KOIRAnomistajanaiset

TorpedoX

MIKSI niin suurella määrällä kaupunkisinkkuja on PISKI kodin turvana? Usein nainen itsessään on todella mielenkiintoinen MUTTA kun se rakki on mukana kuvioissa, niin mielenkiintoa ei riitä edes vähää alusta.
En vain jaksa sitä koirankusetusrumbaa, koira sitä, koira tätä, ihana koira ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH.
Kissan vielä jaksan ja monet muutkin lemmikit.

Maalla asuvat koiranomistajat ymmärrän huomattavasti paremmin. Ja yleensä lemmikit, jotka pääsevät nauttimaan luonnosta vapaampana kuin hihnassa kaduilla.

40

709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista

Pitäisikö naisten sitten luopua koiristaan, että ne kelpais sulle, vai mikä sun pointti on? Etsi koiraton nainen (joita kyllä löytyy), äläkä valita.

• ja hyvä niin

"Kissan vielä jaksan ja monet muutkin lemmikit. "

joopa joo,esim kuristaja käärme on varmaan makuusi. Hyvä talonvahti sekin.. Itse en vain pidä käärmeistä vaan koirista.
      Iso koira on talonvahti ja tuntee jo kaukaa lusmut tyypit... :)

• TorpedoX

Nokun järjestäin kaikki hyvät naiset on niitä koirankusettajia. Ei löydy koirattomia, hyviä!

Koira ei sovi mielestäni pieneen kaupunkilaisboxiin ellei ole järkyttävän aktiivinen lenkittäjä. Tyyliin 5 kertaa vuorokaudessa pitkä lenkki, jotta koira olisi varmasti tyytyväinen. No tätähän nämä koiranaiset eivät yleensä ole vaan pistävät ukon töihin ja jäävät itse sohvalle. Toistaiseksi kaikki tapaamani piskieukot asuvat pienessä yksiöboksissa.

Pointtina ihmettelen koirankusettajien suurta määrää kaupunkilaissinkkunaisten keskuudessa. MIKSI? Ukon korvike?

• mulle myös

Kerrotko vielä miten siellä maalla on enempi aikaa ulkoiluttaa koiraa? Ei ne nääs itsestään sielläkään lenkkeile.

• TorpedoX
        mulle myös kirjoitti:

Kerrotko vielä miten siellä maalla on enempi aikaa ulkoiluttaa koiraa? Ei ne nääs itsestään sielläkään lenkkeile.

Maalla koiraa voi päästää hihnastaan irti aina välillä. Kesäisin usein ihan vapaastikin eikä niiden parin naapurin takia tarvi pelätä valituksia koska heilläkin on kotieläimiä vapaana. Ei ainakaan tarvi pelätä sellaista reaktiota kuin kaupunkialueen nirppanokilta. Eikai koiratkaan voi niin typeriä olla, että juoksevat samantien 10km metikköön eivätkä osaa enää takas? Puhun siis oikeasta maaseudusta enkä mistään omakotitalolähiöstä.

• Erilaisia kukkia
        TorpedoX kirjoitti:

Maalla koiraa voi päästää hihnastaan irti aina välillä. Kesäisin usein ihan vapaastikin eikä niiden parin naapurin takia tarvi pelätä valituksia koska heilläkin on kotieläimiä vapaana. Ei ainakaan tarvi pelätä sellaista reaktiota kuin kaupunkialueen nirppanokilta. Eikai koiratkaan voi niin typeriä olla, että juoksevat samantien 10km metikköön eivätkä osaa enää takas? Puhun siis oikeasta maaseudusta enkä mistään omakotitalolähiöstä.

Kaupungeissa on koirapuistoja.

Itse asun isossa kaupungissa sellaisella asuinalueella (kerrostaloja pääasiassa), jossa metsää löytyy kahdestakin suunnasta alle kilometrin päässä. Siellä voi tottelevaista koiraa pitää vapaanakin.

Ei koira lemmikkinä ole vain maaseudulla asuvien yksinoikeus. Kaupungissakin koiralle on mahdollista tarjota hyvä elämä ja riittävästi liikuntaa ja virikkeitä. Se on omistajasta kiinni.

Ja kaikilla koiranomistajilla elämä ei pyöri vain koiran ympärillä. Itselläni ainakin on elämässä tilaa muillekin asioille (työ, lapset, harrastukset, ystävät) koirasta huolimatta. Meillä on myös kaksi kissaa. Ja kaikille riittää rakkautta ja huolenpitoa.

Minulla ainakin koiran omistaminen yhdistyy terveelliseen ja aktiiviseen elämäntapaan, ja voimakkaaseen hoivaviettiin. Itse en näe noita kovinkaan negatiivisina asioina.

Mutta jos ei tykkää koirista tai koiran omistavista naisista, niin sitten ei ole muuta mahdollisuutta kuin etsiä koiraton nainen. Kyllä niitä hyviä naisia löytyy koirattomistakin. Miksi kiukutella sellaisesta, mitä ei voi hyväksyä, ja mihin ei voi vaikuttaa?

• ed.

Otantasi on aika suppea, itse en asu yksiössä, enkä ulkoiluta koiraani 5:ttä kertaa päivässä.

Koirasta on seuraa, kuten muistakin lemmikeistä, yleensä koira ihmiset ovat aktiivisempia ja ulospäinsuuntauvampia (kuin kissa ihmiset ) ,ulos on mentävä oli ilma mikä vain. Koirien kanssa voi harrastaa, agility,näyttelyt ym. Koira on ihmisläheisempi,
      Kissa on itsenäisempi.Itse en pidä kissoista koska ne hypivät pöydille ja kaappienpäälle, ym. Kissanhiekka haisee ja leviää lattialle. Ulkona kissoja öitäpitäviä ihmisiä en voi tajuta se pitäisi lailla kieltää.

Jos on lemmikki siitä on huolehdittava. Mutta mikään toisen ihmisen korvike se EI TODELLAKAAN OLE. ! Tosin monesti se on empaatisempi kuin ihminen, eikä mäkätä missä olit..

• Meillä oli kyllä koira meidän perheessä, enkä pitänyt siitä. Koirat haisevat, ja se livahti usein sänkyyni. Jos olette katsoneet videoita netissä mitä koiraihmiset ovat laittaneet näkyville, niin jotkut koirat rupeavat riehumaan kun kaikki ovat poissa päivällä, eli juoksevat ja pomppivat sohvilla ja sängyissä. Tallentavalla kameralla sen saa ikuistettua.

Agility ja näyttelyt ovat täysin tyhmiä, en tiedä miksi kukaan sellaiseen aikaansa haluaa tuhlata.

Esim. tämä on täysin tyhmä juttu, lieneekö älyttömyyden huipentuma:

http://galleria.menaiset.fi/rukkapets

"Onko koirallasi Suomen ilmeikkäin katse, valloittaako hän kaikkien sydämen, saako vieraat hymyilemään? Lemmikkisi saattaa olla tuleva Suomen sympaattisin koira!

Lähetä meille kuva ja tarina, miksi juuri sinun koirasi olisi vuoden Rukka Pets -persoona. Nyt emme etsi juuri sitä kauneinta koiraa vaan asenne on se, joka ratkaisee."

• TorpedoX

"Koiranomistaja on jo teini-iän ohittanut mutta puhuu silti koirista ja rakastaa koiria. Hän vie sinut koiranäyttelyyn ensimmäisillä treffeillä. Hän harrastaa agilitya ja vie sinut katsomaan agilitykisoja toisilla treffeillä. Huoneen seinät on tapetoitu koirien kuvilla ja hyllyt pursuavat mitaleista ja palkintoruusukkeista. Pelottavinta on, kun hän ei hätistä koiraa huoneesta sen ajaksi kun harrastatte seksiä. Erektio laskee samalla kun Musti läähättää."

-Juuri tämmösiä varon

• ed.

Taidat olla 15v.

• näinkin voi käydä

Olen itse koiraihminen, mutta näiden koiranaisten kanssa ei silti aina ole helppoa. Se vaan kun osaan käsitellä koiria, tiedän mitä niiden luontainen käyttäytyminen on, niin kun naisen ihkupihkukoirulainen ensi kertaa kohtaa kuria niin se on naiselle mahdoton paikka. Koira ei nimittäin määrää yhtään mitään kun mie olen paikalla. Jos se jotain on vailla niin se tulee korvat luimussa pyytämään laumassa korkeammassa asemassa olevalta tai saa nenälleen, kuten luonnossakin koiran sukuisilla lajeilla homma toimii. Pilalle lellityt koirat saa kyllä ruotuun, mutta naiselle on hirveä paikka se ensimmäinen kuonolle kopautus. Siihen on päättynyt pari suhdetta. Yksi päättyi mustasukkaisuuteen, kun koira katsoi mut lauman johtajaksi ja alkoi olla parempaa kaveria mun kanssa.. :D

• ja hyvä niin

" niin kun naisen ihkupihkukoirulainen ensi kertaa kohtaa kuria niin se on naiselle mahdoton paikka
      Jos se jotain on vailla niin se tulee korvat luimussa pyytämään laumassa korkeammassa asemassa olevalta tai saa nenälleen, kuten luonnossakin.."

Ensinnäkin älä yleistä !
      Naisena osaan kyllä ja olen myös koluttanut koirani. Mutta mistään simputuksesta en todellakaan pidä, eikä eläin sitä tarvitse.
      Se kertoo vain kouluttajan huonosta itsetunnosta.

Hyvä koira on tottelevainen, iloinen ja leikkisä.

• näinkin voi käydä

En ole yleistänyt yhtään mitään. Tiedän kyllä että on olemassa niitäkin naisia jotka tuntevat koiran sielunelämää, kerroin vain esimerkkejä omista kokemuksistani. Nimittäin niitä pilalle lellittyjä koiria on aikas paljon, enemmän kuin koulutettuja. Simputuksestakaan en ole puhunut, vaan kurista. Kuri pitää olla koiralla, joskin helliäkin täytyy kun aihetta on. Keppi JA porkkana, ei keppi TAI porkkana.. pitäs ymmärtää jos oikeasti olet kartalla.

• näinkin voi käydä
        näinkin voi käydä kirjoitti:

En ole yleistänyt yhtään mitään. Tiedän kyllä että on olemassa niitäkin naisia jotka tuntevat koiran sielunelämää, kerroin vain esimerkkejä omista kokemuksistani. Nimittäin niitä pilalle lellittyjä koiria on aikas paljon, enemmän kuin koulutettuja. Simputuksestakaan en ole puhunut, vaan kurista. Kuri pitää olla koiralla, joskin helliäkin täytyy kun aihetta on. Keppi JA porkkana, ei keppi TAI porkkana.. pitäs ymmärtää jos oikeasti olet kartalla.

MIINUSTA! Mitä helvettiä.. joku joka syöttää koiralleen suklaata? :D

• näinkin voi käydä

MIINUSTA! Mitä helvettiä.. joku joka syöttää koiralleen suklaata? :D

Tai noniin.. itehän mie just sanoin että näitä koirien laumaelämästä tietämättömiä pökkelöitä on enemmistö.

Sori.

• Yksi pointti

Tai noniin.. itehän mie just sanoin että näitä koirien laumaelämästä tietämättömiä pökkelöitä on enemmistö.

Sori.

No tuo aggressiivinen ja epäkunnioittava ulosantisi väistämättä vaikuttaa uskottavuuteesi neuvoa muita koiran kasvatuksessa. Tai ainakin muiden ihmisten haluun kunnioittaa sinun näkemyksiäsi. Siitä varmaan ne miinukset...

• Pahgasihga

Millanin opit kaikille kaaliin. Myös koirankusettajanaisille!

• tytsynnimimerkki

Täällä yksi hyvä sinkkunainen, joka ei asu pienessä yksiössä ja aikoo silti ottaa itselleen perheenlisäystä, eli sen sinun vihaaman koiran! En ota koiraa miehen korvikkeeksi vaan perheenjäseneksi ja seuraksi lenkille.

Tuolla sinun asenteellasi naisia kohtaan joilla on koira ei kyllä pitkälle päästä.

Toivottavasti kerrot koiravihastasi heti ensimmäisenä tutustuessasi, jotta me koiraihmiset emme tuhlaisi sinuun aikaa :D

• TorpedoX

En vihaa koiria. Missä niin lukee?

En vain ymmärrä naisia, jotka niitä kopeissaan pitävät ja laiminlyövät koiran luonnollisen lenkkitarpeen.

• ???
        TorpedoX kirjoitti:

En vain ymmärrä naisia, jotka niitä kopeissaan pitävät ja laiminlyövät koiran luonnollisen lenkkitarpeen.

"kopeissaan pitävät ja laiminlyövät koiran luonnollisen lenkkitarpeen"
        Justhan sä sanoit tuolla aiemmin, että et jaksa koirankusetusrumbaa?
        Eli ei kait sillon mitään laiminlyöntiä tapahdu jos koiraa noin usein pihalla käytetään?
        Itselle ei tulis mieleenkään laittaa "ukkoa" kusettamaan koiraa ja jäädä sohvalle.
        Onko sulla muuten itsellä koira kun olet noinkin hyvin asiaan perehtynyt ja "tiedät" kaiken koirankoulutuksesta?
        Mä luulen, että suurin osa on kuitenkin niitä, joille koira on koira, eikä mikään lellitty, kouluttamaton piski.
        Joten onkohan nyt kuitenkaan oikein yleistää kaikkia koiran omistavia sinkkunaisia noin?

• tytsynnimimerkki
        TorpedoX kirjoitti:

MIKSI niin suurella määrällä kaupunkisinkkuja on PISKI kodin turvana? Usein nainen itsessään on todella mielenkiintoinen MUTTA kun se rakki on mukana kuvioissa, niin mielenkiintoa ei riitä edes vähää alusta.
        En vain jaksa sitä koirankusetusrumbaa, koira sitä, koira tätä, ihana koira ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH.

Luehan itse tuo aloituskommenttisi tai alku siitä ni ehkä sitten ymmärrät itsekin :D
        Kukaan koirista pitävä ei niitä hauku piskiksi ja rakiksi ja valita noin paljoa. Ja mainitsethan tuossa lopuksi että muut lemmikit vielä jaksat mutta et sitä koiraa.. Mitä tuosta voi vain päätellä...

...Että vihaat koiria :D

• TorpedoX
        tytsynnimimerkki kirjoitti:

Luehan itse tuo aloituskommenttisi tai alku siitä ni ehkä sitten ymmärrät itsekin :D
        Kukaan koirista pitävä ei niitä hauku piskiksi ja rakiksi ja valita noin paljoa. Ja mainitsethan tuossa lopuksi että muut lemmikit vielä jaksat mutta et sitä koiraa.. Mitä tuosta voi vain päätellä...

...Että vihaat koiria :D

Se on sun päätelmä. Ei totuus. Sanoisin suoraan jos vihaisin koiria. Koirat ei vain kuulu kaupunkeihin ellei ole lääniä ja normaalia suurempaa kykyä käydä kusetuslenkeillä asfaltilla. Kaupungissa harvoin sitä lääniä riittää.

Kyllä koiraa voi synonyymeillä kutsua vihaamatta niitä. Tiedän kyllä, että kaikki ei ymmärrä ja ottaa siitä nokkiinsa.

Jos nyt jotain pitäis vihata, niin koiria pikkukoppeihin haalivia ihmisiä. Niitä kun riittää esimerkiksi tuolla treffipuolen nuorten sinkkunaisten parissa. En kyllä vihaa niitäkään. En vain ymmärrä MIKSI.

Koiran luovutuksessa pitäisi tarkkaan harkita millaiseen elinympäristöön koira annetaan ja sittenkin tehdä pistotarkastuksia.

Koirankusetusrumba on liian usein semmosta, että pistetään ukko asialle ja mennää ite suklaasyönti-sinkkuelämää-sessiolle sohvalle, kun ei millää jaksa lähtee pitkälle lenkille. (Huom! en vihaa miehiä vaikka käytän tässä sanaa ukko!)

• lenkeily sux

" En ota koiraa miehen korvikkeeksi vaan perheenjäseneksi ja seuraksi lenkille. "

Ei koirat tykkää ihmisten lenkkeilystä eikä koiran kanssa voi kunnolla lenkkeilläkään, se kun haluaa tutkia ja haistella eikä vain juosta puolta tuntia yhteen suuntaan.

Semmoiset kuntolenkkeilyt koiran kanssa voi melkein unohtaa, sen pitää päästä nuuskimaan kaikki hajut tai sitten se tekee tuhojaan sisällä.

• Koirallinen1

Koiran omistavat naiset ovat yleensä empatiakykyisiä ja omaavat jonkinlaisen hoitovietin.
      Se nainen joka pitää huolen koirastaan osaa useimmiten pitää huolen miehestään.

• näinkin voi käydä

Mutta, huolenpidossankin on montaa tasoa eikä kaikki ole oikeita, kuten jo tuossa aiemmin sanoin. Koira ei ole vauvan korvike. Sitä ei pidä lelliä, vaan se pitää opettaa niin että ihminen on se joka määrää mitä tehdään ja milloin. Jos sen vetää vituiksi niin koira huomaa mahdollisuutensa pyrkiä lauman johtajaksi ja hyppii silmille. Siinä vaiheessa se saattaa muuttua jopa vaaralliseksi jos on kookas laji kyseessä.

Liikaa näkee näitä "empatiakykyisiä koiranaisia" jotka ei osaa pitää rakkiaan kurissa.. koira on helvetti soikoon eläin, ei se ymmärrä sormen heristyä ja soosoota. Sitä pitää rankaista huonosta käytöksestä koirien kielellä, eikä se ole vittu suomen kieli..

• koirallinen1

Mutta, huolenpidossankin on montaa tasoa eikä kaikki ole oikeita, kuten jo tuossa aiemmin sanoin. Koira ei ole vauvan korvike. Sitä ei pidä lelliä, vaan se pitää opettaa niin että ihminen on se joka määrää mitä tehdään ja milloin. Jos sen vetää vituiksi niin koira huomaa mahdollisuutensa pyrkiä lauman johtajaksi ja hyppii silmille. Siinä vaiheessa se saattaa muuttua jopa vaaralliseksi jos on kookas laji kyseessä.

Liikaa näkee näitä "empatiakykyisiä koiranaisia" jotka ei osaa pitää rakkiaan kurissa.. koira on helvetti soikoon eläin, ei se ymmärrä sormen heristyä ja soosoota. Sitä pitää rankaista huonosta käytöksestä koirien kielellä, eikä se ole vittu suomen kieli..

Huolenpito on rajoja ja rakkautta...
        Älä oleta ellet tiedä...

• hkkhjkhjj

Joo ei kiinnosta naiset joilla on iso koira. Pienet koirat vielä menee...

• H@h

Tutullani on niin ruma ruttunaamakoira, sellainen jonka (irvihampaat törröttää
      suusta), etten kehtaisi sitä ulkoiluttaa, kuin säkkipimellä.Sanotaa, että koira muistuttaa emäntäänsä...No jaa.

• lemmikki löytyy

Aloittaja ei taida ymmärtää, että lemmikki (tässä tapauksessa koira) on omistajalleen muutakin kuin pelkkä halveksittu piski tai kodinturva. Jos et siedä koiria tai sitä, että sellainen on naiselle tärkeä, niin parempi, että katselet lemmikittömiä naisia ja ilmoitat sen selkeästi profiilissasi. Sillä lemminkin omistaja kaipaa vähiten elämäänsä ihmistä, joka ei voi sietää eläimiä tai jotain eläinlajia ympärillään. Vai oletko niitä miehiä, jotka tulevat jopa lemmikistä mustasukkaiseksi ja vaatii, että nainen laittaa kaiken huomionsa ja hellyytensä vain sinuun eikä juurikaan muuhun?

Sellaisen lemmikinomistajan, joka huolehtii ja välittää lemmikistään on erittäin vaikea edes ymmärtää ihmisiä, jotka eivät välitä tai vihaavat eläimiä (tai jotain tiettyä eläinlajia). Sellaista ihmistä ei haluta edes kaveriksi, saatikka seurustelukumppaniksi. Näkemykset eläimistä ja niihin liittyvästä arvostuksesta (tai sen puutteesta) ovat nimittäin liian kaukana toisistaan. Ainakaan minä en lemmikin omistajana ja eläinrakkaana ihmisenä ottaisi itselleni miestä, joka vihaa eläimiä tai tappaa niitä hupimielessä. En pidä siitäkään, että koiria sanotaan piskeiksi tai rakeiksi, koska n imitykset ovat ala-arvoisia. Usein huonosti käyttäytyvä koira on omistajansa pilaama tai liiallisen rotujalostuksen tuotos (joka sekin on ihmisten luoma ihannekoira).

• rjuhani67

Näin koirallisena yksin asuvana miehenä en ole törmännyt mitenkään suureen määrään koirallisia naisia. Onhan niitä lemmikkejä vaikka mitä, mutta eläinten ystävänä se ei ole ongelma. Omakohtaiset kokemukset ovat kyllä sellaisia, että koirallinen ihminen, mies tai nainen, hoitaa kyllä koiransa ulkoilutuksen. Ei sitä noin vaan sysätä kenenkään puolituntemattoman kontolle. Omissa suhteissa koiraa on kyllä ulkoilutettu yhdessä aika pitkälle ja ihan molempien halusta.

Jos on allerginen seuranhakija, niin sitten lemmikit ovat ongelma. Allergioiden takia olen itsekin joutunut jättämään muutaman tutustumisen kesken. Kerran jopa lopettamaan seurustelunkin.

• Ikisinkku M

Minulla on pari suhdetta ollut koiranomistajanaisiin eikä heissä kyllä mitään vikaa ollut. Tuolla jossain oli että jäisivät itse sohvalle ja odottavat miehen hoitavan kusetuslenkit, nämä ei kyllä jääneet sohvalle vaan hoitivat koirankusetukset ihan itse ja välilä pitkiäkin lenkkejä,sutjakoita tyttöjä. Joskus minäkin kyllä käväisin lenkillä koiran/koirien kanssa mutta yleensä he tai sitten yhdessä mentiin eikä siinä mitään ongelmaa ollut.

En minäkään välttämättä kaupunkia parhaana paikkana koiralle pidä enkä ainakaan isoja koiria pitäisi mutta pienet menee varsinkin jos on sopeutuvaista rotua ja hyvässä hoidossa eli sitä liikuntaa tulee tarpeeksi. Minulle on sattuneet semmoiset koiranaiset että ei sen suhteen ollut valittamista ja kun olivat vielä kiinnostuneita kouluttamiseen niin oli hyvätapaisia elikoita, eivät liiemmälti hyppineet missä sattuu ilman lupaa.

Onhan siinä koirassa/koirissa rajoitteensa, ihan minne tahansa ei anna voi mennä ja joskus joutuu hoitopaikkoja etsimään mutta ei mulla ainakaan mitään antipatioita tullut noista koiria kohtaan ja niiden emäntienkin kanssa pärjäsi ihan hyvin, eri asia olisi jos olisi huono emäntä koiralla, siitä tulisi kyllä sanomista jos olisi koiran hankkinut eikä sitä osaa tai jaksa sitten hoitaa.

• ei ikinä kirppukasaa

Jep pitää tämä sanomasi kaupunkisinkkunaisista ja koirista niin kutinsa kuin vaan olla voi. Jos katson oman ikäluokkani kolmenkympin molemminpuolin olevia sinkkunaisia varsinais-suomen alueelta niin vähintään joka toinen omaa jonkin kapisen piskin ja osa jopa useamman.
      Suorastaan ihmettelenkin että mitä ihmettä usean koiran omaava nainen edes tekee miehellä kun ne kirppukasat käytännössä määräävät AIVAN KAIKEN ja mihinkään et voi mennä ilman että kaikki on tehtävä eläinten ehdolla.

Hei, miksi te koiranaiset ette muuten suosiolla opeta koiraanne nuolemaan pillujanne niin ette tarvitse siihenkään miestä.

• mimana,

Ehkäpä ne Varsinais-suomalaiset naiset ovat huomanneet, että deittikumppanit ovat suurimmaksi osaksi sinun kaltaisiasi katkeroituneita ja huonokäytöksisiä junttiääliöitä. Koira on miljoona kertaa parempi vaihtoehto siinä tapauksessa. Ja näin ne naiset voivat elää koiransa kanssa ja etsiä fiksumpaa ja eläinrakkaampaa seuraa muualta päin Suomea tai kohdistaa huomionsa kaupunkinsa fiksumpaan miesväestönosaan, jotka ymmärtävät jotain myös eläinten päälle. Viimeinen lauseesi kertoo jotain älykkyyden tasostasi ja suhtautumisestasi sekä naisiin että eläimiin. Parempi ettet saakaan naista, joka on eläinrakas. Varmaan kävisi sekä naisen että koiran kanssasi kalpaten. Katso peiliin, niin sieltä se räköttävä piski pilkistää!

• HyperMandariini
    • kissakoiraiiiiikkk!

Heh, taidankin olla jokaisen miehen suurin kauhistus: mulla on lemmikkeinä kissa JA koira. Yleensä se on kyllä tuo kissa mikä jo pelkkänä ajatuksena nostaa miesten niskavillat pystyyn, mut mielenkiintoista kuulla että jotkut lukee koiratkin miinuspuoleksi. Useimmat miehet kun tuntuu tykkäävän koirista, mutta tietenkään ei voi olettaa että "useimmat" olis sama ku kaikki :)

Koira on mukavaa lenkkiseuraa ja tuo tosiaan sitä turvaakin. Käydään lenkillä, kävelyllä tai koirapuistossa 3-4 kertaa päivässä, eli vaikka kaupungin keskustassa asun niin koira saa kivasti liikuntaa. Kissan kanssa pitävät toisilleen seuraa kun olen töissä. Kumpikaan ei tule sänkyyn, ei edes koko makuuhuoneeseen kun nukun. Ai niin ja en myöskään asu yksiössä ;)

On se vähän niin et jos on koko ikänsä asunut lemmikkien kanssa, niin koti tuntuu aika tyhjältä ilman eläimiä. Ymmärrän kyllä lemmikittömiä ihmisiä joilla saattaa kärähtää hermo, kun lemmikinomistaja joutuu ottamaan eläintä huomioon kaikissa suunnitelmissaan. Toiset meistä ei vaan viihdy ilman lemmikkejä, mutta onneksi meidän kanssa ei ole kenenkään pakko pyöriä :) Itsehän välttelen lapsia hankkineita miehiä suht samoista syistä, joten "I see your point"! ;)

• TorpedoX

HyperMandariini, vuoden deittailukokemuksella pk-seudulla olen tähän tulokseen tullut.

kissakoiraiiiiikkk!, oot jotakuinkin ensimmäinen koiranomistaja, joka ymmärtää pointin.

Joo-o koirat on varmasti mukava harrastus ja jos harrastuksia on, niin niistä pitäis pystyä luopumaan silloin, kun ei ole harrastusten aika. Näin ei tietenkää koiranomistajien kanssa ole vaan doggi puskee joka välistä jollakin tavalla mukaan.

• Erilaisia kukkia

Ihmettelen osin tuota kritiikkiä sitä kohtaan, että koira kerrostalossa olisi joku ongelma. Kun ei se ole silloin, kun asunto on kohtuullisen kokoinen, ja koiraa ulkoilutetaan riittävästi. Suurin osa koiranomistajista huolehtii koiristaan vastuullisesti, ja kertoohan sekin jotain, että vastuullisistakin kenneleistä koiria luovutetaan omistajille, jotka asuvat kerrostalossa.

Itse olen asunut koiran kanssa sekä omakotitalossa maalla (oikeasti maalla peltojen ja metsien ympäröimänä, missä lähin naapuri oli puolen kilometrin päässä) että kaupungissa kerrostalossa. Koiran oloissa kummassakaan paikassa ei ole juuri ollut eroa. Siellä maalla asuessa meillä oli koira, jota ei voinut pitää vapaana, kun metsästysviettinsä takia karkaili muutoin omille teilleen. Talo siellä oli jonkin verran isompi kuin nykyinen asuntoni kerrostalossa, mutta koiran sisällä oleilun laadussa ei ole ratkaisevaa merkitystä sillä, onko se asunto 75 vai 100 neliötä. Siellä maallakin koiran saama liikunta ja ulkoilu riippui täysin siitä, kuinka sitä itse vei ulos. Itse olen ainakin aina harrastanut koiran kanssa pitkiä lenkkejä riippumatta asuinpaikasta. Se ylläpitää omaakin terveyttä. Sekä henkistä että fyysistä. On muuten myös ihan tutkimuksin todettu, että koiran omistavat vanhukset ovat terveempiä ja pitkäikäisempiä kuin koirattomat, ja että koiran omistavat masennuspotilaat toipuvat sairaudestaan nopeammin kuin koirattomat.

Nykyään asun kaupungin kerrostalolähiössä hiemen keskikokoista suuremman koiran kanssa. Tässä on lähellä isoja metsäalueita, joissa päästään tekemään pitkiä metsälenkkejä. Jos ei metsään huvita lähteä, kuten joka lenkillä ei tehdäkään, niin tässä on paljon muuta hyvää ulkoilumaastoa, eikä tarvitse kulkea autoteiden varrella asfaltoiduilla pyöräteillä. Ja se, mikä täällä on parempaa siellä maalla asumiseen verrattuna on se, että tässä on lähellä koirapuisto, jossa voi antaa koiran temmeltää vapaanakin muiden koirien kanssa. Tietysti, jos on maalla aidattu piha, niin se koiran vapaa oleilu myös onnistuu. Meillä ei ollut.

Ja kaikilla tällä asuinalueella asuvilla koirilla on yhtä hyvät ulkoiluolosuhteet kuin meidän koiralla. Tällä alueella myös asuu paljon koiraperheitä, joista suurin osa varmasti huolehtii, että koira saa riittävästi liikuntaa. Ja koko Suomen laajuudella vastaavia asuinalueita on varmasti runsaasti, joissa koirille on hyvät ulkoilumaastot, vaikka koiranomistaja kerrostalossa asuisikin.

En itsekään ymmärrä niitä, jotka ottavat ison koiran johonkin pieneen yksiöön betoniviidakossa, eivätkä jaksa ulkoiluttaa sitä. Valitettavasti näitäkin tietysti on. Mutta vähän ihmeelliseltä vaikuttaa, jos tuntee vain niitä koiranomistajia, eikä ollenkaan niitä, joiden koirilla on hyvät olosuhteet, joita nyt kuitenkin enemmistö on.

Tämänkin mielipiteen kirjoittaminen varmaan oli täysin turhaa, kun aloittaja tuskin silti pystyy näkemään asian tätäkin puolta. Aiempi kommenttini tässä ketjussa samalla nimimerkillä ei ainakaan herättänyt mitään reaktioita.

• ällöä

totta kirjoitat,minua ja nämä koirasta lässyttäjät,ovat kuin pahanpäiväisiä kakaroita.meidän koira teki,meidän koira kun teki tätä....ja miten se oli fiksu siinäkin ,siinäkin asiassa.....viimeistään alkaa ällöttävää sitten ,kun koira nuolaisee naisen suuta,vähää aikaisemmin on nuuhkinut paskaläjiä tien reunasta....yäh..
      kylään menee ,eipä noihin nyt enää tarvetta olekkaan,tv-syrjäyttää,koira syrjäyttää,vielä kun pieni lapsi ,siinä ovat päivän puheenaiheet.pennut näen kaupungilla ,samoin koirat,samoin naiset,telkan ohjelman voin sentään valita kotona.

• nainen N:llä

Ja tässä tulee KAHDEN koiran omistajan kommentit:

En koskaan anna koiran nuolla naamaani, se on epähygieenistä.

Työni, harrastukseni ja elämäni on aika monipuolista. Koirieni lisäksi minulla on monta muutakin hyvää puheenaihetta.

Asun väliaikaisesti kerrostalossa. Ulkoilutan koiriani 4 kertaa päivässä, joista 1 on pitkä lenkki ja 1 koirapuistojuoksutus.

Ei tulisi mieleenikään antaa koirieni ulkoilutusta jonkun ulkopuolisen tehtäväksi ja "jäädä itse makaamaan sohvalle suklaata syömään", kuten edellä väitettiin naisten tekevän. Ulkoilutus on mukavaa, varsinkin aikaiset aamut kun saa liikkua puolityhjässä kaupungissa.

Nykytutkimuksen valossa koira elää symbioottisessa suhteessa ihmisperheessään. Koiraa ei tarvitse lyödä eikä näpäyttää kuonolle saadakseen sen tottelemaan. Aloittajan koiratietämys on olematonta, koska hän ei näköjään osaisi koiraa ojentaa ilman väkivaltaa.

Itselläni on tällä hetkellä menossa elämäni 8. ja 9. koirat, joten tiedän tasan tarkkaan, mistä puhun. Koirat ovat perheenjäseniäni, joiden hyvinvoinnista olen vastuussa. Koirista on minulle seuraa, harrastan niiden kanssa monipuolisesti ja ne motivoivat minua liikkumaan.

Ja miksi olen seuraa hakemassa? Kaikkein tärkein eron syy entisestä miehestä oli hänen empatiakyvyttömyytensä, joka näkyi hänen suhtautumisessaan sekä minuun, muihin läheisiin ihmisiin että koiriin. Olen mieluummin yksin kuin empatiakyvyttömän miehen kumppanina. Miehen suhtautuminen koiriin kertoo hänestä paljon ainakin minulle.

• Vikiliin

Asun pienessä yksiössä,eläkkeellä jalkani takia,teki koiraa mieli 3v onnettomuudesta lähtien,mietin miten jaksan vierä ulos jos särky on kova,en ollut liikkunut kuin autolla,lihoin 15kg,sitten kysyin hoitavalta lääkäriltäni miten olisi koira,kun en viitsi kävellä yhtään että kuntoutuisin,vastaus oli myöteinen,rodun tiesin sillä 4on ollu,ja hyvän elämän eläneet.Koirani kanssa lenkkeilen nykyään 2tuntia,metsässä vapaana,ei ole tarvinnut ojennella,on puheella pärjätty,nyt olen taas entisissä mitoissa,aikaa on muuhunkin kuin koirani kanssa olemiseen,3lapsenlasta vierailee,ja meno on railakasta,silti meillä on aina siistiä,hoidan itsenikin miksen parasta ystäväänikin,täällä päin miet on paljon koirien kanssa ulkona,puhellaan päivien tapahtumia,koirat leikkivät ei toi pissa tai kakka häiritse,mutta rikotut pullot ja ihmiset mitkä tekevät tarpeensa ulos,kyllä se koiran peppu pestään ja harjataan hyvin ynnä muut hoidot,saa vapaasti loikkia sänkyyn jos haluaa,nukkuu omassa sänkyssä ,sohva on nahka ja valkoinen varkuista lähtee enemmän likaa kuin koirasta,ei toi kauan kestä ku pyyhkäsee,ja mikä parasta viime lääkärin tarkastuksessa oli jalkaan tullu lihasta mikä alkoi jo surkastua,masennus on pois ulko ilma tekee ihmeitä,ei haittaa sää aina mennään,otetaan sellanen mies mikä tykkää meistä kummastakin,jos löydetään ollaan kuulema ronia,koirani on kettuterrieri,kuka tietää luonteen niin ihastuu,on vielä suomen parhaista kennelistä,niin oli edeltäjäkin.Kuka ei tykkää eläimistä ei pidä kyllä ihmisistäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2572
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2007
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1662
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1508
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      358
      1243
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1180
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      89
      945
    10. 128
      910
    Aihe