Onko tuttua? Kun tuota elämänkokemustakin on kertynyt, niin aina negatiivisesti kommentoivia pessimistiä ihmisiä on tavannut elämän aikana niin työssä kuin vapaa-ajallakin. Kun tutustuin nykyiseen mieheeni en alkuun havainnut hänen ominaisuuttaan ja pessimististä asennetta miltei kaikkeen. Entinen mieskin oli ollut samantapainen, mutta ei kuitenkaan samanlainen ja niin paha pessimisti.
Nyt kun yhteisiä vuosia mennyt yli kymmenen, negatiivisuus on alkanut rasittaa, väsyttää ja viedä voimia. Onneksi mies on paljon poissa työnsä vuoksi, eikä tarvitse joka päivä kuulla negatiivisia kommentteja. Olen päätellyt, että kyse on alemmuuskompleksista ja huonosta itsetunnostakin. Olemme puhuneet monet kerrat asiasta ja mies tiedostaa ongelman ja saattaa mennä joku päivä, että mies onnistuu nostamaan positiivisuutta. Mies ei ole suupaltti ja se on ok. Mutta miltei aina vastaus alkaa ei, tai eihän, tai ei kannata, ei, ei , ei , miksi nyt, kun ei, eikä tarvitse, ei ja ei..ei se varmasti toimi, ei se varmaan osaa, ei onnistu jne...
Purin mieltäni ja tuntojani ja luulen, että meistä kaikista löytyy paljonkin samanlaista ominaisuutta, mutta miten eteenpäin ja kuinka pääsee pois loputtomasta pessimistisyydestä vai pääseekö koskaan? Negatiivinen luonne ominaisuus vaikuttaa pysyvältä ja taitaa olla perusominaisuus ihmisessä. Jospa tämä kirvoittaa monia kokemuksia ja mielipiteiden vaihtoa. Kiitos ja hyvää alkuvuotta:)
Kumppani liian negatiivinen persoona
109
5792
Vastaukset
- Oma onni tärkeämpi
Niinhän se on, että jos on pessimisti, niin tällä iällä se ajatusmaailma ei muutu kirveelläkään. sellaisen ihmisen kanssa olo on ajanmittaan liian vaikeaa, kun kaikkeen vastaus on Ei, sellainen saa aikaan vain masentuneisuutta ja turhautumisen tunnetta toisessa puoliskossa.
Periaatteita pitää toki olla, mutta ainainen negatiivisuus syö voimia molemmilta, ja muutosta on turha odottaa.
Voimia Sinulle jos vielä jaksat!- Tottakai!
Rakkauden oppitunti:
Mies oli saanut tanssiravintolasta mukaansa ihanan naisen. Kun he lähestyivät miehen asuntoa ja tämä alkoi kaivella avainta taskustaan, nainen sanoi:
– Se miten mies avaa oven, kertoo paljon hänestä rakastajana. Jos hän räväyttää avaimen suoraan lukkoon ja riuhtaisee oven auki, hän ei ole hellä rakastaja. Jos hän joutuu etsimään avaimenreikää, tiedän, että hän on liian kokematon. Miten sinä avaat oven?
– No, tuota... Ensiksi tietysti nuolen lukon. - vc gr
Tottakai! kirjoitti:
Rakkauden oppitunti:
Mies oli saanut tanssiravintolasta mukaansa ihanan naisen. Kun he lähestyivät miehen asuntoa ja tämä alkoi kaivella avainta taskustaan, nainen sanoi:
– Se miten mies avaa oven, kertoo paljon hänestä rakastajana. Jos hän räväyttää avaimen suoraan lukkoon ja riuhtaisee oven auki, hän ei ole hellä rakastaja. Jos hän joutuu etsimään avaimenreikää, tiedän, että hän on liian kokematon. Miten sinä avaat oven?
– No, tuota... Ensiksi tietysti nuolen lukon.Hauska tarina! :)
Vaihtoehtoisia lopetuksia:
- Ensiksi voitelen lukon.
- Ensiksi katson olisiko takaovi auki
- jne.
Kiitos hyvästä tarinanrungosta. - Ei kannata
Tottakai! kirjoitti:
Rakkauden oppitunti:
– No, tuota... Ensiksi tietysti nuolen lukon.Tähänkö siis päättyi syhtteme kyysyi Reishka rakkaaltaan kun kieli tarttui jäätyneesseeen lukonrrunkoon kiinni?
- raakkuna1
Nimimerkki "Elämisen taito" toi avauskirjoituksessaan erinomaisesti asiansa palstalle keskusteltavaksi. Ja voimme huomata että miehellä on erinomainen vaimo, joka on jaksanut olla negatiivisen miehensä rinnalla, mutta kuitenkin täytyy osata määritellä asiat oikein, ja siihen sinä varmaankin olet kyennyt harmistumisestasi huolimatta, kun olet saanut olla yksin kotona, miehesi ollessa paljon töissä. Juuri niin selkiytyy asioiden tajuaminen, kun saa ainakin jonkin verran otettua etäisyyttä ongelmaan. "Onneksi mies on paljon poissa työnsä vuoksi, eikä tarvitse joka päivä kuulla negatiivisia kommentteja. Olen päätellyt, että kyse on alemmuuskompleksista ja huonosta itsetunnostakin" Ja nyt olet saavuttanut oman pitkäaikaisen huomioinnin ja pohdintasi kautta aivan oikean päätelmän miehestäsi, ja siitäkin on keskusteltu oikeanlaisen ymmärryksen vallitessa, ja miehesi on todella arvostanut oikeaa asennoitumistasi ja rakentavaa esitystäsi, ja havahtunut huomaamaan rakastavan vaimonsa viisauden. Niin siinä on todellakin ulkopuolisellakin henkilölle aineistoa tehdä päätelmä avioliitostanne jossa on ollut tarpeeksi rakkautta myötä ja vastoinkäymisissä. Ja mielestäni sinä olet vaimona ansainnut kultapalkinnon kaikkien näiden vuosien jälkeen, siinäkin mielessä että et kuitenkaan halua sortua negatiivisuuden alle, sillä sellainen on todella kuolettava tekijä rinnalla elävälle puolisolle. Ja niin olet kääntynyt palstallamme muiden ihmisten avun puoleen, ja Suomen aito Kansallistietäjä Raakkuna haluaa sanoa sinulle että kysymyksessä on todellakin oman pohdintasi ja innovaatiosi esille tuoma asia, eli kyse on miehesi alemmuuskompleksista ja huonosta itsetunnosta. Ja tämän raskaan asian kantamisessa, sinä olet onnistunut kehittämään omaa luonnettasi vahvemmaksi. Ja silloin ihmisellä saattaa herätä hengellinen kaipuu ja virvoituksen tarve Herramme Jeesuksen Kristuksen yhteyteen. Joten minä en voi muuta, kuin osoittaa sinulle tien virvoittavien vesien äärelle, joka kumpuaa ikuiseen elämään. Ja nähdä tämä elämä joskus raskaanakin koettelemusten kouluna, jossa sinä olet selvinnyt tähänkin asti aivan ihailtavan hyvin.
- tablettuubi
raakkuna1 kirjoitti:
Nimimerkki "Elämisen taito" toi avauskirjoituksessaan erinomaisesti asiansa palstalle keskusteltavaksi. Ja voimme huomata että miehellä on erinomainen vaimo, joka on jaksanut olla negatiivisen miehensä rinnalla, mutta kuitenkin täytyy osata määritellä asiat oikein, ja siihen sinä varmaankin olet kyennyt harmistumisestasi huolimatta, kun olet saanut olla yksin kotona, miehesi ollessa paljon töissä. Juuri niin selkiytyy asioiden tajuaminen, kun saa ainakin jonkin verran otettua etäisyyttä ongelmaan. "Onneksi mies on paljon poissa työnsä vuoksi, eikä tarvitse joka päivä kuulla negatiivisia kommentteja. Olen päätellyt, että kyse on alemmuuskompleksista ja huonosta itsetunnostakin" Ja nyt olet saavuttanut oman pitkäaikaisen huomioinnin ja pohdintasi kautta aivan oikean päätelmän miehestäsi, ja siitäkin on keskusteltu oikeanlaisen ymmärryksen vallitessa, ja miehesi on todella arvostanut oikeaa asennoitumistasi ja rakentavaa esitystäsi, ja havahtunut huomaamaan rakastavan vaimonsa viisauden. Niin siinä on todellakin ulkopuolisellakin henkilölle aineistoa tehdä päätelmä avioliitostanne jossa on ollut tarpeeksi rakkautta myötä ja vastoinkäymisissä. Ja mielestäni sinä olet vaimona ansainnut kultapalkinnon kaikkien näiden vuosien jälkeen, siinäkin mielessä että et kuitenkaan halua sortua negatiivisuuden alle, sillä sellainen on todella kuolettava tekijä rinnalla elävälle puolisolle. Ja niin olet kääntynyt palstallamme muiden ihmisten avun puoleen, ja Suomen aito Kansallistietäjä Raakkuna haluaa sanoa sinulle että kysymyksessä on todellakin oman pohdintasi ja innovaatiosi esille tuoma asia, eli kyse on miehesi alemmuuskompleksista ja huonosta itsetunnosta. Ja tämän raskaan asian kantamisessa, sinä olet onnistunut kehittämään omaa luonnettasi vahvemmaksi. Ja silloin ihmisellä saattaa herätä hengellinen kaipuu ja virvoituksen tarve Herramme Jeesuksen Kristuksen yhteyteen. Joten minä en voi muuta, kuin osoittaa sinulle tien virvoittavien vesien äärelle, joka kumpuaa ikuiseen elämään. Ja nähdä tämä elämä joskus raskaanakin koettelemusten kouluna, jossa sinä olet selvinnyt tähänkin asti aivan ihailtavan hyvin.
suosittelen tablettien syömistä.
- Exxon Valdez
Tottakai! kirjoitti:
Rakkauden oppitunti:
– No, tuota... Ensiksi tietysti nuolen lukon.– No, tuota... Ensiksi tietysti nuolen lukon.
Sitten jos on pakkasta -30 astetta,seuraavaksi kuuluu: umhumuuuhh tahikooo muhh khhhieeeleehhh ihhhttiii hluukohta!! - Exxon Valdez
tablettuubi kirjoitti:
Tabletti on aika isokokoinen ja vaikeasti sulava kun sisältää lasia,muovia ja elektroniikkaa!!!
- Ei jaksa lukea
raakkuna1 kirjoitti:
Suosittelen tekstin jakamista kappaleisiin.
- Ennen söin
tablettuubi kirjoitti:
Jos ihminen on vain erilainen ja ajattelee eri tavalla, niin pitääkö silloinkin syödä tabletti? Kaikista ihmisistä pyritään tekemään samanlaisia syöttämällä tabletteja.
Toivon iloa ja positiivisuutta elämäänne. Tavalla tai toisella.
Laulussa Päivänsäde ja Menninkäinen se sanotaan niin osuvasti: "Pimeys vie hengen multa jos en kohta valoon lennä niin en hetkeäkään elää voi, niin lähti kaunis päivänsäde, mutta vieläkin, kun menninkäinen yksin tallustaa, hän miettii miksi toinen täällä valon lapsi on ja toinen yötä rakastaa."
Tämä laulu kosketti minua joskus entisinä aikoina, kun muistin nuorena tyttöjen antaneen yhdellä kesäleirillä lempinimekseni "Päivänsäde". Se kuvasi silloista luonnettani. Minäkin tapasin myöhemmin menninkäiseni ja pimeys meinasi viedä minut kunnes pelastin itseni, kun muuta pelastetttavaa ei ollut.Ei me pimeyttä rakastavat Menninkäiset olla pahoja. Eikä tahdota pahaa toiselle osapuolelle. Antoihan Menninkäinenkin laulussa Päivänsäteen mennä, eikä tehnyt mitään pahaa sille.
Mun äiti lauloi tuota laulua paljon ja usein sanoin hänelle, joka oli kevään ja valon lapsi että hän oli Päivänsäde ja minä puolestani syksyä rakastavana pimeyttä kaipaavana olin Menninkäinen. Ja hyvin tultiin toimeen hänen viimeiset vuotensa kun sain hoitaa ja auttaa häntä.tulisilla kirjoitti:
Ei me pimeyttä rakastavat Menninkäiset olla pahoja. Eikä tahdota pahaa toiselle osapuolelle. Antoihan Menninkäinenkin laulussa Päivänsäteen mennä, eikä tehnyt mitään pahaa sille.
Mun äiti lauloi tuota laulua paljon ja usein sanoin hänelle, joka oli kevään ja valon lapsi että hän oli Päivänsäde ja minä puolestani syksyä rakastavana pimeyttä kaipaavana olin Menninkäinen. Ja hyvin tultiin toimeen hänen viimeiset vuotensa kun sain hoitaa ja auttaa häntä.Niin, meitä Päivänsäteitä pidetään usein pinnallisina haihattelijoina kun taas Menninkäisiä syvällisempinä ja vakavasti otettavina. Optimismini omissa hankkeissani on saanut joskus naapurinkin pessimistin/menninkäisen paikalle vesittämään ideoitani. Vaikka olenkin itkenyt kun minulle on etukäteen kerrottu etten tule onnistumaan, olen silti jatkanut valitsemallani tiellä ja onnistunut hankkeissani.
PupuPuskasta kirjoitti:
Niin, meitä Päivänsäteitä pidetään usein pinnallisina haihattelijoina kun taas Menninkäisiä syvällisempinä ja vakavasti otettavina. Optimismini omissa hankkeissani on saanut joskus naapurinkin pessimistin/menninkäisen paikalle vesittämään ideoitani. Vaikka olenkin itkenyt kun minulle on etukäteen kerrottu etten tule onnistumaan, olen silti jatkanut valitsemallani tiellä ja onnistunut hankkeissani.
En suinkaan näe noinkaan että päivänsäteet olisivat mitään haihattelijoita tai pinnallisia.
Meitä keikkia tarvitaan.
Ja mun äiti niin päivänsäde kuin olikin oli myös erittäin syvällinen ihminen. Häneltä olen saanut kyvyn pohtia ja kyseenalaistaa asioita.
- osaan nauraa taas
Huomattuasi ettet enää naura ääneen, viimeistään silloin on aika lähteä, muuten menetät oman itsesi.
- näin.naapurissa.
Sanotaanhan, tarvittaessa, että vastakohdat täydentävät toisiaan.
Kumpikin ollaan nauravaisia ja huumorimme on samalla aaltopituudella.
Harmin aiheen ilmaantuessa minä, vaimo, kasvatan siitä punapuun, mieheni on aina optimistinen.
Niin on ollut aina, ja niin tulee olemaan, uskon.
Positiivisuutta kun ei voi ostaa eikä varastaa.
Perusluonnettaan tuskin voi muuttaa. - Hei kun keikuskelen
Kaikin keinoin yritän vältellä ihmisiä, jotka negatiivisuudessaan ovat kyvyttömiä näkemään auringon pilkahdustakaan missään asiassa. Hetken aikaa toki jaksan kuunnella, kun on tietoisuus, että tarvitsee kuunnella vain hetken ja kohta pääsen ihmisestä eroon.
Mutta jos Kumppani on negatiivisuuden perikuva, niin sitten onkin vähän pahempi juttu.
Yritän tässä miettiä sopivia sanoja kuvaamaan sitä, miten negatiivisuus suorastaan suorittaa ryöstötoimenpiteitä vetääkseen positiivisen ihmisen mielen negatiiviseksi. Negatiivinen ihminen on kuin imuri, joka pökkää imurinletkun toisen ihoon kiinni ja imasee ilon veks. Jos jatkuvalla syötöllä imuri pörrää, niin saattaa käydä niin, ettei se toinen enää viitsi, halua tai uskalla iloita mistään, kun vastapuoli tryykää imurinsuuta esille.
Pahansuopa negatiivisuus, ryöppyävä happo, valuu toisen ihmisen ympärille pahimmassa tapauksessa niin voimallisen hallitsevasti, että siinä tää positiivinen ihminen vajoaa pimeyteen, ellei ala tekemään asialle jotakin.
"Tarttee tehä jotakin"-tuumiminen on alkuaskel, jonka jälkeen on hyvä ryhtyä tuumasta toimeen. Mikäli valonpilkahdustakaan ei ole näkyvissä kumppanin taholta, niin kannattaa juosta mahanalus jalkoja tyäynnänsä ja pois tämän negatiivisen ihmisen lähettyviltä.
Kirjoitin suhteesta narsistiin, jotka luullakseni ovat pahimpia laatuaan.
Negatiivisuus saattaa olla hyvinkin tarttuvaa ja jos ei tarttuvaa, niin ainaskin positiivisuuden/ilon murskaaja. Hitsien vitsien hitto, ei olis kiva loppuelämäänsä viettää semmosen kumppanin kera.
Aloittaja ei varmaankaan näin voimallisesta negatiivisuudesta kirjoittanut, vaan kenties suhteellisen??? normaalista negatiivisuudesta??
Minulla on yli-pursuavan-hyviä kokemuksia todella Hyvästä suhteesta, mutta ikäväkseni myös olen saanut tutustua pahimman laatuiseen negatiiviseen ihmiseen, josta onnekseni olen päässyt eroon. Siitä olen todella iloinen. - negpos
Negatiivisuus, kaiken lisäksi, on voimakkaampi ominaisuus kuin positiivisuus. 1 negatiivinen lyö alas useammakin positiivisen kerralla. Työpaikalla hyvä johtaja huomaa tämän ja tekee asialle jotain. Vaikka ulostaa negatiivisen.
Mulla on samanlainen kokemus kuin aloittajalla. Se vie voimia ja motivaatiota.
Kyllä kyseessä on erittäin huono itsetunto - Kyllä löytyy!
Tuo positiivisuushan on lääketietellinen ongelma.
- frontpsyyke
Mun mies on myös negatiivinen. Samoin kylmästi muita arvosteleva ja nauraa kaikenlaisille 'heikkouksille' ihmisillä jne. Vähän empatiakyvytön. Saattaa kaupassa kun itse kerään ostoksia ja keskityn niiden tekoon niin jäädä tuijottamaan jotakin ihmistä ja hetken päästä alkaa haukkua tuota tuntematonta minulle.
Miehelläni on; a)ehkä frontaali psyyke b) kun on negatiivinen, niin ei putoa korkealta c) vaikeuksia oman itsensä, itsetuntonsa kanssa d) kun haukkuu ensin muita niin ikäänkuin varmistaa ettei muut ehdi haukkua tai kiinnittää huomiota itseen, tai se ei tunnu enää niin pahalta kun itse on ensin 'havainnoinnut' toista.
Siskoni sanoi, että hän sanoo lapsilleen aina ensimmäiseksi että 'ei', sitten siitä lähdetään vasta neuvottelemaan asioista. Mitä se sitten tarkoittaakaan...ankaruutta, tiukkuutta?
Tsemppiä siulle!! Niin ja jaksamista!! - paskasuomi2013
Elämä suomessa on paskaa, kallista, ankeaa ja epämiellyttävää, ei ihme jos ihmisistä tulee negatiivisia ja masentuneita! Ei täällä ole mitään ilon aihetta, kaikki huvituksetkin laskutetaan ja verotetaan ankarimman mukaan niin että siitä ei iloa jää jäljelle kun v1tuttaa se kallis lasku!!!
- jätä se luuseri
Minä en ole koskaan tavannut yhtään sellaista, joka olisi tuollainen, mutta ainahan sitä voi oman mielipiteensä sanoa asiasta kuin asiasta.
1. Sano sille suoraan, että turpa kii idiootti
2. Muista aina mainita, että mikä sinulle on mahdotonta, että niin sitä se varmaan sinulle onkin ja muista luetella kaikki syyt, kuten että hän on tyhmä, laiska, osaamaton ja muutenkin kyvyiltänsä heikkolahjainen
3. Muista mainostaa omaa sukupuoltasi, kuinka naisille kenties elämä onkin ihan erilaista
4. Muista korostaa sitä, kuinka paljon osaavampi olet muutenkin kaikissa mahdollisissa tilanteissa
5. Jätä tuollainen luuseri, ei joka ei pysty mihinkään tai osaa mitään
6. Voit vielä yrittää ns. kerran vielä periaatteella, että kannustat mitä jos sinäkin vähän yritäisit edes jossakin pärjätä
Loppujen lopuksihan asia on niin, että osa porukasta on vain täystoheloita, jotka eivät pärjää missään. Siispä tuollainen kumppanien välinen tasoero, että toinen joutuu koko ajan kommentoimaan, ettei ikinä pärjäisi vastaavalla tasolla tai olisi ainakin melkoisissa vaikeuksissa, on selkeä merkki siitä, ettei teillä ole mitään yhteistä. Kenties taustallanne on hyvinkin erilaiset arvomaailmat tai sitten vain olet onnistunut vahingossa raahaamaan kotisänkyäsi kuluttamaan jonkun, joka ei ole tasoistasi seuraa. Erityisen ongelmanratkaisun löytyminen voi olla niinkin yksinkertainen, että pohditte missä olette toisiinne törmänneet ja oliko se kenties virhe tai peräti vahinko. - gyt43
Joillekin ihmisille negatiivisuus vain on niin vahva luonteenpiirre, että se dominoi kaikkea.
Taistelen itse usein negatiivisuutta vastaan ja en kovin helposti innostu uusista asioista tai ainakaan muiden ehdottamista. Ongelmani on se, että tahdon analysoida usein aika pitkälle mitä riskejä ja mahdollisia seuraamuksia uudesta asiasta tai ehdotuksesta voi olla. Olen kuitenkin oppinut pitämään mölyt mahassani ja aloittamaan keskustelun "Mietitään, kuulostaa mielenkiintoiselta ehdotukselta tms."
Selvissä asioissa, kyllä sitten ammun edelleen kovilla heti. Esimerkkinä annettakoon käytettyä autoa hankkimassa ollut kaveriporukan naisihminen. Vaihtoehtoina oli Renault Laguna ja Chevroletin joku pikkuauto. Eipä siinä voinut kuin negatiivista antaa.- Näin on
Jotkut eivät osaa erottaa edes asiaa ja keskustelijaa. Jos keskustelija sanoo negatiivisen mielipiteensä keskustelun aiheesta, niin hänet heti leimataaan niin negatiiviseksi persoonaksi, vaikka sanoi mielipiteensä vain asiasta. Olet siis henkilönä häirikkö, jos kerrot eriävän mielipiteesi ASIASTA.
- No eihän se nyt
Jos kaverin nimi on Esko (lyhenne sanoista: Ei se kuitenkaan onnistu),
niin on ihan luonnollista tuo pieni varautuneisuus.- Ei No
Isäni nimi on Eino, ja siinä vasta negatiivinen ihminen onkin, sekä suomeksi että englanniksi..
- Elämisen taito
voisiko mieheni jooo joo viedä istumaan junaradalle? se se sanois ei ei ei ei kannata nousta, ja mää mä saisin perintöä häh?
- man50ollmost
Jep, negatiivinen ihminen tuskin muuttuu muuhun kuin enstistä negatiivisemmaksi. Itsellä kokemusta vuosien ajan ihmisestä, joka valittaa, narisee, vinkuu, vonkuu ja valittaa, valittaa, valittaa.. huohh..
Jos tuosta sanoo, niin vastaus on luokkaa, että ei elämässä ole vain hyvia asioita jne. jolloin alkanee muuakin jo vituuttamaan ko. asenne ja perustelu. Tuo negatiivisuus kohdistuu aivan kaikkeen mitä ns. ulkopuolella omaa suhdetta tapahtuu.. ja tämä onkin jännä kuinka se voikaan nakertaa suhdetta vaikkei negatiivisuus oikeastaan koske omaa suhdetta oikeastaan ollenkaan.
Tuo asenne haittaa jo seksielää, kun ei huvita edes koskea noin negatiiviseen ihmiseen enää vaikka muuten oliskin huokutteleva.. kun pitäs turpansa kiinni jo.- AsentoLepoTurpaan
Sitten kun nämä narisijat itse mokaavat jotain , he naurahtavat ja ihmettelevät kuinka voivat erehtyä jostain ja eihän siinä mitään. Mutta kun muut tekevät saman tempun niin piikit lentävät ja tätä tapahtumaa muistellaan kuukausikaupalla. Pahiten ilkeily näkyy kaupassa: tuhahdellaan myyjille missä ne tuotteet on ja kassalle "neuvotaan" että tämä ja tämä on tarjouksessa...
Miehillä tämä narina vain pahenee vanhetessaan. Usein siinä on syynä ihan vanhuuden oireet korvien välissä. Kyllä ne hiljenevät kun käskyttää, jotain hyötyä on armeijastakin =)
- Yksilö yhteiskunnas
Negatiivinen persoona voi olla realisti, hän voisi tuo esille asioita joita yhteiskunnassa tai yksilötasolla ei tuoda yleiseen keskusteluun.
Maailmassa on vääryyttä ja pahuutta alusta loppuunasti. Kaikkea ei yksilö pysty muuttamaan hyväksi ja paremmaksi mutta ehkä joidenkin oloa hän pystyy helpottamaan.
Muistui mieleen sota-ajat jolloin euroopassa ja venäjällä pääsi valtaa hirmuhallitsijoita ja heidän hovinsa tukemana. Heidän kansasta vain vähemmistö näki tämän uhkana.
Jatkuva valitus marina ja kitinä syö voimia. Harva hallitsija tai hallitus haluaa sitä kuulla. Joten he viettää aikaansa samanmielisten seurassa. - AS-testi
Tee miehesi puolesta Asperger-testi. AS-ihmiset ovat juuri tuollaisia, mutta kyseessä ei ole varsinaisesti negatiivisuus. He vain haluaisivat että asiat pysyisivät ennallaan. Kammoavat muutosta ja siksi vastaus on kaikkeen kielteinen ja epäileväinen, jotta elämä jatkuisi ennallaan. AS-henkilöt ovat myös hiljaisia kuten kerroit miehestäsi. Tai sitten kyseessä voi olla normaali mies, jolla vain on AS-piirteitä, kuten kaikilla.
- Johan pomppas pahast
No huhhuh! Etpä tiedä meistä AS ihmisistä mitään!!!
- Tai sitten.... Ei.
Totalitäärisen sosialismin Suomessa on valtava byrokratia.
Ja itseasiassa: lähes kaikkihan on kiellettyä!
Ei.... ei onnistu... - Peppe
Yltiö positiivisuus ja samoin yltiö negatiivisuus eivät kumpikaan ole oikein hyväksi. Kaikkein paras on semmoinen terve, realistinen asenne.
- mene ja tiedä
Vai oisko niin, että alkuperäinen elää pää pilvissä ja yli varojensa ja mies on realisti?
- Elämisen taito
Parhaat kiitokset kommenteistanne, vastauksistanne ja omista kokemuksistanne. Yksi vastaaja oli "ominut " nimimerkkini, hän joka puhui junaradalle istumisesta. Sellaista en itse kirjottaisi. Ja olen kehunut miestä ja kannustanut ja käyty monia keskusteluja. Pyrin löytämään kaikista kanssaihmisistä hyvää.Enkä ole haihattelija, en tuhlari vaan jalat maassa oleva nainen. Pyrkinyt itse olemaan positiivinen realisti.
Kommenteistanne löysin paljon itselleni tuttuja päätelmiä, jopa AS-piirteet on tullut mietittyä. Elämä on ikuista oppimista ja itsensä kehittämistä. Uskon, että pessimistinen ja negatiivinen persoonallisuus on perusominaisuus, kenessä on , mutta sitä voi kehittää kun tunnustaa ja tunnistaa piirteensä. Vertaan vaikka alkoholismiin, sekin pitää tunnustaa, ennen kuin voi saada hoitoa ja parantua tai edes päästä raittiimalle raiteelle.
Näen miehessä positiivisuutena sen, että hän tunnustaa ja tunnistaa ongelmansa ja on pyrkinyt pääsemään pois piirteestään. Koen ja katson, että itse olen keskiverto negatiivisuuden suhteen, menen positiivuuden puolella jos pitää valita katsantokanta. Mitä tulee yleensä ihmisten keskinäiseen viestittelyyn, niin muistan lukeneeni/kuulleeni että jopa 80% viestinnästä on negatiivista. En puolusta tuon perusteella miehen käytöstä, mutta saamme itsekukin miettiä mitä ensin sanomme, onko se nagtiivista vai positiivista. Vaikka pienistä arjen asioista. Sää vaikka; Ei ensin valitusta, että hirveää kun satanut paljon lunta, vaan ihanaa kun satanut puhdasta lunta paljon:) Kiitos ja hyvää talvipäivän jatkoa ja valoisampaa kevättä kohti. Oppikaamme toisiltamme elämisen taitoa:) - Junk35
Elämisen taito kirjoitti:
Parhaat kiitokset kommenteistanne, vastauksistanne ja omista kokemuksistanne. Yksi vastaaja oli "ominut " nimimerkkini, hän joka puhui junaradalle istumisesta. Sellaista en itse kirjottaisi. Ja olen kehunut miestä ja kannustanut ja käyty monia keskusteluja. Pyrin löytämään kaikista kanssaihmisistä hyvää.Enkä ole haihattelija, en tuhlari vaan jalat maassa oleva nainen. Pyrkinyt itse olemaan positiivinen realisti.
Kommenteistanne löysin paljon itselleni tuttuja päätelmiä, jopa AS-piirteet on tullut mietittyä. Elämä on ikuista oppimista ja itsensä kehittämistä. Uskon, että pessimistinen ja negatiivinen persoonallisuus on perusominaisuus, kenessä on , mutta sitä voi kehittää kun tunnustaa ja tunnistaa piirteensä. Vertaan vaikka alkoholismiin, sekin pitää tunnustaa, ennen kuin voi saada hoitoa ja parantua tai edes päästä raittiimalle raiteelle.
Näen miehessä positiivisuutena sen, että hän tunnustaa ja tunnistaa ongelmansa ja on pyrkinyt pääsemään pois piirteestään. Koen ja katson, että itse olen keskiverto negatiivisuuden suhteen, menen positiivuuden puolella jos pitää valita katsantokanta. Mitä tulee yleensä ihmisten keskinäiseen viestittelyyn, niin muistan lukeneeni/kuulleeni että jopa 80% viestinnästä on negatiivista. En puolusta tuon perusteella miehen käytöstä, mutta saamme itsekukin miettiä mitä ensin sanomme, onko se nagtiivista vai positiivista. Vaikka pienistä arjen asioista. Sää vaikka; Ei ensin valitusta, että hirveää kun satanut paljon lunta, vaan ihanaa kun satanut puhdasta lunta paljon:) Kiitos ja hyvää talvipäivän jatkoa ja valoisampaa kevättä kohti. Oppikaamme toisiltamme elämisen taitoa:)Suomalaiset vaan on sen verran juroa kansaa että vuodenajan vaihtelutkin voi olla niin päin männystä kun voi. Itse en koe olevani suomalainen koska talvi ja kylmyys on hieno ja kaunis asia.
Olen optimisti, ja arvostan elämää jo itsessään vaikka se antaakin minulle syitä olla pottuuntunut sitä kohtaan. Mutta minulla ei ole mitään syytä tehdä niin koska kaikki mitä koemme on äärimmäisen arvokasta. Perus suomalainen taas heti 'oivaltaa' että 'vastoinkäymiset' ei ole omaa vastuuta vaan kaiken negatiivisen voi sysätä muihin tekijöihin.
Tämä nyt ei liittynyt itse aloitukseen mutta pääsinpä purkamaan tuskia suomalaisten perusluonteesta.
- Eurostoliitto
""Tai sitten...Ei.""
Tarkoitit varmaan KokoomusSosialismia, ja Eurostoliittoa..
Se tuhoaa idealismin optimismin, lopulta ihmisetkin.? - 1+1
Nyt vasta alkoi rasittaa negatiivisuus? Minua sellainen tyyppi rasittaa jo ensitapaamisella, ja kai tuo nyt viimeistään vuodessa olisi tehnyt homman selväksi että homma ei muutu. Näyttää siltä että et halua millään jättää häntä niin siinäpähän sitten olet. Ei ihmistä voi muuttaa.
- Juotosbetoni
Tämä aihe ei nosta oikeata keskustelua. Artificial työstö. Keskusteluketju etenee, jokainen haluaa tulla etulinjaan sanoo sanottavansa, kukaan ei vastaa sinulle ei ota osaakommenttiisi, kertoo oman jorinansa.
- Ex-pessimisti
Tuttua. Olen itsekin hiukan synkistelijä mutta puolisooni verrattuna varsinainen päivänpaiste. Vasta yhteisten vuosiemme myötä olen tajunnut millainen energiasyöppö olen ollut exilleni, jotka olivat minua valoisampia ihmisiä.
Nyt olen tajunnut, että jatkuva negatiivisuus ja pessimistisyys on todella uuvuttavaa ja vie itseltänikin elämänilon. Uskomatonta kyllä, minusta, entisestä synkästä pessimististä on kasvanut puolisoni umpimustuuden seurauksena aika positiivinen ja elämänmyönteinen ihminen.
Kuinka eteenpäin? Keskustele miehesi kanssa asiasta, kerro miltä hänen negatiivisuutensa tuntuu sinusta. Meillä se on auttanut jonkin verran, riittävästi jotta jaksan jatkaa puolisoni kanssa.
Voimia. Synkkä, masentunut pessimisti on maailman itsekkäimpiä ja uuvuttavimpia olentoja. Tiedän, koska olin sellainen. - toinennäkymätönlapsi
En voi sanoa tuota aviomiehestä, mutta perhesuohteista kyllä.
Varruin kodissa, johon vastaus lähes kaikkeen oli "ei". Harmaata ja masentavaa? Kyllä vain! Joskus vastaus oli "ei", kun oli päivänselvää minulle, etteivät he edes kuunnelleet oikeasti, mitä kysyin. Aloin itsekin ajattelemaan, että turha puhua asioista perheeni kanssa, jos vastaus on kuitenkin aina ei. Sillä on siis vaikutusta jos asuu pitkään negatiivisen ihmisen kanssa.
Muutos positiiviseempaan minulla alkoi, kun aloin olla omillani ja vanhempani erosivat. Mutta se tummanharmaa aika silloin ennen vaikuttaa edelleen. En oikein tunne, että voin olla kunnolla oma itseni perheeni seurassa. Perheeni kysyykin, että "miksi olet niin salaperäinen meidän kanssa". Se on opittu refleksi, joka juontaa juurensa lapsuudestani.
Olen kuitenkin ruvennut avautumaan heillekin, vähä vähältä. Minusta silti tuntuu, että minua ei oikeastaan kasvatettu vanhempieni voimin, ja kyläni voimin. Minun pitää löytää samaistumiseni kohteet muualta.
Luulen, että sinun pitää ottaa asia itse puheeksi hänen kanssaan, ja kertoa, mitä hänen olemuksensa sinulle tekee. Voit ehkä yllättyä seurauksista, jos hän yhä välittää sinusta.- semmosta se on
totta on että kotoa lähtee paljolti asenne kasvatus.jos lapsena kuulee jatkuvasti ei eli negatiivisuutta kehittyy herkästi ihminen joka rypee negatiivisuudessa.itse aviossa miehen kanssa neljäkymmentä vuotta ja hän oli juuri tälläinen.itse olin perheestä joka näki aina kaikki parhainpäin ja luonteeltanikin olen erittäin positiivinen.
vuosienvarrella olemme sulautuneet niin paljon yhteen että mieheni on jonkun verran päässyt negatiivisuudesta ja näkee asioita valoisammin kuin alussa.minä taas olen imenyt itseeni hänen negatiivisuuttaan ja herkästi olen sanomassa asioista pahaa.
elikkä näin toinen ihminen muokkaa matkanvarrella toinentoistaan ,jotkut vanhemmiten tulevat vain aina negatiivisemmiksi elikkä se vain pahenee ja toinen ehtoopuolen ihminen saattaa jopa päästä kokonaan pois tällaisesta ,häntä sitten sanotaankin kultaiseksi vanhukseksi.
- Onko ihme?
Onko ihme jos tavallinen ihminen masentuu, kun noita kaikenlaisia määräilijöitä piisaa joka nurkalla!
- nopospos
nykysessä tilanteessa ei ole mitään minkä takia olla positiivinen. valitettava totuus on että olemme kuilen reunalla ja hallituksemme pääarkkitehdit (Katainen ja Urpiainen) keinuttavat maatamme syöksyyn josta nousu tulee viemään 10-20 vuotta siihen kohtaan jossa olimme 2005. Siis mitä positiivista tässä on? ei mitään. kohta lasten laitto peruskouluun maksaa maltaita ja sekin on vielä pakollista. siis ei mitään positiivista edässä päin. ehkä tein suhdetta rasittaa sun toivoton positiivisuus tilanteessa jossa ei ole positiivisuutta näkyvissäkään. sinä leijut vain illuusioden varassa näkemättä totuutta edessäsi...kuten hörhöt lsd tripin aikana. Sinun tässä olisi syytä herätä todellisuuteen.
- seri52
Niinhän sitä kaikki puolisot luulevat. Ovat ns. hyviä puolisota, koska kärsivät tietyllä tavalla itsekseen.
Jos elämän ottaa vain kärsimyksenä. Mitä elämä sillon on.
Kun löytää oman itsensä, elämä tuo sisältöä, sisältöä mitä ei koskaan olisi edes kuvitellut saavansa.
Elämä on sitä mitä itse haluaa sen olla! - ....................
Mäkin olen pahimman luokan pessimisti, kaikkea paskaa aina vaan tapahtuu. Olisi edes ystäviä joille puhua. Ensin lähti vaimo, sitten muutaman vuoden päästä lähti ystävät.
- vaimo <3
Aloittajalle...Oma edesmennyt mieheni oli aivan samanlainen. Näki kaikki asiat negatiivisessa valossa ja ehkä siksi oli aikamoinen stressi erkki. Kyllä se oli ajoittain tosi raskasta kuunnella ainasta ei ei ei jne...mutta ei sitä mikäään muuttanut, sellaisena hän pysyi loppuun saakka. Ei hän aina ollut ollut sellainen, vaan iämukana tuomaa kai...tai ainakin mä kiinnitihin siihen huomiota vasta ehkä 40 ikävuoden jälkeen. Hän oli 56 kun hän kuoli.
- Oikeita kysymyksiä?
Ehkä jo oletkin.. mutta tuon silti esiin..
Oletko joskus aivan rauhallisessa, ei kovasti tunnevärittyneessä tilanteessa kysynyt mieheltäsi.
"Mitä sinulle kuuluu?"
"Miten oikein voit?"
Tulee lukemisen jälkeen tunne, että miehessäni on hirmuinen lataus negatiivista, joku pettymystä, pelkoa, surua, osattomuutta, alamittaisuuden tunnetta tms.. jota hän ei joko tiedosta tai ei itse uskalla ottaa esille?
Josko hän siksi ikäänkuin itseltäänkin salaa ja asioiden todellista yhteyttä oivaltamatta tunkee joka ikiseen lausumaansa sen todellisen sisäisen tunnetilansa?
Jos ihminen on tasapainoinen ja voi hyvin, tuollainen jatkuva ei ei ei ja negatiivisuuden hokeminen on aivan järjetön reagointitapa.
Ihmisen psyke on aika lahjomaton. Jos pahoinvointia ei saa suoraan ilmaistua, se tulee esiin tavalla tai toisella, mutta nuo epäsuorat tavat ovat sosiaalisessa elämässä aika stressaavia muiden kannalta. Avoimmuus ja suoruus, rehellisyys on helpompaa muille.
Etsivä löytää tien eteenpäin! :) - Kansan ääni
Itse olen kurkkua myöten täynnä tätä nykymenoa.Koko valtiovalta huutaa samaa mantraa hyvinvointinvaltio pitää pelastaa ja koko ajan pumpataan rahaa etelä-Eurropan maille ottamalla sitä varten lainaa. Ja se ainainen työvoimapula ja eläkeiän nosto ja ikääntyneidn palkkojen alennukset.
Voi helevetti tätä menoa! Olen erittäin vihainen tätä Eurropan Unionia ja rahaliittoa, joka on romuttanut suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan. Nyt rahat eivät riitä enää mihinkään.
Rahaa pitää säästää ja säästää ja edelleen säästää. Ketkä muut kuin suuri palkkaiset ylimieliset demariylijohtaja vartiaiset ja muut demari urpilaiset ja kokoomuksen ökyporvarit tässä voivat hyvin? Siis kenellä enää riittää opitmistia ?
Tulisipappa maailmanloppu pian-sitä toivon !- KALLE KELLO
"Kansan ääni". Äänestit varmaan vaaleissa rikkaiden suosijaa kokoomusta, myönnä pois vain. Luulisi että äänestäjät olisivat jo huomanneet kokoomuksen valheet, joita vuosikausia ovat jauhanneet. Ei ne äänestäjiään muista, valehtelevat korvat suut täyteen ja kansa menee halpaan.. Ne suosivat vain rikkaita ja ovat saaneet demareista oivan kumppanin.. Demaritkaan ei ole niin härskejä kun kokoomuslaiset. Se on tosi
- v...u
Et ole yksin ajateltuasi näin .kyllä suomalaiset on pölhiä kun ne sietää kaikki.
Kuinkakohan uskaltavat eruskunnan saki palata takaisin,odotan vain kyselytuntia.
No taisin olla negatiivinen..eikä tämä kuulunut tähän ketjuun.
- KALLE KELLO
On tuttua.. Exä se aina aloitti minulle (nimenomaan minulle olin "se" ei vuosikausiin puhunut minulle nimelläni) puhumisen "ei se" -sanoilla. Pelkäsin, että minusta olisi tullut samanlainen hapan kärttysä negatiivinen marisija. Eipä tullut -paksupäinen kun olen. Vei mehuja ja oli todella rankaa, voisi jopa sanoa että siinä käytettiin henkistä väkivaltaa. Onneksi ne ajat ovat olleet ja menneet ja elämäni on nyt todella hyvää.
- erkki
Kyllä tympii nykymeno ja tämä todella typerä kansa.Olette kaikki pölökkypäitä, kun ette ota mistää selvää miten asiat todellisesti ovat. Menette massan mukaan,etteä seura aikaa missä elämme. Katsotte jotain amerikkaista mönjää telekasta, tai seuraatte yhtä tyhmää kotimaista sarjaa, missä ei ole kuin homo-ja lesbosuhteita, kiroilua ja alapään juttuja.
Nykyiset päättäjät ovat sallaneet monia taloudellisia asioita, jotka tuodaan julki joskus kymmenien vuosien päästä, jolloin asiat ovat jo vanhennteet. Suomalaisia sahataan simlään senkun keritään.
Kehoitansiis: SEURATKA AAIKAANNE MISSÄ MENNÄÄN, NIIN TIEDÄTTE TOLLOT.- kansan ääni
Kansan ääni ei missään tapauksessa ole äänestänyt kokoomusta, eikä demareita, ei vasemmistoa, ei keskusta, ei ruotsalaisia ei vihreitä, eikä kristillisiä.
Äänestin eduskunnan ulkopuolista puoluetta. Siksi minulla on varaa arvosetella näitä nykyisiä vallankäyttäjiä,kun kaikkii menee päin "Prinkkalan" talon seinää.
Olen siis kapinallinen ja ajan pessimisti.
- Jääräpään ex:vaimoke
Taitaa olla minun ex:ni.Niin samalta tyypiltä kuulostaa.Oli aivan hirveää elää tuollaisen pessimistin kanssa.Kaikessa oli aina vain ensimmäinen sana: ei. Mahdoton kuvio.Aivan mahdoton.Ei jääräpään kanssa voi kukaan täysjärkinen elämäänsä jakaa.Niin se vaan on!!!!!
- kouluttajatar
Oletko itse kehunut miestäsi ? Negatiivinen asenne on monella, kuitenkin saattaa harjoittelulla saada sen optimistinkin esille. Puhukaa asiasta, kehu miestäsi ja kysy välillä onnistuneiden kokemusten jälkeen, kuinka tämä näin onnistuikin, vaikka ensin ei uskoa ollut.
Olen törmännyt myös ihmisiin, jotka ovat väsyneitä, eivät edes "jaksa" miettiä keinoja selvitä hiemankaan arkielämässä uusina tulevista asioista. En nyt sano että se on kapeakatseista laiskuutta... eeen.
Puhukaa, puhukaa ja vielä kerran puhukaa, kehukaa myös :)- KALLE KELLO
Kouluttajatar. "Oletko itse kehunut miestäsi" Ei, en kehunut, en saanut suun vuoroa. Lisäksi, oletko kuullut sanontaa: Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan?
Jos sinua mollataan päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen jne, ei siinä todellakaan enää kehumiset tule mieleen.
On hienoa, että jollakulla on elämisestä ruusunpunainen katsantokanta, mutta se oikea elämä on jotain muuta, joten toivon todella että saat katsella omaa elämääsi jatkossakin ruusunpunaisten lasien läpi, sillä sinä et välttämättä kestä sellaista elämää, jos (kun) se eteesi jossain muotoa tulee. Ainoa vain, että se pudotus saattaa kohdallasi tulla kovaa ja korkealta, ellet varaudu että vastoinkäymisiä saattaa tulla.
- Pessimisti ei
pety koskaan :D
Tiedätkös mitä?
Miehisin on aivan normaali suomalainen mies.
Kannattaa tottua siihen, että suomalaiset ovat negatiivisia ja joka asiasta valittajia.
Viimeisin esimerkki saatin tapauksesta lomalennon pakkolasku Venäjälle :D - Kadun kulman mies
No väkisinkin tulee pessimisti ja miehestä lisäksi tulee naisten vihaaja tämmöisen feministien aikana.
Naiset eivät tarvitse miestä enää mIhinkään.On keksitty tekopeniksiä ja liukastuksia. Lesboparit hankkivat lapsia tosin jonkun miehen siemen nesteellä, mutta sen minä sanon anna selaiseen tarkoitukseen siemeniä. Kyllä se lapsen teko pitää tapahtua oikealla tavalla.
Tietenkin lapsettomille avipareille annan siemeniä ja minulla oliskin oikein laadukasta spermaa. Tulisikin oikein nauravia ja laulavia perillisiä.
Kaiken kaiikkiaan suomalaisella miehellä meni erittäin huonosti nyt feministiakkojen valtakaudella. Oi se globalisaatio ja suvaitsevaisuus.
Onneksi saatiin jyhkeä ja toivottavasti jämäkkä presidentti viimeisen onnettoman lälly 12 : sta vuoden jälkeen. - tretretrertetttttt
Minun tyttöystävässäni on myös samoja piirteitä. Ei halua kokeilla mitään uutta (en puhu sängyssä kokeilemisesta), pienetkin vastoinkäymiset tuntuvat hänestä ylipääsemättömiltä, ei ole lainkaan kiinnostunut minun harrastuksistani ym.
Hän on ilmeisesti masentunut jollain tapaa, mutta ei ole mennyt hoitoon, vaikka ajatteli itsekin sellaista tarvitsevansa. Ehkä pitää varata yhdessä aika jos asia siitä johonkin muuttuisi. - Vielä optimisti
Minun hankala ukkoni on optimisti omille hankkeilleen. Annas olla kun esitän oman pikkuruisen toiveeni josta saisin vähän arkeen iloa, silloin kuulen aina ei ei ei!
Muuten hän on aika positiivinen perusluonne. Tällainen käytös on varmaankin itsekkyyttä. Kyllä mieheni käytös saa aina mieleni alavireiseksi ja kohta olen ihan pessimisti. - dadghr
Ompas aika lyhyesti kirjoitettu, antaa vastauksina ei, ei kannata...mutta mihin kaikkeen noita vastauksia antaa?
Itsekkin sanon noita kyseisiä vastauksia suht paljon, mutta vaan sen takia että ajattelen JÄRKEVÄSTI en NEGATIIVISESTI. Esim uutta lipastoa ei kannata ostaa josa entinen toimii ja rahat on tiukilla muutenkin.
Ehkä se ei johdu miehestäsi, vaan myös sinusta. Nyt vain olet tiedostanut tuota että hän sanoo oman mielipiteensä, ja luulet että hän negatiivisesti ajattelee.
Tuntuu niin samalta nuo minunki vastaukset joten sanon tämänkin, kannattaaa kuunnella sen "EI":n jälkeinen lausekkin, esim "miksi nyt pitää puhelin hommata kun hinnat on niissä korkeita, odota kuukausi niin saat paljon halvemmalla" tai "Ei se varmaan osaa sitä tehdä, mutta voihan sitä yrittää...".
Tuntuu vaan että naiset kuuntelee kaksi-kolme ensimmäistä sanaa lauseesta, muut jää kuulematta ja sen takia negatiivisuus tulee esiin lauseissa.
Aika vaikea sanoa tilanteestasi mitään koska ei tiedä mitä olet puhunut ja mihin hän on vastaillut ja onko lauseet jatkuneet "Ei":n jälkeen. - ihmisen paha olo
Tuo mies vielä siedettävä.
Alkoholi muut vammat tuo tullessaan nekatiivisuuden.
Huutokohtauksia tulee usea päivä sääli häntä , kun seuraan sivusta.
Positiivisuus ilmenee , kun humalatila alussa.
Silloin lähtee puhelimesta soittoja entisille ja tuleville hoidoille.
Hän on silloin tosi hauska muutoin ei mitään kontaktia ympäristöön.
Seksuaalisuus korostuu humalassa.
Hänen on tosi vaikea elää oman pahan olonsa kanssa. - wtry 7777
Jätä se.lasteni äiti oli just tollanen vikisijä.Ero otti voimille kuukauden verran vaikka samaan aikaan tunsin valtavaa helpotusta.Siitä ylipäästyäni olen ollut aivan eri ihminen.Se on pysyvää eikä parane voittaa hän lotossa,mitä tahansa hänelle tapahtuisi hyvää.Pessimisti näkee aina jotain puuttuvan elämästään.VIHAAN PESSIMISTEJÄ.JÄTÄ MIEHESI.
- Todentaja
Tällaisessa maailmassa / yhteiskunnassa, jossa elämme nykyisin, ei ole mikään ihme että pessimistisyyttä esiintyy.
Se on normaalia, eikä mitenkään omituista. Ennenmminkin osoittaa tyhmyyttä ja suurta tietämättömyyttä pitää tämän päivän maailman menoa mukavana ja positiivisena asiana.
On harmi että tähän on tultu.
Pakkohan se on yrittää huumoria väliin repiä, lapsienkin vuoksi ja ettei itse totaalisesti sekoa, mutta vaikeaa se on...
Koita siis (kesk. aloittaja) keskittyä omiin harrastuksiisi ja luoda mukavaa olotilaa parhaimapsi mukaan). - eräs vaan
Masennusta?
- Sama kohtalo miehenä
Tuota... minun kokemus tällaisissa tapauksissa on että et voi häntä muuttaa, itse olen yrittänyt jo 20 vuotta muuttaa ensin naisystävääni ja myöhemmin vaimoani ajattelemaan asiaoita ees joskus ns. positiivisuuden kautta ainaisen negaation sijaan mutta turhaan.
Yhdyn täysin käsitykseesi siitä että pitkään jatkuessa se väsyttää ja vaarallisintahan asiassa on se että se pikkuhiljaa näemmä alkaa musertaa omaakin positiivisuutta, siitä ulospääsyyn ei näytä olevan muuta tieta kun toi allakuvattu päivänsäteen konsti!
Mutta sen jokainen toki päättää kohdallaan haluaako lentää takaisin valoon vain vaipua menninkäisen mukana pimeyteen! - Thaitiger
Jätä se ukko. Rakkaus on yliarvostettua.
- Metsien mies
Itse olen pessimisti ja se johtuu tasan tarkkaan nuoruusvuosieni koulu kiusaamisesta ja sitä kautta syrjäytymisestä. Myöhemmin olen saanut elämäni muuten raiteilleen, olen mukavassa ammatissa, kivoja harrastuksia, hyvät kaverit jne mutta parisuhteitani rassaa silti nuoruudestani kumpuava huono siis todella huono itsetunto. Useiden suhteiden päättyminen siihen että en usko itseeni sai minut itseni havahtumaan hakemaan apua ongelmaani. Käyn säännöllisesti psykologilla puhumassa ongelmistani ja pyrimme rakentamaan itsetuntoani uudelleen ja haluan uskoa että se vielä onnistuu olenhan vasta 32v mies.
Tiedän kokemuksesta että sinua rasittaa varmasti kumppanin negatiivisuus mutta muista se että syy ei ole sinussa vaan suurella todennäköisyydellä hänen menneisyyden haamuissa jotka seuraavat tahtomattaan myös toisen elämään. Niin seurasi minullakin ja nyt haluan tehdä työtä sen eteen että tuleva kumppani ei kärsisi huonosta itsetunnostani. Helppoa se ei ole mutta tahto parempaan on olemassa. - Jepp näin se on
Lue kirja Energiavaras tai Narsisti.
- Suomalainen mies
Liika optimisti aiheuttaa pettmyksiä. Se on varmaa. Siksi kannattaa olla pessmisti jo etukäteen, niin ei tule pettymyksiä ihan niin paljoa mitä niitä tulee.
Parasta on olla on varuillaan koko ajan ettei tuosta, eikä tuosta,eikä tuosta tule mitään kuitenkaan. Toisaalta jotkut feministit panevat miehen tossun alle. - Kultahippu
Minäkin elin pitkään sellaisen ihmisen rinnalla joka oli negatiivinen ja muuttui kahdenkymmenen vuoden liiton aikana yhä vain negatiivisemmaksi. Keskustelimme asiasta moneen otteeseen, mutta tuloksetta. Olin vähällä sortua myös itse samaan pimeyteen, mutta minut pelasti siltä työkaverini, joka tilasi minulle Positiivareiden Aamun ajatuksen. Vähitellen pääsin irti alkaneesta kierteestä. Jossain vaiheessa en enää jaksanut sitä ettei elämässämme mieheni mukaan ollut mitään hyvää vaikka meillä oli pieni lapsi, työpaikat ja uusi, hieno talo. Tiemme erosivat ja olet nyt elänyt yksin 3,5 vuotta. En kaipaa entistä elämääni, en ketään jatkuvasti kertomaan siitä miten kurjaa kaikki on. Sillä elämä on täynnä hienoja asioita jos ne vain haluaa nähdä. Voimia sinulle ja viisautta löytää omat ratkaisusi!
- siis eespäin...
Aloittajan kanssa osin samantapainen ongelma, mutta suhde ei ole niin vanha. olen mieltänyt, että vika on minussa. Kun käyn työssä, kun olen nainen, kun puhun ylipäätään.
Mies sanoo ettei turhaan kannata puhua, ei siivota, ja itse kärsin sotkusta hänen kotonaan valtavasti, kaikki hitulaineset, hajut tarttuu ihoon ja vaatteisiin ja kotiini tultua pyykkii on...
Tiskaamiseen ei tuhrata, lautasia pariinkin eri asiaan vain yksi, samalla veitsellä lihan jälkeen leipää pesemäti välillä, ja kaikkee tämmöstä... Naisena en ole minkään arvoinen, Hän menee edeltä ja lujaa, ja jos en kestä perässä, EIKÖ sitä vauhtia löydy? En ole kestävyysurheilija, joka makaa 18 h, olen duunari, joka vapaalla haluaisi leppoisaa touhuamista ilman kellotusta.
Ja ei saa sitä, ei tuota. Hengähdän joinain viikonloppuina ollen mieluummin yksin, kun silloin pääsen uimahalliin- olen miestä pyytänyt mukaan, EI lähde. Kesällä onneksi ui, ja viihtyy luonnossa. Jotenkin se negatiivisuus on semmoista kaiken keskustelun tukkivaa, minun on pakko olla hiljaa usein, kun äyskäisee, että ole hiljaa.
Jos esitän kysymyksen liki mistä tahansa parisuhdetta koskevasta vähin sanoin, se on kuin tiputtaisin vihanpurkupommin. Viikolla asiani ovat paremmin, kun olen duunissa ja kämpillä- Nytkin pelkään mitä vkl tuo tullessaan, kun en osaa olla mieliksi päin en toisin. Olen kysynyt, pitäisikö erota, ei halua.
Itsetunto on joskus koituksella... Olen yleensä henkisesti poikki vkl lopussa, kun on pitänyt olla tilanteessa missei ole valoa edes neuloa- toinen kun sammuttaa sikäli valot kun koetan sitä tehdä, vain telkun pitää päällä... Ihan kun silläkin kertoisi, ettei ole mitään yhteistä josta pitäisi tai voisi puhua.
Yksi EI koko mies. Ja HILJAA.
Haluaisin kovin ihan normaalia elämää miehen kanssa. Olen tajunnut jo, että urakka on vaikea. Lähtölahjaksi vanhempieni kodista sain pessimistisen ja epäluuloisen asenteen elämään ja ihmisiin.
Tiedostin asian mutta en ryhtynyt tietoisesti muuttamaan itseäni vaan muutos tapahtui oikeastaan huomaamattani.
Ensin totesin, etten oikeastaan ole mitenkään hassumpi tyyppi ja aloin havaitsemaan muissakin paljon myönteisiä ominaisuuksia.
Prosessin tuloksena olen vieläkin ehkä turhan hyväuskoinen.
Onnekseni vaimoni on aina ollut peruspositiivinen ja kokeilunhaluinen ihminen joten hänen sivullaan on ollut helppo elää.
Sen verran muistan nuoruudestani, että yrmeän epäluuloinen asenne sulkee paljon ovia ja karsii mahdollisuuksia.
Ikäväähähän se on!- asenteella on väliä
Olen ollut kovin negatiivinen ja pessimistinen ihminen ennen. Omalla kohdallani pessimistisyys ja asioiden varjopuolien näkeminen liittyivät omaan pahaan oloon ja elämänhistoriaan, jossa oli ollut runsaasti pettymyksiä. En uskonut hyviin asioihin ja näin aina negatiiviset asiat ennen positiivisia. Minusta oli tullut kovin kyyninen ja turvauduin usein myös sarkasmiin ja itseni huumorilla sättimiseen.
Lopulta kun en enää kestänyt pahaa oloani, hakeuduin terveydenhoitajan juttusille, ja sieltä minut ohjattiin lääkärin ja psykologin palveluihin. Paljastui, että minulla todella oli masennus, ei vaikea, mutta keskivaikean ja lievän välimaastossa. Aloitin mielialalääkityksen ja sain kelalata tuen terapiaan, ja olen nyt käynnyt siellä kaksi ja puoli vuotta, tämä on viimeinen vuosi.
Kun aloitin terapian, elämänasenteeni oli sellainen kuin äsken kuvasin, negatiivinen ja kyyninen. Mutta ajan kanssa, kun puhuin vanhoista kokemuksistani ja sen hetkisistä ongelmistani, negatiivisuus alkoi pikkuhiljaa vähentyä. Tänä päivänä en ole läheskään niin katkera ja negatiivinen, olen ennemminkin alkanut löytää itsestäni optimismia. Juuri aivan näinä päivinä koin isohkon vastoinkäymisen joka tuottaa minulle päänvaivaa ja huolta, mutta en antanut senkään lannistaa ja asennoidun tulevaan toiveikkaasti.
Niinpä omalta kohdaltani voin sanoa, ettei pessimismi ole välttämättä ikuista, mutta tiedän hyvin että siitä eroon pääseminen voi olla todella vaikea, miltein mahdoton tehtävä. Paljon riippuu omasta asenteesta, itse näet halusin parantua ja ajan kanssa aloin hyväksyä, että pessimismillä myrkytän itseäni, joten negatiivisuus on minulle pahaksi ja minun tulisi yrittää pyrkiä siitä eroon tai ainakin vähentää sitä. Ilman terapiaa en varmaan olisi edes pystynyt näin hyvin kehittämään ajatusmaailmaani parempaan. Ja terapiasta huolimattakin se ei ollut helppo tehtävä.
En voi tietää, mistä miehesi pessimismi kumpuaa, mutta aina on mahdollisuus, että taustalla on sitä samaa kuin minunkin kohdalla, eli pahaa oloa. Vaikeahan tuo tilanne on, vaikka kysyisit mieheltäsi, miksi hän suhtautuu asioihin negatiivisesti, voi olla ettet saisi vastausta. Ymmärrän hyvin, että miehesi negatiivisuus väsyttää sinua. Itse olen myös välillä meinannut turhautua jonkun toisen ihmisen jatkuvasta negatiivisuudesta, kun itse olen yrittänyt päästä kyseisestä "synkistelystä" eroon. Mutta tosiaan ehkä ainoa tapa yrittää saada jotain muutosta tilanteeseen, olisi puhua miehen kanssa asiasta. Toivottavasti mies suostuu puhumaan. Joka tapauksessa halusin viestilläni tuoda esiin, että muutos on mahdollinen, muttei helppo. - vitutussieppo
Olen melkein 100% varma siitä että miehesi on yrittänyt kaikkensa kaiken eteen ja palveluut varmaan muitakin kykynsä mukaan mutta aina on tullut turpaan. Tuo oire on syy siihen. Näen tekstin perusteella itseni. Itsellänikin oli ainakin 100 toimivaa ideaa tai tavoitetta mutta usko pois. Suomalainen yhteiskunta on syöpä joka syövyttää kaiken hyvä pois ainakin miehiltä. Yritä siinä sitten pitää tyttöystävä tyytyväisenä. miehesi vain yksinkertaisesti tietää ettei asia jota ehdotat kannata, uskon että kyse on pelkästään faktoista ei itsetunnosta tai alemmuuskompleksista. Suomessa ei vain kannata tehdä enää mitään järkevää koska siinä vain menettää. Esimerkkinä jos teet töitä ja auto hajoaa,, joudut ostamaan uuden ta lopettamaan työt. noh kaikki marisee ja natisee ja rankaisee kun et mene töihin mutta jos ostat auton menetät vaivalla säästämäsi rahat ja mielenrauhan ja lopputulos on ihan sama. Auttaako tämä näkökulma?
- 8889()()
Suosittelen hakeutumista hyvälle terapeutille. Kokenut terapeutti osaa avata tilannetta. Usein yltiönegativiisuuden taustalla on kotiolot esim. äiti nalkuttaa, miten et osaa mitään ja isä hermostuu heti, jos teet jotain väärin. Semmoisista kotioloista kasvaa arkoja ja passiivisia ihmisiä, joiden itsetunto on nollassa. Jotkut ihmiset ovat myös hitaasti syttyviä, jolloin he tarvitsevat päivälleen rungon ja tiedon siitä, mitä suurinpiirtein päivässä tapahtuu ja silloin muutokset voi aiheuttaa ahdistusta.
Terapian kautta miehesi voisi saada itseluottamusta ja työkaluja tilanteen muuttamiseksi. Minusta sitä keinoa ei kannata jättää käyttämättä. Jos mies ei halua mennä terapiaan yksin, niin voisitte tietysti siinä tapauksessa aloittaa parisuhdeterapiasta ja ottaa puheeksi sen, että miten sinua ahdistaa miehen negatiivisuus.
Negativiisuus on usein keino suojata omaa itseä pettymyksiltä idealla "pessimisti ei pety". Pessimismi vie kuitenkin ilon elämästä ja vie kyvyn iloita pienistä asioista. Pessimisti myös usein tarkertuu huomaamaan itsessään, elämässään ja muissa vain negatiiviset asiat. Silloin ihan hyväkin elämä voi tuntua negatiivisesta sietämättömältä taakalta kun taas samassa elämäntilanteessa oleva saattaa pitää elämäänsä onnellisena.
Jos terapiaan lähtö on kauhistus, niin kirjastosta tai kirjakaupasta löytyy varmasti myös itsehoito-oppaita, joita voisi kokeilla. - Onnistuu66
Kuulostaa tutulta. Olen itse tuntenut 14 vuotta naisen, joka suhtautuu kaikkeen pessimistisesti eikä näe kuin huonoja vaihtoehtoja.
Itse taas löydän jotain myönteistä kaikesta, kyllä: ihan kaikesta.
Tämä on rasittavaa. Tosi rasittavaa. Järkevintä olisi hypätä junasta pois, mutta juuri nyt se ei käy. Huomenna, huomenna, huomenna..?
Koita kestää. pitäisikö perustaa vertaistukirthmä Pessimistien kanssa styylaajat? - gj9404
hieno keskustelunavaus, tämä asia on kiinnostava (ainakin minun mielestäni)
huomasin ite vuodenvaihteen aikaan, kun läheiseni huomauttelivat minulle (ihan syystäkin) että olen aina negatiivinen. tai lähes aina. jos joku pyysi minua ulos tai johonkin, vastustin ja ajattelin "se on tylsää" "en jaksa" "mitä järkee" joten ei elämäkään kovin hauskaa ollut. koulutöihin suhtauduin stressaavasti koko ajan.
sen jälkeen päätin (väkisin) että 2013 vuodesta tulee erilainen ja rupean positiiviseksi. ei se automaattisesti tule, mutta olen huomannut että ainakin 30prosenttia ajatuksistani on korvautunut negatiivisista positiivisiksi, kun olen vaan yrittänyt ja ajatellut mitä kaikkea kivaa haluaisin vielä elämässä tehdä, ja saavuttaaa. sen sijaan kun olisin ennen ajatellut "on pakko" "pakko tehdä töitä, pakko käydä koulussa" tai mitkä ovat puutteitani. niitä tosiaan ajattelin ennen lähes aina vapaa-ajalla, joten ei ihme että olin negatiivinen ja rasittunut.
tässä nyt oma tarinani.
tsemppiä kaikille positiivisempaan ajatteluun ja hyvään uuteenvuoteen 2013 !! :) - Sordiino päällä aina
Ja mulla on taas vaimoke tuonmoinen. Lähestulkoon ihan kaikkeen suustaan ulospääsevään sisältyy jokin negatiivinen varaus. Mihin hyvänsä pyyntöönsä liittyy sanat 'jos viitsit/maltat/jaksat, ei oo pakko'. Puhumattakaan piikittelyistä ja suoranaisista kettuiluista, jotka käyvät yhtä luontevasti kuin ulos- ja sisäänhengitys. Minä saan vastaukseksi asiallisiin kysymyksiin tai pyyntöihin vastauksen, johon liittyy jotakin kielteistä, harvemmin positiivista. Taustalla lienee myös tietty kompleksisuus, huono itsetuntokin. Meillä on myös menollaan varmaan jonkun viisi vuotta kestänyt mykkäkoulu, mihin liittyy sekin, että vaimoke ei 'keskustellessa' pidä rintamasuuntaa minuun päin, katsoo sivulle. Hän ei ylipäätään pidä silmiinkatsomisesta. Jättää usein vastaamasta puhutteluihin tai vastaa viiveellä, ylimielisesti ja lyhytsanaisesti. Ystäviään kohtelee normaalisti, puhuu heidän kanssaan iloisesti ja pari säveltasoa korkeammalla äänellä. Niin, että revi tästä.
- Ravista päätäsi!
Voihan tässä olla kyse myös siitä, että EI sanoja tulee sen takia, että...
- ei olla kiinnostuneita samoista asioista
- ehdotuksia tulee solkenaan
- ehdottajan oma mielenkiinto asiaan unohtuu useinmiten seuraavana päivänä
- kieltäytyjä on väsynyt (elämäänsä)
- kieltäytyjä välttää riskejä
- kieltäytyjä on mukavuudenhaluinen, minkä voi väärintulkita laiskuudeksi
- kieltäytyjä ei arvosta pätkääkään ulkoaopittua positivismia
Voit lohduttautua sillä, että negatiivisuuteen ei yhdisty itsetuhoisuus tai akgressiivisuus. On kuitenkin niin, että positiivareiden (kallonkutistajien) maailmassa realistilta ja negatiivisemmalta vaaditaan helvetin kovaa itsetuntoa, jotta voi elää oman ajattelunsa mukaan ja samalla vielä menestyä. Kunnioitusta puolin ja toisin, ja jos ei siihen pystytä, niin erottakoon sovussa jne. - Nyky nuoriso
Olen havainnut että nyky yhteiskunta kasvattaa jo nuoresta pitäen lapset negatiivisiksi.
Tällaiset kun tulevat sitten esim. työelämään niin kaikesta huomaa että on negatiivisiä.
Ei tartuta toimeen kun ei se onnistu kuitenkaan, en osaa, en jaksa jne.
Pitäisi opettaa pienestä pitäen kokeillaan, yritetään, opetellaan jne.
Huvittavinta on että 2 nuorta saattaa katsoa esim. tukkia ja toteavat että se on liian painava, paikalle kävelee vanhempi mies joka nappaa puoliksi lahonneen tukin kainaloon ja vie pois.
Positiivisuutta elämään jo pienestä pitäen.- oppia ikä kaikki
Kasvatuksella on merkityksensä kuin perimällä ja oppimisella.
- possari
Totta tässä esimerkki:
työkaveri lähtee vuodeksi vuorotteluvapaalle,on mennyt jo puolivuotta,tauolla keskustelu käy näin:ajatella kyllä aika sitten menee äkkiä piiakin tulee jo kohta takas kun on enää puolivuotta vaan enää lomalla ja äkkiä se loppu menee.Toinen sanoo:voi piian kelpaa sillä on vielä puolvuotta lomaa siinä nyt ehtii oiken mitä vaan.
Toinen osaa iloita toisen lomasta ja toinen kateudessaan vahinkoniloinen kun puolet lomasta jo mennyt.
- Tuli mieleen vitsi
Isäntä oli ollut poikaporukalla iltaa viettämässä ja aamulla vaimo kyseli miten ilta oli mennyt:
Emäntä: No joitko viinaa?
Isäntä: En minä mutta pojat.
Emäntä: Naisia varmaan vikittelit?
Emäntä: Olitko naisten kanssa jatkoilla?
Emäntä: Harrastitko seksiä naisten kanssa?
Emäntä: Käytitkö kumia?
Isäntä: En minä mutta pojat. - Sadan vuoden ilo :-)
Ajanmittaan muille rasitavaa, mutta olen huomannut, että he elävät vanhoiksi :-)
- Piippolan vaari
Hei, ketjun aloittajan viestistä ei tule ilmi millaisiin asioihin hänen miehensä vastaa kieltävästi, joten on vaikeaa arvioida miehen pessimismin tasoa.
Jos kyse on vain pessimistisestä asennoitumisesta, miehesi on yksinkertaisesti saanut elämässään tarpeeksi pettymyksiä oppiakseen laskelmoivaksi ja asiat varmanpäälle tekeväksi. Tämähän ei ole paha asia, jos oma asennoituminen on loogista ja pystyy perustelemaan toisen osapuolen (mahdollisen) pelkojen tarpeettomuuden.
Jos miehesi pessimismi ilmenee agressiivisena, kyse on pahasta olosta, joka löytää takuuvarmasti purkautumiskanavan. Saatat olla ainoa ihminen, jolle miehesi pystyy purkamaan negatiivisuuttaan, jota joutuu työaikanaan kerryttämään sisälleen. Ja se ei auta, että se ainoa ihminen kenen seurassa voi olla oma itsensä, tuomitsee tämän luontaisen käytöksen jota jatkuvasti täytyy pitää aisoissa.
Miehesi tarvitsee virikkeitä, ystäviä, liikuntaa johon purkaa paineita, hyvää ravintoa, irtautumista fyysisestä maailmasta ja jonkun joka kuuntelee tuomitsematta kertoen kuitenkin sen miltä itsestä tuntuu. Hyvä tapa muokata ajattelua negatiivisesta positiiviseen, on käsitellä itse negatiivista aihetta ja negatiivisesti asennoituvaa huumorilla, mikä tekee negatiivisesta positiivisen. Miehesi olisi myös hyvä oppia esittämään asiat nätimmin tai juuri huumorilla, jos et pysty kestämään hänen omaasi synkempää näkökulmaa.
Shamaanina suosittelen miehellesi tärkeiden asioiden ja oman pienuuden ymmärtämiseksi (oli hänellä vakavaa ongelmaa tai ei) vahvoja psykedeelisiä kokemuksia psylosybiinisienten ja kokeneen hengellisen (ei uskonnollisen) tuen ja ohjauksen parissa, mikäli miehelläsi ei ole aikaa ja halua muutamaan viikoittaiseen terapiatuntiin. Kannabis jokapäiväiseksi ravinto- ja virikelisäksi olisi omiaan vähentämään miehesi kokemaa maailmantuskaa ja antaisi ne konkreettiset ruusulasit joista tässä ketjussa puhutaan. Voin taata, että yhteisen hamppupuutarhaharrastuksen myötä sielunne yhdistyvät tavalla, jota et pysty kuvittelemaan. Nämä keinot ovat ikävä kyllä laittomia Suomessa, sillä tässäkin maassa rankaistaan järjettömästi myös sellaisista asioista, joilla ei voi toista vahingoittaa.
Itseäni on kutsuttu pessimistiksi, mutta vain yltiöoptimististen ulkomaalaisten taholta, sillä ajattelen loogisesti ja olen hyvin suorasanainen mielipiteissäni. Suurella osalla suomalaisista miehistä (ja naisista) on paljon realismia ja myös pessimismiä elämänkatsomuksessaan (joka johtuu raskaiden sotavuosien hiljalleen haihtuvasta kulttuuriperinnöstä), joka on johtanut yhteiskuntamme hetkelliseen kukoistukseen ja siihen, että täällä asiat rullaavat järjestelmällisemmin kuin missään muualla?
Mihin nyky-yltiöoptimismi johtaa synkkien tulevaisuudennäkymien täyttämässä maailmassamme? Faktoja ei jakseta selvittää ja marssitaan suoraan lammaslauman mukana kuiluun. Tällä hetkellä poliitikkomme lähtee kovin optimistisesti mukaan suuriin taloudellisiin huijauksiin tutkimatta tai näkemättä tilanteen vakavuutta. Kansalaisemme luopuvat itsemääräämisoikeudestaan luottaen, että kyllä ne narut oikeisiin käsiin tippuvat. Mutta asia on kuitenkin niin, että poliittisen ja taloudellisen vallan yhdistäminen samoihin käsiin on varma tie tyranniaan. Se, ettei suunnittele tänään vallankumousta tai tee kaikkeansa nykyisen suunnan estämiseksi vaatii melkoista optimismia ihmiseltä joka elää realistisen tiedon valossa eikä halua orjaksi.
Onnea vaan kaikille. Ilman huumoria, nautintoa ja jatkuvaa lakien rikkomista kiikkuisi allekirjoittanutkin tässä tilanteessa narun jatkeena.- OLI talo
Ja täytyy vielä lisätä, että tietenkin kaikki nämä asiat joita suosittelin miehellesi, suosittelen myös sinulle.
- 5235235
Sitä masentaa tai on pettynyt asioihin. Anna sille rahaa ja hoivaa niin kyllä se siitä.
- Oletko tiikeri?
Ovatko miehet sikoja, vai naiset sekoja?
Miehillä ei ole kuukautisia, vaihdevuosia, Pms oireytymää, eikä endomertioosia.
Tutustu amerikkalaisten huippuyliopistojen tutkimukseen jossa löytyy myös aivoskannauksia naisten aivoista kuukautiskierron aikana.
Klikkaa punaisella olevia sanoja.- Kissimirrit.
Edellisestä taisi jäädä linkki pois.
Linkki löytyy tässä.
http://veteraaniurheilija.blogspot.fi/2005/10/kissimirrist-tiikeriksi-kerran.html
-------------- - ffffffffffffffffffff
Kissimirrit. kirjoitti:
Edellisestä taisi jäädä linkki pois.
Linkki löytyy tässä.
http://veteraaniurheilija.blogspot.fi/2005/10/kissimirrist-tiikeriksi-kerran.html
--------------Ovatko miehet sikoja, vai naiset sekoja?
ämmät on kaikki huoranpenikoita
- rouva aurinkoinen
Olin n. 30vuotta naimisissa samantapaisen miehen kanssa. Hän vei kaiken ilon ja energian elämästäni. Lopulta aloin mielessäni kutsua häntä ankeuttajaksi ja laitoin sen jopa puhelimeeni hänen numerons kohdalle.
Lopulta en enää jaksanut ja otin eron. Muutin pois enkä ole katunut. Lapsetkin ovat hyväksyneet ratkaisuni ja jopa kannustivat siihen.
Nyt elämäni on valoisaa ja ihanaa, nautin kaikista pienistä ja suurista onnen murusista joita elämä tuo eteeni. Ei ole kukaan "ankettamassa" ilmapiiriä.
Joskus muistan miten vierekkäin parisängyssä kuuntelin hänen nukkumistaan ja kuvittelin läpitunkemattoman muurin siihen välillemme. Tunsin jopa sen negatiivisen voiman, joka huokui hänestä ympäristöön.
Neuvoni on, että lähde pois. Ei hän muutu. Pelasta itsesi masennukselta ja lopulta sairastumiselta. Voit taas nauttia elämästä ja hymyillä, nauraa. - ja eespäin vaan
Noin minusta just tuntuu! Ilonkarkotin... Arjen köyhdytin. Ei, hiljaa, istu, ole pimeässä, ja liassa...
Tulin just duunista. Siltikään en ole niin likainen, kuin illan jälkeen jonka olen ilonkarkottimen kotona ollut. Duunissa sain nauraakkin. Työt joutui ripsakasti, polvet ja pohkeet ja lapojen seudut oudon tuntuiset, mut kyl see vielä siintä aamuksi helpottaa, ja uus päivä...
Taidan lauantaina vesijuosta ja uida. Karkottakoon sitten iloa jos haluaa mukana...
En jaksa muuten, on se arki semmosta... - j3p1
Liian negatiiviset ihmiset tartuttaa ankean olotilan ympäristöön. Tietysti realisti täytyy olla eikä saa olla harhallisia positiivisia kuvitelmia. Tietty toivonkipinä on hyvä säilyttää elämässä ja muistaa huumori. Kaikki kuolee joskus kumminin, heh heheee. Näinhän se on.
Ikävät asiat kannattaa pyrkiä käsitellä mielessään järkevästi ja muuttaa asioita aina positiiviseen suuntaan niin paljon kuin mahdollista. Katkeroitua ei saa. Tiedän katkeroituneita ihmisiä joiden kanssa ei vaan voi elää. En koskaan halua tulla sellaiseksi..... ikävää että joskus on ollut pakko katkaista ihmissuhteita pysyäkseen itse mieleltään jotakuinkin terveenä. - maria25.
niinhän se on että pessimisti ei pety.
oma kihlattuni on pessimisti kuvailemallasi tavalla. hänen menneisyytensä on tosin ollut karu jolloin hän menetti luottamuksensa muihin ihmisiin ja ylipäätänsä siihen, että tässä maailmassa olisi enää mitään hyvää.
Itse olen optimisti ja välillä meille tuleekin pientä kinaa joistakin asioista, mihinkä hänen perus vastauksensa on "et sinä ymmärrä, olet niin nuori". (ikäeromme on vain 5 vuotta... hänelle se on niinkin paljon kuin 5 vuotta!). :)
omalta kohdaltani minun täytyy vaan ymmärtää ja kannustaa miestäni. kehuminen auttaa todella paljon tällaisen itsesäälissä ja huonossa itsetunnossa rypevän kanssa.
auttaisiko jos juttelisitte asiasta? tai tekisitte jotain mukavaa yhdessä?- Elämisen taito
Kiitos taas vastauksistanne ja neuvoistanne. Kuten aloituksessa kerroin, miehen kommentti on yleensä negatiivinen ja rasitteena on myös hänen tapansa arvostella/arvioida ihmisiä - yleensä tuntemattomia...Paljastan, että mies on käynyt aloitteestani terapiassa muutaman vuoden ja siitä on ollut apua. Ei pysyvää kuitenkaan. Käytös vaan palaa entiselleen liian tiuhaan.Olen perillä mitä narsismi on, mutta ei mielestäni sovi mieheeni. Mm yhteiset kaupassa käynnit ovat rasittavia, sillä tavan ostosaikeissa kuulen,onko tarpeen ja ei kannata ja mitä nyt tuotakaan..? Mies on kyllä aika pihi/nuuka, mutta usein tarkkuus menee ns yli... Parempi että käyn yksin ostoksilla,silloin kun olen yksin...
Meillä on myös yhteisiä mukavia hetkiä mm silloin, kun käymme ulkona syömässä, silloin mies on kuin toinen persoona. Toki muitakin mukavia aikoja on, muuten olisin lähtenyt vuosia sitten. Onneksi ei ole yhteisiä lapsia, eikä mies ole agressiivinen. Jos olisi niin loppu olis tullut.Löytyy asioita, joista molemmat pidämme ja monissa asioissa on sama maku, mm taiteessa. Jossakin viestissänne oli termi "ilon karkotin". Se on aika kuvaava tunne siihen mitä olen usein kokenut ja ymmärrän teidän tunteenne jotka olette kokeneet samaa.
Nimittäin miehen entinen liitto oli päättynyt ex-vaimon mukaan "ilon tappamiseen". Sen kuulin vuosia sitten ja ymmärsin heti mistä oli ollut kyse. Sama käytös siten ollut vuosikymmeniä eli koko aikuisikä. Meillä kaikilla on aaltoliikettä mielialan suhteen, mutta pysyvä negatiivisuus on jotain muuta, eikä miehen vaihdevuodet selitä asiaa. Onneksi mies on työn vuoksi paljon poissa, joten minulla on paljon omaa aikaa. Jos olisimme yhdessä 24/7 en olisi katsonut/kestänyt näihin päiviin yhteiselämää. Niin uskon. Positiivisella mielellä silti eteenpäin:)
- Kuulosti tutulta
Liekö elämä potkinut päähän? Pitäisi potkia takas, mutta helpommin sanottu.
Olin itse myös joskus sarkastinen-kyyninen-pessimistinen, elämä oli monottanut niin kovasti päähän ja joka päivä.
Sitten rupesin miettimään, että ehkä ei pidäkään ottaa henkilökohtaisesti ja vahvat saavatkin yleensä isomman taakan kannettavakseen.
Tsemppiä! - Mammamia
Miehesi on ehkä Kauris horoskooppimerkiltään. Erityisesti alkujaksossa 20.12-10.01 syntyneet on hyvin pessimistisiä. Ehkä hänellä on ollut vaikea ja ankea lapsuus? Ehkä hän on traumatisoitunut jo lapsuudessa. Silloin hän on menettänyt luovuuden, hahmotuskyvyn ja inspiraation. Mikäli hän on jo viisikymppinen, niin hän elää vielä lapsuuden ajassa jossain 1960 luvulla. Hän pukeutuu kuten 40 vuotta sitten. Hän sisustaa kodin lapsuuden kalusteilla ja ajaa ehkä vanhoilla autoilla. Vastustaa kiivaasti kaikkea kehitystä kotona ja työpaikalla. Inhoaa tietokoneita ja monimutkaisia teknisiä laitteita. Suostuu syömään vain maustamattomia yksinkertaisia perinneruokia. Kaikki uudet maut ja mausteet on kauhistus. Juo olutta ja viinaa ja on ehkä sairastunut jo tietämättään keski-iän diabetekseen. Valittaa väsymystä ja vetämättömyyttään. Maksa on rasvoittunut ja elämänilo kadonnut.
- niinpäniiin.
Aika negatiivissävytteinen tämä sinunkin viestisi oli.
Miten SINÄ pääsisit eroon tuosta negatiivisuudesta.- näinpänäin
Aika negatiivissävytteinen tämä sinunkin viestisi oli.
Miten SINÄ pääsisit eroon tuosta negatiivisuudesta.
- JKOP
NIINKKÖ
- neljä plus viisi
Yritä hyödyntää tuota aloittamalla kysymys: Ethän voi olla ostamatta minulle tuota?
Vastaus on takuulla: En.. - Eespäin kohteeseen
On Perjantai, ilonkarkottimeni ei tiedä, että ostin pienkehräämön kampalankaa 4 vyyhteä- oli puolella hintaa, yhteensä 10 euroa. en voi ees kuvitella, mikä haloo siitä nousee, mutta- kun en hänen luonaan siitä neulo, niin ei tule ilmi.
Lisäksi kävin apteekista kipulääkettä- harvoin tartten mutta silloin on jysärikipu nupissa alkamassa.
Onko muiden kysyttävä lupa omiin ostoksiin? Minun on yleensä. Ja monessa asiassa vastaus on: EI.
Hassua, kun ajattelen, että käyn töissä, minä maksan vuokraakin pikku kodista, ja maksan omat laskuni- jos jää ylimääräistä, ostan jotain ruokaa myös miehen kotiin- kun nyt joskus syömme porukassa. Ja esim. pesuaineita ym.
Palkkani ei toki huimaa, mutta nyt jäi jokunen kymppi johonkin- äkkiä se menee, kun uinkin huomenna.
Nuorena oli kiva... silloin sai ostaa omia juttuja, ja ei ollut niistä tilivelvollinen, mutta parisuhteessa ole niin helppoa... Aikanaan lasteni isäkin antoi vapaat kädet taloudenpidon suhteen- ja nyt sitten, en osaakkaan enää itse käyttää muka rahaa, kun nykyinen suhde!
Voihan se tietysti olla... Mutta mille panostaisin säästämällä, jos ei ole edes normaalia keskustelua tulevasta? - Rimmir tänään
Kaikista pahinta kun eron jälkeen itsestä on tullut negatiivinen:. Ei kannata etsiä uutta kaveria kun hänen kanssaan ei kuitenkaan viihtyisi. Ei kannata lähtä tuonne maalauskurseille kun tällä on jo niin monta hyvää taiteilijaa. Mitä hittoa se kannattaa ostaa uusia vaatteita ennenkuin olet laihduttanut. Häh, ajatella minne lähtä ensi kesänä lomalle, eihän sulla ole kaveria kun et ole edes etsinyt.
Täh, lähtä ulos lenkille tällaisella säällä, siellähän voi saada raittiin ilman myrkytyksen....
Siis perusnegatiivinen näin eron jälkeen. - Ei Saatana.
Paskaa koko elämä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin6111875Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh175061Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r334557Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4682350Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142240Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2921801FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01461Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu921313- 391216
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101205