Hei!
Olen törmännyt ilmeisesti varsin yleiseen ongelmaan, eli palettikalojen hurjaan lisääntymiseen. Minulla on 410 litraisessa kaksi palettikala pariskuntaa. Ja nehän tietenkin lisääntyvät kilpaa. Olen lahjoittamassa toista pariskuntaa ystäväni akvaarioon, mutta eipä sekään taida ongelmaani ratkaista. Toiset kalat kyllä hieman harventavat poikueita, mutta silti akvaariossa käy aika vilske. Akvaarioliikkeet kyllä ovat luvanneet poikasia ottaa, mutta niiden pitää tietenkin olla tarpeeksi isoja.
Ensimmäisen poikueen kalat ovat jo aika isoja ja näyttäisivät olevan naaraita kaikki.
Onko muilla kokemuksia minkä kokoisina poikasten sukupuolen osaa varmasti sanoa?
Toinen ystäväni lupasi lahjoittaa minulle vanhan hamsterilla olleen akvaarionsa. Kooltaan se on muistaakseni n 60-80 litraa. Siinä kyllä on hieman kunnostamista, mutta ajattelin tehdä siitä oman altaan poikasille kunnes ne kasvavat tarpeeksi isoiksi.
Ehdottakaapas minulle jotain pientä parvikalaa mikä voisi olla akvaarion vakioasukkaana.
poikasakvaario
5
228
Vastaukset
- Miimu
Tuo termi poikasallas on jotenkin hassu kun sitä ei ymmärretä.
Poikasallas on vain poikasten kasvatusta varten, sinne ei ole mitään syytä laittaa jotain lajia vakituiseksi asukkaaksi.
Poikasaltaan sisustuskin on yleensä hyvin minimoitu, sillä vettä pitää vaihtaa usein ja tilaa tarvitaan paljon.
Kun sinulla on noinkin iso akvaarios, niin mitäpä jos antaisit kaverillesi kaksi naarasta ja pitäisit itse koiraat? Voisitte tuottaa poikasia sitten hallitummin?- paletti
Kuinka usein nämä paletit alkavat muuten kutea ?? Meillä ilmaantui nyt ensimmäinen kutu kannonkoloon, onko odotettavissa että jatkuvasti on "poikaset työn alla"..IIIKK..mä vielä sain nämä ja PITI olla naaraita kaikki:(
- Leevi
paletti kirjoitti:
Kuinka usein nämä paletit alkavat muuten kutea ?? Meillä ilmaantui nyt ensimmäinen kutu kannonkoloon, onko odotettavissa että jatkuvasti on "poikaset työn alla"..IIIKK..mä vielä sain nämä ja PITI olla naaraita kaikki:(
Hei!
No ehkä termi oli hiukan väärä. Ajattelin, että poikaset voisivat olla isossa akvaariossa tietyn kokoisiksi. mutta koska akvaarioliikkeet eivät kaloja jatkuvasti huoli voisivat poikaset asustaa odottelun ajan pienemmässä akvaariossa mistä ne olisi helpompi pyydystää. Lisäksi poikasilla tuntuu olevan suurempi hinku kiusata muita kaloja kuin aikuisilla yksilöillä. Tälläkin hetkellä poikueita on ainakin kolme ellei enemmänkin.
Ei minulla mitään poikasia vastaan ole, joten kyllä yksi pariskunta saa olla. Urokset eivät vain tunnu tulevan keskenään toimeen, joten ajattelin erottaa pariskunnat josko rauha palaisi maahan. Ja syy miksi kysyin niistä toisista kaloista on, että jos poikasia ei mahdollisesti jossain vaiheessa ole niin olisi kiva jos altaassa edes joku asustaisi.
Osaisiko joku vielä vastata kysymykseeni koskien poikasten kokoa? - minä
Leevi kirjoitti:
Hei!
No ehkä termi oli hiukan väärä. Ajattelin, että poikaset voisivat olla isossa akvaariossa tietyn kokoisiksi. mutta koska akvaarioliikkeet eivät kaloja jatkuvasti huoli voisivat poikaset asustaa odottelun ajan pienemmässä akvaariossa mistä ne olisi helpompi pyydystää. Lisäksi poikasilla tuntuu olevan suurempi hinku kiusata muita kaloja kuin aikuisilla yksilöillä. Tälläkin hetkellä poikueita on ainakin kolme ellei enemmänkin.
Ei minulla mitään poikasia vastaan ole, joten kyllä yksi pariskunta saa olla. Urokset eivät vain tunnu tulevan keskenään toimeen, joten ajattelin erottaa pariskunnat josko rauha palaisi maahan. Ja syy miksi kysyin niistä toisista kaloista on, että jos poikasia ei mahdollisesti jossain vaiheessa ole niin olisi kiva jos altaassa edes joku asustaisi.
Osaisiko joku vielä vastata kysymykseeni koskien poikasten kokoa?Hei leevi!
Lahjoita kaverillesi naaraat tai urokset toisen pariskunnan sijaan, joten kalat lopettavat lisääntymisensa?
- minä
Kardinaalitetra
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933554Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562519Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla152438Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi652292Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162181Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021232Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671107Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001015Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142979