♦ Lasten ja nuorten PAINOINDEKSILASKURI ♦

I-Want-To-Help-You(:

81

7940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvain:D:D

      Kiitti, täst oli kyl mulle ainaki apuu! :D

    • fjdlebdiwvsapänfkdnzkwfk

      masennuin...

      • joku vaa...

        Näyttääkö se oikein mun painon? Mä oon 12 vuotias, 153 cm pitkä ja painan 37 kg. Se kone sano et oon normaalipainonen.


      • Thank you :-* !
        joku vaa... kirjoitti:

        Näyttääkö se oikein mun painon? Mä oon 12 vuotias, 153 cm pitkä ja painan 37 kg. Se kone sano et oon normaalipainonen.

        "joku vaa...", oot alipainonen. jos minä olin 154cm pitkä ja 38kg painava ja ALIPAINONEN. Joten kait sitten Sinäki oot?! Itelläni paino ainaki nousi ku aloin sitten kotona syömään, ku koulun ruokaa en voi syä ja sitte kaverin kans ei syöty melkeen mitään. No, sitten kun opettaja kerto terveydenhoitajalle meidän laihduttamiseen liittyvistä keskusteluista niin juteltiin sitten vain enemmän kun vitutti niiiiiiiiiiin paljon . Nyt ollaan onnellisia siitä että vanhemmat, opettaja ja terveydenhoitaja saivat ajoissa tietää :') ! Ne sanoki silloin että ne haluaa vaan meidän parasta ja auttaa meitä ja sitten sanoivat myös että meidän pitää ajatella että ne välittää meistä niin paljon, että auttavat meitä että meistä ei tule mitään anorektikkoja. Me ensin kapinoitiin ja ei muka suostuttu eikä syöty yms mutta sitten kun olivat käyttäneet melkein kaikki keinonsa niin keksivät yhden jutun jota eivät vielä olleet käyttäneet POJAT EI TYKKÄÄ LIIAN LAIHOISTA TYTÖISTÄ! Sitten suostuttiin :-D ! Nyt ollaan 16 vuotiaita ja tuolloin oltiin 12-13 vuotiaita :-D Ollaan kyllä kiitollisii nyt siittä työstä mitä tekivät nuo silloin kun olin alakoulun lopussa ja yläkoulun alussa ;-) !
        Anteeksi kun kirjotin tänne tällaisen pitkän storyn, mutta kiitos kun luit :-) !


      • peniospaska
        joku vaa... kirjoitti:

        Näyttääkö se oikein mun painon? Mä oon 12 vuotias, 153 cm pitkä ja painan 37 kg. Se kone sano et oon normaalipainonen.

        vitun apina haista vittu saatna


      • 15v poika
        joku vaa... kirjoitti:

        Näyttääkö se oikein mun painon? Mä oon 12 vuotias, 153 cm pitkä ja painan 37 kg. Se kone sano et oon normaalipainonen.

        Ite taisin olla 153cm pitkänä 41kg painava ja olin tuolloin jotain vajaa 13v ja ihan normaalipainonen olin... :D

        Nyt oon 175cm pitkä ja painan vajaa 60, tietenki riippuu ookko tyttö vai poika


      • Läski
        joku vaa... kirjoitti:

        Näyttääkö se oikein mun painon? Mä oon 12 vuotias, 153 cm pitkä ja painan 37 kg. Se kone sano et oon normaalipainonen.

        Haloo mä oon myös 12 oon myös 153 pitkä ja painan 45kg nyt on hätä mulla


      • peniospaska kirjoitti:

        vitun apina haista vittu saatna

        mikä ongelma sulla on!!!!!!!!!!!!!!!????????????


    • Lihava123

      Mä oon 12w,tyttö..Olen 152 cm pitkä ja painan 36.1kg..Ja olen normaali painoinen pullukka..Painoindeksi on 15.6 muistaakseni..

    • Noartificalorsissy

      Jep. Paino ei kerro mitään. Katso peilistä ruumiinrakenteesi ja arvioi oletko läski, lihaksikas vai luuviulu. Näytä minulle että et ole keinotekoinen tai nynny.

    • rauhottukaanyy!

      HUOMHUOM KAIKILLE!

      laskuri näyttää varmaa suurimmaks osaks oikee, MUTTA EIHÄN SE TIEDÄ ONKO SULLA LIHASTA NIIN PALJON ETTÄ SIITÄ OIS KERTYNY SIITÄ PAINOO, se vaa laskee pituutee, painoo ja ikää katottuna. ÄLKÄÄ OTTAKO NÄITÄ NIIN TOSISSANNE!!

    • tujtuj

      15,2

      Jaahas...

    • Ääh..!

      Ei tohon voi luottaa! Ku joillain vaan on sitä lihasta! Se painaa enemmän ku läski ja sit sen takia joku joka ei oo olenskaa läski mutta pikemminkin lihaksikas saa jonku hemmetin anoreksian! KIITOS

    • ylipainoinen??:O

      täst ei kyl tosiaa oo mitää apuu koska katoin toisesta laskurist ni tuli normaalipainonen ja tollaku kokeilin ni tuli HUOMATTAVAN YLIPAINOINEN?? jota en tosiaankaan ole, ja käyn päivittäin kuntosalilla (omalla) ja se et jos on lihasta, ei tosiaa tarkota et oisisn lihava? kylkiluut voi erottaa ihan selkeesti ja ei mitää häpeemistä ikinä oo ollu :O

      • Mullasama

        Mulla oli just sama, että kutolla tein ni tuli et huomattavan ylipainoinen ja kun tein jollain muilla testeillä niin tuli normaalipainoinen... ja treenaankin joka päivä että en HUOMATTAVAN ylipainoinen voi olla


    • pullukka1

      Mun paino vaihtelee kauheesti. OOn 11. w tyttö ja 153 cm ja äsken 48kg. Joskus saatan painaa jopa yli 50 kg ja oon sillo ylipainone...

      • Pöö

        Mul vähä sama ongelma ku paino vaihtelee siin 45kg - 50kg o_o


    • fpexsö

      26.5 haha :D Eipä kauheesti kiinnosta painoindeksi, kun itseä en "läskinä" näe

    • että..että..

      voihan vittu olen laskurin mukaan ylipainoinen :Dmutta mielestäni tuo on todella väärässä!
      25,3 kg on kuulemma HUOMATTAVASTI ylipainoa 12vuotiaalla tytöllä...

      • 30 on siis tosi ylipaino

        Voi vtun idiootit. Missä luki et 25,3kg? Ei missään. Se ei ole kiloissa vaan nimenimaan painoindeksissä.

        Esimerkki. Paino jaettuna pituuden neliöllä
        50kg jaettuna 1,6m jaettuna 1,6m = 19,53


    • lololololol...

      Suunta antava painoindeksi on 15,6, joka voidaan tulkita alipainoksi.

    • eccc_

      painoindeksi 24,3. kai oon sit läski vaikka vatsat näkyy ja penkistäki menee 90kg...

      • Kirkollisten hys cd

        Laihduta pari kiloo


      • eccc_
        Kirkollisten hys cd kirjoitti:

        Laihduta pari kiloo

        Oisko vinkkei mil sais pari kiloo pois??


      • laskurinixd

        Lihasmassa vaikuttaa tässä tapauksessa.


    • eccc_

      En varmasti. 10kg olisi tarkoitus saada lisää painoa ja sitten laihduttaa vähän

    • eccc_

      En missään nimessä halua laihduttaa. Mikään ei ole hirveämpää kuin olla alle 70kg kukkakeppi

    • mursux

      160cm& 40kg 13v vastaus oli 16.4 ^.^
      Eli oon normipainonen :'D

      • R__A__K__A__S

        Ei toiminu mun puhelimella.


      • ollaan samanlaisia xdd..

        Oon saman pitunen ja painonen ja ikänen ku säkin mursux. Siis oon tyttö, säkin kai ?:D jännä et sama pituus paino ja ikä. No oon -00 :D entäsä XDDD... Looool tosi hauskaa? :p


    • Kuoleeeeen

      Tosi kiva toi sai mut itkee! Mul oli ktn. 17, 6!!!! Oon 14 :, ( vittu tunnen itseni ja läskiks paskaks :(((

      • s.ulkov

        18.5 on normi painon alaraja eli te ootte alipainosii..Naisella ihanne BMI on 20.0 joten aikas paljon painoo lisää teille mieluusti lihasta:)


      • Minaswagapinaahhd
        s.ulkov kirjoitti:

        18.5 on normi painon alaraja eli te ootte alipainosii..Naisella ihanne BMI on 20.0 joten aikas paljon painoo lisää teille mieluusti lihasta:)

        18,3 onks tää normi?
        160cm, 46kg ,13v.


      • s.ulkov
        Minaswagapinaahhd kirjoitti:

        18,3 onks tää normi?
        160cm, 46kg ,13v.

        Kilo tai kaks lisää,jos mahdollista:)


      • Minaswagapinaahhd
        s.ulkov kirjoitti:

        Kilo tai kaks lisää,jos mahdollista:)

        Eiii :D Sitte tunnen oloni läskiks ny o hyvä vrmaa:D


      • '00 tytttttttttöööö
        s.ulkov kirjoitti:

        18.5 on normi painon alaraja eli te ootte alipainosii..Naisella ihanne BMI on 20.0 joten aikas paljon painoo lisää teille mieluusti lihasta:)

        Jei mul oli 20,1 :Dddd


    • saku

      Ku joku muskeli tyyppi painaa 100 kg eikä yhtään lihava, vaan lihasta niin ton mukaan olis läski. Siksi noi laskurit on tyhmiä

    • Wiiiiiiiiihh

      Suuntaa antava painoindeksisi on 24,4 Se voidaan tulkita ylipainoksi! Vainiin!:D Itse en näe itseäni ylipainoisena. Näen peilistä normaalipainoisen tytön. Ja jos jonkun mielestä olen lihava niin sitten olen. Mitäpä sitten? No eipä vittu kiinnosta! Yksi mun kaveri on samanpituinen, kuin minä ja muutenkin samankokoinen. Hän on silti minua n.10kg kevyempi! Uskon että osittain painoni koostuu lihaksesta, sillä teen kotona aika paljon ruumiillista työtä. Uskon myös, että saan aika paljon trollauksia tälle kommentille, mutta eipä kiinnosta! Uskon, että joitain jonneja tulee tänne haukkumaan minua läskiksi, mutta haukkukoot! Se on heidän mielipide. Joku saattaa myös heittää kommentin: "Niinhän ne läskit aina sanoo" Niin kaikki läskit sanovat itseään laihoiksi.. Aijjaa tuskimpa! Minä olen minä enkä muuksi muutu! Kaikkien kohdalla pätee sama! Jos jollekin et kelpaa sellaisena kuin olet unohda hänet.
      Olen siis 13-v ja mittani ovat n.158cm, 61kg, 70C. Varmasti on ainakin yksi joka tulee mollaamaan ja haukkumaan, mutta siinähän heittävät aikaansa hukkaan! Ja te pojat! Jonnet, jotka litkivät ES:sää, pitävät räppilippiksiä vinosti päässä, esittävät kovista räkimällä ja haukkumalla! Voin sanoa, että Se ei ole kova kundi, joka tekee noin! Kovia kundeja on ne, jotka on kohteliaita ja ystävällisiä! Valitsette muijan ulkonäön mukaan! Pitää olla missin mitoissa! Onko tullu mieleenkään, että kelpaatteko TE sellasille? Tuskinpa! Ja ihan tiedoksi myös pojille! Naisella täytyy luonnollisestikin olla jonkin verran rasvaa tulevaa äitiyttä varten, jotta SINUN lapsesi saa kaiken tarvitsemansa! Uskon että monikaan pojista ei vielä ymmärrä tätä, mutta ei ehkä he sitten kun vähän vielä kypsyvät...
      Kiitän ja kuittaan..

      • pönde

        Mullaki on jotain tota luokkaa.. oon siis 13v pituus on 160 ja paino jotain 62.9 en näe itseäni enää peilistä ylipainoisena tai erityisrn laihana olen mielestäni sopivan kokonen ehkä vähän pyöreämpi mut mullekki on ihansama mitä muut ajattelee.:) mulle on tärkeetä et paras kaveri ja muut kaverit ei kuittaile painosta ja hyväksyy mut sellasena ku oon♥. Esim. Kesän alussa olin vielä n. 154.8 ja painoin kilon vähemmän eli silloin näin itseni läskinä. Kesällä lenkkeilin jonku verran ja söin terveellisesti mut paino ei pudonnu. Kasvoin kesän aikana melkein 5cm ja vartalo on muuttunut hoikemmaksi. Aikasemmin harrastin taitoluistelua ja nyt jazz tanssii nii lihastaki on kyllä jonku verran mikä painaa...
        Kaunis kiitos niille ketkä jakso lukee mun storyn:)


      • pönde

        Mullaki on jotain tota luokkaa.. oon siis 13v pituus on 160 ja paino jotain 62.9 en näe itseäni enää peilistä ylipainoisena tai erityisrn laihana olen mielestäni sopivan kokonen ehkä vähän pyöreämpi mut mullekki on ihansama mitä muut ajattelee.:) mulle on tärkeetä et paras kaveri ja muut kaverit ei kuittaile painosta ja hyväksyy mut sellasena ku oon♥. Esim. Kesän alussa olin vielä n. 154.8 ja painoin kilon vähemmän eli silloin näin itseni läskinä. Kesällä lenkkeilin jonku verran ja söin terveellisesti mut paino ei pudonnu. Kasvoin kesän aikana melkein 5cm ja vartalo on muuttunut hoikemmaksi. Aikasemmin harrastin taitoluistelua ja nyt jazz tanssii nii lihastaki on kyllä jonku verran mikä painaa...
        Kaunis kiitos niille ketkä jakso lukee mun storyn:)


      • Anonyymi

        siulla on hyvä asenne i love it<3


    • 19,4

      15 v ,179 cm ja 62 kg, tuli indexiks 19,4

      • ahaiahaiaaas

        16v 181cm ja 77 kg. Indeksi 25,5 D:


    • Kissat ovat parhaita

      kone sano et mun painoindeksi on 17 niin ku se kai oikeestiki on mut se sano et oon normaali painonen mut oon oikeesti vähä alipainonen (terkkari sano niin (en voi sille mitään oon kasvanu niin nopee et paino ei pysyny peräs :)) oon siis 173.3 ja painan noin 51 kiloo, riippuu päiv ästä sillä jos en syö mun paino putoo tosi nopee.... ja oon 13v tammikuus 14





      en eka meinannu osaa laskee tota laskuu XD 11 5 on niin vaikeee laitoin vastaukses 11!! hups XD oho ei 11 6 ookkaan 22! mä oon tyhmä!! XD no nyt tuli 13 2 tän mäki ossan laskee XD

    • 22,7 normaalipaino 183 cm 76 kg 18 v jätkä

    • 17v.tyttö
    • Jyyrgenn

      "vyötärönympärys navan korkeudelta (cm) = "

      Harvinaisen paska tapa mitata rasvaprosenttia

      • 17v.tyttö

        jos ei kelpaa voi mennä toki lääkärillekin mittauttamaan sen. Itse sain tuosta ihan helposti tuloksen. :) Yleensä tosin neuvotaan mittaamaan vyötärönympärys kapeimmasta kohdasta, mutta näissä mittareissa on eroavaisuuksia. Etsi googlesta toinen rasvaprosentti laskuri jos ei miellytä.
        Ja niinkuin kaikissa rasvaprosenttilaskureissa tietääkseni ilmoitetaan, tai ajatellaan että sen käyttäjä on itse tarpeeksi fiksu päättelemään, että tulokseksi saatu luku on vain lähinnä suuntaa antava. Toivottavasti itsekin tajusit sen.


      • Jyyrgenn
        17v.tyttö kirjoitti:

        jos ei kelpaa voi mennä toki lääkärillekin mittauttamaan sen. Itse sain tuosta ihan helposti tuloksen. :) Yleensä tosin neuvotaan mittaamaan vyötärönympärys kapeimmasta kohdasta, mutta näissä mittareissa on eroavaisuuksia. Etsi googlesta toinen rasvaprosentti laskuri jos ei miellytä.
        Ja niinkuin kaikissa rasvaprosenttilaskureissa tietääkseni ilmoitetaan, tai ajatellaan että sen käyttäjä on itse tarpeeksi fiksu päättelemään, että tulokseksi saatu luku on vain lähinnä suuntaa antava. Toivottavasti itsekin tajusit sen.

        Ymmärrätkös sattumoisin sen että tällä menetelmällä saatu tulos vaihtelee aika radikaalisti riippuen esmes syödystä ruuasta. Ei todellakaan ole edes suuntaa antava. Voisit myös opetella biologiaa sen verran että tietäisit jotain rasvan jakatumisesta. Eli kouluun vain lapsonen! Jätä ne pätemiset fiksummille.


    • 13v tyttö

      mul oli muka 4,2

    • 12v poika

      Oon 169 cm pitkä ja painan 60kg nii 21,0 ja sanois että ylipainoa...?

      • 15v poika

        sää oot vasta 12v nii kyl se on ylipainoa kai :D


    • Saltsukka

      Merkittävän alipainoinen oon :o

    • Saltsukka

      Eikä jääny paljon sairaalloisesta alipainosta :o

    • helloeverybody

      12v tyttö, indeksi 20,00 i'm fat D':

    • ecc__

      Indeksi 27 :D

      • Hoo

        Nyt lapset kädet irti niistä laskureista! Lihas painaa enemmän kuin läski, joten tuollaiset laskurit eivät pidä paikkaansa kovinkaan monessa tapauksessa. Kaikki on hyviä omina itsenään ja kauneus tulee siitä kun hyväksyt itsesi ja rakastat itseäsi. Jos tiedät omaavasi hyvät elintavat, ei ole mitään hätää. Jos vaan tehdään parhaamme ollaksemme terveitä (laihuus ei ole yhtäkuin terveys) ja nautitaan elämästä. Ja ei, en ole kukkahattutäti vaan ihan vaan 15 v urheileva tytsy. Love


    • jjj__

      Aika harvoilla nuorilla on senvertaa lihasta, että näkyy painossa paljoa

    • Minävainn

      Joo no mä oon 12 vuotta vanha tyttö ja oon 153 cm pitkä ja painan 32 kg.. mul ei oo mitään syömishäiriöö eikä tällast vaik mult montakertaa on epäiltys itä olevan ja terveydenhoitajakin on kyselly mult että "et kai sä vain laihduta mitenkää tarkotuksella?" Nii olin vaa sillee.. no en todellakaa. En tiä miks mut vaik yritän syödäja jotenki nostaa mun painoo normaalille osuudelle nii jotenki ne ruoka ja muut ei vaan tuo mulle niit kiloja en tiä miks xD mut tää asia ei onneks haittaa eikä vaikuta muhun millää tavalla mut aattelin nyt kertoo omanki asiani tääl xP mut juu toi painoindeksilaskuri näytti mulle alipainoa;D

    • gghjgg
    • Alipaino

      Hahhaaa... Merkittävä alipaino, kivakiva. :DD

      • alipainoinoinen tai jtn

        Hei auttakaa!!Mihin painoindeksilaskuriin kantsii luottaa ku joittenki mukaan oon sairaalloisen alipainoinen ja joittenki mukaan normaali...??
        Oon siis 160cm & 38kg.


      • *_*
        alipainoinoinen tai jtn kirjoitti:

        Hei auttakaa!!Mihin painoindeksilaskuriin kantsii luottaa ku joittenki mukaan oon sairaalloisen alipainoinen ja joittenki mukaan normaali...??
        Oon siis 160cm & 38kg.

        Oot alipainoinen. Itse olen 11v, pituutta on 160cm, painoa 43 kg, mittarit näyttää että "voidaan tulkita normaalipainoksi"


    • ehkäläski

      Painoindeksi 107...

    • 10001

      Ite oon 12.w tyttö ja oon 162 pitkä ja painan noin 51 kiloo nii ni oonko lihava vai normaalipainonen??

      • sorivaaa

        Lätski


    • liianlaihavainormaali

      En tiiä mihin luottaa ku jotkut sanoo et oon normaali ja jotkut sanoo et alipainoinen/merkittävän alipainoinen...
      eli kumpi oon ku painan noin 35 ja oon pitkä noin 138. Ikää on 11 vuotta...
      ?

      • liianlaihavainormaali

        Korjaan tonne aikasempaan että oon pitkä siis 146


      • Sedyh

        Mielestäni oot täysin normaalipainonen ei hätää et oo alipainonen tai mitään:))


    • liianlaihavainormaali

      Ja kaikki kaverit, terkkari, vanhemmat, muut sanoo että "sun pitää kasvattaa painoa yms" mielestäni mulla on normaali paino ja teen vähintään muutaman kerran viikossa lihaskuntoo ja käyn salilla silloin tällöin...

    • riku0

      ite 175/82 vähä ylimäärästä on. 15v poika

    • ecc___

      179/101 18v ja indeksi 31,52 :D

    • Heijjj

      Oon 14v, pituutta noin 162 cm ja painan n. 46kg. Testi näyttäis näyttäis et olisin normaalipainoinen mut mmmmhh :-D Itestäni tuntuu et oon aika isokokonen :-D, olisko ollu indeksi 16.94

      • Heijjj

        Hups korjaan 45kg ja 163cm :-D


    • 1frida0

      Olen 150cm ja painan 50kg siis olen ylipainoinen ja olen 10vuotias

    • LIHAVAVOITUNUT

      Olen:12.v
      Painan:59kg
      Pituuteni on:152cm
      Ja vatsani näyttää kyllä pullakalta koen että olen lihava ja läski
      Itken myös joka päivä siitä miten minun äitipuolenikin sanoi painostani eihän se niin paljoa voi olla kun isäsi painaa 65kg ja hän on 44.v

    • jobzuuh

      No oon 165cm pitkä ja painan vähän yli 80kg. Oon aika isoluinen. Oon poika 16v.

    • Anonyymi

      Oon normi painone ku oon 11 ja oon 146, painan 38 mut ku luen noit kommenttei ja nään et muut on paljon kevyempii nii ei tunnu normi painoselt

    • Anonyymi

      Oon noin 139 painan 27 ja oon alipainoinen :(

    • Anonyymi

      Oon noin 40kg ja 155cm 10v tyttö (täytän helmikuus 11v)
      Paino indeksi oli 16,65 ja tunnen itteni läskiks ja mä laihutan mut en vaa laihu ja mä tiiän et oon normi painone mut silti tunnen itten läskiks:( tää keskustelu on iha sika vanha lol

    • Anonyymi

      Oonko ylipainonen??

      Oon 9v ja mun pituus on 141,3cm ja paino on 35-36kg

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe