Kristinuskon Jumala

jkbhhb

Luominen:

http://www.google.fi/imgres?q=god&um=1&hl=fi&tbo=d&biw=1067&bih=522&tbm=isch&tbnid=0v2-wOdnmNESiM:&imgrefurl=http://www.dumb.com/god/index.php&docid=L3ncmKZWperxXM&imgurl=http://www.dumb.com/god/images/god.jpg&w=400&h=330&ei=LxfnUND9O4en4gSyyYFw&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=157&dur=403&hovh=204&hovw=247&tx=83&ty=100&sig=116433991779730538850&page=1&tbnh=142&tbnw=172&start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:0,s:0,i:110

Pyhä Kolminaisuus:

http://www.google.fi/imgres?q=holy trinity&um=1&hl=fi&tbo=d&biw=1067&bih=522&tbm=isch&tbnid=0rSFqUjkl6KJWM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hendrick_van_balen_Holy_trinity.jpg&docid=NNKrkqM107zuyM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Hendrick_van_balen_Holy_trinity.jpg&w=808&h=1191&ei=XhfnUNzpJ6KI4gSWkIDQAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=2&vpy=90&dur=1587&hovh=273&hovw=185&tx=133&ty=103&sig=116433991779730538850&page=1&tbnh=148&tbnw=99&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0,i:83

11

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklklklklklkl

      kolme jumalaa ja kuitenkin muka yksijumalainen uskonto.

      • ei sen niin ....

        Jumala on yksi, mutta Hän ilmaisee itsensä rajallliseksi luomallleen ihmiselle kolmessa persoonassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää.


      • opetat harhaoppia
        ei sen niin .... kirjoitti:

        Jumala on yksi, mutta Hän ilmaisee itsensä rajallliseksi luomallleen ihmiselle kolmessa persoonassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää.

        kun väität että isä, poika ja pyhä henki ovat vain jumalan erilaisia ilmenemismuotoja ihmiselle. kristinuskon mukaan aikojen alusta on ollut aina olemassa isä, poika ja pyhä henki, ja isä loi maailman pojan välityksellä.

        Joh.1:1-3
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."


      • ei sen niin .... kirjoitti:

        Jumala on yksi, mutta Hän ilmaisee itsensä rajallliseksi luomallleen ihmiselle kolmessa persoonassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää.

        Kristityt on hakanneet toisiaan hengiltä tuon kolminaisuusopin hämäryyden takia.

        Onkohan se sitten kovin terveellinen oppi.


      • O'ou
        ei sen niin .... kirjoitti:

        Jumala on yksi, mutta Hän ilmaisee itsensä rajallliseksi luomallleen ihmiselle kolmessa persoonassa Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää.

        "Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää."

        Taidanpa sitten työntää sukkapuikon tai rautanaulan sinne, niin ehkä sitten käsitän.
        :-)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suko


      • No stamina left
        O'ou kirjoitti:

        "Kun ihminen tulee sukoon niin hän kokee Sanan toimivan ja tämän kolminaisuuden käsittää."

        Taidanpa sitten työntää sukkapuikon tai rautanaulan sinne, niin ehkä sitten käsitän.
        :-)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suko

        ''Taidanpa sitten työntää sukkapuikon tai rautanaulan sinne, niin ehkä sitten käsitän.''
        Et sinä sukkapuikolla tai rautanaulalla sitä valaistumista saavuta, sinun pitää nimenomaan tulla siihen.


      • KEKEKEKEK
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kristityt on hakanneet toisiaan hengiltä tuon kolminaisuusopin hämäryyden takia.

        Onkohan se sitten kovin terveellinen oppi.

        kOITA JO PÄÄSTÄ KEKEKEKEKE IRTI LAPSELLISESTA NAPA NUORASTASI !"

        SAKSET ON JO KEKSITTY, MUTTA OSAATKO VIELÄKÄÄ NIITÄ KÄYTTÄÄ ?
        MUTTA OO TARKKANA, MINKÄ LETKUN KATKAISET, SILLÄ JÄRKESI HUOMIOON OTTAEN SAATAT KATKAISTA JUST SEN, MITÄ SINUN EI OLISI PITÄNY KOSKAAN KATKAISTA !


      • KEKEKEKEK kirjoitti:

        kOITA JO PÄÄSTÄ KEKEKEKEKE IRTI LAPSELLISESTA NAPA NUORASTASI !"

        SAKSET ON JO KEKSITTY, MUTTA OSAATKO VIELÄKÄÄ NIITÄ KÄYTTÄÄ ?
        MUTTA OO TARKKANA, MINKÄ LETKUN KATKAISET, SILLÄ JÄRKESI HUOMIOON OTTAEN SAATAT KATKAISTA JUST SEN, MITÄ SINUN EI OLISI PITÄNY KOSKAAN KATKAISTA !

        Tämä edellinen kirjoittaja voisi käyttää niitä saksiaan
        esimerkiksi oman kaulavaltimonsa etsimiseen.
        Vähintään siemenjohtimiensa katkaisuun.


    • Kristinuskon jumala on syntynyt väärinkäsityksenä syyn ja seurauksen lain toiminnasta
      Kun on huomattu, että määrätyistä vaikuttamisista syntyy vastavaikutus, niin on pidetty sitä jonkun ulkopuolisen voiman aikaansaanoksena, ja alettu sitä pitää jumalana, vaikka kysymys on maailmankaikkeudellisen lain toiminnasta.

      Syyn ja seurauksen laki on ajaton ääretön tietoisuus (ei itsetietoisuus)joka vaikuttaa aineessa jossa se vaikuttaa tapahtumien seurauksiin josta sitten muodostuu uusi syy
      Joten kun vaikutetaan sille syntyy vastavaikutus, josta tulee sitten uusi syy jne.

      Emme ole minkään ulkopuolisen jumalan luomia, vaan se elämä joka meissä virtaa on ollut olemassa jo ennen maailmankaikkeuden syntyä, joten olemme itse olleet synnyttämässä tätä maailmakaikkeutta, jotta syyt ja seuraukset johtaisivat sellaiseen kehitykseen jotta voisimme ilmetä fyysisessä elämässä

      Eikä tuossa tapahtumassa ole ulkopuolisella jumalalla osaa, eikä arpaa, se on vain ihmisen tietättömyyttään syntynyt käsitys

      • ÄLÄ KEHTAA

        KUKAAN MEISTÄ EI OO SYNNYTTÄNEET MITÄÄ MUUTA, KUIN HUMPUUKIA !!!"

        JA VASTA SITTEN JUMALA ARMAHTAA MEITÄ, KUN SEN TUNNUSTAMME !!"!

        USOTSIE ?


    • 12+3

      Jahve näyttää ihan joulupukilta :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe