ahdistun sosiaalisista ihmisistä..

hulluko?

Olen aina ollut lapsesta asti hiukan ujo ja sisäänsulkeutunut ihminen.
Monissa tilanteissa kuuntelen muiden juttuja hiljaa vieressä. Enkä sano mitään.
Ahdistun sellaisista ihmisistä jotka ovat kokoajan äänessä ja saavat muiden ihmisten huomion jutuillaan ja tulevat kaikkien kanssa toimeen.
Oma ajatus maailmani on sellainen,että en halua kertoa elämästäni muille ,kun vain parille hyvälle ystävälle pystyn puhumaan avoimesti kaikesta. Minulla on myös sellainen pelko,että en uskalla heittää mitään huumoria vaan koko ajan pelkään,jos sanonkin väärin ja minulle nauretaan.. eikä huumoria ymmärretä en siis heitä huumoria ollenkaan vain hyvien ystävien seurassa.
Myös minun on todella vaikea heittäyä ja jutella uusien ihmisten kanssa.
Monissa työpaikoissa olen kohdannut syrjintään luonteeni takia enkä ole saanut kavereita työpaikalta. Koska kukaan ei jaksa minua sen takia koska puhun niin vähän enkä uskalla hirveästi kertoilla toisille ihmisille.
Olen saanut paljon palautetta siitä että olen sisäänsulkeutunut ja epäsosiaalinen..

8

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pastisgone

Mäkään en pahemmin elämästäni muille kerro. Ja oon välillä aika sisäänpäin kääntynyt. Huumoria heitän paljon vaikka se ontuukin. Joskus sekin naurattaa. Sitä kyllä kannattaa heittää.
      Itse oon enemmän nykyään sosialisoitunut. ja hyvä niiin. Silti liikaa on aina liikaa. Mielummin oon rauhallinen ja sisäänpäin kääntynyt kuin ylisosiaalinen puhekone. Ihan hyvä juttu. Joskus ihmiset oikeasti ärsyttää. Parempi olla oma itsensä. Välillä vain on kuitenkin pakko olla sosiaalinenkin. ja omasta elämästä ei ole mun mielestä pakko kertoa kenellekään.

• enkerromunelämästäik

Ei teillä ois elämästä mitään kerrottavaakaan...

• Moni suupaltti

kertookin vain muiden elämästä. Avoin, joopa joo.

• motor-mouth tyyppi

Tossa avaus jutussa oli paljon asiaa (tai oikeastaa se oli aika suoraan myös mun elämästä). Lisäisin kuitenkin sen että joillain on nähtävästi tarve kertoa juttuja omasta elämästä ja siitä ja tästä. Sen sijaan (en ehkä tajua miksi) mutta mulla ei kertakaikkiaan ole tarvetta kertoa niistä asioista ainakaan vastaavalla tavalla. Tai en vain pysty näkemään itseäni kertomassa tota ns. liirum laarumia.
      Mulle on tullu ihan hirvee vastustus näitä "motormouth" tyyppejä kohtaan.
      Oon lähteny aina jonnekki, jos paikalle saapuu vastaava heppu.

• hulluko? et oo mikään hullu ainakaan. se on vaan persoonallisuus tekijä, näin oletan.
      Olen itse samanlainen, en kerro mitään kysyn jos vastataan sillonki lyhyesti. en osaa kertoa tai selittää työkavereille tai muille.

jeps, en jaksa kokoajan puhuvia ihmisiä, mutta sekin riippuu ihan persoonasta. jotkut hölösuut on tosi jees ja ne voi hyödyttääkin tämmöstä hiljaista ihmistä, jos niitä ei haittaa toisen hiljaisuus, voi saada ittenikin puheliaammaksi. mutta suurin osa ei tee sitä vaikutusta.. ikävä kyllä:D

• mautin

Olen itse ihan samanlainen kuin sinä. Ihan kuin olisit kirjoittanut mun elämästä. Joten on meitä muitakin, älä huoli. Onneks oon oppinu hyväksymään sen, ettei se luonne tästä enää muutu, mut rohkeutta voi silti saada lisää.

• Et ole hullu. Emme me kaikki ole puheliaita ihmisiä jotkut vaan on enemmän kuuntelijoita eikä sitä pidä hävetä

• Ja olet selvästi vähän ujo koska et uskalla heittää huumoria tuntemattomille. Omalla kohdallani on käynyt silleen että olen alkanut vähän huumoria heittämään ja pää alkaa punottaa sen jälkeen mutta ajan kanssa se katoaa älä mieti mitä muut miettivät;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2873
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      59
      2831
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2713
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2082
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      53
      2061
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      279
      2057
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1311
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1170
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      3
      1114
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      1019
    Aihe