Viime kesän keskellä ostetun lasikuituveneen (puoliplaanari) pohja on pelkällä myrkkyvärillä maalattu. Vene alle 10 v vanha ja ollut aina merivedessä. Mitään osmoosiin viittaavaa ei ainakaan silmämääräisesti keväällä näkynyt, kun hieman lohkeillut myrkkyväri tuli poistettua painepesurilla kevyesti mitä irti lähti. Veneilijöiden kommentteja kysyessäni moni viittasi
siihen, että hyvä olla primer alla, muttei mikään 100 %:nen tapa nykyään, sillä kuulemma uusiakin veneitä myydään ilman pohjamaalausta jos asiakas ei sitä tajua erikseen pyytää/tilata (kustannuskysymys myös kertakäyttökulttuurimme aikana). Ensi keväänä homma kuitenkin edessä, varmuuden vuoksi. Mitä mieltä, tekisikö lähes kädetön itse,teettäisikö ja missä...
Pohjamaali puuttuu
1
598
Vastaukset
- AKO
Primerit on varmasti hyvä laittaa jälkijunassakin.
Voisi olla viisautta mittauttaa pohja mahdollisen piilo-osmoosin takia ennenkuin ryhdyt hommiin.
Jos myrkkymaalikerroksen (kerrosten) irrottaminen näyttää onnistuvan, niin sinun tulee hioa sitten celcout-pinta himmeäksi, puhdistaa se pölyttömäksi, maalata 2-3 kerrosta primeriä ja sitten eliöesto päälle. Tein homman 7 metriseen puoliplaanariin ja ihan käsipelillä kosla ja vesihiomapaperi apuna. Homma sujui konttorityöntekijältäkin. Kuivahionnan
lopetin pölyämisen takia heti. Helpottavia työvälineitä löytyy, mutta niiden kanssa tulee osata toimia. Aikaa menee jonkin verran itse duuniin ja maalikerrosten vetelyyn (kuivumiset), jotka edellyttävät myös oikeaa säätä (ehdottomasti > 5 koko ajan ja ei liikaa kosteutta ilmassa).
Homman tekee liike, mutta aika isolla rahalla. Koita saada halukas ammattimies tai tee itse !
Menestystä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381289
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35820Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472