Baarielämä Parkanossa

marrkuvitikka

vai onko sitä? Missä te viikonloppuisin olette viihteellä?

42

5964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homer2

      kotona :-)

    • hoiuytr

      Kalsarit jalassa

      • ><><

        HOIUYTR Ymmärsitkö yllä olevan kysymyksen??????!!!!!!!JOS ET NIIN TÄSSÄ UUSIKSI. BAARI ELÄMÄ PARKANOSSA. -
        1. ONKO SITÄ???
        2.MISSÄ OLETTE VIIKONLOPPUSI VIIHTEELLÄ???


      • kmnbgfr
        ><>< kirjoitti:

        HOIUYTR Ymmärsitkö yllä olevan kysymyksen??????!!!!!!!JOS ET NIIN TÄSSÄ UUSIKSI. BAARI ELÄMÄ PARKANOSSA. -
        1. ONKO SITÄ???
        2.MISSÄ OLETTE VIIKONLOPPUSI VIIHTEELLÄ???

        Paradisossa kävin viimeksi,en tiiä onko vielä auki.Kalle portsarina.


      • kmnbgfr kirjoitti:

        Paradisossa kävin viimeksi,en tiiä onko vielä auki.Kalle portsarina.

        aukes uudestaaann....


    • virkkuma

      Aivojeni viihdekeskuksessa kelluttelen siellä ohrapirtelön tuomassa nollaustilassa ihanasti rentouttaa

    • ------------------

      Alle kakskymppiset käy kuulemma Tikissä, muut Paroonissa ja välillä Käenkoskella.

    • baaristelijamaisteri

      Tiki noin 20 ja vähän yli, Paroonissa taas eronneet äijät ruikuttaa koko illan vain yhtä kaljatuoppia litkien kun muija jätti, Käkäri taas keski-iän jättäneille.Tää vaan mun kokemuksista ja mielipiteistä.Muilla saa olla muut mielipiteet.Semmoista vanhan kunnon baarielämää parkanos ei ole enää kuin esim.Lehtolan baarissa 70-luvulla.

      • ....................

        Missä oli Lehtolan baari? Parhainta olis jos kotona viihtyisi niin hyvin ettei baariin hinkuaisi. Vaikka sen oman kullan kainalossa kotona.


      • Anonyymi

        Leksun baari oli suosittu. Odoteltiin koulun jälkeen linkkaria, jolla pääsi kotiin. Iötaisin vauhdikas meno. Ja yhdet ja samat levyt soi. Matin ja Tepon kissankultaa, sekä Jukka Raitasen Vangin toive. En kestä niitä en lainkaan. 🙃


    • ent.parkanol.1

      oliko ne niitä pieniä nakkikiskoja mitä oli 2 parkanon keskustas? Toista piti muistaakseni Nikander ja siellä toisessa oli myyjänä makkara-eira. Tää toinen koju oli vanhan sokoksen liepeillä ja nikanderin toisella puolen katua n.tiimarin kohdilla.Tuosta Martin baarista en ole kyllä minäkään kuullut.

      • Anonyymi

        Se Martinbaari ei ollut nuorison suosiossa. Varttuneemman väen.


    • 70-luvulla kylällä

      Tuikkua hoiti silloin ammattimaisesti ja tasapuolisen rauhallisesti Rikala, Tikka ja sitten myöhemmin myös Karttila. Kaikki varsin hyviä asiakaspalvelutyössään.

    • ex parkanolainen

      Mä oon juonut ensimmäisen baariolueni just Tuikussa 16 vuotiaana. Se taisi olla laskiainen ja välillä kävimme laskemassa elokuvateatterin mäkeä ja taas Tuikkuun kaljalle ja lapaset patterille kuivumaan.
      Muistaako kukaan Centrumia vastapaatä ns. kolmiopuiston laidalla snakaria. Siellä oli taivaallisen hyviä hampurilaisia. Vai oliko se hyvyys sitä, että pikaruoka oli harvinaista herkkua silloin.
      Keskuskadusta ei ollut hajuakaan, saatika Satakunnankadusta.
      Kerran oltiin kolmen tytön voimin Päivölän mäessä tupakilla, vanhan maakellarin seinustalla ja meinattiin polttaa koko höskä.
      Voi hyvänen aika, kaikki on tapahtunut kuin vastíkään mutta onhan siitä, kun tarkemmin asiaan perehtyy, yli nelkyt vuotta.
      Ei tässä kyllä yhtään olla vanhennuttu, viisastuttu vaan.

    • leena_591

      Voi hitsi kun oli kiva lukea näitä entisajan juttuja.Oli se aikaa.Nyt ei paljoa keskustassa ole kuin kirppuroreja.

    • !0!0

      Hienoa kun on parooni taas auki, voikäydä syömässä!

    • pöllö

      Kyllä se on perinteitä kunnioittaen Parooniin ja sieltä Stageen, jos viitsii

    • paarin paaria enää..

      Olihan siinä Kuoppasalmen talossakin baari 70-luvun alussa ja matkustajakoti yläkerrassa. Sitten oli Kiviniemen tavaratalon alakerrassa baari. Käenpiika siinä missä tämä Tiki oli. Marttin baari, Lehtola, Tuikku. Olikos peräti 6 keskikalja kuppilaa yhteenaikaan tuossa keskustassa? 3 ravintolaa sitten päälle vielä. 70-luku oli baarien kultaaikaa.

      • nuori 80.90

        Missä on ollut Tuikku?


      • terveisiä per.....ä
        nuori 80.90 kirjoitti:

        Missä on ollut Tuikku?

        Tuikku oli Satavirran alakerrassa, Centrumin talossa. Sanooko mitään?
        Jospa osaisin sen sulle "nykyselittää". Nämä edellä mainitut firmat sijaitsivat talossa, jossa on kai nykysin kirjasto, vai onko?
        Kirjaston nurkalta lähdet laskettelemaan seinän vierellä kulkevaa luiskaa hautuumaalle päin, viimeinen ovi siinä rakennuksessa johti sekä Tuikkuun,joka oli alakerrassa, että Satavirtaan, joka oli yläkerrassa, se oli siis tanssiravinteli. Tuikussa myytiin keskaria. Se riittikin meille alaikäisille. Ei sillä, kyllä henkilökunta yritti parhaansa ja kyttäsi meitä mutta olimme ovelia ja joimme toistemme selän takana.
        Voi, voi, olis kyllä saanut jäädä opettelematta, olis monta matkaa tehty silläkin rahalla, joka on virvokkeeseen menny.


      • nuori 80.90
        terveisiä per.....ä kirjoitti:

        Tuikku oli Satavirran alakerrassa, Centrumin talossa. Sanooko mitään?
        Jospa osaisin sen sulle "nykyselittää". Nämä edellä mainitut firmat sijaitsivat talossa, jossa on kai nykysin kirjasto, vai onko?
        Kirjaston nurkalta lähdet laskettelemaan seinän vierellä kulkevaa luiskaa hautuumaalle päin, viimeinen ovi siinä rakennuksessa johti sekä Tuikkuun,joka oli alakerrassa, että Satavirtaan, joka oli yläkerrassa, se oli siis tanssiravinteli. Tuikussa myytiin keskaria. Se riittikin meille alaikäisille. Ei sillä, kyllä henkilökunta yritti parhaansa ja kyttäsi meitä mutta olimme ovelia ja joimme toistemme selän takana.
        Voi, voi, olis kyllä saanut jäädä opettelematta, olis monta matkaa tehty silläkin rahalla, joka on virvokkeeseen menny.

        Muistan kyllä Centrumin tavaratalon, mutta en ollut ravintola iässä tuolloin vielä, joten Tuikku on menny ohi. Satavirta ilmeisesti oli sitten samoissa tiloissa kuin minun aikani Paradiso, mutta en muista, että siinä alhaalla olisi ollut ovea mihinkään muuhun tilaan?!


    • pois muuttanut

      Aloittaja kysyy nykypäivän baarielämästä ja jengi tääl muistelee vuosikymmenten taa...mikään ei näemmä oo parkanossa muuttunu siitä kun tuolta pois lähin, edelleenki eletää pysähtyneisyyen aikaa.

      • huvittunut...

        Ai kauheeta, ihan hirveetä ,että tämmöstä on väki menny tekemään.


      • terveisiä per.....ä

        Jospa kyseinen seikka viestii siitä, että ennen vanhaan nuoria oli enemmän, palveluja samoin. Ei tarvinnut lähteä "muille maille viihteen perässä".
        Nykyään käypäläisenä en juurikaan nuoria raitilla näe, ei päivällä, tuskin illallakaan. Tosin itse en ilta-aikaan liiku kadulla.
        Ainoa mikä kuuluu vkl-iltaisin on mopoautojen pärinä, kun niillä ajetaan ympäri markettia ja varmaan muuallakin keskustassa.
        Eihän siellä tekopitäjässä ole enää juuri muita kuin mummoja ja mopoautoja.
        Niin ja vastasin edellisen kysymykseen Tuikun sijainnista.
        Anteeksi ja kiitos!
        .


      • Anonyymi

        Parkanolaiset ovat joo vähän sakeita enimmäkseen.


    • ..................

      Kannattaisi nykyäänkin käydä välillä vaikka Paroonissa niin baarit pysyisivät pystyssä.

    • huhhahei

      Nykyään tulee käytyä joko paroonis tai stages jos Parkanos ny baariin menee mut enimmäkseen tulee käytyä Kankaanpääs Americanos..

    • lllkk

      Niin täällä oli nuoria yli tuplaten se määrä 70-luvun alkupuolella mitä nyt. Se selittää, että baarejakin oli. Asukasluku muutenkin oli yli 3000 henkeä suurempi. Tuikun muistan, se loppui vissiin jo tuossa heti 80-luvun alussa.

    • 11+18

      semmoset jokka käy baarissa kerran kuukaudessa tai harvemmin narisee kun baareja ei ole. Niissä pitää käydä useammin että ne pysyy pystyssä.

      • niin ja näin

        Mutta jos suurin osa kävisi edes kerran kuukaudessa, niin sitä väkeä riittäisi silti. Mikään ravintola ei vetäisi, jos kaikki kävisivät samaan aikaan.


      • 13+4

        Kyllä mä en rupea juomaan ja käymään baareissa vaan sen takia, että ne pysyy pystyssä... En näkisi omassa elämässäni mitään järkeä juosta täällä baareissa useammin, kun sen kerran kuukaudessa tai harvemmin. Useimmiten harvemmin.

        Mulla kun on elämässä muutakin kun vain ravata baaeissa juomassa itseään "viisaaksi".


      • valivalivali4
        13+4 kirjoitti:

        Kyllä mä en rupea juomaan ja käymään baareissa vaan sen takia, että ne pysyy pystyssä... En näkisi omassa elämässäni mitään järkeä juosta täällä baareissa useammin, kun sen kerran kuukaudessa tai harvemmin. Useimmiten harvemmin.

        Mulla kun on elämässä muutakin kun vain ravata baaeissa juomassa itseään "viisaaksi".

        Pointti oli se, että ei kannata sitten rutista miksei paikkakunnalla ole baaria silloin kun sen kerran kuussa perseensä sinne raahais.


    • Jorma65

      Uusi Stage on hyvä. Hyvä meininki. Karaoke pitäis saada säädettyä, että laulaja kuulis oman äänensä.. ja ääni voluumia lisää, musa oli hiukan liian kovalla suhteessa laulajan ääneen.

      • yöks

        stagessa on vanhoille ukoille silmäniloa kuulemma, 18v (huhun mukaan allekin) tyttöjä


    • Paavi Boxer

      Parkanossa oli kova meno 80-luvulla. Satavirrasta mentiin vielä yöllä tunniksi Pestiin ja siinä matkalla pistettiin kihniöläisiä pataan. Sitten Pestistä tultaessa vielä uudestaan, jos joku oli vielä tolpillaan. Oli se aikaa se.

      • Anonyymi

        Joo kyllä sitä oli niin mukavaa parkanolaisten kanssa tapella! Oli heissäkin aina jokunen kovempi iskijä, mutta pääsääntöisesti aika heppoista porukkaa. Nykyään parkanolaiset ja kihniöläiset onkin jo sekoittuneet niin pahasti keskenään, kun lakkasivat pistämästä pataan toisiaan ja alkoivat pistää keskenään vastakkaista sukupuolta sinne padan reunuksen alle. Mutta on sekin kivaa! Toisaalta voisi olla kiva joskus koitella paremmuutta vaikka tuossa puolivälissä Linnankylän separatistialueella..


    • proparkano

      Voi tätä median nykypäivää. Ollaan nyt vaan kaikki onnellisia, että parkanoon on tullut uusi yrittäjä ja vieläpä ravintola. Muistakaa se aika kun ei ollut edes sitä paroonia, kyllähän täällä silloin huudettiin, mikä kuppakylä tämä parkano on kun ei ole edes yhtä ravintolaa. Ei siellä Stagella tai Paroonissa pakko käydä ole, jos ei hallua. Ja alaikäiset on aina yrittäneet sisälle, ei ne varmaan onnistu sen paremmin nykyään kun me aikoinaan paradison Kallen ohi. Positiivista asennetta nyt kehiin.... ja olen sitä mieltä , että ei parkanolaiset oikeesti ole näin negatiivisia kun tätä palstaa lukemalla luulis. Hyvä ME

    • proparkano

      Voi tätä median nykypäivää. Ollaan nyt vaan kaikki onnellisia, että parkanoon on tullut uusi yrittäjä ja vieläpä ravintola. Muistakaa se aika kun ei ollut edes sitä paroonia, kyllähän täällä silloin huudettiin, mikä kuppakylä tämä parkano on kun ei ole edes yhtä ravintolaa. Ei siellä Stagella tai Paroonissa pakko käydä ole, jos ei hallua. Ja alaikäiset on aina yrittäneet sisälle, ei ne varmaan onnistu sen paremmin nykyään kun me aikoinaan paradison Kallen ohi. Positiivista asennetta nyt kehiin.... ja olen sitä mieltä , että ei parkanolaiset oikeesti ole näin negatiivisia kun tätä palstaa lukemalla luulis. Hyvä ME

    • Anonyymi

      Koittakaa saada edes yksi paari pysymään pystyssä.

    • Anonyymi

      Se riippuu teistä parkanolaisista ihan kuinka käytte baarissa.

    • Anonyymi

      Vetävät pussi kaljaa kotona ja lukee Facebookia.
      Ei nyky ihmiset ymmärrä kunnon baari kulttuurin päälle.
      Nysvätään vaan kotona, eikä ymmärretä live elämän päälle mitään.
      Sosiaaliset suhteet kärsii.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe