paine takaraivossa

masistapaus

Onko kenelläkään vastaavaa tunnetta eli tulee aika ajoin paine takaraivoon, molemmilla puolilla.

Lääkitys on 60 mg seronil, 3x15mg opamox. Tuleekohan puristava tunne lääkkeistä vai itse masennuksesta?

Vai tarkkaileekohan sitä vain liikaa itseään ja kaikki tuntemukset vahvistuu...?

21

5096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon kokenut

Aivoverenkiertohäiriön ensioireistoa. Fluoksetiinin sivuvaikutuksiin kuuluu kardiovaskulaariset oireet eri riski esim. saada aivohalvauksia.. Älä herranjumala syö Seronilia annostuksella 60 mg!
      Tutkijalääkäri Lapinlahdessa kehoitti joskus 10 v sitten ottamaan fluoksetiinia 100 mg/vrk pitkäaikaiseen masennusoireistoon joka oli max.annostus mitä kyseistä lääkettä voi turvallisesti ottaa. Onneksi en koskaan nostanut annosta 40 mg:n yli. Tällä hetkellä kokonaan ilman enkä ole huomannut mitään eroa masennuksen voimakkuudessa käytinpä lääkettä tai en. Olen kai lääkeresistentti mutta onneksi avh:n riskitekijöistä yksi on tätä nykyä ainakin poissa.

• täh?

Siis jos 100 mg on maximi, niin miten 60 on liikaa?

• paljon kokenut
        täh? kirjoitti:

Siis jos 100 mg on maximi, niin miten 60 on liikaa?

Kysyit miksi päätä puristaa. Kerroin faktaan sekä omakohtaiseen kokemukseeni perustuvan mielipiteeni. Kannattaa ottaa puheeksi asia hoitavan lääkärin kanssa.

• ap.
        paljon kokenut kirjoitti:

Kysyit miksi päätä puristaa. Kerroin faktaan sekä omakohtaiseen kokemukseeni perustuvan mielipiteeni. Kannattaa ottaa puheeksi asia hoitavan lääkärin kanssa.

Joo. Mutta et sä voi kommentoida tyyliin herranjumala, mikä määrä, kun lääkitys on ihan ohjeiden mukainen.

Siis, edelleen, jos jollakin on oikeasti kokemusta ajoittaisesta puristavasta tunteesta, niin kuulisin mielelläni.

• ap.
        ap. kirjoitti:

Joo. Mutta et sä voi kommentoida tyyliin herranjumala, mikä määrä, kun lääkitys on ihan ohjeiden mukainen.

Siis, edelleen, jos jollakin on oikeasti kokemusta ajoittaisesta puristavasta tunteesta, niin kuulisin mielelläni.

Siis edelleen, ehkäpä se johtuu tyhmyydestäsi.

• masistapaus
        ap. kirjoitti:

Siis edelleen, ehkäpä se johtuu tyhmyydestäsi.

Voi hyvinkin olla. Kiitos kommentistasi. Mukava huomata, että olen tyhmä aivohalvauspotilas.

• 5+16
        masistapaus kirjoitti:

Voi hyvinkin olla. Kiitos kommentistasi. Mukava huomata, että olen tyhmä aivohalvauspotilas.

Todellista typeryyttä osoittaa se, että kun joku yrittää sinua auttaa ja vastaa kysymykseesi omasta kokemuksestaan alat vittuilla takaisin. suositytelisin sinulle 2500 mg seronilia jatkossa, ehkäpä oppisit sitten käyttäytymään toisia kohtaan asiallisesti, varsinkin niitä jotka sinua kohtaan ovat asiallisesti yrittäneet käyttäytyä!

• se oikea ap.
        5+16 kirjoitti:

Todellista typeryyttä osoittaa se, että kun joku yrittää sinua auttaa ja vastaa kysymykseesi omasta kokemuksestaan alat vittuilla takaisin. suositytelisin sinulle 2500 mg seronilia jatkossa, ehkäpä oppisit sitten käyttäytymään toisia kohtaan asiallisesti, varsinkin niitä jotka sinua kohtaan ovat asiallisesti yrittäneet käyttäytyä!

Kiitos sinullekkin. Mukava saada hyviä neuvoja. Olo on oikein mukava, kun masiksen lisäksi olen sekä tyhmä että aivohalvaus riskissä.

Minä en ole kenellekkään kettuillut mutta en hyväksy epäjohdonmukaista vastausta. Eli miten 60 voi olla liikaa jos 100 on maksimi.

• 1.1.2013
        se oikea ap. kirjoitti:

Kiitos sinullekkin. Mukava saada hyviä neuvoja. Olo on oikein mukava, kun masiksen lisäksi olen sekä tyhmä että aivohalvaus riskissä.

Minä en ole kenellekkään kettuillut mutta en hyväksy epäjohdonmukaista vastausta. Eli miten 60 voi olla liikaa jos 100 on maksimi.

Minä olen käyttänyt muutaman kuukauden 40-60 mg. Seronilia ja mieliala on kohentunut hurjaa vauhtia. Alussa oli sivuoireena pientä päänsärkyä mutta se meni nopeasti ohi. Olisikohan tuo paineen tuntu sinulla sivuoire.

• *masis*
        se oikea ap. kirjoitti:

Älä välitä, täällä vain on ihmisiä, jotka suoltavat kaikkitietävinä omia kokemuksiaan, pelkojaan ja luulojaan toisille ohjeiksi varsinkin, jos se antaa heille mahdollisuuden puuttua toisten lääkityksiin soo-soo -sormi ojossa.

• neuvo

Paineen tuntu takaraivossa voi johtua myös joistain fyysisistä paineistuksista joita et ole pystynyt purkamaan vuosiin. Paine voi ilmetä takaraivon sijasta myös jossain muuallakin kehossa toisinaan. Painetta voi pikkuhiljaa alkaa purkamaan myös ilman lääkityksiä.

• Lihakset?

Käytät aika paljon rauhoittavaa, joten voisi kuvitella, että olet jännittäjä. Päänsärkyä tai tuntemuksia voi tulla hartioiden ja kaulan seutun lihasjännityksistäkin.

• masistapaus

Kyllä, olo on ollut viime aikoina tuskainen, jännittynyt ja ahdistunut eli hyvinkin voi olla lihakset jumissa. Huomenna on paluu arkeen, ehkä se vähän selkiyttää oloa ja täytyy muistaa liikkua ja venytellä.

Parempaa Uutta Vuotta 2013 kaikille!

• Älä-mieti-yksin :)

Mielestäni kaksi ajatusta ovat käyttökelpoiset aloittajan oireeseen.
        Lihaksistoa ja kaikenlaisia jänteitä menee ihan vekkulisti tuosta niskasta sinne päähän kallon sisään ja niidenkin jännittyminen kyllä tuntuu. Minulla on kokemusta, kun toinen puoliskoni tuppaa jäykistelemään ja kipuilemaan olkapäästä-niskasta ylöspäin asti sinne kallonpohjaan. Aikoinaan kun kävin pienisormisella hierojalla, jolle vaivasta kerroin, niin hänen mukaansa syy oli selvä, että jäykistyneet piuhat menevät päätä kohti. Hän sai minua autettua, kun muutaman kerran hieroi yläkroppani tuon asian erityisesti huomioon ottaen.

Toisaalta sekin, mitä "paljon kokenut" kirjoitti, jotta "Aivoverenkiertohäiriön ensioireistoa. Fluoksetiinin sivuvaikutuksiin kuuluu kardiovaskulaariset oireet eli riski esim. saada aivohalvauksia.. " - Itselläni menee fluoksetiini 20 mg/aamu, mutta en muista, että tuoteselosteessa olisi ollut tuo mainittuna. Joka tapauksessa, aloittaja, voisitko mennä lääkäriin kysymään, että suljettaisiin pois kaikki muut asiat ja jos sitten jäljelle jääkin psyyke & lihasjännitys, niin ok.

Jos mulla olis valta, eli rahaa, niin joka tapauksessa mä haluaisin tutkituttaa kaulavaltimoni. Äitini sai iäkkäänä sepelvaltimotaudin.

• masistapaus
        Älä-mieti-yksin :) kirjoitti:

Mielestäni kaksi ajatusta ovat käyttökelpoiset aloittajan oireeseen.
        Lihaksistoa ja kaikenlaisia jänteitä menee ihan vekkulisti tuosta niskasta sinne päähän kallon sisään ja niidenkin jännittyminen kyllä tuntuu. Minulla on kokemusta, kun toinen puoliskoni tuppaa jäykistelemään ja kipuilemaan olkapäästä-niskasta ylöspäin asti sinne kallonpohjaan. Aikoinaan kun kävin pienisormisella hierojalla, jolle vaivasta kerroin, niin hänen mukaansa syy oli selvä, että jäykistyneet piuhat menevät päätä kohti. Hän sai minua autettua, kun muutaman kerran hieroi yläkroppani tuon asian erityisesti huomioon ottaen.

Toisaalta sekin, mitä "paljon kokenut" kirjoitti, jotta "Aivoverenkiertohäiriön ensioireistoa. Fluoksetiinin sivuvaikutuksiin kuuluu kardiovaskulaariset oireet eli riski esim. saada aivohalvauksia.. " - Itselläni menee fluoksetiini 20 mg/aamu, mutta en muista, että tuoteselosteessa olisi ollut tuo mainittuna. Joka tapauksessa, aloittaja, voisitko mennä lääkäriin kysymään, että suljettaisiin pois kaikki muut asiat ja jos sitten jäljelle jääkin psyyke & lihasjännitys, niin ok.

Jos mulla olis valta, eli rahaa, niin joka tapauksessa mä haluaisin tutkituttaa kaulavaltimoni. Äitini sai iäkkäänä sepelvaltimotaudin.

Kiitos asiallisista kommenteista. Mä en oikein usko tuohon aivohalvaukseen. Ensinnäkin paineen tunne on vain silloin tällöin ja käsittääkseni aivohalvaus ei pahemmin oireile vaan "iskee kerralla".

Nyt varmasti joku loukkaantuu mutta minä en muutenkaan kelaile mahdollisia fyysisiä sairauksia koska näissä henkisissä on tarpeeksi käsiteltävää. Jos fyysinen sairaus joskus kohdalleni osuu, niin sitten asia on toinen. Mutta turha surra moista etukäteen.

Me ihmiset olemme niin erilaisia.

• ............
        masistapaus kirjoitti:

Kyllä, olo on ollut viime aikoina tuskainen, jännittynyt ja ahdistunut eli hyvinkin voi olla lihakset jumissa. Huomenna on paluu arkeen, ehkä se vähän selkiyttää oloa ja täytyy muistaa liikkua ja venytellä.

Parempaa Uutta Vuotta 2013 kaikille!

Oksatsepaami hyvin usein aiheuttaa lievää, epämääräistä päänsärkyä tai kivistyksen tunnetta.

Hyvää uutta vuotta!

• juntturassa on
        masistapaus kirjoitti:

Kiitos asiallisista kommenteista. Mä en oikein usko tuohon aivohalvaukseen. Ensinnäkin paineen tunne on vain silloin tällöin ja käsittääkseni aivohalvaus ei pahemmin oireile vaan "iskee kerralla".

Nyt varmasti joku loukkaantuu mutta minä en muutenkaan kelaile mahdollisia fyysisiä sairauksia koska näissä henkisissä on tarpeeksi käsiteltävää. Jos fyysinen sairaus joskus kohdalleni osuu, niin sitten asia on toinen. Mutta turha surra moista etukäteen.

Me ihmiset olemme niin erilaisia.

Kyllä tuo viittaa niska-hartia oireiluun eikä mihinkään aivoverenkierron ensioireisiin.Puristava tunne ja paineentunne päässä, varsinkin takaraivolla on oikea tyyppiesimerkki lihasjumeista.

• avh mahd.
        juntturassa on kirjoitti:

Kyllä tuo viittaa niska-hartia oireiluun eikä mihinkään aivoverenkierron ensioireisiin.Puristava tunne ja paineentunne päässä, varsinkin takaraivolla on oikea tyyppiesimerkki lihasjumeista.

Äläpä aliarvioi toisten kokemuksia. Nimenomaan aivoverenkiertohäiriöissä päässä usein ilmenee puristavaa tunnetta!

Aloittajan kannnattaisi käydä lääkärissä kertomassa oireistaan.

• tavanomaista

http://www.tohtori.fi/?page=5767082&id=1018862

• faktaa1
    • hmmm.

Käytin itse aikoinani Zoloftia (sama vaikuttava aine ilmeisesti) ja se teki sähköiskunomaisia tuntemuksia päähän. Lisäksi laihuin n.4 viikossa 4 kiloa ja lääkäri lupasi lopettaa lääkkeen. Ennestäänkin olin alle 50 kg ja tuo lääke pisti ihan ylikierroksille, pätki yöunet ym. Vaihda vaikka Remeroniin, jos on pakko jotain käyttää.

Nuo mielialalääkkeet on semmoista hakuammuntaa yleensä, ettei varmaan missään muissa lääkkeissä ole moista hakuammuntaa - ja koekaniinina toimimista. No, tuo Remeron on kylläkin suurimmalle osalle ihmisiä sopiva. Jotkut eivät tykkää, koska se mukamas lihottaa. Voi olla, että ruoka maistuu paremmin, mutta tuskin itsessään lihottaa. Itse en ole koskaan ollut lihava ja lähinnä normipainoon palauduin Remeronilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe