alustamittaus kolariauto

teesseittemies

Huomenta! Kysymyksiä kolariautosta. AVK:lta nyt kiikarissa etupää vaurioinen auto. Tyynyt ei ole lauenneet, mutta etummaisessa poikkipalkissa lommo. Alustamittaus vaaditaan, voiko tulla suuria yllätyksiä jos alusta ei ole suora? Mitä autosta kannattaa katsoa ennen tarjouksen tekoa? Auto houkuttelee sen vuoksi että pihassa seisoo vastaavanlainen mutta loppuun ajettu yksilö.

7

8300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romu on romu

Kysy merkkiliikkeestä paljonko mittaus ja todistus maksaa. Jos joudutaan robotilla oikomaan, niin se ei ole ihan halpaa, eiköhän he anna siitäkin mahdollisuudesta hinta-arvion.

• itsekorjaaja

Sinähän näet alustan kieroudet ihan heti kun vilkaiset kuinka ovet istuvat. Jos ne ovat kohdallaan ei ole mitään syytä olla ostamatta. Alusta mittaus ei ole kovin kummoinen toimenpide. Tarkoittaako tuo lommo etupalkissa etuakselistoa vaiko korin osaa. Jos kyse on korin etupalkista, niin vaihdat sen sillä siisti. Minä olen tehnyt tuollaisia kolarikorjauksia melko monta ihan omaan käyttöön ja kaikilla on ajettu reilusti. on meinaan halpaa ajoa.

• teesseittemies

Lommo on kelkan etuosassa eli siis akselistossa. Onkohan tuon vaihto millanen homma? Vanhasta autosta saan kaikki osat eli sen suhteen ei ongelmaa. Lähteeköhän se ihan alakautta irrottelemalla vai joutuuko konehuoneen puolelta työskentelemään? Omaan käyttöön tämäki tulossa. Näitä kai turha yrittääkkään myydä eteen päin.

• itsekorjaaja
        teesseittemies kirjoitti:

Lommo on kelkan etuosassa eli siis akselistossa. Onkohan tuon vaihto millanen homma? Vanhasta autosta saan kaikki osat eli sen suhteen ei ongelmaa. Lähteeköhän se ihan alakautta irrottelemalla vai joutuuko konehuoneen puolelta työskentelemään? Omaan käyttöön tämäki tulossa. Näitä kai turha yrittääkkään myydä eteen päin.

Kyllä se yleensä alakautta irtoaa, pitää vain katsoa onko joitain koneen osia siinä kiinni, esim onko kone sen päällä kiinni. Jos on niin kone vain vähän ylös ja palkki vaihtoon. Parhaan hyödyn saat kun ajat itse niin kauan kun hinta käytettyjen markkinoilla on sopiva ja sitten myyt. Kait sinulla on joku sopivan kuiva ja lämmin tila missä työstää, lumessa pakkasessa on aika hankalaa. Meikä on ajanut 40 vuotta kolarin jäljiltä itsekorjatuilla autoilla, enkä ole juurikaan pääomaa tarvinnut, kun vaihtaa 2-4 vuoden välein peliä.

• teesseittemies

...Niin auto on siis opel vectra b.

• itsekorjaaja

harmi, kun minulla ei ole ko merkistä kokemusta, ainoastaan 1,6 litraisesta koneesta.

• Autopeltiseppä

Moro! Mittakortti 100-200€ nelipyöräsäätö 50-150€ (jonka tarvit myös katsastukseen) / könttähinta molemmista hommista. Ei siinä isompia ylläreitä tule jos sulla osia on valmiina. Pura mittausta varten mahdolliset pohjamuovit pois ja jätä se etupuskuri irti. Mikäli vetoja tarvii tehdä, niin ei ne paljon tuon ikäisessä maksa, 20min menee max vekkulin keulaan, jos on purettu valmiiksi. Konttorilla saattaa asiakaspalveluaymmärtämätön kysellä kuitteja osista, kerrot totuuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe