Onko normaalia kun lopetin sepramin käytön lääkärin määräyksestä "kuin seinään" niin nyt olen pari päivää kärsinyt "sähköiskuista" päässä?! Lääkäri vannoi ja vakuutti, ettei niihin voi jäädä koukkuun, mutta ovatko nämä iskut vieroitusoireita? Jos jollakin on ollut samantapaisia oireita niin kauanko kestää? (Söin lääkkeitä ahdistukseen ja pelko-oireisiin) Kiitoksia jo etukäteen kaikille vastanneille! :)
Sepramin lopettamisesta vieroitusoireita?
3
348
Vastaukset
- viivi
En ole todellakaan mikään asiantuntija näis asioissa, mut ite oon käyttäny cipramiiliä joka on samaa ainetta ku sepram.
Silloin kun lääkitykseni lopetettiin se tapahtui vähitellen. Eka pienennettin annosta ja sit lopeteltiin.. just näitten epä mieluisten oireitten vuoksi.- kyllä
Yleensä noita mielialalääkkeitä ei lopeteta
"kuin seinään" juuri tuosta syystä. Usein niiden lopettamiseen liittyy tuollaisia tuntemuksia.
yleensä annos lasketaan esim. puolittamalla. - N25V
kyllä kirjoitti:
Yleensä noita mielialalääkkeitä ei lopeteta
"kuin seinään" juuri tuosta syystä. Usein niiden lopettamiseen liittyy tuollaisia tuntemuksia.
yleensä annos lasketaan esim. puolittamalla.Hei!
Olen vierottamassa itseäni Seroxatista. Lääkäri sanoi, että ota kokonainen tabletti joka toinen päivä kahden viikon ajan. Tiesin heti, ettei se noin 'helposti' käy. No, söin yhden tabletin päivässä 2 viikon ajan ja sitten ominpäin jatkoin vielä syömällä puoli tablettia joka toinen päivä.
Olen nyt syönyt 2 viikkoa puoli tablettia joka toinen päivä ja edelleen päässä salamoi, jos unohdan ottaa tuon pienen murusen lääkettä. Uskomatonta siis! Aion vielä pienentää lääkeannosta niin, että syön 2 viikkoa 1/4 tablettia joka toinen päivä ja sitten lopetan. Näin on pakko tehdä, sillä se salamointi päässä on todella inhottavaa. Lisäksi minulla tulee kylmiä väreitä ja muutenkin huono olo jos en saa lääkettä. Eli vieroitusoireet ovat kaikkea muuta kuin miellyttävät enkä voisi olla normaalisti töissä niiden aikana. Siksi on parempi lopettaa lääkkeen käyttö erittäin hitaasti, sanoipa lääkäri mitä hyvänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1021534Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2181012- 124859
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42761- 8749
- 65736