalle.

      • heemmmoheii

        Suomessa teiden suolaus on pientä verrattuna Saksaan, jossa nastarenkaat on kielletty. !0 vuotta Saksassa ajaneena tiedän asiasta jotakin.
        Lieneekö totta mutta olen kuullut että uusissa mersuissa ainakaan ovia ei saisi ruostesuojata.


      • c mersu
        heemmmoheii kirjoitti:

        Suomessa teiden suolaus on pientä verrattuna Saksaan, jossa nastarenkaat on kielletty. !0 vuotta Saksassa ajaneena tiedän asiasta jotakin.
        Lieneekö totta mutta olen kuullut että uusissa mersuissa ainakaan ovia ei saisi ruostesuojata.

        Uusia mersuja ei saa ruostesuojata. (Tietysti jos ostaa auton käteisellä ja haluaa menettää takuun niin voihan sen tehdä.) Autossa on niin paljon hienoa tekniikkaa ja myös veden poisto aukkoja, sekä suljettuja koteloita, että työ olisi turhan haastava ja voisi vahingoittaa jotain.

        Auton pitäisi kestää moitteettomasti jos alustan pesee pari kertaa vuodessa ja muutenkin suolaisina aikoina huuhtelee ajon jälkeen. Sekä pitää auton maalipinnasta huolta esim. vahaamalla.

        Eri vuosi- ja tyyppimalleissa on erilaisia ratkaisuja, kuten esim, ovista, tai takakontin kannesta saattaa puuttuu veden poistoaukot. Hieman erikoisilta ratkaisuilta tuntuvat joskus, mutta autot on tarkoitettu ajoon ja suojaamaan matkustajia. Turha auton hemmottelu ja mahdollisimman virheettömänä pitäminen lienee pidemmän päälle merkityksetöntä.

        Kyllä uusissa mersuissa on alumiiniosia ja ilmeisesti vesimaali, jonka päällä kova nanolakka. Tuo lakkapinta menee rikki helposti kiveniskuista tai vaikkapa suola-auton osuessa kohdalle. Se kun syytää niitä suolapaloja aika korkealle. Jos lakka ja maali menee rikki metalliin asti, paljastuu alta pehmyt metalli (alumiini) pinta, joka murenee, jos sitä rapsuttaa. Jos pinta jätetään auki , alkaa hapettuminen.

        Tuollainen kivenisku ei lähde juurikaan minnekään leviämään, mutta kannattaa se heti suojata maalikynän maalilla ja vaikka vahata päälle.

        Nanolakka toisaalta myös estää hyvin naarmuuntumista ja auto pysyy uuden näköisenä kauan.


      • P.askoja ostatte

        "Ruosteongelmat johtuvat osittain suomalaisesta oudosta tavasta kylvää suolaa teille. Osittain ongelma johtuu kustannustehokkuuden korostumisesta kaikessa kaupankäynnissä. Ohennetaan hieman maalipintaa ja peltiä niin saadaan kustannuksia alas. Lopputulos on sitten tämä."

        Ettäkö näin!sekö mersu ei kestä vaikka ajetaan suolaliuoksessa,ei sen hintasen auton ole varaa ruostua.

        Sen verran se kuppapesä maksaa että ruostetta ei saa olla.edes 15 vuotta vanhassa,eihän sillä muuten tee mitään.


      • Suojaamomies
        c mersu kirjoitti:

        Uusia mersuja ei saa ruostesuojata. (Tietysti jos ostaa auton käteisellä ja haluaa menettää takuun niin voihan sen tehdä.) Autossa on niin paljon hienoa tekniikkaa ja myös veden poisto aukkoja, sekä suljettuja koteloita, että työ olisi turhan haastava ja voisi vahingoittaa jotain.

        Auton pitäisi kestää moitteettomasti jos alustan pesee pari kertaa vuodessa ja muutenkin suolaisina aikoina huuhtelee ajon jälkeen. Sekä pitää auton maalipinnasta huolta esim. vahaamalla.

        Eri vuosi- ja tyyppimalleissa on erilaisia ratkaisuja, kuten esim, ovista, tai takakontin kannesta saattaa puuttuu veden poistoaukot. Hieman erikoisilta ratkaisuilta tuntuvat joskus, mutta autot on tarkoitettu ajoon ja suojaamaan matkustajia. Turha auton hemmottelu ja mahdollisimman virheettömänä pitäminen lienee pidemmän päälle merkityksetöntä.

        Kyllä uusissa mersuissa on alumiiniosia ja ilmeisesti vesimaali, jonka päällä kova nanolakka. Tuo lakkapinta menee rikki helposti kiveniskuista tai vaikkapa suola-auton osuessa kohdalle. Se kun syytää niitä suolapaloja aika korkealle. Jos lakka ja maali menee rikki metalliin asti, paljastuu alta pehmyt metalli (alumiini) pinta, joka murenee, jos sitä rapsuttaa. Jos pinta jätetään auki , alkaa hapettuminen.

        Tuollainen kivenisku ei lähde juurikaan minnekään leviämään, mutta kannattaa se heti suojata maalikynän maalilla ja vaikka vahata päälle.

        Nanolakka toisaalta myös estää hyvin naarmuuntumista ja auto pysyy uuden näköisenä kauan.

        PÄIVITÄ TIETOSI!
        KAIKILTA maahantuojilta ja valmistajilta on saatu kirjalliset hyväksynnät standardinmukaisten ruosteenestokäsittelyiden tekemiselle. Näitä käsittelyitä tekevät VALVOTUT ja SERTIFIKAATIN omistavat ruosteenestoliikkeet kautta maan.

        Nämä käsittelyt eivät siis vaikuta auton takuisiin millään tapaa!! http://www.arekl.info/images/arekl-juliste.jpg
        http://www.senotec.fi/?palvelut/ruosteenestokaesittelyt.html

        Villit suojaajat, jotka voivat käyttää mitä tahansa aineita ja menetelmiä, ovatkin sitten täysin toinen asia. Silloin takuista voidaan vetäytyäkin.


    • ajamiseen tarvitaan

      ajokortti. Sinulla on vielä äidin nänni suussa mutta kun kasvat aikuiseksi ja saat ajokortin ja pääset omistamaan jonkun 20v vanhan auton voit tulla uudestaan viisastelemaan tänne.

    • lapsi2

      Pese ja vahaa se auto joskus. Ruostuuhan se kun ajelet sateessa etkä sen jälkeen kuivaa autoa. Ihan eri asia joku uusi mersu kuin joku prole Huyndai johon ruoste ei tartu edes säälistä.

    • Lentoruoste

      Kun auto menee purkaamolle niin se rouhitaan silpuksi ja laitetaan sekaan kaikkea romurautaa joka sulatetaan ja valssataan sitten "terästehtaassa" peltirullaksi.Se rulla sitten toimitetaan Mersun tehtaalle jossa siitä tehdään Mersu.Ei ole ihme että jo pari vuotiaat Mersut kukkii,on se raaka aine niin epäpuhdasta.Mitä epäjalompaa "teräs" on niin sitä helpommin se ruostuu,Tarpeeksi huono raaka- aine ruostuu jo itsekseen sisältä päin johtuen epäpuhtauksista joita on itse raaka-aineessa.Mersussa on lisäksi ohut ja "hengittävä" vesimaali ; varmasti ruostuu.Mersu myy asiakkaille puhdistus ainetta jolla saa ruostepisamat häviämään ! Kysy Veholta ainetta jolla saa "lento ruosteen" pois maalipinnasta.Paikallisen automaalaamon (joka tekee täällä Mersun takuu maalaukset) maalarin mielestä W210 ruoste ongelmat oli pieniä siihen verrattuna mitä on kohta tulossa W211 ja W212 malleihin ,A-mallista puhmattakaan.

      • Suoli elpyy?

        Harvoin noin paljon p-kaa saa yksi ihminen kerralla aikaan. Oikein kunnon töräys.


      • 19+5

        Minulla oli joskus mersu joka oli ilmeisesti tehty laivaraudan jäänteistä koska se kellui vedessä....


    • provonaattori

      Vm. 2010 e-mersussa on jo alumiinipellit, ei ne ruostu. Olet varmaankin ostanut mannelta -90 luvun mesen 15 v. uudempana.

      • roger will co

        Kai vahaajat muistatte pestä ja vahata hyvin ne kohdat, jotka ovat altteimmat ruosteelle?

        Eli ovien alareunat sisäpuolen peltitaitoksen kohdalta ja useissa merkeissä takalokasuojan kaaren sisätaitos, myös muovi (mikä missäin) sisälokasuojan ja pellin väli.

        Muista myös pohjan pesu!

        Konepellin hinkkaaminen ei ongelmakohtiin auta.


    • mersuu...mersuu.....

      Mut eihän mersulla tarvitse muuta kuin ajaa sen miljoona kilometriä.......

      • mersumies

        Nauroin niin että perse repes :D


    • niinpä niin...
      • Ronbert Gaugh

      • ex-mb
        Ronbert Gaugh kirjoitti:

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=Audi A4 -07

        Kertokaahan nyt viisaat mikä automerkki nykyään ei ole altis ruosteelle.
        Toisaalta mikä muu kuin mersu antaa 30v koritakuun, edellyttää toki että huoltokirja on ajan tasalla.

        30 v koritakuu on ihan vitsi. tehdas maksaa esim 4000 € ovien reunojen korjauksesta puolet ja sitä rataa..


      • ei ruostepeikkoa
        Ronbert Gaugh kirjoitti:

        http://www.senotec.fi/?kuvat/kansio.html?vuosi=2011&kansio=Audi A4 -07

        Kertokaahan nyt viisaat mikä automerkki nykyään ei ole altis ruosteelle.
        Toisaalta mikä muu kuin mersu antaa 30v koritakuun, edellyttää toki että huoltokirja on ajan tasalla.

        on minulla joskus mersukin ollut, edellinen oli pösö 605 vm -95 minulta lähtiessä ajettu 400 000 km, korissa ei ruostetta, takasillassa kyllä, mutta ei katsastusmiehen meisseli pystynyt,
        nyt on edellen pösö 406 vm 2003 , korissa ei ruostetta, takasillasssa vähän pintahilettä, katsastusmieskin sanoi, ettei ole näin hyvin säilynyttä tämänikäistä autoa nähnyt,
        kaverella mersuja, aina näkyy ruostepeikkoa, milloin missäkin,
        muuten varmaan hyviä autoja,
        seuraavaksi autoksi katselllut joko pösö 607 tai jotain mersua, mutta niitäkin haukkuvat näillä palstoilla niin paljon, että onko niissä perää, tiedä sitä


      • Senotec Oy

    • ex- mb

      W210 mersuni ruostui konepeltiä ja kattoa myöten 5 vuoden ikäisenä siten että piti viedä ylimaalaukseen. Toki ovenreunat oli aiemmin korjailtu.

      Mersu on ihan kuraa verrattuna esim Volvoon. C ja E mesejä näkee karmeassa kunnossa 5-10 vuotiaina , ovet , pyöränkaaret, takaluukku,, pahempia kuin 70 luvun ranskikset.

      Volvo on virheetön vielä 10 vuotiaana.

      se vaan on nyt karu tosiasia.

    • Volvoristi

      "Volvo on virheetön vielä 10 vuotiaana."

      Itselläni S80 D5 2003 mallia, kaikki pyöränkaaret ruosteessa ja takaluukku myös, toki auto oli edullinen hankintahinnaltaan (5500€) ja kilometrejä 390tkm.

      Se nyt vaan on niin että kun autolla ajetaan suolapaskakurassa, peseminen unohtuu ja kilometrejä kertyy niin ruostuminen on tosiasia, tekniikka tuossa on toki moitteetonta.

      • entinenMBmies

        No minä ajelin noin 25-vuotta vanhoilla mersuilla. Olin kyllä tyytyväinen niiden tekniikkaan. Viimeinen oli 1995 -mallinen. Sekin oli päältäpäin hyvä, mutta pohjasta ja tuulilasin sivuista osin mätä. Se olikin sitten minun viimeinen mersuni. Nykyisin ajan volvo s80:llä. En oikein ymmärrä miten Volvoristin volvo oli noin pahoin ruostunut. Tuskin se aivan tyypillistä on, sillä minullakin on sama vuosimalli eikä siinä ole ainakaan näkyvää ruostetta ulkopuolella eikä pohjassa. samoin edellinen volvoni 1999 malli oli ruosteeton. Siirryin volvoon juuri sen ruostumattomuuden vuoksi ja onhan se kohtuullinen ajaa ja pieniruokainen diisselinä.


    • ex mb

      Eipä ollut unohtunut mesen peseminen, ja aikaisempi oli 124 mallinen, samalla tavalla hoidettu, 500 000 ajettu eikä ollut katot ja konepellit ruosteessa.

      w210 sarja on ihan ruostepommi, mb vaihtoi jotkut litkumaalit siihen. Alustassa on myös piilossa ruostekohtia mm etujousten kiinnitys, etutukivarsi, takapuskurin alukset.. kuraa kuraa . Volvossa ei ole tälläisiä miinoja alustassakaan.

    • Fjddd

      W 210 mallia tehtiin vuosina 1995-2002, eli sun Meses on kohta 20 vuotta vanha. Kuuluuko tuollaisen auton ylipäätään olla päivittäisessä käytössä? Yli puoli miljoonaa kilometriä kohtuuullisella käytöllä vaiko wanha taxi jolloin tuon voi melkein tuplata...

    • Citikka ei ruostu

      Miten ihmeessä te olette nyt sitä mieltä mersusta että se ruostuu?

      Laitoitte oikein laidallisen tulemaan,tätähän miniä kerroin jo tuolla yhdessä aloituksessa ,CITRÖEN ON PAREMPI C5 HDI 2.2 FARMARI, ei se ruostu,mutta mitä tekee mersu?

      No ainakin nyt joka on taas pajalla ollut kaksiviikkoa niin se mersu ruostuu,vaikka keväällä laitoin toistatuhatta euroa ja taka akselin paikkautin (hitsasivat peltiä) jne...

      Nyt sitten vuorostaan levisi tielle kun jokisen eväät,lavettilla lähti eikä ole näkynyt moista kahteen viikkoon.

      Ai että ostanko mersun,no arvatkaa ostanko,juma-lauta auton rottelo ei kestä ajaa 380000e heilauttamalla niin enpä osta,ajakoot muut hullut idiootit pas-koilla.

      Se ruostuu silmissä,ottakaapa kuva tänään ja parin kuukauden päästä seuraava niin takuulla näette eron,eiköhän se kovinkin mersu tolloilijan hymy hyydy,tai on totaallisen tollo.(onhan niitä).

      • esim. Maailmalle

        Rapeita ranskalaisia nautin vain Hesessä, muuten kiertäen ranskalaiset kaukaa mm. jälleenmyyntiarvon takia.
        Kannattaa pysyä tuolla citroenin sivuilla ja kehua siellä autoansa, tämä sivusto on mersuja varten


      • Lujaa laatua Lata
        esim. Maailmalle kirjoitti:

        Rapeita ranskalaisia nautin vain Hesessä, muuten kiertäen ranskalaiset kaukaa mm. jälleenmyyntiarvon takia.
        Kannattaa pysyä tuolla citroenin sivuilla ja kehua siellä autoansa, tämä sivusto on mersuja varten

        Niinpä niin mersuja varten. http://www.autokuplii.kotisivukone.com/


      • DSG -10
        Lujaa laatua Lata kirjoitti:

        Niinpä niin mersuja varten. http://www.autokuplii.kotisivukone.com/

        Kolme vuotta vanhas passatis oli vastaavaa kuplimista, kuulemma pohjamaaliongelma, korjattiin takuulla ja huollon ajaksi sain edullisesti sijaisauton käyttööni.
        Mites mersulla nämä asiat hoidetaan?


      • Znpuutos
        DSG -10 kirjoitti:

        Kolme vuotta vanhas passatis oli vastaavaa kuplimista, kuulemma pohjamaaliongelma, korjattiin takuulla ja huollon ajaksi sain edullisesti sijaisauton käyttööni.
        Mites mersulla nämä asiat hoidetaan?

        Kuvista päätellen sinkkiä pukkaa. Näyttäis ei sijaisautoa.


    • Tyytyväinen

      Senotec.fi on erikoistunut mersuihin, kannattaa kysellä sieltä mitä kannattaa tehdä ja minkä takia.

      • Tyytyväinen

    • ei ole mersu ruostee

      mun väyrysmersus ei ole missään ruostetta tosiaan se ruostesuojattu joskus totta kai jos ei ruostesuojaa autoa nii se ruostuuu

    • Anonyymi

      Kyllä. Heti uutena ruosteenestokäsittely ja tarkistukset 3 vuoden välein. Tilanne on tällöin hallittavissa. Suola tekee kaikista autoista selvää muuten. Ruostuminen alkaa koteloista ja päälle näkyvä ruoste on lopun merkki autolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe