Häntäluun murtuma

sattuu ja paljon

Kävin lääkärissä koko ajan kovenevan ja yli 10 päivää jatkuneen häntäluussa olevan kivun takia. Häntäluu kipeytyi kaaduttuani jouluaattona suoraan sen päälle. Itse olen seisomatyössä, jossa täytyy kumarrella ja nostella asioita koko ajan. En kuitenkaan saanut sairaslomaa? Onko muille käynyt vastaavaa? En vain ymmärrä, että miten luutuminenkaan edistyy jossen anna häntäluun levätä lainkaan vaan reivtän sitä kuusi päivää viikossa töissä, puhumattakaan siitä kuinka kipeäksi se tulee töissäkäynnin seurauksena...

11

27094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navettapiika

      Itselläni murtui häntäluu kaatumisen seurauksena jokunen vuosi sitten. Olin todella kipeä, ei puhettakaan, että olisi voinut istua tai kumartaa. Häntäluu meni pirstaleiksi ja jokin osa painoi hermoa, mutta viikon sairaslomalla tilanne helpottui, eikä se sen kummempaa hoitoa ole tarvinnut. Joskus vielä kipeytyy jos siihen painaa jokin tai kaatuu . Riippuu varmaan lääkäristä saako sairaslomaa vai ei.

    • Eläköön yksityislääkärit

      Itselläni häntäluu murtui synnytyksessä, naps vaan. Kätilö kielsi asian, eikä kukaan muukaan sairaalassa uskonut. Vuotta myöhemmin kipeä alaselkä kuvattiin, ei muka näkynyt mitään. Kaksi vuotta istuin vinossa ja tuskissani. Sitten vihdoin marssin Sakari Oravan vastaanotolle, jossa hän kuvista pystyi heti osoittamaan vanhan murtuman ja hoiti kortisonipistoksilla alueella riehuneen tulehduksen kuntoon. Sen jälkeen ei ole mokoma vaivannut.

    • sipi6

      Kaaduin vuosi sitten hiihtoladulla suoraaan häntäluun päälle,ei tullut murtumaa mutta järjetön särky. Olin yli viikon petipotilaana, en voinut kun kyljellä maata. Kumartua en voinut yhtään. Olin kuukauden sairaslomalla.

    • 4+4

      Äitini löi kanssa häntäluunsa ja kyllä se oli pitkää kipeä.

      Pitää levät, jos kipeytyy tietyssä rasituksessa.

    • selvipäin kaatuilija

      Itse kaaduin jäätiköllä ja häntis kuvattiin 8 mm siirtymä ja poikki.

      800 mg buranaa ja kortisonia, kuukauden kesti jonkunlainen parantuminen.

    • t<t

      Onnea vaan! Itselläni murtunut häntäluu ja on ollut kipeä jo melkein 4 kuukautta!

    • OC-79

      Häntäluun murtuma havaittu reilu 2v sitten. Olis niin äärettömän kovat kivut, ettei tullut mistään mitään. KIRJAIMELLISESTI! Keskus-Sairaalassa kortisonipiikki häntäluun juureen. Mutta vaikutus kesti vajat 2 vuotta. Nyt edessä varmaankin leikkaus. Mutta ei tää helppoa ole. Ei tähän mitkään HOKKUS POKKUS lausunnot auta. Siirtynyt tosiaan reilusti ja kääntynyt kaiken lisäks. Nyt vaan joutui jo vähän lyömään nyrkkiä pöytään lääkärillä & Ortopeedilla. Kun eivät osanneet auttaa!
      Piti siis vaatia että pääsen samaisen lääkärin luokse aisoimaan, joka alkujaankin hoiti asian. Ja silloi kertoi että jos ei tämä piikki auto ja se uusiutuu, niin se pitää leikata. Ja tätä paikalliset TK lääkärit jne, eivät osanneet edes ajatella... PRKLE!

      • Tail bone

        Aivan sama tilanne täällä. Vajaa 2 vuotta sitten tipuin persiilleni kivilattialle sängystä. En mennyt silloin lääkäriin, mutta häntäluu on kipeä aina vähän väliä. Istumasta ylösnousu on tosi kivuliasta. Nyt täytyy lääkäriin tästä mennä, mutta toivottavasti ei tartte leikata kuitenkaan. Inhottava vaiva tämä.


    • Punapäästadista

      Hei. Itse liukastuin viikko sitten keskiviikkona ja mursin häntäluun ja siihen lisäksi oikea ranne sai kunnon tällin. Myös koko selkä ja niska on ollut kipeänä. Sain viikon sairasloman ja joudun tod.näk työni vuoksi jatkamaan sitä koska kipu on vielä hyvin rajoittavaa. Häntäluun murtuma paranee itsekseen ja aluksi levon ja särkylääkkeiden avulla ja se kauan paraneminen kestää, on hyvin yksilöllistä. Pari viikkoa yleensä. Mene uudelleen leguriin ja vaadi hoitoa. On lääkäreillä muutamia keinoja joita voi kokeilla kivun lievittämiseen, kuten esim Häntäluun konkreettinen manipulointi peräaukon kautta. Ei kuulosta mukavalta mutta ymmärrän idean ja en epäile etteikö auttaisi joissain tapauksissa. Joka tapauksessa, mene lääkäriin jos kipu invalidisoi sinua ja vaadi hoitoa. Tsemppiä👍😊

    • Anonyymi

      Minä saan 2 viikko sairasloma.

    • Anonyymi

      Mää tipin semmosen kovan rullatuolin selkänojalle jouluaattona ku oli tulossa sängystäni alas ja siitä öähtien en ole voinut istua suorassa ja kosketusarka häntäluu. Mietin että onko murtunut ja googlesta löytyneet oireet sanois et on murtunut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2411
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2197
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1982
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe