Kävin lääkärissä koko ajan kovenevan ja yli 10 päivää jatkuneen häntäluussa olevan kivun takia. Häntäluu kipeytyi kaaduttuani jouluaattona suoraan sen päälle. Itse olen seisomatyössä, jossa täytyy kumarrella ja nostella asioita koko ajan. En kuitenkaan saanut sairaslomaa? Onko muille käynyt vastaavaa? En vain ymmärrä, että miten luutuminenkaan edistyy jossen anna häntäluun levätä lainkaan vaan reivtän sitä kuusi päivää viikossa töissä, puhumattakaan siitä kuinka kipeäksi se tulee töissäkäynnin seurauksena...
Häntäluun murtuma
11
31979
Vastaukset
- navettapiika
Itselläni murtui häntäluu kaatumisen seurauksena jokunen vuosi sitten. Olin todella kipeä, ei puhettakaan, että olisi voinut istua tai kumartaa. Häntäluu meni pirstaleiksi ja jokin osa painoi hermoa, mutta viikon sairaslomalla tilanne helpottui, eikä se sen kummempaa hoitoa ole tarvinnut. Joskus vielä kipeytyy jos siihen painaa jokin tai kaatuu . Riippuu varmaan lääkäristä saako sairaslomaa vai ei.
- Eläköön yksityislääkärit
Itselläni häntäluu murtui synnytyksessä, naps vaan. Kätilö kielsi asian, eikä kukaan muukaan sairaalassa uskonut. Vuotta myöhemmin kipeä alaselkä kuvattiin, ei muka näkynyt mitään. Kaksi vuotta istuin vinossa ja tuskissani. Sitten vihdoin marssin Sakari Oravan vastaanotolle, jossa hän kuvista pystyi heti osoittamaan vanhan murtuman ja hoiti kortisonipistoksilla alueella riehuneen tulehduksen kuntoon. Sen jälkeen ei ole mokoma vaivannut.
- sipi6
Kaaduin vuosi sitten hiihtoladulla suoraaan häntäluun päälle,ei tullut murtumaa mutta järjetön särky. Olin yli viikon petipotilaana, en voinut kun kyljellä maata. Kumartua en voinut yhtään. Olin kuukauden sairaslomalla.
- 4+4
Äitini löi kanssa häntäluunsa ja kyllä se oli pitkää kipeä.
Pitää levät, jos kipeytyy tietyssä rasituksessa. - selvipäin kaatuilija
Itse kaaduin jäätiköllä ja häntis kuvattiin 8 mm siirtymä ja poikki.
800 mg buranaa ja kortisonia, kuukauden kesti jonkunlainen parantuminen. - t<t
Onnea vaan! Itselläni murtunut häntäluu ja on ollut kipeä jo melkein 4 kuukautta!
- OC-79
Häntäluun murtuma havaittu reilu 2v sitten. Olis niin äärettömän kovat kivut, ettei tullut mistään mitään. KIRJAIMELLISESTI! Keskus-Sairaalassa kortisonipiikki häntäluun juureen. Mutta vaikutus kesti vajat 2 vuotta. Nyt edessä varmaankin leikkaus. Mutta ei tää helppoa ole. Ei tähän mitkään HOKKUS POKKUS lausunnot auta. Siirtynyt tosiaan reilusti ja kääntynyt kaiken lisäks. Nyt vaan joutui jo vähän lyömään nyrkkiä pöytään lääkärillä & Ortopeedilla. Kun eivät osanneet auttaa!
Piti siis vaatia että pääsen samaisen lääkärin luokse aisoimaan, joka alkujaankin hoiti asian. Ja silloi kertoi että jos ei tämä piikki auto ja se uusiutuu, niin se pitää leikata. Ja tätä paikalliset TK lääkärit jne, eivät osanneet edes ajatella... PRKLE!- Tail bone
Aivan sama tilanne täällä. Vajaa 2 vuotta sitten tipuin persiilleni kivilattialle sängystä. En mennyt silloin lääkäriin, mutta häntäluu on kipeä aina vähän väliä. Istumasta ylösnousu on tosi kivuliasta. Nyt täytyy lääkäriin tästä mennä, mutta toivottavasti ei tartte leikata kuitenkaan. Inhottava vaiva tämä.
- Punapäästadista
Hei. Itse liukastuin viikko sitten keskiviikkona ja mursin häntäluun ja siihen lisäksi oikea ranne sai kunnon tällin. Myös koko selkä ja niska on ollut kipeänä. Sain viikon sairasloman ja joudun tod.näk työni vuoksi jatkamaan sitä koska kipu on vielä hyvin rajoittavaa. Häntäluun murtuma paranee itsekseen ja aluksi levon ja särkylääkkeiden avulla ja se kauan paraneminen kestää, on hyvin yksilöllistä. Pari viikkoa yleensä. Mene uudelleen leguriin ja vaadi hoitoa. On lääkäreillä muutamia keinoja joita voi kokeilla kivun lievittämiseen, kuten esim Häntäluun konkreettinen manipulointi peräaukon kautta. Ei kuulosta mukavalta mutta ymmärrän idean ja en epäile etteikö auttaisi joissain tapauksissa. Joka tapauksessa, mene lääkäriin jos kipu invalidisoi sinua ja vaadi hoitoa. Tsemppiä👍😊
- Anonyymi
Minä saan 2 viikko sairasloma.
- Anonyymi
Mää tipin semmosen kovan rullatuolin selkänojalle jouluaattona ku oli tulossa sängystäni alas ja siitä öähtien en ole voinut istua suorassa ja kosketusarka häntäluu. Mietin että onko murtunut ja googlesta löytyneet oireet sanois et on murtunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947