Narsistin tunnistaa puheesta

Tunnistamisen helppous

Narsisti sanoo päin naamaa ihmisille ilkeitä asioita. Ihmiset joilla on terve omatunto eivät toimi näin.

53

5350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jebjee

Narsistit haukkuvat aina muita ihmisiä!

• 9456298674

Nauris haukkuu jotain toista sinun läsnäollessa ja mielistelee sinua..sitten tää nauris haukkuu sinua jonkun muun, muiden seurassa kun et ole paikalla. Nauriin tahdon on toteuduttava..nauris manipuloi, muokkaa uhriensa mieltä, niin että he toteuttavat nauriin tahdon ja ajattelevat, että toteuttavat omaa tahtoaan, vaikka se on nauriin TAHTO. Nauris valehtelee..naamioi..onkii ja tonkii. Nauris alistaa ja kontrolloi sinua! Nauris ui ihosi alle..ottaa sinulta jotain mitä tarvitsee sinulta imee sinua.. Nauris tekee itsestään sellaisen, että haluat hakeutua yhä uudestaan ja uudestaan nauriin lähelle. Nauris on muokannut sinut siihen.

• Joojoo

"päin naamaa ihmisille ilkeitä asioita"

tai aspergerit tai empatiahäiriöiset alkoholistit tai muuten vaan vittuuntuneet.. jne.

• Anonyymi

Juuri on minun mies hän huutaa ej vastaa kiltisti
        Puhuu alistavasti valehtelee .ej pyyvä anteeksi
        Pitäny minua piikana kun muutettiin tänne ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri on minun mies hän huutaa ej vastaa kiltisti
        Puhuu alistavasti valehtelee .ej pyyvä anteeksi
        Pitäny minua piikana kun muutettiin tänne ,

Arvosta itseäsi eläkä siedä moista käytöstä. Yksinkin on parempi kuin kelvottoman "kumppanin" kanssa. Mieti haluatko oikeasti jatkaa sellaisen kanssa jos ei tyydyttävämmäksi muutu. (Jos on narsisti, varmasti lupaa ummet ja lammet kun muutosta kerrot haluavasi, varsinkin jos se hyötyy sinusta. Kuitenkin huomaat saman menon jatkuvan. Syyttelee toisia omista tekosistaan eikä mikään muutu, koskaan paremmaksi.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvosta itseäsi eläkä siedä moista käytöstä. Yksinkin on parempi kuin kelvottoman "kumppanin" kanssa. Mieti haluatko oikeasti jatkaa sellaisen kanssa jos ei tyydyttävämmäksi muutu. (Jos on narsisti, varmasti lupaa ummet ja lammet kun muutosta kerrot haluavasi, varsinkin jos se hyötyy sinusta. Kuitenkin huomaat saman menon jatkuvan. Syyttelee toisia omista tekosistaan eikä mikään muutu, koskaan paremmaksi.)

Lähde äläkä katso taaksesi. Onnea.

Ja no contact.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähde äläkä katso taaksesi. Onnea.

Ja no contact.

Kiitos. Onnistuin pääsemään siitä liipistä eroon onneksi yli 5 vuotta sitten. Päivääkään en ole katunut. Sitä kyllä ihmetellyt etten aiemmin antanut potkua törkimyksen perseelle.
        Toivon todella etten ikinä sitä tapaa enää. Se tosin voi yhä yrittää tavoitella! Ei mitään rajaa röyhkeydellä. Kaikkien pahojen, väärien tekojen jälkeen kehtaakin. Kyllä on pihalla oltava että ilkee.

• sairas mieli

Olet väärillä jäljillä. Mikä on terve omatunto?

• pelkooo

Narsistin käytös on aina poikkeavan outoa. Sen kyllä havannoi aika nopeasti, mutta menee aikaa, kunnes se hahmottuu narsismiksi. ja sitten onkin usein jo myöhäistä paeta.

Koskaan ei pitäisi katsoa läpi sormien narsistin outoa käyttäytymistä. Myöhemmin huomaa, että oudot käytöstilanteet olivat esimakua tulevasta.

• tsiisus....

Joskus ollut puhetta palstan vähä-älyisestä läpästä. Aloitus on oikein tyyppisesimerkki.

Ja jos aloittaja nyt kokee, että sanoipa se ek nyt ilkeästi - voi voi sentään. Paru rauhassa ja niistä nenäsi. Omatuntoni on edelleen tallella.

• - -

:D

Ihmiset, joilla on puhdas omatunto eivät toimi niin.... että mitenköhän se puhdas omatunto liittyy siihen, että sanooko toiselle ilkeästi vai ei?

Onko ilkeästi sanominen aina tahallista?

Kyse lienee siitä, että miten kaksi "tavallisempaa" setvivät keskenään tuollaisia asioita., kun huomaa toista loukanneensa/sanoneensa tavalla, josta toinen loukkaantui..

Omatunto voi olla hyvinkin puhdas sellaisella, joka ei muuta teekään kuin latelee kuulijan mielestä ilkeyksiä. Mutta jos latelija ei tarkoittanut olla ilkeä, niin kumman on muututtava ja kummalla on puhtaampi omatunto.. Mitä jos toinen tietää loukkaavansa latelijaa loukkaantumalla ja ottaa loukkaantuakseen ihan vaan loukatakseen?

Me ihmiset kyllä osataan, senhän tietävät kaikki.

• Anonyymi

Hyvän keskustelun ainakin saanut aikaiseksi aiheellaan. (Huomaan että vuosia vanha.)

• sanoisin notta

Suora ilkeily päin naamaa on mahdollista, mutta rajoittuu yleensä vain narsistin kannalta turvallisiin tilanteisiin, joissa kukaan ei vaadi häntä vastuuseen verbaalip***skan roiskuttelusta. Narsun normipuhe on paremminkin lipevää. Hän taitaa mestarillisesti piilovittuilun, jolloin puhe kuulostaa sivullisen korvaan normaalilta tai ystävälliseltä, mutta kohdehenkilö tietää saavansa täyslaidallisen.

• nakkikone.

Samaa mieltä näistä. Sitten vielä taitaa ns. alkulurituksen, jolla hämätään muut ihmiset pauloihinsa. Sitten, kun saatu hyväuskoinen kiinni, alkaa se kyykyttäminen.

• - -
        nakkikone. kirjoitti:

Samaa mieltä näistä. Sitten vielä taitaa ns. alkulurituksen, jolla hämätään muut ihmiset pauloihinsa. Sitten, kun saatu hyväuskoinen kiinni, alkaa se kyykyttäminen.

Sauli Niinistöstäkö ja uudenvuoden puheestaan keskustelette täällä vai mistä poleeminen retoriikka.. eikun...

• Anonyymi

Aivan .piilovittuilu

• possujaneon

Totta se alistaminen ja toisen alentaminen toiselle tasolle on piilotettu sivulauseisiin...
      Se ei ole suoraa kuin tutuille, joita hänen ei tarvitse pelätä...
      - hänen oppilaansa
      - hänen potilaansa
      - hänen (koukussa oleva) puolisonsa
      - hänen rakastajansa (jos on varma tapaus)
      - hänen lapsensa
      - sukulaiset

Ventovieraille, tärkeille vedetään roolia...

• narskut peestä

totta turisette.kohteen ohimennen narsisti-sika piilolauseellaan kettuilee pistävästi ohittaen hienovaraisestikin ohikulkijan tai sen kohteeksi joutuneelle asiaa ,joka jollain tapaa vihjaa ohikulkijan kaveripiiriä tai piirteitä tai henkilökohtaisuuksia-narsistit olevat uteliasta sakkia,seuraavat valppaasti kiinnostuksen kohteita ja ovat kateellisia joka ainosasta asiasta.eniten heitä kopasee jos toisella on enemmän kavereita tai nauraa ja on iloinen.he ovat heikkoja ihmisiä,ikäänkuin aina pitäisi kilpailla joka helkatin asiasta,

• "Hyvä ihminen"

"Ventovieraille, tärkeille vedetään roolia..."

Peruskauraa narsistille.

• "havainnoija"

Herkkä,tunteellinen,taiteellinen,rehellinen ja sinisilmäinen ihminen on kuin syötti totaalinarsulle!

• +tyyu

Totta. Itse olen näitä kaikkia ja satuin erään narsistin tuttavaksi, ja yritin olla tasapuolinen kaveri yms. Alku hyvä, mutta sitten alkoi määräily ja monipuolinen piilov*ttuilu, yms negatiivista. Jonkin aikaa jaksoin sitä, mutta järki puhe ei tepsinyt, niin sanoin suorat sanat ja lähdin menemään, enkä sen jälkeen ole ollut missään yhteyksissä. Sen verran onneksi itsearvostusta on, että pystyin irtautumaan.

• Anonyymi
        +tyyu kirjoitti:

Totta. Itse olen näitä kaikkia ja satuin erään narsistin tuttavaksi, ja yritin olla tasapuolinen kaveri yms. Alku hyvä, mutta sitten alkoi määräily ja monipuolinen piilov*ttuilu, yms negatiivista. Jonkin aikaa jaksoin sitä, mutta järki puhe ei tepsinyt, niin sanoin suorat sanat ja lähdin menemään, enkä sen jälkeen ole ollut missään yhteyksissä. Sen verran onneksi itsearvostusta on, että pystyin irtautumaan.

Näin on täälä niikun aikasemmmin luin

• narsistin viholainen

Narsistin kohtaaminen on huonoa tuuria. Narsisteja voi tulla tutuksi opinnoissa, työssä, harrastuksissa, sukulaisissa ja kaikissa elämän ihmiskohtaamisissa.
      Narsisti on harvan puoliso mutta useamman joku muu elämän mustuttaja ja myrkyttäjä. Narsistin parisuhteet ovat lyhyitä, pitkäksi venähtäneessä suhteessa paristaan tulee mielenterveyspotilas.
      Narsisti etii ennen kuolemaansa mustuttaa ja myrkyttää monta elämää.

• gjggjgjgjg

Jos puolisolla on paha mielenterveysongelma, niin suhde narsistin kanssa saattaa kestää vuosikausia.

• Anonyymi

Juuri nuin ,ollaan oltu 34 v yhessä nyt vasta olen lakanet ymmärtämään että hän on narsist

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri nuin ,ollaan oltu 34 v yhessä nyt vasta olen lakanet ymmärtämään että hän on narsist

Minun mies on ruosalainen ollut aikasemmin
        Naimisissa erosion. Epäilen että että x vaimo
        Alko juomaan viinaa. Juuri sen takia kun huomas että hänen mies on narsist.

• olematta rasisti

Niin se miten monet ulkomaalaiset miehet kohtelee vaimoaan ja sisariaan vaikuttaa aika narsistiselta.
      tavallinen kiltti etelämaalainen vetelee vaimoaan turpiin,jos tämä aukasee suunsa,ilman että kysytään mitään,mutta on vissiin ihan normaalia kulttuuria jossain lähi-idässä kuitenkin.

• monissa

Kaikissa islamin maissa esim. raiskaus ei ole rikos ja muutenkin naisille saa tehdä mitä haluaa,perustuslaissa ei puhuta naisten asemasta yhtään mitään.
        Ongelmia tulee siinä,että kaikki mamu-ukot ei välttämättä täälläkään sitten tajua,että naisetkin on ihmisiä,eikä käyttöesineitä.

• gkj
        monissa kirjoitti:

Kaikissa islamin maissa esim. raiskaus ei ole rikos ja muutenkin naisille saa tehdä mitä haluaa,perustuslaissa ei puhuta naisten asemasta yhtään mitään.
        Ongelmia tulee siinä,että kaikki mamu-ukot ei välttämättä täälläkään sitten tajua,että naisetkin on ihmisiä,eikä käyttöesineitä.

Naapurin kymmenvuotiasta Fatimaa saa höylätä edestä ja takaa,mutta auta armias,jos Allahia herjaat.

• Puh ja Pah
        monissa kirjoitti:

"islamin maissa esim. raiskaus ei ole rikos "

Tämä ei pidä paikkaansa, eikä muukaan teksti.

• Fyi ja Hyi
        gkj kirjoitti:

Naapurin kymmenvuotiasta Fatimaa saa höylätä edestä ja takaa,mutta auta armias,jos Allahia herjaat.

"Naapurin kymmenvuotiasta "

Mene hyvin sairas bedofilisti lääkäriin ja siitä sitten eteenpäin.

• Mistäs Sä
        monissa kirjoitti:

ääri-rasisti raiskaaja tänne tulit?? Puu-kopistako?? Mene pois,sä epä-Suomalainen.

• synnytti vihaa

Näin tuollaisen ulkomaalaisen miehen,jolla oli alistettu nuori suomalaistyttö mukana. Tytöllä oli silmät mustana ja hyvin alistetun olinen .Torin kioskilla mies osti itselleen jäätelöä oli lämmin kesäpäivä. Arvatkaas ostiko tytölle mitään , ei varmaan sääliksi kävi tyttöä

• erterwertwetr

Sanoisin että narsistin tunnistaa usein sellasesta vaivaannuttavasta itsensä korostamisesta jutuissa.

• Pah ja Puh

"vaivaannuttavasta itsensä korostamisesta jutuissa. "

Joo, on yksi tunnusmerkeistä. Ja vielä niin, että ei tahdo saada selvää, mikä se korostettava ansio oikeastaan on. Mutta narsisti ei näe siinä mitään hämärää, että korostaa itseään, vaan ennemminkin näyttää sitten vaatimattomalta ja suopealta, ettei enempää viitsi mainita.

• Anonyymi

Toi on jopa huvittavaa :) monet naurut saatu

Naisen jätin vuosia sitten.

• schr1nk

Narsisti sanoo ihan mitä hyvänsä, jos se sanominen edistää hänen "asiaansa", oli se sitten mikä hyvänsä. Hän voi kieltää sanoneensa sen sitten toisessa paikassa. Hän valehtelee sujuvasti "aina" ja kun hän jää kiinni valheesta, ei se vaikuta mihinkään, vaan se on kateellisten tai vihamielisten panettelua.
      Narsisti ei ikinä vastaa kunnolla kysymyksiin. Jos pyytää vastausta johonkin tyyliin: juu tai ei, niin vastausta ei tule vaan jotain selityksiä tai asia käännetään muualle.
      Poliitikoissa on muutamia; mielenkiintoista seurata poliitikkojen haastatteluja, vastaako kysymyksiin vai kiemurteleeko. Narsisti ei myöskään koskaan tee mitään väärin eikä ole väärässä, muut ovat aina syyllisiä kaikkeen. Jos ajattelee ihmisten välistä keskustelua ja yleensä normaalia vuorovaikutusta, ei narsisti kykene sellaiseen laisinkaan. Sekin asia on aivan helposti havaittavissa. Selaiseen normaaliin ihmisten väliseen vuorovaikutussuhteeseen ei narsistista ole. Muuten näyttää kyllä ihan ihmiseltä.

• totuus on aina

Kyllä totuuden saa sanoa aina päin naamaa.Ja niin jos ei tee on selän takana puhuja joka sikakoiraakin ja rättipäätä pahempi turhake.

• nassun rillien takaa

ja totuushan on aina se, että muut ihmiset ovat tavalla tai toisella kuvottavia sontaläjiä ja nassuttaja on paras pikku possunen.

• sairas

Totuuden sanominen on eri asia kun se että sanoo mitä tahansa (valheitakin), jotta tarkoituksena on vaan loukata toista.

• Herkkis1

Kuulostaa niin tutulta kaikki kuvaukset narsismista. Olen huonoa tuuriani joutunut monenkin narsistin hampaisiin niin työelämässä kuin vapaa-ajallakikin.

Pahinta oli huomata että oma serkkuni on narsisti. Hän katsoi oikeudekseen arvostella, naureskella moittia, purkaa kiukkuaan ja huonoa päiväänsä, komennella ja hänellä oli aina kauhea tarve pistää joka asiassa paremmaksi ja koki minut selvänä kilpailijana ja tekipä oikein tärkeilevänä ja pienen yleisön kuullen minusta diagnoosinkin arvellen että minulla olisi ADHD vaikka näimme toisiamme noin 1-2 kertaa vuodessa, joten hän kuvitteli tuntevansakin minut paremmin kuin lähimmät ystäväni ja tuttavat joiden kanssa olin arkisinkin tekemisissä. Hän myös ilmeiseti itseään ihaillen, kysyi että käytäisiinkö minullekin leikkaamassa kampaajalla samanlainen hiusmalli kuin hänelläkin oli mutta en halunnut samanlaista joten emme käyneet. Hän sai minut itkemäänkin jonkun kiukkukohtauksensa aikana ja väitti minua liian herkäksi ja itsepuolustuksekseen hän sarkastisesti totesi kuinka minä olisin varmaan itkenyt monissa tilanteissa, joista hän ei ollut ollut moksiskaan. Ei hän edes millään tavalla peitellyt sitä että piti itseään parempana ja jopa erikoisena. Ilmeisesti hän kutsui kyläänkin toiselle puolelle Suomea ihan vain siksi että saisi jonkun rinnalla tuntea paremmuutta. Hänen mielialansa ailahtelivat jatkuvasti kiukuttelusta iloisuuteen että sai oppia olemaan varpaillaan ja huomata että hän oli arvaamaton.

Sain tarpeekseni hänen törkeästä kohtelustaan ja kotiin palattuani kirjoitin hänelle ihan asiallisesti, sanoen suoraan mitä ajattelen ja että emme vain sovi kavereiksi, emme ole samalla aaltopituudella ja että en halua olla enää tekemisissä hänen kanssaan. Hän ei ottanut aluksi mitään vastuuta sanomisistaan vaan viisasteli ettei ole minua kkoskaan kaverinaan pitänytkään, vaan serkkunaan, kehui olevansa suorapuheinen ihminen kuin se olisi jokin palkintopokaalin arvoinen saavutus, mutta katsoi ettei hänelle itselleen saa sanoa suoraan kun syyllisti minua kaikesta, kertoi kuinka hänelle tuli sanomisistani paha mieli ja että kuinka minulla oli huono itsetunto ja että olen hänelle vain kateellinenkin vielä. Siinä hän ikään kuin tunnusti että oli kokenut minut kilpailijana kun aina ja joka asiassa piti pistää paremmaksi ja viat jotka hän näki toisissa olikin itsessä. Asiaa kutsutaan psykologian kirjoissa projektioksi. Hän ei myöskään ilmeisesti pitänyt ajatuksesta katkaista välit vaan väitti että haluan vain jotain draamaa elämääni ja elää jotain kaunarit-elämää. Jotain itsekunnioitusta minullakin sentään oli vielä tallella ja koska kaikista vähiten draamaa halusin elämääni, jota hänen kanssaan varsinkin olisi aina tarjolla, niin siksi ihan itse itseni käsikirjoitin ulos tuosta draamasta, koska en pitänyt omasta roolihahmostani, enkä siis jaksanut enää esiintyä halveksittuna ja naureskeltuna ADHD-häiriöisenä jätesankona. Hänen diagnoosinsa meni kuitenkin aivan metsään, koska oikea ammattilaisten diagnosoima sairaus minulle on ollut paniikkihäiriö ja masennus ja koska olen kauhean kiltti, herkkä ja turhankin huomaavainen niin olen ollut hänelle ja monelle muullekin narsistille otollinen kiusaamisen kohde.Hän kyllä lopulta pyyteli anteeksi käytöstään jossain lauseiden välissä ja myönsi että on ongelmia luonteensa kanssa ja ihmettelee kun ei ole vielä palveluammatissaan, työaikana itsekontrolli pettänyt ja toivoi että pysyisimme edes serkkuväleissä ja oli kauhean huolissaan siitä mitä muut sukulaiset hänestä mahtavat nyt ajatella ja että toivottavasti välit muihin säilyisi. Sitä hän ei sitten hoksannut ajatella ennen kuin purki pahaa oloaan väärään ihmiseen. Kun en jaksanut enempää riidellä niin näennäisesti annoin anteeksi ja sovimmekin riidan vaikka minun puolelta ajatus ei muuttunutkaan mutta yhteydenpitomme katkesi siihen kuin yhteisestä sopimuksesta.

Muut sukulaiset pitävät häntä mukavana, sosiaalisena ja kilttinä ilopillerinä, eivätkä näe hänen lävitseen. Hän on juurikin niitä jotka osaavat makeilla tietyille ihmisille ja hurmata yleisönsä ja valitsevat kiusattavakseen juuri minunlaisiani kilttejä ja herkkiä ihmisiä. Mutta koska minä tiedän hänen todellisen luonteen niin hänen makeilunsa kuulostaa lipevältä, yliteatraaliselta teeskentelyltä. Narsistiseen ajatusmalliin asennoitumalla, sopii hyvin kuvioon että hän sai itselleen jonkinlaisen paremmuuden tunteen, kutsumalla jonkun ADHD-häiriöisen rassukan "kadehtimaan" hänen mahtavaa elämäänsä jotta saisi tuntea itsensä paremmaksi.

Nyt emme ole olleet kahdeksaan vuoteen tekemisissä, lukuunottamatta yhtä pakon sanelemaa kertaa 5 vuotta sitten, joka vaati huonolta näyttelijältä hermoja ja asennetta että pystyi näytön vuoksi tervehtimään ja kohteliaisuudesta vaihtamaan pari sanaa yleisörauhan vuoksi. Hän pyysi jopa yhteilemään mutta en ole katsonut tarpeelliseksi eikä ole ollut ikävä. Uutta numeroani en ole antanut ja facebookissakin olen laittanut hänelle eston.

• narsuhri

schr1n
      Puhuit exästäni.
      Joka ei ole narsistin kynsiin,hampaisiin ja elämään joutunut on hyvn jäävi arvostelemaan tai sanomaan asiasta.
      Minäkin rakastuin hyvin käyttäytyvään mieheen,joka osaa olla halutessaa miellyttävä.
      Häne ei tosiaankaan sano pahasti muuta kuin turvallisilla vesillä eli kun uhri koukussa .
      Paras seurustelukumppani,huonioiva,mutta kun suhde etenee tekee toisesta lähestulkoon sairaan,vaikka olisi miten hyvällä itsetunnolla ja muulla varustettu.
      Tämä mieheni on tuhonnut monien elämän tavalla tai toisella,muttei jää niistä edes kiinni,vaan edelleen jopa lähisukulaiseni jumaloivat häntä.
      Kunnon narsisti osaa olla aina askeleen edellä ja kun ei tosiaankaan omatunto soimaa ja valheet eivät haittaa.

• shr1nk

Näin se on. Narsistin kanssa ei normaali ihminen pärjää vaan jää aina toiseksi. Lähes ainoa toimiva systeemin on katkaista kaikki suhteet narsistiin, niin kauan kuin itse on vielä suht. terveen kirjoissa. Narsisti voi silloin hyvin, kun hänen valitsemansa henkilö voi huonosti. Narsistilla on usein ns. pitkän tähtäimen suunnitelma, eli toisen tuhoamiseen varataan aikaa vuosia. Niinpä, jos kaikki yhteydet katkaistaan aikaisessa vaiheessa on se narsisitille sama kuin tappio. Hankaluus onkin siinä, että narsisti on juuri se mukava, hyvä tyyppi, joka osaa kaikkea ja käyttäytyy mitä parhaiten. Tuhoamisen kohde saattaa olla ainoa ihminen, joka edes tajuaa koko "operaation" ja muu lähipiiri vain ylistää ko. ihmiskuvatusta.

• Narsisti
        shr1nk kirjoitti:

Näin se on. Narsistin kanssa ei normaali ihminen pärjää vaan jää aina toiseksi. Lähes ainoa toimiva systeemin on katkaista kaikki suhteet narsistiin, niin kauan kuin itse on vielä suht. terveen kirjoissa. Narsisti voi silloin hyvin, kun hänen valitsemansa henkilö voi huonosti. Narsistilla on usein ns. pitkän tähtäimen suunnitelma, eli toisen tuhoamiseen varataan aikaa vuosia. Niinpä, jos kaikki yhteydet katkaistaan aikaisessa vaiheessa on se narsisitille sama kuin tappio. Hankaluus onkin siinä, että narsisti on juuri se mukava, hyvä tyyppi, joka osaa kaikkea ja käyttäytyy mitä parhaiten. Tuhoamisen kohde saattaa olla ainoa ihminen, joka edes tajuaa koko "operaation" ja muu lähipiiri vain ylistää ko. ihmiskuvatusta.

Ihan kuin olisit lukenut ajatukseni! Minä olen se hyvä tyyppi, mukava joka osaa kaikkea ja jota aina taputellaan selkään ja jolle tarjotaan juomia ja sanotaan, että sinä olet tosi hyvä jätkä. Osaan hurmata ihmisen toimimaan noin jo tunnin tuttavuuden jälkeen kun panen parastani hyvällä julkisivullani. Viimeeksi viime vkl yksi entinen pomoni sanoi, että sinusta ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Oikeasti olen epäinhimillinen iljettävä sadisti, joka nauttii juurikin tuosta tuhoamisesta, josta käytän nimeä"hajotusohjelma" Sen tarkoituksena on siis hajottaa toinen ihminen henkisesti. Ja tuhoamiseen todellakin varaan aikaa ja osaan olla kärsivällinen ja sanon aina itselleni että vahvinkin on tuhottavissa kyse on vain ajasta ja "paineesta" jos joskus meinaan turhautua kohteen kestävyyteen.

• 19191

Onko ilkeätä sanoa toiselle asia päin naamaa, jos tämä toinen on toiminut väärin?

Mielestäni ei ole narsistista palauttaa ruotuun huonosti käyttäytyvä ihminen.
      Pahuutta on maailmassa paljon koksa ne ns. hyvät ihmiset ovat vaiti. Tai oikeastaan hyviähän on ne jotka vastustavat sitä pahuutta ja sanovat pahalle pahan toimiessa väärin. Eikö?

• 1+14=15

"Onko ilkeätä sanoa toiselle asia päin naamaa, jos tämä toinen on toiminut väärin?

Mielestäni ei ole narsistista palauttaa ruotuun huonosti käyttäytyvä ihminen."

Noh...perusperiaatteena voi ajatella, että on oikeus kritisoida toisen käytöstä ja tekemisiä...

mutta on epäasiallista kritisoida toisen persoonaa, fyyisiä tai psyykkisiä ominaisuuksia...

• kyllä näin on

Yep, älä katso silmiin vaan kuuntele puhetta. Sitä miten selittelevää ja epävarmaa se on. Aika pientä jonkun vitun pelimiehen rinnalla. Narsisti kontroloi ja dominoi keskusteluita, hän loukkaa, sanoo pahasti ja niin hiljaa ettei kuule, mutta ei toista kysyttäessä, syyllistää uhrinsa pikkuhiljaa..

• näin on

suoraan ilkeitä asioita. en ole narsisti, mutta sanon kyllä asiat kasvotusten ja suoraan. jos ne on ns. ilkeitä niin voi voi. takanapuhujat ne vasta sakkia onkin

• Supersuojakuori

Narsisti on itsekin uhri

Terapeutin vastaanotolla tavataan yleensä narsismin uhreja, ei narsisteja. Mutta narsisti on omalla tavallaan myös itse uhri: hän janoaa kipeästi hyväksyntää, jota vaille on lapsuudessaan jäänyt.

Narsismin juuret ovat nimittäin syvällä lapsuudessa, äidin ja vauvan välisessä vuorovaikutuksessa. Jorma Myllärniemen mukaan ratkaisevaa terveen minä-suhteen syntymiselle on äidin hyväksyvä ja rakastava katse. Jos minuutta rakentavaa vuorovaikutusta ja peilausta ei lapsuudessa ole ollut riittävästi, näiden puutteiden korvaamiseksi tarvitaan myöhemmin kipeästi sitä täydentävää toista peiliä.

– Narsistin itsetunto on pohjimmiltaan heikko. Hän pyrkii pönkittämään sitä luomalla epärealistisen ja liioitellun kuvan omasta itsestään suurena, mahtavana ja kaikkeen kykenevänä, psykiatrian professori Jyrki Korkeila selittää.

Ristiriitaista kyllä, päällepäin itseään täynnä oleva ja itseriittoisuutta korostava narsistisesti ongelmainen henkilö onkin siis toisista hyvin riippuvainen.

– Vaikeinta on saada narsisti luopumaan suojamuuristaan sekä tunnistamaan ja tunnustamaan oma pohjaton tarvitsevuutensa. Siitä syntyy toipumisen mahdollisuus, Jorma Myllärniemi kirjoittaa.

• Masentunutäiti

Minua pelottaa ,että tyttären poikaystävä on narsisti. Tyttö täyttää 18 ja sittenpä en voi sanoa juuta enkä jaata... Surullista. Tyttö on niin herkkä...

• kaksiasiaa

Narsisti mielistelee hoviaan ja ihanampaa ihmistä ei olekaan.
      Tuota hän tekee niin kauan kuin hyötyy tilanteesta.
      Heti kun lakkaa hyötymästä hänen käytöksensä muuttuu.
      Ilkeämpää ihmistä ei olekaan.

• Anonyymi

Joo, röyhkeyttä löytyy. Myös lipevyyttä kun siitä on itselleen hyötyä.
      Toivottavasti tieto narsisteista leviää niin useat säästyy suurelta harmilta ja vaivalta kun tietävät mistä on kyse, mikä mättää ja tietävät kuinka kannattaa toimia sen enempää omaa elämäänsä ongelmaan tuhlaamatta.
      Onnea kaikille narsisteista eroon päässeille.

• Anonyymi

Terveellä tavalla itsekäs henkilö joka arvostaa itseään ei kuuntele sekunttiakaan narsistiääliön ulostusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe