Auttakaa! Mikä koirarotu on minulle sopivin?

Koirakyseliä

Niin, tarvitsen apua. Olen saanut KOIRAKUUMEEN! Minulla ei ole vielä omaa koiraa mutta nyt minun on hankittava sellainen tai minä tulen hulluksi! En löydä itselle sopivaa koirarotua joten tarvitsen todella paljon teidän apua. Kiitos jos autatte.

Nyt kuvailen millaisen koiran haluaisin: en halua lyhyt karvaista koiraa. Mielummin runsas turkkisempi koira, mutta ei siis lyhytkarvaista koiraa. Haluan, että koira olisi lapsiystävällinen. Haluan keskikokoisen koiran, noin tuohon lantioon asti. Tilaa riittää koiralle kyllä. Toivon että koira eläisi yli 12vuotiaaksi. Ei mikään energiapommi mutta kuitenkin liikunnallinen koira.

Kiitos jos autat.

18

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :_.

      Ja kuinkakohan kauan tää "koirakuume" on kestänyt? Et kertonut myöskään ollenkaan millainen itse olet, paljonko koiraan on käytettävissä aikaa tmv..

      Mieti vielä ennen kuin olet ottamassa koiraa heräteostoksena.

      Koirasta pitää huolehtia, yleensä reilusti yli 10 vuotta. Jotkut elävät joka 15-17vuotiaiksi..

    • Koirakyseliä

      Aikaa kyllä riittää koiralle joten se ei ole minulle ongelma. Koirakuumeeni on kestänyt jo kauan. Itse olen...no miten sen sanoisi...ymmärtäväinen ja tiedän miten koiraa käsitellään, hoidetaan ym.

      Haluaisin nyt vain tietää mikä koirarotu on minulle sopivin. Kiitos autat.

      Saa esittää kysymyksiä.

      • porvoolainenprovo

        No, kerroppa miten sitä koiraa tulee käsitellä???Kouluttaa??

        Minusta sinull sopii koira esim.Citymarketin leluosastolta.


    • ???????

      Mistä kuvittelet, että sulla on koirakuume ? Eikö sulla ole itsesi ikäisiä leikkikavereita ? Koulukavereita ?

    • Koirakyseliä

      Öö...olen kylläkin aikuinen. Haluan että se on lapsiystävällinen koira, koska jos esim:lennkilytän koiraa ja vastaan tulee lapsia, niin että ei sitten tapahdu mitään, tai jos tulee vaikka vieraita joilla on lapsia mukana ja minulla on koirani niin ettei siinä sitten tapahdu mitään vahinkoja.

      Edelleenkin saa esittää kysymyksiä ja nyt ehdottakaa jotain koirarotuja jotka olisi minulle sopivia, pyydän.

      En käytä koiraa robottina tai palvelijana.

      • jazzåå

        Koirahan on lapsiystävällinen tai lapsiagressiivinen mikäli on siihen opetettu ja sallittu rähjääminen. Ei se rodusta riipu.


      • äikän ope

        Ennenkuin hankit yhtään mitään, kannattaisi keskittyä vaikka oikeinkirjoituksen opetteluun. Harvinaista, että 61-vuotias kirjottaa huonommin kuin alakoululainen.

        Taaskos olet yksinäinen ?


    • Koirakyseliä

      Tiedetään, mutta kun minä en kouluta koiraani ilkeäksi. Kunhan nyt varmuudenvuoksi haluan että koira on lapsiystävällinen.

      Nyt niitä rotuja kiitos. Ja kuten aina, kysymyksiä saa esittää.

      • No eiköhän

        se sun koirasi mahda olla sitten jokin noutaja? Kultsi, tolleri tmv. Ei niitä oikein pilalle saa kuin tosissaan yrittämällä.


    • höpöhöpölöpö

      PROVO

      Kuis lyhyet jalat sulla on " Haluan keskikokoisen koiran, noin tuohon lantioon asti. "

      Ei lantion korkuinen ole keskikokoinen aikuisen lantiolle.

    • näin se vaan on

      Ei mikään, kun sitä pitää muilta kysellä. Kyllä se rotu selviää itselle kun tutustuu rotuihin ja tutkii luonnekuvauksia.
      Eikö sulla ole ketään koirallista hyvää ystävää joka tuntee sinut, voisi ehdotella sulle rotuja.
      Oma aktiivisuus on kaiken A ja O, ei se vierailta ihmisiltä kyselemällä selviä.

    • Mietimietietsietsi

      No ekana tuli mieleen kans noi noutajat, ehkä labbis? Itselläni ei ole kyseisestä rodusta kokemusta mutta sellaisen vaikutuksen siitä olen saanut.. Kultsi? Ehkä jopa collie, mutta ei välttämättä sovi ihan ekaksi koiraksi..

      Mutta kuten usein jo edellä mainittu, koirakirjoista ja netistä kun tutkit eri rotuja löydät varmasti omasi, mikäli olet valmis sitoutumaan sen koulutukseen ja kasvatukseen. Muista myös että jokaisesta rodusta löytyy myös koiria joka lähtöön ja luonteeseen. (;

    • kysyn vaan

      " Ehkä jopa collie, mutta ei välttämättä sovi ihan ekaksi koiraksi.."

      Minkäköhän takia ei sovi???

      • Olisiko mahdollista

        että hän on kuullut/nähnyt omin silmin että jotkin urokset ja erityisesti urokset ovat joskus lievästi sanottuna kovapäisiä? Tällaisia ei välttämättä tahdo suoda ensikertalaiselle ensikoiraksi, vaan toivoisi että tietäisi koirasta jotain muutakin kuin että sillä on häntä ja neljä jalkaa...


    • Koirakyseliä

      Eikä tarvii enää kirjoitella mulle! Te voitte kirjoitella joilla on jotain rotuja ehdotettavana, mutta muuten ei tarvii kirjoitella mitään, sori nyt vaan!

      • ota lelukoira,vieter

        heh, ai sun luonne ymmärtäväinen..


    • mävain

      Vittu hankkikaa elämä te jotka ehottelette jotain helvetin lelukoiria. Toinen pyytää ihan asiallisesti apua ja silloin yleensä autetaan. Keskusteupalstalla ei tavitse välittää pilkuista ja puhua kirjakieltä. Että äikänopet voitte painua perseeseen!

      Tosiaan sitten vastauksia SIIHEN ITSE KYSYMYKSEEN
      Labbista ja noutajia on tosiaan jo ehotettu. ne sopis sulle varmaan hyvin.

      Itelläni on paljon kouria, mutta kaikista ystävällisimpiä on whippetit. Tosin niillä on aika lyhyt turkki ja sitähän sä et halunnu.

      Jos asut omakotitalossa niin jotkut suomenlapinkoirat, norjanharmaat ja lapinporokoirat vois sopii.

      Jos jonkun collie tyyppisen haluut nii hanki sheltti. Se on niinku mini collie. Jos päädyt kuitenkin collieen niin suosittelen narttua.

      vinttikoirat ja mäyrikset on kuitenkin omia suosikkeja. Monet ei tosin pidä vinttejä söpöinä. Omasta mielestäni vintit ei ole söpöjö vaan kauniita... eihän eulkonäön pitäisi merkitä, jos luonne on kohdillaan.

      Toivottavasti löydät sen oikean rodun ja pääset tutustumaan siihen. Onnea etsintöihin.

    • Keeshond

      Oletko jo löytänyt itsellesi sopivan koiran? Keeshond voisi olla kiva ja sopiva koirakaveri sinulle. Siinä on liikunnallinen, leikkisä, pitkäkarvainen ja keskikokoista hieman pienempi koirarotu. Aivan ihana koira niin ulkoisesti kuin sisäisestikin! Jos et ole löytänyt omaa koiraasi kannattaa perehtyä paremmin tuohon kessuun... :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe