Ilmat kesä-heinäkuussa..

Kumpaan

eli te jotka olette n.viimeisten kolmen vuoden aikana kesä-heinäkuussa lomailleet Sunny Beachilla,Varnassa,kultarannikolla jne.millaisia ilmoja on ollut?
Onko kuumaa,sataako,onko pilvisiä päiviä vai ei koskaan jne.
Olemme olleet viimeiset kesät Turkissa lomillamme ja ajatuksena olisi kokeilla Bulgariaa.
Mutta onko Bulgariassa läheskään niin lämmintä/kuumaa kuin Turkissa kesä-heionäkuussa,koska se n lämmön/kuumuuden ja varman auringon takia aina matkustamme normisti Turkkiin.
Eli kumpaa suosittelet mielummin?

5

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoa.

      Sunny Beachilla olen ollut 3 kertaa 2 viikon jaksot kesäkuun lopusta heinäkuun puoliväliin.

      Lämpöä ja aurinkoa riittää. Viime vuonna oli yksi illansuun ukkosmyrsky, siinä huonot säät. Joskus saattaa olla pilviverhoa, mutta se ei suuremmasti haittaa. Lämpötila päivällä on minulle sopiva, noin 25-30 C eli ei Turkin (minulle) liian suuria hellelukemia

    • SunnyB

      Kyllä siellä tarkenee, näin suomalaisittain välillä liiankin hyvin kun lämpö nousee yli 30 asteen ja aurinko paistaa :)

    • ...

      Olen käynyt Turkissa, mutta myös eri puolilla Bulgariaa. Viimeiset parit kesälomat on vietetty Mustanmeren rannikolla. Kesä-heinäkuussa erittäin lämmintä, oma suosikki koko Mustanmeren alueen lomille on elokuun jäljempi puolikas - lämpöä reilusti päälle 30 astetta ja kaikkein mölyisimmät nuorisolaumat ovat jo koulussa.

      Viimeisen kolmen vuoden aikana yksi sadepäivä on sattunut, elokuussa 2011. Sueraavana päivänä taas paahtoi. Vaihdoimme Turkista Bulgariaan, kun se kaikkinainen vänkäämistinkaamisvedättäminen alkoi kyllästyttää, on mukavaa ettei apteekissa tarvitse tinkiä. Hotellit on aika paljon mukavampia, turistialueet on väljemmin rakennettu kuin Turkissa. Turkissa on omat juttunsa, esim. paljon kauniimpi luonto, mutta sen Turkissa löytää vasta kun vuokraa auton.

      Nessebar on mukava paikka käyskennellä. Kun kokeilee rohkeasti tarjoilijoiden suosituksia, viinejä ja ruokia, voi todeta, että Balkanilla saa myös hyvää ruokaa. Hotellin aamiainen ei ole sama kuin paikallinen keittiö...

      • kerrankäynyt

        "turistialueet on väljemmin rakennettu kuin Turkissa"

        Omakohtainen kokemukseni Sunnybeachista vähän erilainen, Koko alue suljettu
        turisteja varten eikä tippaakaan paikallisasutusta, ainoastaan hotelleja vierivieressä.
        Tosin olin siellä 2005 ehkä muuttunut.

        Minulle riitti kertakäynti Bulgariassa, mutta Turkkiin olen palannut monta kertaa.

        Mutta makuja tietysti monia.


    • matkalainen2

      Ollaan oltu syyskuussa Turkissa ja Kreikassa neljä kertaa,meille lämpötilat olleet silloinkin kuumat,viime vuonna oltiin elokuun eka viikko Bulgariassa ja ilmat oli paahtavat,mitä sitten mahtaa olla kesä-heinäkuussa...Turkkiin ja Kreikkaan on palattu uudestaan,mutta Bulgariaan varmaan vaan maksusta,ei ollut meidän makuun yhtään....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe