Terve kaikille
Olisiko jollain asiantuntemusta/tarkkaa tietoa V12-koneessa laturin yläpuolella olevasta ilmapumpun poisottamisesta eli voiko pumpun poistaa letkuineen joita menee vähän "sinnetänne" koska
tietääkseni koko pumppu on turha?
Onko tietoa V12HE ilmapumpusta
2
314
Vastaukset
- juku
Laitehan on jokin pakokaasujen puhdistukseen liittyvä (emission control) Ja suomen säädösten mukaan ei tarvita. Toisaalta jos se toimii niin miksi poistaa? Tulpattavia reikiäkin on imusarjassa muutama... En tiedä onko sillä oleellista vaikutusta moottorin tehoihin!
- V12
Totta, olen tutkinut mihin pumpusta letkuja menee ja "turhahan" (yksi ylimääräinen mahdollinen rikki menevä osa)koko pumppu on koska eihän esim. pakokaasujen päästömäärät vähene vaikka sekaan pumpattaisiin kuinkapaljon ilmaa (ilman pumppaaminen USA-logiikkaa). Minua askarruttaa juuri ne "imusarjaan" ym. letku, "kalvot" tms. mitkä järjestelmässä on - uskaltaako ne vain kaikki poistaa ja tulpata reiät ja vaikuttaako merkittävästi seossuhteeseen ja sitä kautta
esim käyntiin yms? Olisiko kellään kokemusta tai varmaa tietoa asiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222748Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101852Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671739Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.521705Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191653Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971633Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701440Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001235Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311178Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121137