Mulla on muutaman kuukauden vanha 1.6 Octavia Dynamic. Olen ollut tosi tyytyväinen autooni, mutta pari asiaa askarruttaa mieltä. Hitaasti jarrutettaessa juuri ennen kuin auto pysähtyy kuuluu etujarruista kohinaa muistuttava hiljainen ääni, onko tämä normaalia? Toinen ihmetystä herättävä asia on ilmeisesti oikealta takapenkin takaa kuuluva natiseva ääni, joka kuuluu ajettaessa kuoppaisella tiellä. Onko tietoo tästä
laahaava ääni jarruissa?
4
1311
Vastaukset
- En ole asiantuntija mutta..
Jos skodassasi on ns. kelluva jarrusatula ottaa toinen paloista periaatteessa aina vähäisellä voimalla kiinni. Vanhoissa autoissa voi palakin jumiutua pidikkeissään niin, ettei pala pääse liikkumaan takaisin männän työntövoiman loppuessa. Jos mekanismi on autossasi kuvaamani kaltainen voi olla että palat ovat niin uudet ettei väljyyttä ole ja siksi hankaavat levyyn.
On myös mahdollista että olet ajanut voimakkaan jarrutuksen jälkeen suoraan lätäkköön jolloin
levy on nopean jäähdytyksen takia mennyt kieroon.
Kyseessä on kuitenkin sen hintaluokan peli että kysymys voi aivan hyvin olla jostain muusta. - kokko
Ainakin minulla samainen natina johtui takapenkin kaatomekanismin ylä koukkupidikkeistä.
Takuuna korjaavat tai käytä vaseliinia.- Kimppikoo
Takapenkin natina tulee tosiaan niistä koukuista, niihin vähän sipaisee esim. elintarviketeollisuuden käyttämää väritöntä vaseliinia niin ongelma on poistettu. Sitä mustaa tököttiä en suosittele, voipi olla penkin kaadon jälkeen paita sotkussa :)
- katu
Kimppikoo kirjoitti:
Takapenkin natina tulee tosiaan niistä koukuista, niihin vähän sipaisee esim. elintarviketeollisuuden käyttämää väritöntä vaseliinia niin ongelma on poistettu. Sitä mustaa tököttiä en suosittele, voipi olla penkin kaadon jälkeen paita sotkussa :)
Pari viimeistä viestiä kertoi natinan syyn.
Korjaus, kierrä vastinkumeja puoli kierrosta ulospäin tai niin että kitinä loppuu.
Oli sama harmi omassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1891905
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28554Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;202479