Lainan saaminen valmiin yrityksen ostoon?

tmi2

Mitenhän tänä päivänä saa lainan valmiin toimivan yrityksen ostoon? Kyseessä pieni yritys, toiminimellä pyörisi kuten edelliselläkin omistajalla jo vuosia. Eli ostaisin siis liiketoiminnan.
Lainaa tarvitsisin n. 25 000€. kumpaan otan yhtetyttä ensin, Finnveraan vai pankkiin?
Kaikki tarvittavat kalusteet ja koneet siis on ja asiakkaat valmiina joten palkattomia kuukausia ei alkuun tule. Mitäs sanoo rahoittaja?

13

3926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritysuomi.fi

      Hei,
      Kannattaisi soittaa Yritys-Suomen puhelinpalveluun 0295 020 500 ma - pe 9.00 - 16.00
      http://www.yrityssuomi.fi/web/guest/puhelinpalvelu

      Sieltä saat opastusta tähänkin asiaan ja tietoa yleensäkin julkisista yrityspalveluista paikallisverkkomaksun/matkapuhelinmaksun hinnalla.

      Terveisin Yritys-Suomen verkkotoimitus

    • sdertyuioöpäölkyujht

      Saahan sitä lainaa vaikka helikopterin hankintaan kun on vakuudet.
      Kysy pankista, ne osaa varmasti paremmin sanoa saatko lainaa vai et.

    • 175

      Finnverasta yrittäjälaina, et tarvitse lisävakuutta jos homma muuten on ok.

      • Oma Oy

        Helkutin kallista Finnveran raha. Tarjosivat minulle: 6kk euribor 3,6% nostoprovisio 0,75%.

        Pankista sain reilusti alle puoleen ja kevyemmillä ehdoilla


    • Marzinal

      Jos saat 3,6% marginaalilla niin ota kiljuen.

    • bisnesmyyjä

      Pankeissa taitavat tänäpäivänä olla aika tarkkoja kenelle lainaa annetaan ja kuinka paljon.
      Itselläni on kans firma myynnissä ja kolmella ostajaehdokkaalla jäänyt rahoituksesta kiinni. Vakuuksiakin on jonkin verran heillä ymmärtääkseni ollut.

      • Kysynpä ihan mielenkiinnosta bisnesmyyjältä, että mimmoista yritystä ja mistä päin olet myymässä??


      • bisnesmyyjä
        kingrat kirjoitti:

        Kysynpä ihan mielenkiinnosta bisnesmyyjältä, että mimmoista yritystä ja mistä päin olet myymässä??

        Graafinen ala, Etelä-Suomi


      • Godenberg
        bisnesmyyjä kirjoitti:

        Graafinen ala, Etelä-Suomi

        Hah!, luojan tähden paetkaa, alahan on pahemmassa jamassa kuin juuri katkeamaisillaan oleva Titanic, jos vielä pelastusvene löytyy niin äkkiä sinne. Joka alan yrityksen tänä päivänä ostaa niin hänellä täytyy olla aimo annos kusta päässä ja nyt en puhu ylpeydestä. Onneksi pankeissa näyttää vielä olevan asiantuntemusta.


    • Höyry-Raili

      Kuolleena syntynyt ajatus. Jos ei tuon verran löydy rahaa omasta pussista, niin on turha mistään liiketoiminnasta edes haaveilla! Eikä niitä lainoja kaiken maailman nyrkkipajojen hankintaan myönnetä. Ei muuta kuin K-Kaupan lihatiskille oikeisiin töihin.

    • Anonyymi

      Toiminimi ostaa toiminimen liiketoiminnan. Ja vain 25000€. Saat enemmän voittoa, kun ostat 5000€ auton ja myyt sen 6500€ eteenpäin. Ja näitä kauppoja saa tehdä 5 kertaa vuodessa ilman yhtiötä.

    • Anonyymi

      Voi luoja näitä foorumien innostajia ... kyllä alalla kuin alalla voi pärjätä eikä mikään muutaman tonnin autokauppojen voitot ole verrattavissa mihinkään liiketoimintaan. Ja mitä tulee tmi ostaa tmi niin mitä väliä yhtiömuodolla on? Jos liiketoimintakauppa tehdään pienestä yrityksestä tmi on varmaankin aluksi ihan ok ja hyvin tehty työ tuottaa voittoa takuulla enemmän kuin pari hikistä autoa! Totean että te epäonnistuneet ihmiset älkää koittako lannistaa muita vain koska itse olette saamattomia pellejä... ja lainaa saa tuon verran pankista kyllä aika varmasti kunhan luottotiedot kunnossa, ainakin itse sain 2kk vanhalle yritykselle 4vuotta sitten lähes ilman pääomia tai henkilötakauksia 32tuhatta lainaa työstökeskukseen ja ainoat vakuudet oli kone itse ja 10pros omaa rahaa ja Finnveran takaus joka pankin kautta hoitui myös kätevästi. joten eikun rohkeat vain yritys pystyyn ja noille luusereille kun täällä lannistaa kilpaa niin voitte antaa juuri sen arvon kuin ansaitsevat neuvoistaan.

    • Anonyymi

      Tarvitsetko lainaa? jos kyllä, olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit myös kirjoittaa sähköpostin osoitteeseen [email protected], josta saat vastauksen 24 tunnin sisällä.


      Ystävällisin terveisin,

      herra Daniel

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe