Mikä miehessä/naisessa ärsyttää

*uskotar*

Mikä piirre asenne miehessä tai naisessa
eniten ärsyttää.?? LOL
Saadaanko keskustelua aikaan .

68

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo.

Miehessä ärsyttää homostelu ja naisissa äijäily.

• Ressukat!

Miehessä ärsyttää se epätoivoinen miehisyyden
      hakeminen. Se ajattelu, että miehen täytyy olla e-
      nemmän kuin ihminen. Ryyppääminen, kiroilu, rie-
      huminen ja väkivaltaisuus. Eli, kun oikea miehen-
      malli on hukassa.

• sukupuolettomasti

Samat ärsyttävät piirteet saattavat löytyä niin miehestä kuin naisestakin ja ärsyyntymiskynnys menee tyypin muun käyttäytymisen mukaan.
      Exässä ärsytti eniten pätemisen tarve, piti päteä niissäkin asioissa mistä ei mitään ymmärtänyt. Ole siinä sitten neuvomatta ettet loukkaa huonoa itsetuntoa.

• Laiskuus, likaisuus, epäsiisteys, paha haju, rumat puheet, negatiivisuus, itsekkyys, ilkeys....ym ym...

• Nää vois sopia molempiin, vaikka yhtä vaan kysytään.
      Ei ole sanansa mittainen, pidä lupauksiaan. Ei ota muita huomioon.
      Epärehellisyys.
      OMG

• Hei kun keikuskelen

Ärsyyntyisin enemmän kuin satakaks, jos minut pakotettaisiin olemaan sellaisen miehen kanssa, joka olisi yli-hidas ja sellainen, joka siirtäisi jonkun homman huomiseen ja huomiseen ja sitä rataa.

Pidän aktiivisista ja reippaista miehistä. Ryhtyvät tuumasta toimeen ja ovat aikaansaavia.
      Sohvalla lojuskelevat pötköttäjät eivät kolahtele, noh ellei sitten pötköttäisi minun kanssani soffalla, minun pääni ollessa kainalossa:)

Pidän myös Hoksaavista tyypeistä, jotka eivät joudu puoli päivää miettimään asioita.

Ärsyynnyn myös, jos mies/nainen/kuka vaan kohtelee eläimiä tunteettomasti. Oli sitten kysee pikku-pikku-ötökästä tai matelevasta matosesta tai suuremmasta nelijalkaisesta, linnuista tai mistä vaan. Esim. jos ötökän tappaa, niin sitä ei läpsäytetä niin hennon hennosti, että jää kitumaan. Niin se on vaan, tämä mielipiteeni, joka ei tästä muuksi muutu:)

Niin joo ja semmonen mies olisi kauhistus, joka yrittäisi tökätä ajatuksia minun päähäni. Ei antaisi minun ajatella omalla pääknupillani. Hyh hyh hyi Yäk sentäs, härrrrikyyyyd.....

Apua joo ja sit kans alkais pistämään vihaksi, jos mies pukisi Valkoiset housut jalkaansa ja vetäisi kätösensä kauemmas jonkun työn ääreltä ja sanoisi: "Hyiiiii, en voi koskea, kun vaatteet ja kädet likaantuu, uiiiiii." :))

Asianlaita on nyt niin, että sitä mukaan kun yhen ärsyttävyyden naputtelen, niin taustalta siirtyy etualalle taas uusi ärsyttävyys-juttu. Kuin liukuhihna pyörisi, täynnänsä yhä uusia ja uusia esimerkkejä.

Ettei vastaukseni alkaisi kuulostamaan liian negatiiviselta, niin kirjoitan joitakin asioita, jotka EIVÄT ärsytä.

Minua ei ärsytä karvainen mies, ehei ei ärsytä. Parta ei ärsytä, eikä viikset.
      Minua ei ärsytä semmonen mies, joka luontevasti ja halukkaasti hemmottelee vaimokultaa. Keittää kaffetta aamulla ja ilolla kutsuu vaimon kaffeelle.:)

Että näin. LOL vaan täältäkin :))) Monta Lollia :))

Keskustelua siis sait aikaan, LOL.

• <3<3

Nyt kyllä kuvasit 100%:sesti tuon minun kulta-ukkelini.

Ainoa ärrrrsyttävä asia hänessä, tai ainakin melkein ainoa, on kuvitelma kaikkitietävyydestään.
        - Minähän se kaiken tiedä, ei hän. - :))

• Hei kun keikuskelen
        <3<3 kirjoitti:

Nyt kyllä kuvasit 100%:sesti tuon minun kulta-ukkelini.

Ainoa ärrrrsyttävä asia hänessä, tai ainakin melkein ainoa, on kuvitelma kaikkitietävyydestään.
        - Minähän se kaiken tiedä, ei hän. - :))

Ai jaaaaaaaa, keittääks sun miehesi sulle kaffetta ja pitää pääknuppias kainalossaan? Oih, että kateus valahti päälleni, laskeutui kuin yötaivas päivätaivaan päälle. Kuinkahan mustaki on näin vanhempuren tullu näin kares:)

Kyllä, kyllä toki ja toki, tietysti Sinä tiedät kaiken, eikä hän :)
        Hyvä vaimo kuitenkin ymmärtää antaa joskus miehenkin tietää (muka) jotakin, heh tuloooooo hyvä mieli. Tämä nyt vaan ihan näin naisten kesken sanottuna, kuiskaten :)

• Cloetta...

Voi että, minun mieheni on erittäin hoksaavainen eikä paljoakaan mieti kun jo tekee, ja huoh, tuntuu, että on aina menossa tai tulossa; itselläkin tulee tunne, että on kiire...minne, ihmettelen. Mieheni ei myöskään viihdy sohvalla vaan siis tekee aina jotakin, eivälttämättä mitään järkevää (minun mielestäni) vaan puuhastelee sitä sun tätä. Hän hemmottelee minua, jopa niin, että muut kummastelevat miten mies on niin kohtelias ja avulias vaikka yhteisiä vuosia meillä on pitkälti yli 30. Eikä hän myöskään laita ajatuksiaan päähäni vaan mielellään kuuntelee minua.

Sanon siksi, voi että, kun itseäni ärsyttää tuo ainainan touhottaminen ja usein toimeen tarttuminen ilman tuumailua; kaipaan rauhallisuutta ja rauhallista miestä! Vaihtamaan en toki rupea ja osaan olla öllöttää vaikka toinen touhottaakin.

Miehen keskutelemattomuuskin ärsyttää kun asiat ovat aina halki-poikki-pinoon systeemilla "keskusteltu". Kai hän on aika perinteinen äijä mutta vuosien saatossa tämä äijämäisyys on alkanut ottamaan kaaliin.

Kait sitä ei ihminen ole koskaan 100 % tyytyväinen, oliskohan nuo ärsytyksenaiheiden määrä vakio itse kullakin, jokaisella vain omanlaisensa.

• Itsensä kuningas.

Ketjua kun lukee, kaikilla vastaajilla (näemmä vaan naisilla) tuntuu olevan psyyke rikki tosi pahasti.

En kestäisi päivää kauempaa moisten kanssa.

Mitä tulee tähän aloittajan kysymykseen, olen niin tervehenkinen mies, että minua ei ärsytä yhtään mikään.

Olen oman elämäni herra enkä elä ulkopuolisten elämää. Ei kiinnosta valmistusvirheiset ihmiset jotka peilaa itsensä muiden kautta.

Todellisuudessa vahvat naiset suomessa ovat laskettavissa kahden käden sormin.

• Höpöhöpö 100X

Hei vaan itsesi kuningas - ja suuri, varmasti ainoa ihailija.

Jos nyt väität, että joku sinua kestää, niin valehtelet tai sitten joku valehtelee sinulle. Melko varmasti tämä valehtelijatar pelkää sinua ja syystäkin.

Vahvoja miehiä on Suomessa vaikka kuinka, mutta sinä et heihin kuulu.

• Sibone*

Ootko keittiö -psykolooki vai oikea sellanen, kun psyyken osaat määritellä ?)
      Tai mitä tässä sormiaan rasittaa.. se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.. otetaan se sitte miten päin vaan.
      Loppiaisaaton jatkoja vaan :)

• Sibone*

Itsensä kuninkaalle tää.
        God save the queen..

• Tuli itsenäisyyspäivänä katsottua Tuntematon sotilas.
      Siinä huomasin, miten ajatukset on iän myötä vaihtuneet. Aiemmin pidin Lehtoa jotenkin esikuvallisena sotilaana. Nyt tuntui, että pöhkö se mies on..
      Vanhalasta ja Honkajoesta en ihmeemmin ole pitänyt. Nyt tuntuvat olevan lähempänä omaa ajatusmaailmaa.
      Rokasta en ole pitänyt milloinkaan, ehkä roolihahmosta on tehty yliampuva.

Aina niiden toisten ärsyttävien piirteiden kanssa pärjää, kun oppisi pärjäämään omien kanssa.
      Se onkin paljon vaikeampaa.

• Tsau

nooh;)) ehkä V.Linna kuitenkin tuossa meille kaikille tuntemassaan niin rakkaassa romaanissaan, halusikin hiukan karrikoida nämä luonteenpiirteet niin että, selvästi erottuisi nämä eri suomalaiset ns.heimo- ja luonteenpiirteet selvemmin toisistaan kirjahan on myös osittain fiktiivinen roolihahmojen osalta ja osa sitten perustuu tähän mitä hän itse henkilökohtaisesti koki ja näki siellä rintamalla ollessaan mutta se etuoikeus aina kirjailijalle suotakoon..luominen.. myöskin nämä murteet ja ihmiset...olihan Suomikin tuolloin vielä selvästi alueiltaan selvästi rajoittunut maaseutuväestöön (savo-karjalais-hämeläis-pohjalais ym. heimohin) kaupunkiväestö sitten taas omaksi ryhmäkseen. Johtuen tästä että, Suomihan oli vielä tuolloin vahvasti myöskin agraaliyhteiskunta vaikka teollistuminen olikin tullut kehityskulkuun mukaan ja sitä kautta kaupunkilaistuminen.. Sosiaaliset luokkaerot ja ajatukset olivat aika selkeärajaisia ja tyypillisiä yleistyksiä oli paljon...savolaiset sitä, karjalaiset tätä jne.. ja istuivat sitkeässä nämä käsitykset. kuka minkäkinlainen sitten oli. riippuen siitä mikä oli se syntymä ja elinkunta mistä henkilöt olivat lähtöisin...eli ne juuret...yleistäminen oli aika selkeää...ja istuvat vieläkin meidän ikäpolvissamme ainakin omassa nuoruudessani vahvasti täällä Pääkaupungissamme;))) joka eräänlainen sulatusuuni .... onneksi ei enää näitä käsityksiä olesuuremalla osalla väestössä kuitenkaan;))) kaupungeissahan asui pelkästään syntisiä naisia...ei kunnollisia naisihmisiä;))) mikäli katsoo näitä vanhoja SF-filmejä...Ansa Ikonenhan oli tietysti poikkeus koska, hän ole vaaleavärikkö ja aina se hyveellinen ja moraalitaan puhtoinen;))) ja Tane oli aina joku ylemmän sosiaaliluokan tehtaanomistaja tai kartanonherra lopulta insinööri vähintään...Ei silti Väinö Linna niitä arvostetumpia suomalaisia kirjailijoita joita todella ihailen...Tuntematon Sotilas on minunkin tullut luettua monta kertaa...ja mitä olisi suomalainen kaunokirjallisuus myöskään ilman Täällä Pohjantähden alla-olevaa sarjaa ..kyllä hän tarkasti ja erittäin hienosti nämä aikakaudet on ja hienosti näisssä teoksissaan ylös ja muistiin osanut tallentaa ja niiistä hienosti kirjoittanut.. olemme saaneet suuren lahjan kun olemme aikanamme saaneet suuren suomalaiseen kirjalijan V.Linnan jonka elämäntyötä voimme näin jälkeenpäin kunnioittaa ja ihailla vieläkin...

Hyvää alkavaa Uutta Vuotta K-Kotton.

Tsau:Friidu

• Vai Rokasta yliampuva? No, silloinhan venäläiset olisivat ampuneet hänet. Kohti siinä pitää tähdätä...

• Tsau kirjoitti:

nooh;)) ehkä V.Linna kuitenkin tuossa meille kaikille tuntemassaan niin rakkaassa romaanissaan, halusikin hiukan karrikoida nämä luonteenpiirteet niin että, selvästi erottuisi nämä eri suomalaiset ns.heimo- ja luonteenpiirteet selvemmin toisistaan kirjahan on myös osittain fiktiivinen roolihahmojen osalta ja osa sitten perustuu tähän mitä hän itse henkilökohtaisesti koki ja näki siellä rintamalla ollessaan mutta se etuoikeus aina kirjailijalle suotakoon..luominen.. myöskin nämä murteet ja ihmiset...olihan Suomikin tuolloin vielä selvästi alueiltaan selvästi rajoittunut maaseutuväestöön (savo-karjalais-hämeläis-pohjalais ym. heimohin) kaupunkiväestö sitten taas omaksi ryhmäkseen. Johtuen tästä että, Suomihan oli vielä tuolloin vahvasti myöskin agraaliyhteiskunta vaikka teollistuminen olikin tullut kehityskulkuun mukaan ja sitä kautta kaupunkilaistuminen.. Sosiaaliset luokkaerot ja ajatukset olivat aika selkeärajaisia ja tyypillisiä yleistyksiä oli paljon...savolaiset sitä, karjalaiset tätä jne.. ja istuivat sitkeässä nämä käsitykset. kuka minkäkinlainen sitten oli. riippuen siitä mikä oli se syntymä ja elinkunta mistä henkilöt olivat lähtöisin...eli ne juuret...yleistäminen oli aika selkeää...ja istuvat vieläkin meidän ikäpolvissamme ainakin omassa nuoruudessani vahvasti täällä Pääkaupungissamme;))) joka eräänlainen sulatusuuni .... onneksi ei enää näitä käsityksiä olesuuremalla osalla väestössä kuitenkaan;))) kaupungeissahan asui pelkästään syntisiä naisia...ei kunnollisia naisihmisiä;))) mikäli katsoo näitä vanhoja SF-filmejä...Ansa Ikonenhan oli tietysti poikkeus koska, hän ole vaaleavärikkö ja aina se hyveellinen ja moraalitaan puhtoinen;))) ja Tane oli aina joku ylemmän sosiaaliluokan tehtaanomistaja tai kartanonherra lopulta insinööri vähintään...Ei silti Väinö Linna niitä arvostetumpia suomalaisia kirjailijoita joita todella ihailen...Tuntematon Sotilas on minunkin tullut luettua monta kertaa...ja mitä olisi suomalainen kaunokirjallisuus myöskään ilman Täällä Pohjantähden alla-olevaa sarjaa ..kyllä hän tarkasti ja erittäin hienosti nämä aikakaudet on ja hienosti näisssä teoksissaan ylös ja muistiin osanut tallentaa ja niiistä hienosti kirjoittanut.. olemme saaneet suuren lahjan kun olemme aikanamme saaneet suuren suomalaiseen kirjalijan V.Linnan jonka elämäntyötä voimme näin jälkeenpäin kunnioittaa ja ihailla vieläkin...

Hyvää alkavaa Uutta Vuotta K-Kotton.

Tsau:Friidu

Hyvää alkanutta vuotta myös Sinulle

En minä kirjaa moiti.
        Mielikuvitus vähän laukkasi, kun katsoin nyt elokuvan, ja "kuvittelin" itseni tuohon joukkoon, ja mitä olisin hiljaisesti ajatellut näistä roolihahmoista.
        Siinä tuli mieleen, miten oma ajatusmaailma on muutaman roolihahmon kohdalla muuttunut.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Vai Rokasta yliampuva? No, silloinhan venäläiset olisivat ampuneet hänet. Kohti siinä pitää tähdätä...

Niin, onhan se, kun mies sanoo, että tässä sulla on hyvä mies, menee ja ampuu puoli komppaniaa miehiä. On tällä kaverikin, joka ei ammu yhtään.
        Ehkä se tositilanteessa ei noin mene.

Kyllä minä tuon Sinun jujun ymmärsin :). Yliampuva, mikä yliampuva.

• k-kotton kirjoitti:

Niin, onhan se, kun mies sanoo, että tässä sulla on hyvä mies, menee ja ampuu puoli komppaniaa miehiä. On tällä kaverikin, joka ei ammu yhtään.
        Ehkä se tositilanteessa ei noin mene.

Kyllä minä tuon Sinun jujun ymmärsin :). Yliampuva, mikä yliampuva.

Noooo... joka tapauksessa taisi olla niin, että kirjan mallina oleva todellinen henkilö ampui kerralla niitä venäläisiä enemmän kuin mitä kirja ja elokuva esittää, eli Linna oli jo hieman kohtuullistanut tapausta...

• *LOL*

Mun miesystävästä tuli mykkä , noo tää aina ajoittain toistuvaa.
      Ei soita , ei vastaa viesteihin.
      No kai se löysi paremman vai mitä luulette
      tästä käytöksestä ?
      LOL

• Niinpä niin.

Ja sinä kutsut häntä miesystäväksi edelleen ?

Olisiko aika jo vaihtaa yhtä aikaa myös sim korttia ?

Ei millään pahalla, ihan vaan suosituksella.

Mutta mahtaako sinussa olla naista liian äkkinäiseen muutokseen. Moni naisista kun haluaa leikkiä optimistia ja oottelee hamaan tappiin, että "jospa se kuitenkin olisi se suurin rakkaus".

Siinä katoaa äkkiä hukkaan monta vuotta.

• Olli Kaakko

Kuunnelut tarpeekseen, i presume ?

• *LoL
        Niinpä niin. kirjoitti:

Ja sinä kutsut häntä miesystäväksi edelleen ?

Olisiko aika jo vaihtaa yhtä aikaa myös sim korttia ?

Ei millään pahalla, ihan vaan suosituksella.

Mutta mahtaako sinussa olla naista liian äkkinäiseen muutokseen. Moni naisista kun haluaa leikkiä optimistia ja oottelee hamaan tappiin, että "jospa se kuitenkin olisi se suurin rakkaus".

Siinä katoaa äkkiä hukkaan monta vuotta.

Aivan puhut ihan asiaa
        mutta se irrottautuminen on vaikeaa,
        aika parantaa haavat

• Niinpä niin.
        *LoL kirjoitti:

Aivan puhut ihan asiaa
        mutta se irrottautuminen on vaikeaa,
        aika parantaa haavat

Älä roiku älä riipu.

Läheisriippuvuus on henkisesti kuluttavin tauti mitä olla voi.

Rohkeus pesee vanhan.

• Isottelu inhottaa

Mitä tarkoittaa LOL ? Mua ärsyttää lyhennykset, joita en ymmärrä.

Ja myös luomakunnan kruunuina itseään pitävät vanhat (tai nuoret) patriarkat, jotka luulevat olevansa vähintäin puolen maailman omistajia. Ainakin käytöksestä päätellen.

• Hei kun keikuskelen

"Isottelu inhottaalle" vastailen.
        LOL tarkoittaa ihtekseen nauramista, sillä tavalla ääneen vaikkapa lattialla pyöriskellen.
        No joo, kenties pikkusen liioittelen, mutta vain pikkusen.
        Elikkä Laughing Out Loud = LOL.

• Hah !
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

LOL tarkoittaa ihtekseen nauramista, sillä tavalla ääneen vaikkapa lattialla pyöriskellen.

Kiitos, olet kultainen. Sehän on sitten vähän niin kuin toi mun nimimerkki.

• kai näinkin?
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

tai lots of laughs

• voihan vitalis

Minusta se oli aika ärsyttävä juttu,
      pyyhki kiihdytysvälineensä mun pussilakanaa.
      uskomatonta :D

• Tosi törkeää :)))))

Mutta ei tullut sänkyyn likaisissa pussihousuissa sentään :D

Ne on nuo.....pussiensa tyhjentäjät sellaisia salapyyhkijöitä. Normaali mies, johon eläinkuntaan kuulun, kävisi sentään pesulla.

• Jaaa... ei mua ihmisissä ärsytä kuin tyhmyys. Pahinta lajia jos on vielä ylpeä siitä.

• Tyhmyydelleen ei voi mitään. Sille voi ainakin jotain, jos on vaikea hyväksyä ihmisiä, jotka jäävät oman älyllisen ylivertaisuuden varjoon.

• mies-vm56 kirjoitti:

Tyhmyydelleen ei voi mitään. Sille voi ainakin jotain, jos on vaikea hyväksyä ihmisiä, jotka jäävät oman älyllisen ylivertaisuuden varjoon.

Nooo... oma rajoitteeni jos pidän pitkän päälle sietämättömänä sitä, ettei halua ottaa selvää yksinkertaisimmastakaan asiasta vaan vaatii että hänenkin on saatava olla oikeassa kun kerran muutkin saavat olla...

• Tässä muutama ärsyyntymisen aiheuttaja yleisesti. En kerro, mitä näistä tapahtuu kotona ;)
      - laiskuus
      - välinpitämättömyys
      - avuttomuus, aikaansaamattomuus
      - myöhästely
      - "kohta"
      - aloitekyvyttömyys
      - kalleuksien rapsuttelu
      - miesten vessakulttuuri
      - huonot käytöstavat
      - itsekeskeisyys
      - kuuntelemattomuus
      - puhumattomuus (mykkäkoulu)
      - asioiden jättäminen puolitiehen

Kotona eniten ärsyyntymistä aiheuttaa oman pedanttisuuden ja miehen boheemisuuden yhteentörmäys.

Hyvää loppiaista :)

• Kädet taskuissa.

Et olisi kirjoittanut tuota listausta ellei niistä kaikki tapahtuisi kotonasi.
        "Hyvin" olet suhteesi valinnut. Onnea elämän kestävälle munien rapsuttelulle :D

• 3 liittoa takana
        Kädet taskuissa. kirjoitti:

mulle nuo kaikki on tuttuja, vaikka mikään niistä ei tapahdu nykyään kotonani

• Kädet taskuissa. kirjoitti:

Usko nyt vaan, ettei ihan kaikkea tapahdu kotona. :)

Esim. tuota avuttomuutta kohtaan paljon työympyröissäni. Näitä ns. uusavuttomia on paljon, joille normaali arjen pyörittäminen on täyttä utopiaa. "En osaa" edes yrittämättä saa karvat nousemaan pystyyn.

Kuin myös myöhästelyä tulee vastaan työssä. Sovittujen aikataulujen noudattaminen tuntuu olevan joillekin ylivoimaista.

Hyvät käytöstavat ovat monella hukassa. Kiitos ja anteeksi ovat suomen kielen sanoista niitä vaikeimpia.

Kuuntelemisen taito on myös joillekin vaikeaa. Nimenomaan aktiivisen kuuntelemisen taito. Esimerkkinä mainittakoon eräs työtoverini, jolle joskus kerron jostain työhön liittyvästä huolesta ja toivon saavani häneltä neuvoa/tukea. Ennen kuin ehdin edes asiani loppuun, hän alkaa kertoa vastaanvanlaisesta omasta kokemuksestaan sivuuttaen oman huoleni täysin.

Mieheni kanssa olemme eri paria. Valinta mikä valinta. On meillä sentään jotain yhteistä. Samanlainen pimeähkö huumorintaju. Ja huumorihan tunnetusti kantaa pitkälle.

• Kädet taskuissa
        3 liittoa takana kirjoitti:

mulle nuo kaikki on tuttuja, vaikka mikään niistä ei tapahdu nykyään kotonani

Kun kolmas ei sanonut toden, tuskin kannattaa antaa papin siunata neljättä :)

• +++++++

Kakominen. Kurkun ja nielun putsaus räkimällä! Se ääni...
        Tai no, tyytyy itseensä. Ei suuria harmistuksia, noissa ihan tarpeeksi.

Jälkikasvussa on hidastelijatyyppiä. Mihin tullut? Löysi vakan eli ei murhetta.

Nuorena epärehellisyys oli kamalinta. Pettäminen. Onneksi ne ajat on takana ja rauha maassa.

• Allerginen alistamiselle. Kun ihminen alkaa suurentaa pieniä asioita suhteettomasti, ja pomottavat ja haukkuvat.

Enkä pidä ihmisissä sellaistakaan, että tuomitsevat toisia omien mielikuvien perusteella. Vaikka sellainen on inhimillistä, ja myönnän että itekin syyllistyn aika ajoin.

Tahtoisin saada ja antaa tilaa elää, niin ettei ihmiset ole heti olettamassa että tietävät mistä mikäkin päätös sikiää. Sellainen avoin valtakirja, että mitä ikinä sun päätökset ovatkaan, ne ovat varmaan sulle ne juuri oikeat päätökset.

• Ylimielisyys, kävellään kanssaihmisten yli asiassa kuin asiassa. Tää tuli nyt ekana mieleen. Röyhkeys on myös moni-ilmeinen asia, saa monessa asiassa paljon pahaa aikaan. Tälläisia ihmisiä löytyy kumpaisestakin sukupuolesta.

LOL..

• Yksin ollessa ei kovin kauaa jaksa olla ärsyyntynyt mistään, mikä on tuolla jossain näiden seinien ulkopuolella.

• Milloin mikäkin. Just yks päivä ärsytti melkein kaikki ja kaikkialla.
      Sanoinkin työkavereille että olen kun siili piikit pystyssä.
      Yks nauroi vaan että täytyy pysyä kaukana ettei piikit lennä kohti.

• Kukkamekkoinen

Molemmissa ärsyttää tasan samat piirteet. Itsekeskeisyys ja kaikki sen ilmentymät eniten. On kamalaa kun ihminen puhuu vain itsestään jopa siihen rajaan, että keskeyttää toisen jatkaakseen itsensä kehumista ja omien touhujensa seikkaperäistä selostamista.

• Olen joskus yrittänyt pohdiskella tuota.

Miehissä minua saattaa ärsyttää jokin sellainen piirre joka minulta puuttuu ja jonka toivoisin omaavani?
      Kaikkitietävää omahyväisyyttä en kuitenkaan tunnusta sellaiseksi.

Ainoa, tai voimakkaimmin naisissa ärsyttävä piirre on niillä jotka pitävät itseään kauniina, lumoavina, vastustamattomina, eli jumalan vastauksena jokaisen miehen haaveisiin.

• Sinikka 50+

Äärimmäisen ärsyttävää on ollut 20-vuotisen avioliiton aikana se, että puoliso tekee juuri päinvastoin kuin on hetki sitten sovittu. Tai tekee omin päin jotakin, joka vaikuttaa hyvin kielteisesti minun olemiseeni jollakin tavalla. Sitten täytyy ihan piirtää kuva, ennen kuin hän mukamas tajuaa, mitä on aiheuttanut. Myöntää kyllä sitten, että tulipas mokattua pahemman kerran, mutta mitä se hyödyttää, kun vahinko on jo tapahtunut.

Hänellä olisi varmaan myöskin jotain vastaavaa ikävää huomautettavaa minusta, mutta hän ei käy näillä palstoilla.

Mutta yhdessä eletään ja kestetään toistemme heikkoja puolia, on ne hyvät puolet sen verran tärkeitä!

• Onks se ny mun voki ?

Jos toisen kunnioittaminen , välittäminen , huomioiminen puuttuu.

Kyllä se ärsyttää

• En nyt ala haukkumaan vaimoa;) ja mainitsen vain muutaman asian, jotka yleensä ihmisissä ärsyttää, sukupuolesta riippumatta.
      Se ärsyttää, jos tänään sovitaan jotain ja huomenna asia on unohdettu. Luottamuksellisten asioiden "vuotaminen". Epätäsmällisyys, jos vaikka sovitaan kyläilystä tiettyyn aikaan ja tullaan tunteja myöhässä. Epäluotettavuus yleensä. Narsistisuus. Kaikenlaisen "erilaisuuden" ymmärtämättömyys/hyväksymättömyys. Ylenkatsova pikkusieluisuus. Vastuunkantamattomuus.

Ja onhan niitä. Mutta yhtälailla itsestä löytyy piirteitä, jotka ärsyttävät toisentyyppisiä ihmisiä.

• ikä pahentaa

varsinkin isosiskot meinaa vielä vanhempanakin määräillä nuorempia sisaruksia ja ovat olevinaan oikeassa, vaikka oma elä olis kuinka rempallaan..

• puhun vain asiaa

Turha puheenpölinä, kun ei ole mitään asiaa. Tätä löytyy muuten miehistäkin.

• johan nyt

Tyhmyys (vaikka eihän sille mitään välttämättä voi,- vai voiko vähän?)
      Itsekkyys, itsekeskeisyys.
      Alkoholiriippuvuus.
      Kielteisyys, valittaminen.
      Pinnallisuus (pelkkä materiasta ja ulkoisesta välittäminen)

• Rimmir tänään

Epärehellisyys, ketkuilu, salailu, valehtelu, määräily niitä eniten ärsyttävimpiä piirteitä niin miehessä kuin naisessakin.

• näitä kartan

Pihtaaminen, tupakointi, liiallinen alkoholinkäyttö, saamattomuus, epärehellisyys ja huono hygienia

• pysyttelen sinkkuna

Aiemmissa suhteissa oli koettu molemminpuolisesti epämiellyttäviä ominaisuuksia. Näköjään ei opita vieläkään virheistä tai prepata parempaan suuntaan omassa itsessään. No jaa, terve suhteellisuudentaju on eräs tärkeä ominaisuus jotta toimiva suhde jatkuu...

• älkeee!24

Ihan ylivoimaisesti eniten mua ärsyttää vanhempien naisten usein käyttämä marttyyriasenne ja tekopyhyys. Alkaa savu nouseen korvista semmoisen tavatessaan.

• Entä nuorempien ?

Kerropa esimerkit molemmista. Marttyyriys ja tekopyhyys ovat luultavasti omia ahtaita asenteitasi, koska sinä et pääse kenenkään pään sisään arvioimaan hänen oikeita ja tosia asioitaan. Totuus on jokaiselle erilainen eikä sun totuutesi ole maailman ainut - eikä varsinkaan oikea.

• vanhenet sinäkin

Ilmeisesti haluaisit että vanhemmat naiset eläisivät ilman tunne-elämää siellä keittiön perukoilla ruokaa valmistaen.

• kettu12

terve. nykyjään olen parisuhteessa.tosin eri osoitteet mikä on ainakin minun mielestä toimiva asia. se mikä joskus ärsytti tosi paljon. ex-tyttö kuvitteli ajattelevansa samoin kuin mies.sekä minun tekevän hänen pillin mukaan. elikä mikä neuvoksi parisuhteeseen, kuiniota kumppaniasi, älä omista, anna tilaa toiselle sekä pidä myös itse näistä asiostakiini.itse olen pittänyt näistä kiini ja aika hyvin on mennyt. 7.vuosi menossa.

• Ihmisissä yleensäkin "ärsyttää" juuri ne piirteet mitä on itsessäänkin......vaan kun niitä omia ei huomaaakaaan ain.......

• Onnea matkaan

Naisissa moni ei tiedä mitään ihmisistä vai luulot ja haparointi siitä mitä on elämä.

Naiset monet hyviä alussa, monilla vaikeita spykoosia elämässä, siksi ei "normaalia" elämää, näin monessa maassa ei vain Suomessa.

Hon är hyvä ei ärsytä tosin hyvä koulutuskin--niin aika on kuitenkin 60

Elämä kertyy sattumista ja sen kansista.

• ruotsia?

mikä on spykoosi?

• Etsin kumppania yhä

Kai tarkoittaa psykoosia? Kirjoitusvirheet nääs.

Olen välttynyt tähän asti semmoisesta asumismuodosta, missä kumppanit asuvat yhdessä. Mielestäni tässä ikäluokassa erillään asumusmuoto on paras ja toimivin.
      Silti olen yhä yksinäsuva ja nautin omasta vapaudestani, en ole tilivelvollinen. Toki kaipaan sellaista kumppania, joka vastaa ihannettani. En vaan löytänyt häntä...

• man ser

Ok, kirjoitan huonosti päässä varmaan vikaa.

Asumismuoto ei ole kiinni iästä vaan heistä jotka elävät harmoonista elämää.

Tosin elin kaukan yhdessä 39 vuotta. Elämä voi olla pitkä myös lyhyt.

Elämä tänään yksin muutama päivä ja sama kaksin.

OBS. yksinäsuva-- hyvää suomea? Ei mitään onnea vain elämälle.

(kirjoitan lähes kaikilla sormilla)

• Etsin kumppania yhä

Hehee, minulta lipsahti virhe tässä... En ole täydellinen.
      Olin toki elänyt avoliitossa, sitten synnyttänyt 2 lasta. He ovat lentäneet pesästä. Muutama suhde ja ne ovat päättyneet yhteensopimattomuuden syihin. Joten elelen sitten yksin.
      Toki on olemassa onnellisia paria, niin uskon. He osaavat kulkea kultaista keskitietä.

• illueetu

Omana itsenä oleminen on suurin kompastuskivi tämän ikäisten uusille suhteille. Kysymyksen voisikin vaihtaa semmoiseksi, että mistä löytyy kumppani joka antaa toisen olla oma itsensä. Vastaan: Ei mistään. Nevöevö.

• Yksin itsenäni
        illueetu kirjoitti:

Omana itsenä oleminen on suurin kompastuskivi tämän ikäisten uusille suhteille. Kysymyksen voisikin vaihtaa semmoiseksi, että mistä löytyy kumppani joka antaa toisen olla oma itsensä. Vastaan: Ei mistään. Nevöevö.

Omana itsenään saattaa olla vaikeuksia löytää mieluinen kumppani, jos kuitenkin niin onnellisesti käy, ovat onnen avaimet käsissäsi.
        Alkutaipaleella tavataan monasti esittää eri ihmisiä mitä todellisuudessa ollaan (tietoisesti tai tiedostamatta), juuri se sitten koituu myöhemmin turmioksi oikeiden karvojen tultua esille.
        Ihminen pyrkii aluksi näyttämään itsestään parhaat puolensa ja lopuksi jää vain huonoimmat puolet jäljelle.

Jos tärkeintä on omana itsenä oleminen, niin onnellinen yhteiselo on lähes mahdottomuus molemmille osapuolille.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      61
      11875
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5061
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      33
      4557
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      468
      2350
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2240
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1801
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1461
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      92
      1313
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1216
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1205
    Aihe