RV 38 ja menkkakivut

Rv38

Kuinka lähenevä synnytys minulla mahtaa olla, kun joka päivä tulee menkkamaisia kipuja..Toki menevät ohi ja niitä on vaan n. kerran kaksi päivässä ja ovat melko lieviä..
Olen ensisynnyttäjä ja pelkään että menee yli ja sitä en tahtoisi :(
Eihän sille mitään tietenkään voi, mutta olisi kiva kuulla kokemuksistanne :)

8

9848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gloppu

Yliaikainenhan raskaus on vasta, kun 42 raskausviikkoa poksuu rikki, koetetaan nyt muistaa tämä. Laskettu aika on vain laskennallinen aika, jonka tienoilla vauva voi syntyä. Eli se plus miinus kaksi viikkoa lasketusta ajasta. Oletan, että tässäkin ap puhuu nyt lasketusta ajasta ja niin, moni toivoisi, että lapsi syntyisi aiemmin, mutta kun se nyt vaan ei ole odottajan päätettävissä. Miksi se ahdistaa niin paljon, jos vauva sattuukin syntymään vaikkapa 41 5?

Noista menkkamaisista kivuista ei voi sanoa juuta eikä jaata. Kyllähän ne merkki ovat lähestyvästä synnytyksestä, koska noilla viikoilla olet, mutta ihan yhtä hyvin vauva voi syntyä huomenna tai sitten siellä rv 42 tienoilla. Nämä jutut ovat niin mielettömän yksilöllisiä, että varsinkin kun olet ensisynnyttäjä, ei kukaan voi ilman kristallipalloa kertoa, miten nuo menkkamaiset kivut mahdollisesti liittyvät synnytyksesi ajankohtaan.

• ??..

Yhdyn aikaisempaan, että miksi kaikilla tulevilla äideillä on niin kauhea kiire saada se lapsi ulos. Ymmärrän että loppuraskaus ei kaikilla välttämättä ole enää laatuaikaa.

Synnytykset rv 38-42 välillä on normaaleja niinkuin aikaisempi kirjoitti niin yliaika alkaa vasta rv 42 jälkeen.

Menkkamaisista kivuista en tiedä, mutta mulla alkoi supistuksiin tulemaan menkkamaista kipua ja alaselkäkipua 7 päivää ennen kuin synnytys todella käynnistyi. Mutta mulla siis supisteli tuolloin jo voimakkaasti.

Onko sulla supistuksen aikana kipua vai ihan muuten vaan??

• Flhko

Siis yliaikaseks katotaan kun 40 viikkoa ylittyy. Yli 42 viikkoa ei anneta ollakkaan, sitten käynnistetään/leikataan

• taasäidiksi

mulla oli menkkakipuja 37 1 koko päivän ja illalla olivat sellaisia aaltomaisi menkkakipuja ja menin äpolille näytille kunnes kätilö sit tarkasti tilannetta ja sanoi et siirrytäänkin saliin olet 5cm auki... ja siit meni 5h niin tyttö tuli ulos.

• kiinnostunut3

Aika hauska tuo "taasäidiksi" kertomasi tarina.

Tässä taas nähdään kuinka erilaisia me kaikki olemme:)

Eli ei kannata verrata muihin vaan menee omien tuntemusten mukaan:)

Miten aloittajalla? Joko tapahtunut jotain?

• hkj,cghkm

Menkkamaiset kivut ovat varmasti lieviä supistuksia, tuskin menee yliaikaiseksi jos näitä jo tulee.

• Alkupr

Noh, nyt nämä menkkakivut ovat loppuneet kuin seinään. Ei ole enää tullut ollenkaan, että en usko että vielä mitään tapahtuu :(
      Nyt rv 39..

• Gravid

Mulla alkoi eilen illalla alaselän kivut ja menkkamaiset kivut alavatsalla. Näitä esiintyi n. 2h ajan. Kivut loppuivat kuitenkin...Menossa rv 39..saa nähdä koska tulee lähtö :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60