Homoillekin oikeus avioitua!!!

Toivottavasti homoseksuaalisuus tulee näyttämään vuonna 2013 ihmisoikeudellisen paikkansa täällä Suomen valtiossa, että suomalaisia homoseksuaalejakin alettaisi ihan oikeasti vihkimään edes MAISTRAATISSA!!

On täysin järjettömyyttä pitää Suomea hyvin "natsimielisenä" siinä asiassa ja kuunnella joidenkin "kiihkokristityiden" kantaa asiassa, joille se vähiten varmasti tulisi kuulua! Minut heteromiehenä kyllä sallitaan viedä nyk. avovaimoni vihille vaikka MAISTRAATISSA, mutta ei tässä maassa ole lainvoimaista viedä homoseksuaali rakastamaansa miestä/naista vihille edes MAISTRAATISSA. Sitä oudoksun, kun Suomen tulisi luetella jonkinlaiseksi ns. "sivistysvaltioksi" ja minullle tämä valtio on homojenkin suhteen vain pelkkä TEOKRATIA!!! Tärkeintä ois että olisi olemassa homoseksuaaleilla mennä avioliittoon yhtälailla (vaikka en itse hetomiehenä avioliitosta pidä) kuin heteroillakin, eikä se että avoliitto laitettaisi yhtään parempaan asemaan heteroiden tai homojen kesken. Avioliitto on minusta täysin persettä. Mieshän saa naiseltaan muutenkin, eikä siihen tarvita avioliittoa, mutta ihmisiä jotka ovat eläneet toistensa kanssa yli 10 vuotta tulisi mielestäni ringastaa AVIOLIITTOON!!! Homoissakin on kyse ihmisistä ja sitä et voi kiistää!??!? Kukaan ei ole puhunut esim. homokissasta tai -koirasta vaikka niitäkin varmasti on!!!

30

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;:;

      Mikä on avioliitto, jos Raamattua ei pidä ottaa tosissaan, ateisti? Avioliittohan määritellään Raamatussa naisen ja miehen välille, ei miesten tai naisten.

      Miksi homoseksuaalisuuden harjoittajat edes haluavat vihille kirkoissa tai muuten, jos he eivät pidä Raamattua totena?

      Miksi ottaa rusinat pullasta? Miksi ottaa Raamatusta avioliitto, muttei homoseksuaalisen käyttäytymisen syntisyyttä? Luuletko Jumalan tekevän niin?

      • "Miksi homoseksuaalisuuden harjoittajat edes haluavat vihille kirkoissa tai muuten, jos he eivät pidä Raamattua totena?"

        Kirkkohäät ovat se vallitseva ihanne mitä häämenoihin tulee. Jopa sikäli että esim. japanissa monet haluavat kirkkohäät kaikkine siihen kuuluvine piirteineen vaikka vain hyvin pieni vähemmistö japanilaisesti oikeasti on kristittyjä.

        Ja suurin syyn miksi homot ylipäänsä haluavat mukaan nimenomaan avioliittoinstituution on myös pitkälti se että se on ihanne. Niin moni asia länsimaisessa kulttuurissakin pyörii nimenomaan avioliiton ympärillä ja avioliittoon pääseminen on suuri ihanne. Ja tältä pohjalta myös homot haluavat tulla vihityksi avioliittoon.


      • Avioliitto määritellään myöskin Suomen laissa, eikä vain RAAMATUSSA, S**T*N*N HYEENAT ja sitä toivoisin teidän YMMÄRTÄÄ!!! Teissä ittessänne elää jokin sellainen SAATANA, kun ette anna ihmisten tehdä valintojaan vaan senkin pitäis tehdä jonkun H*LV*TIN SATUKIRJAN, nimeltä RAAMATTU!! Menkää S**T*N*N HYEENAT ITSEENNE JA EHEYTTÄKÄÄ ITSENNE VASTAAMAAN JO VIHDOINKIN TÄTÄ 2010-LUKUA, eikä mitään 1600-LUKUA TEIDÄNLAISISSANNE ELI SE S**TAN*NP*LVONT*KIN!!!

        Jos homoseksuaaleja tulee odottaa SINUSTA MITÄTÖN USKOVAINEN:

        "Miksi ottaa Raamatusta avioliitto esille, muttei homoseksuaalisen käyttäytymisen syntisyyttä? Luuletko Jumalan tekevän niin?" VITUT!!! Mä en ollenkaan hyväksy sitä, että ihminen toimisi edes Jumalana jos sellaista muille uskotetaan olevan. Monen on siis pitänyt nähdä ittensä taivaassa tai helvetissä, jotta minulle tulee puhua moisista kuoleman jälkeisistä asioista.

        Reijo Mäki (viime päivien dokumentti "ateistista"): "ihmisten tulisi elää tätä päivää, eikä ajatella sitä että aavan tuolla puolen on maa".
        Sitä te uskovaiset just elätte. Mitä varten muuten elätte eli sellaista varten jota ei ole olemassa? Perusteet sille että on edes uskovainen on se, että omaa sen oikeaksi ilman mitään Raamattua, mutta teille on perusteet sille että olette uskovaisia Raamatussa eli olette hiivatin tyhmiä ollaksenne edes tervejärkisiä ihmisiä. Jos uskoo Raamatun sanaan on siis mielestäni vääränlaisesti uskovainen! Uskovainen ei ole ateisti. Teitä uskovaisia odottaa vain ne taivasparatiisit ja helvetit...kuten huomaat niin yksikään todellinen ateisti ei anna teidän paskapuheillenne helvetistä tai taivaastakaan mitään arvoa. Te valitsette sen itse, minkä itsellenne saatte (ateisti kuopataan hautaan ja that´s it). Se ei ole ateistin tehtävä valita teille kuin ei itselleenkään!!! Te siis valitsette onko teille helvetti vai taivas parempi vaihtoehto, mutta ei koskaan ateisti!!!

        TODISTA JO SE SAATANAN VALHEESI MUIDEN PUOLESTASI SIITÄ JUMALASTASI JA MENE SEN LUO SANOMAAN ETTÄ TÄÄLLÄ TARVITTAISI TODISTEITA JUMALAN OLEMASSA OLOSTA!!!??!??! MISSÄ SE JUMALASI ON ???!!?? KERRO!!!

        Että mä vihaan teitä uskovaiset, KUN PERUSTATTE KAIKEN SILLE HELKKARIN RAAMATTUOPILLENNE, joka ei ole TOTUUS!!!!!!!! Käsitätkö, mikä totuuden erottaa fiktiosta, SAATANAN HYEENA!??!!?

        Teillä on aivojen tilalla vain sahanpurua ja siksi uskotte Jumalaan!?

        Homot tulee saada vihkimisoikeudet muutoin heteroiltakin se tulisi evätä, jolloin tämä Suomi ei olisi mikään sivistys- tai oikeusvaltio enää!!! Uskovaisia kohtaan minulta alkoi ainakin turpakäräjät tällöin jos koittavat ihmisoikeuksia evätä ja se alkoi homoseksuaaleista!! Minut on kasvatettu sentään suvaitsemaan ihmisiä ateistina, vaikka uskonnollisia kristittyjä en voi suvaita koska heidän mielipiteensä alkaa ja loppuu uskonnollisesti eikä riippumatta mistään uskonnollisuudesta vaan TULKINNASTA....itsehän kutsutte Suomea uskonvapaaksi maaksi. Ei tämä kovin paljon uskonvapauksellinen ole, jos viette esim. kaikki sellainen mikä ois ihmiselle henkilökohtaisesti pyhää!!! Sinä esim. välität kirkollisista joulupyhistä mutta minä en, koska se on muille tällöin jokin "painostettu olotila" kuin teidänlaisillenne tyypeille!!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Avioliitto määritellään myöskin Suomen laissa, eikä vain RAAMATUSSA, S**T*N*N HYEENAT ja sitä toivoisin teidän YMMÄRTÄÄ!!! Teissä ittessänne elää jokin sellainen SAATANA, kun ette anna ihmisten tehdä valintojaan vaan senkin pitäis tehdä jonkun H*LV*TIN SATUKIRJAN, nimeltä RAAMATTU!! Menkää S**T*N*N HYEENAT ITSEENNE JA EHEYTTÄKÄÄ ITSENNE VASTAAMAAN JO VIHDOINKIN TÄTÄ 2010-LUKUA, eikä mitään 1600-LUKUA TEIDÄNLAISISSANNE ELI SE S**TAN*NP*LVONT*KIN!!!

        Jos homoseksuaaleja tulee odottaa SINUSTA MITÄTÖN USKOVAINEN:

        "Miksi ottaa Raamatusta avioliitto esille, muttei homoseksuaalisen käyttäytymisen syntisyyttä? Luuletko Jumalan tekevän niin?" VITUT!!! Mä en ollenkaan hyväksy sitä, että ihminen toimisi edes Jumalana jos sellaista muille uskotetaan olevan. Monen on siis pitänyt nähdä ittensä taivaassa tai helvetissä, jotta minulle tulee puhua moisista kuoleman jälkeisistä asioista.

        Reijo Mäki (viime päivien dokumentti "ateistista"): "ihmisten tulisi elää tätä päivää, eikä ajatella sitä että aavan tuolla puolen on maa".
        Sitä te uskovaiset just elätte. Mitä varten muuten elätte eli sellaista varten jota ei ole olemassa? Perusteet sille että on edes uskovainen on se, että omaa sen oikeaksi ilman mitään Raamattua, mutta teille on perusteet sille että olette uskovaisia Raamatussa eli olette hiivatin tyhmiä ollaksenne edes tervejärkisiä ihmisiä. Jos uskoo Raamatun sanaan on siis mielestäni vääränlaisesti uskovainen! Uskovainen ei ole ateisti. Teitä uskovaisia odottaa vain ne taivasparatiisit ja helvetit...kuten huomaat niin yksikään todellinen ateisti ei anna teidän paskapuheillenne helvetistä tai taivaastakaan mitään arvoa. Te valitsette sen itse, minkä itsellenne saatte (ateisti kuopataan hautaan ja that´s it). Se ei ole ateistin tehtävä valita teille kuin ei itselleenkään!!! Te siis valitsette onko teille helvetti vai taivas parempi vaihtoehto, mutta ei koskaan ateisti!!!

        TODISTA JO SE SAATANAN VALHEESI MUIDEN PUOLESTASI SIITÄ JUMALASTASI JA MENE SEN LUO SANOMAAN ETTÄ TÄÄLLÄ TARVITTAISI TODISTEITA JUMALAN OLEMASSA OLOSTA!!!??!??! MISSÄ SE JUMALASI ON ???!!?? KERRO!!!

        Että mä vihaan teitä uskovaiset, KUN PERUSTATTE KAIKEN SILLE HELKKARIN RAAMATTUOPILLENNE, joka ei ole TOTUUS!!!!!!!! Käsitätkö, mikä totuuden erottaa fiktiosta, SAATANAN HYEENA!??!!?

        Teillä on aivojen tilalla vain sahanpurua ja siksi uskotte Jumalaan!?

        Homot tulee saada vihkimisoikeudet muutoin heteroiltakin se tulisi evätä, jolloin tämä Suomi ei olisi mikään sivistys- tai oikeusvaltio enää!!! Uskovaisia kohtaan minulta alkoi ainakin turpakäräjät tällöin jos koittavat ihmisoikeuksia evätä ja se alkoi homoseksuaaleista!! Minut on kasvatettu sentään suvaitsemaan ihmisiä ateistina, vaikka uskonnollisia kristittyjä en voi suvaita koska heidän mielipiteensä alkaa ja loppuu uskonnollisesti eikä riippumatta mistään uskonnollisuudesta vaan TULKINNASTA....itsehän kutsutte Suomea uskonvapaaksi maaksi. Ei tämä kovin paljon uskonvapauksellinen ole, jos viette esim. kaikki sellainen mikä ois ihmiselle henkilökohtaisesti pyhää!!! Sinä esim. välität kirkollisista joulupyhistä mutta minä en, koska se on muille tällöin jokin "painostettu olotila" kuin teidänlaisillenne tyypeille!!!

        Ateistille ei myöskään valita taivasta tai helvetiäkään. Se mistä kaikkein eniten kiihdytte on lopulta teidän oma juttunne, joka ei kuulu ateistille. Ateistille ei kuulu myöskään teiltä mihin ateisti joutuu!! Se on vaan teidän oma asianne, eikä siihen tule ringastaa noita vaihtoehtoja. Mä joudun kuollessani monttuun ja minut kuopataan sinne ja hämmästelen, miksei eutanasiaa laillisteta edes ateisteille Suomessa!! Teidän sanaanne pitää kuunnella silloinkin kun tahtoisin kuolla!? Eikö armomurha eli eutanasia ole kunnioitettava asia!!!!!????? Itse tahdon saavani joskus eutanasia-mahdollisuuden kuin juoda ja syödä monta vuotta peräisin kaikenmaailman myrkkyjä, jotta eläisin parikymmentä vuotta pitempään!!! Kaikkein kunniallisinta on ihmisellä, joka kuolee saappaat jalassa ja vakaalla mielellä kun rämmiskelee täällä veronmaksajien kustannuksella henkitoreissa ja ainut jota tahtois on tehdä itselleen eutanasia!!!


      • Kantapää

        "Miksi ottaa rusinat pullasta? Miksi ottaa Raamatusta avioliitto, muttei homoseksuaalisen käyttäytymisen syntisyyttä? Luuletko Jumalan tekevän niin?"

        Miksi ottaa rusinat pullasta ja poimia raamatun Sodoma&Gomorra osiosta se että homous on syntiä, mutta jättää joka ikinen kerta mainitsematta se että sama tarina puoltaa mm. naisten alistamista, ihmiskauppaa, seksuaalistahyväksikäyttöä ja sukurutsaa..?


      • Raamattu nyt "määrittää" vaikka mitä, kuten moniavioisuuden ja orjuuden. Voi siis pitää oikeana myös vihkiä kirkossa sama henkilö avioon aina uudestaan ja uudestaan aina eri puolison kanssa.

        Onko se parempi kuin ajatella, että kaksi miestä tai kaksi naista voisi avioitua keskenään? Raamatussa ei kuitenkaan ole kerrottu kirkollisista vihkimisisistä, joten nykyinen mallikin on tavallaan Raamatun vastaista.

        Maailama on täynnä kaikenlaisia avioitumistapoja, joten kyllä siihen homoliitotkin sulautuvat joukkoon. Vaikka siiviiilitoimena.


      • Avioliitto on avioliitto eli sopimus. Ei sitä Raamatun kirjoittajat keksineet.


    • En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

      Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!

      • "En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

        Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!"

        Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan. Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan.


      • shadowself
        Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

        Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!"

        Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan. Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan.

        "eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan."

        Hassu määritelmä sinulla sivistykselle.


      • Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

        Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!"

        Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan. Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan.

        "Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan."

        KERRO MINULLE JAAKOB-HYEENA MISSÄ ON SE JUMALASI!?!?!!? Ne mitkä menevät Suomessa maistraatissa tai kirkossa naimisiin, jos se kaikki jäisi siihen pelkkään VIHKIMISEEN niin sille ei olisi koskaan lainvoimaisuutta sille avioliitolle vaikka olisivat menneet Allahin tai balllahin silmien edessä naimisiin, joten kyllä se Suomen laki on tärkeämpi ja oleellinen sen avioliiton lainvoimaan tulossa, eikä mikään Jumala!!

        AVIOLIITTO KUN EI PITÄISI OLLA VAIN MIEHEN JA NAISEN VÄLINEN, HYVÄ JAAKOB-HYEENA!!! Mä en vaan ymmärrä sitä ajastusta että avioliiton tulisi olla VAIN NAISEN JA MIEHEN VÄLINEN!?!? Siihen ei tule sotkea Raamatullista "dramaturgiaa" tms., jolla se luotaisi vain miehen ja naisen väliseksi...koska sellainenhan se ei koskaan tule olla ja sitä vastustan, vaikka se teidän Raamattunne sanelisi mitkä tahansa ehdot niin niitä ei tule TODELLAKAAN MINUN HETERONA EIKÄ HOMON NOUDATTAA vaan kysymys on todellakin Raamatun ulkopuolisista asioista, JOIHIN EI KUULU AVIOLIITTO!!!!


      • Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

        Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!"

        Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan. Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan.

        "Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan. "

        Sinunlaisesi ihmiset tulisi lopettaa oitis tähän paikkaan, jos vastustaa moisia!! Turpaan mätkisin sua, jos käsi vaan ylettäisi!! Sua mätkisi turpaan aika moni muukin, vai mitä!? Latistat ihmisoikeudet ja ne tulisi hyväksy.

        Muuta jo sinne Israeliin jollet kestä sitä että avoliitto ja homoliitto ois Suomessa laillistettava!! Mikä muuten voi ihan oikeesti muuttua heteropariskunnalla siinä, että kun pitäis mennä avioliittoon 10 vuoden avoliiton jälkeen -kerro meille!?!? Mä en halua avioliittoon vaan tahdon hakea aviolliittooikeutta. Ei vihkiminen ole meidän juttu..se sopii kuninkaille, mutta ei meille edes MAISTRAATISSA!! Kerro, miksei meitä pitäis jo YLENTÄÄ aviosäätyyn ilman vihkimistä...vanhan avoparin?! Eletään kuin oltaisi avioliitossa...yhteinen koti...yhteiset tavarat...yhteiset lemmikit...jne. Miksi jukolavita meidän tulisi mennä sinusta avioliittoon??? Se ois vähän sama kuin sinullakin ideologia muuttuisi, mikse vaihda USKONTOA Islamiin!!!??? Yhtä järkeistynä pidän omaa instituutiota, kun olen pannut avioliiton ulkopuolella jne. Mutta edelleenkin kun uskot siihen Raamattu-hömppääsi niin valinta on vain henkilökohtainen...sä valitset itse minne joudut helvettiin vai taivaaseen, kun mä en usko kumpaakaan noista!!!! Sä et voi toimia myökään "Jumalana", minne mä joudun tai että olenko tehnyt kuinka paljon syntiä. KYL MUA AINAKIN KUOLEMANI JÄLKEEN VITUTTAIS KUN OLEN USKONUT MOISEEN KUNNEN MIHINKÄÄN KUITENKAAN JOUTUIS...sieluani ei herätettäis eloon!!

        Kyl mun isovanhemapani tuhkauksen jälkeen on just siinä kohdassa minne heidän uurnansa on laskettu, eikä missään muualla!!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan."

        KERRO MINULLE JAAKOB-HYEENA MISSÄ ON SE JUMALASI!?!?!!? Ne mitkä menevät Suomessa maistraatissa tai kirkossa naimisiin, jos se kaikki jäisi siihen pelkkään VIHKIMISEEN niin sille ei olisi koskaan lainvoimaisuutta sille avioliitolle vaikka olisivat menneet Allahin tai balllahin silmien edessä naimisiin, joten kyllä se Suomen laki on tärkeämpi ja oleellinen sen avioliiton lainvoimaan tulossa, eikä mikään Jumala!!

        AVIOLIITTO KUN EI PITÄISI OLLA VAIN MIEHEN JA NAISEN VÄLINEN, HYVÄ JAAKOB-HYEENA!!! Mä en vaan ymmärrä sitä ajastusta että avioliiton tulisi olla VAIN NAISEN JA MIEHEN VÄLINEN!?!? Siihen ei tule sotkea Raamatullista "dramaturgiaa" tms., jolla se luotaisi vain miehen ja naisen väliseksi...koska sellainenhan se ei koskaan tule olla ja sitä vastustan, vaikka se teidän Raamattunne sanelisi mitkä tahansa ehdot niin niitä ei tule TODELLAKAAN MINUN HETERONA EIKÄ HOMON NOUDATTAA vaan kysymys on todellakin Raamatun ulkopuolisista asioista, JOIHIN EI KUULU AVIOLIITTO!!!!

        Väitän että maistraatissa vihkiminen saa lainvoiman ennemmin kuin se että pappi raapustaa sen kirjeensä maistraatille ja se kirje voi vaikkapa postissa hävitä!! Kyllä maistraatissa vihkintä on paljon varvemmalla pohjalla kuin papin aamenen!! Ensinkin sen tarkistamiseen maistraatissa menee viikkoja, että on pappisvalansa käynyt "vihkijä". Paljon parempi on se että tuomari vihkii kuin pappi. Jumala ei ole se taho, jolle puolisot vihitään vaan heidät vihitään keskenään, eikä mikään Jumala...ainakaan maistraatissa vai miksi sä kuvittelet miksi suomalaiset ateistit menee naimisiin? Tuskin sen Jumalan tähden!! Vihkimisseremoniat on taas minunlaiselleni ateistille kaikkein vihamielisin ja älyttömin idea, kun vihkiminen on ohi 10 minuutissa niin samassa ajassa on "avioliittoa hakeneet kirjoittaneet" paperin maistraatille eli HAKENEET AVIOLIIITTOON!!!

        On meinaan kumma että avioliitosta voi hakea pois, mutta sinne ei voi hakea vaan VIHKIÄ!! Se on minulle kaikkein järjenvastaisinta!! Monikaan ei tiedä kun sanoo "tahdon", kun on hääboolista muutamaan otteeseen maisteltu, mutta eukko ei kelvannut ja kysytään miksi: "ei tuntunut hyvälle, kunnei ollut enää neitsyt, nyyh" tai toinen vaihtoehto: "vaimo oli niin neitsyt ettei sen sisään mennyt auton tunkkikaan kun hääyönä koitin". Te uskovaiset pilaatte vain elämänne sillä, ettette kokeile mitään ennen avioliittoanne.

        Sananlasku: "Suomalaisen miehen tulisi ainakin kerran eläessään kokea kuin omaa mummuansa ja kansan tanhuja"
        Tehän ette saa/osaa muuta tehdä kuin sen mitä raamattu sanelee!!! Onko todisteita siitä, että se sanelisi teille kaiken sen kun OLETTE JO KUOLLEITA!!!?? Juu, tätä mä pelkäsinkin, että 2 ynnä 1 on teille 21 ja 1 2 = 12!?!? Elon laskuopin mukaan sen tulos on ainakin 3, mut ratkaiskaa yhtälö, miksi se on 3 eikä 21 tai 12!? vastausta ei löydy sieltä ns. "pirunsalvattomien aikataskukirjasta" nimeltä Raamattu, jonka sivuille teidänlaiset pyyhkii vain perseensä...josta te itte tiedä mitää, kun isänne käy teiltä senkin pyyhkimässä vielä haudan takaakin!!! Raamattu on huono kirja koska se ei opeta laskemaan kuin väärin!!


      • Jaakob kirjoitti:

        "En ymmärrä ihmistä, joka pitää "rekisteröityä parisuhdetta" yhtä hienona juttuna kuin heteroiden Avioitumista, jota se nykyään ei ole koska yksikään kaltaiseni "UMPIHETERO" ei elä ns. "Rekisteröidyssä parisuhteessa". Ns. "Rekisteröity parisuhde" ei koske heteroja - heterona tahtoisin ns. "rekisteröidä parisuhteeni", mutta sen ei tule koskaan olla AVIOLIITTO!!

        Demokratian mukaan Ns. "Rekisteröity parisuhteeseen" vihkiminen tulisi koskea heteroitakin!!!"

        Kaikki miehen ja naisen välisen avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat Jumalan silmissä kiellettyjä suhteita ja syntiä, eivätkä kuulu minkään sivistysvaltion yhteiskuntaan. Siksi kaikenlainen "rekistöröityjen parisuhteiden", avolliiton" tai "homoliiton" puoltaminen tulisi lopettaa kertakaikkiaan.

        Sivistynyt yhteiskunta ei ole koskaan teokratia.


    • "Toivottavasti homoseksuaalisuus tulee näyttämään vuonna 2013 ihmisoikeudellisen paikkansa täällä Suomen valtiossa, että suomalaisia homoseksuaalejakin alettaisi ihan oikeasti vihkimään edes MAISTRAATISSA!!"

      Avioliitto on miehen ja naisen välinen koko elämän kestävä liitto. Homoseksuaaleilla on aina ollut oikeus mennä avioliittoon vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa samoilla ehdoilla kuin heteroillakin, joten he ovat tässä suhteessa tasavertaisessa asemassa muiden ihmisten kanssa.

      • "Avioliitto on miehen ja naisen välinen koko elämän kestävä liitto."

        Se on sinun haureuskäsitys, eikä ollenkaan todellisuutta. Kaikki se mikä käsittää Raamattu on suoraan sanottuna täyttä paskaa!! Palan ennemmin vaikka siellä sun luomassas helvetissä mutta Raamatun hömpötyksiä en ala lukemaan tai pitämään totuutena. SINÄ PIDÄT RAAMATTUA OIKEANA -50% TULET PALAMAAN HELVETISSÄ!!


      • 2+3

        jaakob

        "Avioliitto on miehen ja naisen välinen koko elämän kestävä liitto."

        Riippuu täysin lainsäädännöstä miten avioliitto määritellään. Tuo koko elämän kestävä liitto ei ole todellisuutta. Uskovaisten liitot hajoavat siinä kuin muidenkin.

        "Homoseksuaaleilla on aina ollut oikeus mennä avioliittoon vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa samoilla ehdoilla kuin heteroillakin, joten he ovat tässä suhteessa tasavertaisessa asemassa muiden ihmisten kanssa. "

        Tuo on silkkaa vittuilua. Sinulla muuten on oikeus rekisteröidä suhde jonkun miehen kanssa. miksi et tee niin, sehän olisi vain tasavertaista.


    • Hyvää hyvää vuotta!

      Mee vaan avioon mieskaverisi kanssa ateisti 1982. Ei kai sitä kukaan kiellä, turhaan meuhkaat homoudestasi täällä. Pidä hauskaa miehesi kanssa ja unohda turhanpäiväinen valittelu. Pitäkää hauska Uusi Vuosi... shampanjaa ja suudelmia, siitä miehesi pitää. Ja sitten rakettien jälkeen voitte olla romanttisesti yhdessä.. valaa tinoja.

      Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja mieskaverillesi ateisti 1982!

      • "Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja mieskaverillesi ateisti 1982! "

        Ei ole mieskaveria, harmittaako se sua!? Anteeksi, mutta minulla on ollut AVOVAIMO n. 10 vuotta, joka on nainen, sinä saamaton typerys jos edes ymmärrät mitä "UMPIHETERO" tarkoittaa erotteluna UMPIHOMOISTA!!! Minua voit kuvitella vihon viimeisenä homoseksuaaliksi ja minä sinua toiseks eniten UMPIHOMOKSI!!! Oletko noin vajaaälyinen? Puolustan homoseksuaalien aviotumista, vaikka se ei olisi minun intresseissä ensimmäisenä siten esim. "paras ystäväni on homo", joka on myöskin miespuolinen "UMPIHETERO" ja naimisissa NAISEN kanssa. En tunne lähipiirissä AINUTTAKAAN homoseksuaalia ja toivon, että todellakin homot saisivat edes MAISTRAATISSA avioitua, koska eihän se ois kumminkaan teiltä KIIHKOUSKOVAISILTA koskaan olisi pois, koska ei se ole minultakaan!?!!!


      • Miksi mun pitäis mennä avioliittoon kun saan pi**ua ilman moistakin? Kyse on vaan ihmisoikeuksista jota alati kiihkouskovaiseksi vannoutuneet ja sairastuneet eivät jaksa ymmärtää, koska eivät muutenkaan saa ymmärtää naistansa ennen kuin avioliitossa niin että näkee ne ensimmäistä kertaa jossakin tarpeeksi pimeessä paikassa


    • 8+1

      Nainenkin saa mieheltä ilman avioliittoa. Kokemuksesta tiedän:)

    • pgajga

      Minä luulen, että sinä viis veisaat homoista, mutta ateistina haluat sotia kristillistä avioliittokäsitystä vastaan.

      • Kantapää

        "Minä luulen, että sinä viis veisaat homoista, mutta ateistina haluat sotia kristillistä avioliittokäsitystä vastaan."

        En ala käyttäjän ateisti1982 puolesta kommentoimaan, mutta sen soisin teidän kyllä tajuavan, että suomalainen avioliittolainsäädäntö ei ole mitään kristittyjen yksinomaisuutta, eikä kristityillä pitäisi olla mitään yksityistä sanavaltaa siihen mitä se pitää tai ei pidä sisällään, vaan avioliitto kahden toisiaan rakastanvan täysi-ikäisen kansalaisen välillä on jotain mihin tulisi jokaisella tässä maassa olla oikeus uskonnollisesta vakaumuksestaan riippumatta.
        Sikäli kun se on jollekkin vielä epäselvää, niin avioliittolainsäädäntöön ei ole kirkolla ja kirkkohäillä oikeasti osaa eikä arpaa (tai ainakaan ei pitäisi olla), vaan se on nimenomaan maallisen hallinnon pariskunnille määrittelemä sopimus.


    • Tekopeli

      Mistä syystä homo-lesbopareilta vaaditaan jotain erityistä näyttöä seksuaalisuudestaan ja uskostaan.
      On olemassa heteropareja, jotka vihitään kirkossa .Kuka tietää heidän uskonsa
      määrän ja mitan .Toinen puoliso voi olla biseksuaalinen ?
      Vaaditaanko biseksuaaleilta näyttöä omasta seksuaalisesta suuntaukseltaan ?

      Maallinen ihmisten harjoittama uskonoppi on yhtä "harhainen"vihkimisenkin
      suhteen".Riittää kun kuuluu vain seurakuntaan .
      Kukaan ei voi toisesta todistaa hänen uskonsa määrää tai mittaa tai sukupuolista
      suuntaustaan heteroparien ollessa kyseessä .
      Itse luottaisin ihmisten omaan tahtoon kuulua kirkkoon liittymällä seurakunnan
      yhteyteen (tämä liittyminenkin saattaa olla vain yhteisön vaatimusten tulosta tai
      varhaislapsuudessa opittu käytäntö )
      Myös jokaisella ihmisellä tulee taata samat oikeudet muodostaa parisuhde haluamallaan tavalla.Myös näkyvästi seksuaalisen suuntauksen ilmituoneet
      homo-ja heteroparit liittyessään kirkkoon Kirkko on suomen valtion alainen.Siellä tapahtuva kirkollinen toiminta tulee kunnioittaa yhtäläisiä
      ja yhyteneviä oikeuksia kansalaisiaan kohtaan.
      Ymmärrä hyvin, kuinka vaikea on vanhan kirkkoväen myöntyä näihin ihmisoikeuksiaan puoltavien homo-lesboparien näkyvään esiintuloon .
      Kysymyksessä saattaa olla oma häpeän tunne .Mitä, jos omassa suvussa vihitään homo-lesbopari ta pareja .Mitä sanovat muut ihmiset ?

    • puurim
      • puurim. Älä naurata. Isreleissa on ollut MAANJÄRISTYKSIÄ, joten olisi epänormaalia, jos rikkipalloja ym. ei olisi koskaan havaittu. Sodomaa ei Raamatunkaan mukaan tuhottu homouden takia. Eli vedit pahasti aiheen vierestä.


    • ei ummartaa mannerhe

      mikä on "UMPIHETERO" tai UMPIHOMO!!! onko tuolla jotakin tekemistä ummetuksen kaa?

      • Ne on sellaisia myyttejä, kuten jumalat.


    • Tekopeli

      Onneksi sinun mielipiteesi kirjoitus ei ole lainkaan yhtenevä suomen
      lainsäädännön kanssa .
      Voihan pyrkiä poistamaan mielipiteittesi kautta sanan ja uskon vapautta
      toisilta .
      Miten karsit homuden ja lespouden pois ?
      Vai kommunistien salajuoni _).
      Kenes saljuoni on pitää homoutta sairautena.

    • -20-

      "Homoillekin oikeus avioitua!!!
      ateisti1982 30.12.2012 21:19"

      Suomen parisuhdelaki hyväskyttiin 28. syyskuuta 2001, ja se astui voimaan 1. maaliskuuta 2002. Parisuhteen rekisteröimisen käytännön vaikutukset ovat suunnilleen samat kuin avioliiton solmimisella - tosin täysi adoptio-oikeus ja oikeus yhteiseen sukunimeen pariskunnilta puuttuu.

      Parisuhteensa voivat rekisteröidä kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta. Kumpikaan ei saa olla avioliitossa eikä rekisteröidyssä parisuhteessa.

      Parisuhteen rekisteröiminen tapahtuu siten, että molemmat osapuolet allekirjoittavat rekisteröintiasiakirjan. Rekisteröinnin vahvistaa siviilivihkimiseen oikeutettu viranomainen.

      Ennen rekisteröimistä rekisteröinnin esteet tutkitaan samoin kuin avioliiton esteellisyyskin. Todistus esteettömyydestä jätetään rekisteröinnin suorittavalle maistraatille ennen toimitusta. Tutkintapyyntö esteettömyydestä on tehtävä kirjallisesti, ja todistuksen saaminen kestää viikon.

      Parisuhteen rekisteröinti tuo pääsosin samat oikeudet ja velvollisuudet kuin avioliitto. Osapuolilla on mm. avio-oikeus toistensa omaisuuteen ja samanlainen oikeus perintöön kuin aviopuolisolla.

      Rekisteröity parisuhde purkautuu toisen osapuolen kuollessa tai kun parisuhde puretaan tuomioistuimen päätöksellä. Rekisteröidyn parisuhteen purkamista koskevat samat säännöt kuin avioeroa.

      Erot avioliittoon verrattuna:

      Parisuhteen rekisteröinti ei automaattisesti oikeuta yhteiseen sukunimeen. Toinen voi kuitenkin anoa maistraatilta sukunimensä muuttamista. Muutokseen vaaditaan perusteltu syy. Rekisteröityä parisuhdetta pidetään perusteltuna syynä. Kaksoisnimen käyttäminen ei ole mahdollista rekisteröidyssä parisuhteessa. Sukunimen muuttaminen on kuitenkin maksullista.

      Eli jos sinä haluat jotain muutoksia parisuhdelakiin, niin kääntyisitkö kansanedustajasi puoleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe