Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

itsekseen puhuminen ?

jokuhullu123456780987543

Ajattelin kysellä onko normaalia puhua itsekseen ? Tai siis en ennen tätä ollut tehnyt mutta yhtäkkiä kun kuuntelin musiikkia ja lauloin, kuvittelin että laulan tosi kauniisti koko maan ihmisille ja myös kaikille eri animaatiosarjojen ihmisille (myös joka elokuvien ja muiden fiktiivistenhahmojen kanssa, joskus jopa kuolleille). Sitä on jatkunut jo 3 vuotta ja haluaisin siitä eroon.
Jos olen katsonut jonkun elokuvankin joskus vaikka esim. Harry Potterin, alan kuvitella että olen jokin tärkeä henkilö siinä elokuvassa ja alan puhua mielessäni niille elokuvan ihmisille. Myös kuvittelen itseni aikuisena, mallina ja näyttelijättärenä joka antaa haastattelu ja tapaa eri julkisuuden henkilöitä, ja mietin päässäni kuinka puhuisin heille. Olenko hullu, vai onko tämä muka oikeasti normaalia koska minusta se ei ole enää ? Tää on tosi pelottavaa ja pyytäisin apua jos joku osaisi auttaa, kiitos jos autatte (:

29

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisääöööönnnnnqdwssx

      Ja haluaisin lisätä että kuvittelen olevani maailman kauneit ja että näyttäisin kavereilleni ja koko koululle kuka todella olen.

    • höpöstelijä

      Sanoisin sen olevan aika normaalia, kunhan siihen ei liity todellisuudentajun menettämistä, jollaista et ainakaan kuvaillut. Joillakin ihmisillä on vilkkaampi mielikuvitus, mikä osoittautuu mm. tällä tavalla. Muistan myös mielikuvitukseni olleen extravilkas ollessani vielä kouluikäinen, joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan.

      Itse juttelen aika paljon yksikseni, kun ei oikeaa juttukaveria yleensä ole. Kuvittelen siis keskustelutilanteita sekä todellisten että epätodellisten ihmisten kanssa. Muistan kuitenkin aina, mikä on todellista ja mikä ei, joten en ole huolissani.

      Kannattaa tietenkin puhua asiasta vanhempien tai jonkun muun kanssa jos on oikeasti huolissaan ja peloissaan. Toivottavasti asiat järjestyvät.

    • toinen hullu

      Luulin että olin ainoa joka tekee noin.

    • dodo-man

      Täällä on kans yksi jolla on samanlaisia "hulluuden oireita".

    • Are you...

      Talking to me? You must be talking to me cause theres nobody else around. Puhun itselleni joskus ääneti joskus äänen kanssa. Laulan ja hyräilen myös sekä reagoin ääneen tässä tuppisuiden maassa. This is how Iam

    • Äänen voimalla

      Jos haluan nopean vastauksen omaan kysymykseeni, esitän sen itselleni ääneen. Sanon muitakin asioita itselleni ääneen, aloitin sen jälkeen, kun anoppi ilmoitti, että "se on hullun merkki", kun puhuu itsekseen. Minä puhun, mutta hullu en ole - vieläkään.

      Lisäksi laulan paljon, melkein aina. Omassa historiassani oli myös aikakausi, jolloin laulut loppuivat enkä ole koskaan ennen sitä enkä sen jälkeen voinut niin huonosti.

      • Oho !

        ... voinut niin huonosti kuin voin silloin, kun en laulellut.


    • Zorbas Alaskassa

      Tuo nyt on mukana eläytymistä. Itsekin toisinaan vaivun ajatuksiin ja kuvittelen olevani joku elokuvan henkilö ja mietin mitä sanoisin tai tekisin jonkun roolihahmon tilanteessa. Sitä kai haluaisi olla jotenkin tämän henkilön kaltainen tms. Enemmän taitaa olla vikaa jos ei pysty mielikuvitustaan käyttämään.

    • 451245121

      oletko kovinkin yksinäinen?

    • mene hoitoon

      Kuulostat hullulta.

    • jukuti juk

      Minä kanssa tavallaan ajattelen ääneen, jos aattelen vaikka kovin keskittyneesti jotain hauskaa keskustelua jota olen käynyt kavereiden (kyllä, en ole totaaliyksinäinen) kanssa, niin ne tulee ääneen koska tavallaan oon siinä tilanteessa uudestaan :P ei kait siinä mitää

    • Invisible boy

      Tulee sitä usein luotua mielikuvitushenkilöitä, joille puhun asioita, jotka vaivaavat, tai pyörivät päässä. Täytyy saada puhua asioista jollekin, että saa itsekin ajatukset järjestykseen. Ongelma on vaan se, että vaikka olisi käynyt kuinka intensiivisen ja tyhjentävän keskustelun, niin kukaan muu ei kumminkaan ole ollut kuulemassa, ja samoja asioita saattaa puida niiden ilmakamujen kanssa useamminkin, koska itseähän siinä yritetään vakuutella omilla aivoituksilla.

    • Monet puhuvat yksinään. Jos sinulla ei ole muuta oireistoa, niin nauti jatkossakin rikkaasta sisäisestä maailmastasi.

    • pisterivi.....

      Tässähän ei nyt ole kyse itsekseen puhumisesta, mitä useat kommentoivat, vaan siitä että ap torjuu yksinäisyyden tunnetta ja muuta tuskaansa vetäytymällä pään sisäiseen mielikuvitus-maailmaan. Tuolla tavoin sitä onnistuu pahimmillaan ajamaan itsensä tilaan missä latistaa itsensä todelliselta maailmalta. Menettää kiinnostuksensa muihin ihmisiin ja kosketuksensa seksuaalisuuteen. Pään sisäinen maailma saattaa myös viedä niin paljon aikaa, ettei ehdi noin muuten kehittyä ihmisenä lainkaan. Jolloin on lopulta muille ihmisille ihan aidosti kuin tyhjä kuori, sillä ainoa mitä olisi tarjottavanaan on oma pään sisäinen mielikuvitusmaailma, mistä toiset ihmiset eivät pysty saamaan minkäänlaista otetta.

      • Anonyymi

        Onko tuollakaan mitään väliä lopulta, jos vaan on niin yksinäinen?


    • azsdcs

      Jos jää kiinni yksinpuhelusta niin ainahan voi puolustautua että ei ku mä vaan ajattelin ääneen, ei se mitään yksiksensähöpöttelyä ollut

    • zsdsaf

      PUHUN itsekseni varmaan enemmän kuin toisten kanssa ja valtavasti myös kiroilen; paitsi kyllä ruton lailla vältän sanomasta niitä kirosanoja joissa on Jumalan nimi sellaisenaan raakana, koska uskon toiseen käskyyn.
      Aattelen siis että vaikkapa Jeesuksen ja Ristuksen toistelusta ei todennäköisesti tuu rankaistusta, ja niitä voi huoletta hokea. Mut sitten ku nekin on lausunut 10 000 kertaa vihasa niin tulee kyllästys ja ryhtyy ettimään vahvempaa huumetta, eli yhä hävyttömämpiä kirosanoja. Alka aluksi puoliääneen ja -huolimattomasti jumalautailla kunnes paatuu niin että pystyy ehkä lausumaan ne ilman tunnontuskia ja synnintuntoa. Kiroilu on siis huumetta, sietokyky kasvaa sitä mukaa ku kyllästyy puhkihoettuihin,. Joskus vuosia sitten jo neitsyt Marian irvuu otti koville,
      Kiroilu voi olla jotenkin perverssisti terapeuttista, paitsi ei silloin ku huomaa kiroilleensa puoli tuntia jonkun toisen kuullen tai sanoneensa jotain saastaista isolla äänellä ja huomaa sitten jonkun läheisen seisseen jossain lähellä. Se aiheuttaa semmoisen häpeän että toivuntaan menee päiviä

      • Anonyymi

        Tuleehan sitä puhuttua itsekseenkin, no ei se niin hirveetä ole.


    • Anonyymi

      Ensinäkin olen helpottunut että en ole ainoa jolla on sama "ongelma" <3. Pitkään olen luulut että olisin ainoa.

      Toiseks itsekseen puhuminen on helpottanut omaa oloani omissa oloissani koska se on tavallaan terapeuttista. Välillä sitä vaan haluaa pois todellisuudesta edes hetken.

      Joten älä häpeä sitä mutta muista aina vain omissa oloissasi tehdä sitä älä muiden ihmisten kuullen koska he voivat pitää sinua hulluna tai höpsönä.

      • Anonyymi

        Mutta onko siitäkään mitään haittaa, jos olet yksinäinen. Eihän sinulla ole ketään, joka häpeäisi sinun yksinpuhumistasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko siitäkään mitään haittaa, jos olet yksinäinen. Eihän sinulla ole ketään, joka häpeäisi sinun yksinpuhumistasi :)

        No sitä mitä mä yritin selittää on että jos puhuu itsekseen toisten kuullen, ne voi luulla sua hulluks tai näin mulle on opetettu. Tietenkin kun on yksinäinen ja puhuu itselleen niin ei ole haittaa :) toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.


    • Anonyymi
    • Yksin ollessa ajattelen ääneen ja puhun.. Englanniksi. Ratkon mietin ja pohdin asioita. Samalla harjoittelen Englantia. Aika kätevää. Myös tuommoinen kuvitteellinen haastattelu. Jos joku kysyisi multa mielipiteitä, asioita tai jotain musta ja vastaan Englanniksi. Opiskelen ääntämistä jne. Kätsyä. Vielä kun tuota Ruotsia puhuisi itsekseen samalla tavalla.

    • Anonyymi

      Ei haittaa yhtään mitään.
      Sitten on ongelmaa jos tulee riitaa itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, höpötellä saa yssikseen.


    • Anonyymi

      Ihan normaalia. Miltei kaikki tekee sitä. Sitä on vain yleisesti pidetty hulluutena, joten harva tekee sitä jos muut näkee.

    • Anonyymi

      Olen niin älykäs, että häviän jopa itselleni väittelyssä.

    • Anonyymi

      Puhun jatkuvasti itseni kanssa kun erakko olen.

    • Anonyymi

      Yksin puhumista pidetään Suomen kansanperinteessä hulluuden merkkinä, mutta Tutkimus on paljastanut, että itsekseen puhuminen viestii korkeasta älykkyydestä. Itsekseen puhuminen ei ole mitenkään huono asia, vaan se on jopa ihmisen hyväksi.

      Tutkimuksen mukaan ne henkilöt, jotka puhuvat itsekseen, ovat muita älykkäämpiä. Tästä tutkimuksesta tiedottaa ”The power of silence”-sivusto.

      .Albert Einstein puhui itsekseen, ja kukaan tuskin haukkuisi Einsteinia hulluksi.

      Minäkin puhun itsekseni ja paljon! Ollaan ylpeitä itsekseen puhujia, olemme älykkäitä! :D
      Ps. oma äo:ni on 130, testattu työterveyshuollossa kun vastaanotin nykyisen työtehtäväni, neljä vuotta sitten. Mikä oli itselleni täydellinen yllätys. En pitänyt itseäni mitenkään erityisen älykkäänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe