Lahden eli PHP:n alueella Baanaa tarjotaan nyt näin:
Baana ADSL -kotiliittymän kytkentä valmiiseen sisäverkkoon 0 €, johon extraetuna TW-EA 200 -verkkopääte veloituksetta.
Nuo nopeusluokat/hinnat ovat:
256/256 32,50/kk
512/512 36,50/kk
1 Mb/512 47,50/kk
2 mb/768 58,00/kk
Jos jollain PHP:n Baanan käyttäjällä on kokemuksia, miten homma on Ok PHP:ssä, niin voisi kommentoida.
Ja kaikille kysymystä:
- kun alkaa ilmeisen paljon kiinnostaa tuon historiallisen koti-ISDN:n purkaminen, niin:
1. liekkö sillä tk:n verkkokortilla kummempia vaatimuksia? (voisin käydä työpaikan kellarissa nykäsemässä jostain vanhasta koneesta pois, jos vain nykyisin kelvannee käyttöön)
2. mitähän tuo "valmis sisäverkko" tarkoittaa, puhelinpistokettako?? (josta tällä hetkellä lähtee ISDN -piuha koneen juureen) vai pitääkö olla enempikin rakennettu?
3. kun em. yhteydentarjoaja tarjoaa tietenkin kokonaista avaimet käteen -pakettia turvapalveluineen, niin kannattaneeko tuosta suorittaa 79 € vai onnistuuko homma itse tehtynäkin tollaisella normaalilla PC -tuntemuksella ja mitä siinä oikeesti asennellaan (verkkokortin konfigurointia esim...??)
4. niin ja sitten vielä itse asia eli onko koneen oltava nykyisin vähintään tuo 3200 MHz vai kannataneeko tuollaiseen PIII 550:seen mitään enää ADSL: tapaista yhdistää. Onko suurikin merkitys itse netin käytölle?
ja samaan liittyen mikä nopeusluokka olisi se "oikea" Itse olen arvellut tuollaista 512/512 nopeutta, ero pienempään olematon ja suurempaan 1 mB/512 jo merkittävä.
Mitkähän lie ne todelliset nopeudet joita ADSL:ää käyttänee oikeasti??
Kiitos kommenteista/vastauksista.
Lahdessa Baanalla näin
2
340
Vastaukset
- Minä vaan
Täällä pyörii php:n laajakaista systeemi ja täytyy myöntää ettei mitään ongelmaa ole ollut. Nopeus on 512/512. Nopeustestin mukaan on näyttänyt parhaillaan n. 500kbp/s. Odotellaan nopeuksien tuplausta.
1. Eipä sillä verkkokortilla ole mitään vaatimuksia, kaikki uudet ovat 10/100.
2. Sisäverkko, eli löytyy puhelinpistoke sekä kaikki kaapelit pitää olla kytketty lähimpään puh. keskukseen
3. Avaimet käteen on minusta ihan ok. Kait sen homman voi tehdä itekkin. Meillä kävi laittamassa motukan paikoilleen.
4. Ei tarvi olla mikään tykki. Täällä pyörii 350 meganen tietsikka ja kyllä sivut aukeaa oikein hyvin. Tuskin sillä koneella on suurempaa väliä kun mennään yli gigan. Suurin ero oli aikoinaan kun muutin 133:sta tähän nykyiseen koneeseen.
Tuo mainitsemasi nopeus kuulostaa ihan hyvältä. Tuskin näistä kommenteista mitään hyötyä oli. Onnea vaan adsl hankkeeseen.- Hese
Kiitos kommenteista, olivat varsin käytännön läheisiä. Jatkan rojektiani ilmeisen laajakaistaan siirtymisen osalta.
Lisääkin tarinaa saa tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662231Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61856Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381380Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?216997En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71990Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.94983Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki22957- 20794
- 71775
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39760