Hei!
Olen törmännyt ilmeisesti varsin yleiseen ongelmaan, eli palettikalojen hurjaan lisääntymiseen. Minulla on 410 litraisessa kaksi palettikala pariskuntaa. Ja nehän tietenkin lisääntyvät kilpaa. Olen lahjoittamassa toista pariskuntaa ystäväni akvaarioon, mutta eipä sekään taida ongelmaani ratkaista. Toiset kalat kyllä hieman harventavat poikueita, mutta silti akvaariossa käy aika vilske. Akvaarioliikkeet kyllä ovat luvanneet poikasia ottaa, mutta niiden pitää tietenkin olla tarpeeksi isoja.
Ensimmäisen poikueen kalat ovat jo aika isoja ja näyttäisivät olevan naaraita kaikki.
Onko muilla kokemuksia minkä kokoisina poikasten sukupuolen osaa varmasti sanoa?
Toinen ystäväni lupasi lahjoittaa minulle vanhan hamsterilla olleen akvaarionsa. Kooltaan se on muistaakseni n 60-80 litraa. Siinä kyllä on hieman kunnostamista, mutta ajattelin tehdä siitä oman altaan poikasille kunnes ne kasvavat tarpeeksi isoiksi.
Ehdottakaapas minulle jotain pientä parvikalaa mikä voisi olla akvaarion vakioasukkaana.
poikasakvaario
5
229
Vastaukset
- Miimu
Tuo termi poikasallas on jotenkin hassu kun sitä ei ymmärretä.
Poikasallas on vain poikasten kasvatusta varten, sinne ei ole mitään syytä laittaa jotain lajia vakituiseksi asukkaaksi.
Poikasaltaan sisustuskin on yleensä hyvin minimoitu, sillä vettä pitää vaihtaa usein ja tilaa tarvitaan paljon.
Kun sinulla on noinkin iso akvaarios, niin mitäpä jos antaisit kaverillesi kaksi naarasta ja pitäisit itse koiraat? Voisitte tuottaa poikasia sitten hallitummin?- paletti
Kuinka usein nämä paletit alkavat muuten kutea ?? Meillä ilmaantui nyt ensimmäinen kutu kannonkoloon, onko odotettavissa että jatkuvasti on "poikaset työn alla"..IIIKK..mä vielä sain nämä ja PITI olla naaraita kaikki:(
- Leevi
paletti kirjoitti:
Kuinka usein nämä paletit alkavat muuten kutea ?? Meillä ilmaantui nyt ensimmäinen kutu kannonkoloon, onko odotettavissa että jatkuvasti on "poikaset työn alla"..IIIKK..mä vielä sain nämä ja PITI olla naaraita kaikki:(
Hei!
No ehkä termi oli hiukan väärä. Ajattelin, että poikaset voisivat olla isossa akvaariossa tietyn kokoisiksi. mutta koska akvaarioliikkeet eivät kaloja jatkuvasti huoli voisivat poikaset asustaa odottelun ajan pienemmässä akvaariossa mistä ne olisi helpompi pyydystää. Lisäksi poikasilla tuntuu olevan suurempi hinku kiusata muita kaloja kuin aikuisilla yksilöillä. Tälläkin hetkellä poikueita on ainakin kolme ellei enemmänkin.
Ei minulla mitään poikasia vastaan ole, joten kyllä yksi pariskunta saa olla. Urokset eivät vain tunnu tulevan keskenään toimeen, joten ajattelin erottaa pariskunnat josko rauha palaisi maahan. Ja syy miksi kysyin niistä toisista kaloista on, että jos poikasia ei mahdollisesti jossain vaiheessa ole niin olisi kiva jos altaassa edes joku asustaisi.
Osaisiko joku vielä vastata kysymykseeni koskien poikasten kokoa? - minä
Leevi kirjoitti:
Hei!
No ehkä termi oli hiukan väärä. Ajattelin, että poikaset voisivat olla isossa akvaariossa tietyn kokoisiksi. mutta koska akvaarioliikkeet eivät kaloja jatkuvasti huoli voisivat poikaset asustaa odottelun ajan pienemmässä akvaariossa mistä ne olisi helpompi pyydystää. Lisäksi poikasilla tuntuu olevan suurempi hinku kiusata muita kaloja kuin aikuisilla yksilöillä. Tälläkin hetkellä poikueita on ainakin kolme ellei enemmänkin.
Ei minulla mitään poikasia vastaan ole, joten kyllä yksi pariskunta saa olla. Urokset eivät vain tunnu tulevan keskenään toimeen, joten ajattelin erottaa pariskunnat josko rauha palaisi maahan. Ja syy miksi kysyin niistä toisista kaloista on, että jos poikasia ei mahdollisesti jossain vaiheessa ole niin olisi kiva jos altaassa edes joku asustaisi.
Osaisiko joku vielä vastata kysymykseeni koskien poikasten kokoa?Hei leevi!
Lahjoita kaverillesi naaraat tai urokset toisen pariskunnan sijaan, joten kalat lopettavat lisääntymisensa?
- minä
Kardinaalitetra
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402