Hiusraja pakenee

Avuton ja tyhmä

Hei, olen 26-vuotias ja minulla on muuten hyvät hiukset mutta ohimot ovat alkaneet kaljuuntua. Pidän pitkistä hiuksista ja tämä vähän häiritsee sillä etutukka ei asetu aina hyvin. Tiedän että trendi tulee olemaan se että ne kaljuuntuvat enemmän ja enemmän ja lopulta alkaa muualtakin lähteä hiuksia. Tässä vaiheessa olen kuitenkin ihan tyytyväinen.
Haluaisin pysyä tälläisenä. Ja haluaisin kysyä ystävällisiltä ihmisiltä mitä mieltä olette, mitä kannattaisi alkaa käyttää jottaa kaljuuntuminen hidastuisi tai pysähtyisi? Mielestäni ohimot ovat vetäytyneet ainakin kolme vuotta ja hiukseni ovat muualta tosi hyvät. Suosittelisitteko rogainea, nizoralia tai nisimiä? Finaa en aio käyttää koska se ilmeisesti vie mieskunnon. Minulla on nyt käytössä priorinia ja msm-jauhetta. Olen lukenut paljon näitä palstoja ja huomasin että eri ihmisille ovat tehonneet eri asiat ja kaikesta tästä saa tosi ristiriitaisen kuvan. Voisiko joku asiaan perehtynyt neuvoa minua? Olisin erittäin kiitollinen... :)

33

9640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omat kommentit

Olisin suositellut sulle just finaa, koska se on ihan ylivoimaisesti paras ja tehokkain lääke mitä hiustenlähtöön on olemassa. Itselläni oli sama juttu sun iässä ja vitutti kyllä rankasti kun terkkarilekurit eivät koskaan tota finaa suostuneet kirjoittamaan.

Lopulta oli pakko mennä hiustensiirtoon kun tukkaa oli lähtenyt liian paljon, mutta finaa olen syönyt ja se on aina auttanut. Hiustenlähtö on sellainen juttu että siinä kannattaa olla valmis myös tota finaa syömään, jos haluaa hiuksensa säilyttää. Täällä niitä finan oireita aina liioitellaan varsin rankasti.

• avuton ja tyhmä

Voinko mä kysyä sultakin miten sulla eteni se kaljuuntuminen ja ootko saanu finasta jotain oireita? :D

• omat kommentit
        avuton ja tyhmä kirjoitti:

Voinko mä kysyä sultakin miten sulla eteni se kaljuuntuminen ja ootko saanu finasta jotain oireita? :D

Niin se kaljuuntuminen alkoi 25-26 vuoden iässä ja siitä kun hiuksia alkoi lähtemään ohimoilta koko ajan enemmän ja enemmän ja tasaisen varmasti. Oireina myös hirveä ja päivittäinen kutina hiustenlähtöalueilla eli otsan ja ohimoiden kohdalla. Lopulta sain onneksi fina-reseptin plastikkakirurgin konsultaatiokäynnin yhtedessä ja siitä lähtien olen syönyt sitä päivittäin ja tulen syömään jatkossakin. Nyt ikää on 30w.

Mulle se tukka on ollut aina niin tärkeä asia että sen vuoksi oli pakko mennä hiustensiirtoon ja siellä onneksi saatiin ohimot kuntoon ja hiusrajaa myös tuuhenettiin. Finasta on ollut mulle aivan mahtavan suuri apu, kun olen verrannut tuoreita kuvia ennen finan aloitusta, niin tukka on tuuhentunut tosi huomattavasti päälaella ja tietenkin siitä hiustensiirrosta oli suuri apu ohimoiden alueille.

En ole ainakaan huomannut mitään erikoista finasta. Tosin ihan alkuvaiheessa heräsin joskus yöllä lieviin rintakipuihin, mutta tiedä sitten olivatko ne finan aiheuttamia vai eivät...ei ole sen jälkeen mitään ollut. Niistäkin pääsin heti ohitse kun alkuvaiheessa otin tabun vain joka toinen päivä ja sitten aloin syömään niitä ihan päivittäin kun kroppa oli ilmeisesti jo niihin tottunut.

• anttiman4

mulla käytössä nisim hiusneste aamuisin, pesen revivogenilla ja revivogen hiusneste iltaisin. nizoralia laitan myös muutama krt viikossa (ennemmin voidetta yön yli koska vaikutus tehokkaampi; googlaa nizoral japanese study). hiusten lähtö hidastunut.

• avuton ja tyhmä

Saanko kysyy kuinka vanha olet ja kuinka nopeasti sun hiusraja on vetäytyny? :D

• anttiman4

23v, hiustenlähtöä takana 6 vuotta. välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia. jos nizoralista olisi apua kunnolla. rogainella uutta hiusta tullut hiusrajaan.. kannattaa googlailla tuota nizoral tutkimusta ja muitakin kommentteja, jotkut saavat avun rogaine-nizoral combolla. ulkomaalaisilta forumeilta löytyyy käyttäjäkokemuksia kuvien kanssa

• avuton ja tyhmä

Kiitos vastauksesta. En ole oikein varma miten kaljuuntuminen etenee. Olen huomannut että joskus 23 vuotiaana ohimot ovat vetäytyneet. Luin kuitenkin muilta palstoilta että Norwood 2:ssa ei välttämättä ole kyse vielä kaljuuntumisesta. Se voi olla luonnollista ja kaljuuntuminen voi alkaa myöhemmin. Hiusraja vetäytyy luonnollisesti vähän 17-29 vuoden välissä. Multa ei kuitenkaa lähde hiuksia tavallista enemmän tai ei lainkaan. Voin vaikka tukistaa hiusrajasta ja hiukset tuntuvat vahvoilta ja tuuheilta. Kun en tiedä mitä tapahtuu niin pelottaa.. :) Kokeilen ehkä alkaa käyttää nizoralia.

• widow´s peak
        avuton ja tyhmä kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. En ole oikein varma miten kaljuuntuminen etenee. Olen huomannut että joskus 23 vuotiaana ohimot ovat vetäytyneet. Luin kuitenkin muilta palstoilta että Norwood 2:ssa ei välttämättä ole kyse vielä kaljuuntumisesta. Se voi olla luonnollista ja kaljuuntuminen voi alkaa myöhemmin. Hiusraja vetäytyy luonnollisesti vähän 17-29 vuoden välissä. Multa ei kuitenkaa lähde hiuksia tavallista enemmän tai ei lainkaan. Voin vaikka tukistaa hiusrajasta ja hiukset tuntuvat vahvoilta ja tuuheilta. Kun en tiedä mitä tapahtuu niin pelottaa.. :) Kokeilen ehkä alkaa käyttää nizoralia.

Jep, kyseessä saattaa olla ns. "mature hairline", joka muodostuu yleensä 20-30 vuoden välillä. Itse huomasin taannoin kauhukseni ohimoiden nousseen. Olin pitänyt hiukset lyhyenä vuodesta 2009 ja kesällä tajusin rajan siirtyneen kun lipsahti liikaa pois ohimoilta (leikkaan itse hiukset). Järkytyksestä toivuttuani aloin kasvattaa hiuksia ja joulun alla päätin ottaa härkää sarvista ja kohdata totuuden. Kostutin jo kasvaneet hiukset, laitoin geeliä ja vedin hiukset taakse. Yllätys oli kuitenkin positiivinen, hiukset ovat tällä hetkellä suunnilleen mallia Hugo Drax (bond konna) http://jamesbond007.net/advers/Lonsdale.jpg .. Draxia näytellyt Lonsdale omaa vanhanakin saman hiuslinjan, ja toivon ja rukoilen, että malli tuo malli pysyy myös minulla. Hiuslaatu ei valitettavasti minulla ole yhtä hyvä mitä Lonsdalella näyttää olevan.

Muistan, että jo 16-17 vuotiaana minulle oli muodostumassa tuollainen "widow´s peak", tosin alemmas otsalla, mutta leikkasin sen pois. Olen tässä päätellyt että tuollainen hiuslinja saattaisi olla luonnollinen "mautre hairline" minulle. Äiti sanoi että isälläni oli korkeat ohimot jo nuorena, mutta isälläni on edelleen hiukset tallella.

Tsemppiä vaan sinne, samassa veneessä ollaan... olen pohtinut että jos tosiaan hiukset lähtevät, voi aina turvautua tupeeseen tai tehdä sitten silviot ja ottaa hiustensiirron. Myös hiustenlähdön hoitomuodot kehittyvät tulevaisuudessa. Toisaalta, olen suhteuttanut tämän asian, kyse on "vain" hiuksista, ei mistään tappavasta taudista.

• awdwa
        widow´s peak kirjoitti:

Jep, kyseessä saattaa olla ns. "mature hairline", joka muodostuu yleensä 20-30 vuoden välillä. Itse huomasin taannoin kauhukseni ohimoiden nousseen. Olin pitänyt hiukset lyhyenä vuodesta 2009 ja kesällä tajusin rajan siirtyneen kun lipsahti liikaa pois ohimoilta (leikkaan itse hiukset). Järkytyksestä toivuttuani aloin kasvattaa hiuksia ja joulun alla päätin ottaa härkää sarvista ja kohdata totuuden. Kostutin jo kasvaneet hiukset, laitoin geeliä ja vedin hiukset taakse. Yllätys oli kuitenkin positiivinen, hiukset ovat tällä hetkellä suunnilleen mallia Hugo Drax (bond konna) http://jamesbond007.net/advers/Lonsdale.jpg .. Draxia näytellyt Lonsdale omaa vanhanakin saman hiuslinjan, ja toivon ja rukoilen, että malli tuo malli pysyy myös minulla. Hiuslaatu ei valitettavasti minulla ole yhtä hyvä mitä Lonsdalella näyttää olevan.

Muistan, että jo 16-17 vuotiaana minulle oli muodostumassa tuollainen "widow´s peak", tosin alemmas otsalla, mutta leikkasin sen pois. Olen tässä päätellyt että tuollainen hiuslinja saattaisi olla luonnollinen "mautre hairline" minulle. Äiti sanoi että isälläni oli korkeat ohimot jo nuorena, mutta isälläni on edelleen hiukset tallella.

Tsemppiä vaan sinne, samassa veneessä ollaan... olen pohtinut että jos tosiaan hiukset lähtevät, voi aina turvautua tupeeseen tai tehdä sitten silviot ja ottaa hiustensiirron. Myös hiustenlähdön hoitomuodot kehittyvät tulevaisuudessa. Toisaalta, olen suhteuttanut tämän asian, kyse on "vain" hiuksista, ei mistään tappavasta taudista.

Tai sitten hiusten lähtö jatkuu ja huomaat, että oletkin kaljuuntuvaa sorttia. Hiustensiirtoa et voi ottaa, jos et käytä finaa.

• widow´s peak
        awdwa kirjoitti:

Tai sitten hiusten lähtö jatkuu ja huomaat, että oletkin kaljuuntuvaa sorttia. Hiustensiirtoa et voi ottaa, jos et käytä finaa.

Juu, mahdollistahan se on, mutta oleellista on se, että millä vauhdilla se etenee. Lähes kaikilla miehillähän sitä ilmenee. Näyttelijöistä mm. Jack Nicholson on kaljuuntunut jossain määrin, mutta eipä Nicholsonin hiukset nyt vanhanakaan kovin pahalta näytä. Ja sitten on taas ihmisiä, joilla se hiusraja siirtyy ja pysyy paikallaan, kuten mainittua. Ja sitten on tietysti tyyli Telly Savalas (tosin en tiedä oliko Savalas oikeasti täysin kalju, ymmärtääkseni ei). Arpapeliähän tää on ja ei siitä turhia kannata stressata.

Ja juu, jos hiustensiirto otetaan, niin sitten selvitetään mitä kaikkea siihen tarvitaan.

• Omat kommentit
        widow´s peak kirjoitti:

Itse kyllä suosittelen sua aloittamaan sen finakuurin ja mitä nopeammin niin aina parempi vaan sun kannalta. Ei kannata turhaan toivoa ja uskotella siihen, että se oma tukka ja hiusraja pysyisi samana koko elinajan tai edes keski-ikään asti, jos jollain toisella on pysynyt.

Kuitenkin se alkava hiustenlähtö nuorella iällä on yleensä selvä merkki siitä ettei se oma tukka tule samanlaisena pysymään. Helpommalla pääset kun aloitat sen finakuurin saman tien, niin ei tarvitse miettiä, stressata ja toivoa sitä että se tukka säilyisi päässä. Yritän vaan painottaa sitä, että miksi et tarttuisi hyvään apuun (eli finaan) jo nyt heti saman tien, niin ei tarvisi sitten jälkeen päin miettiä ja jossitella sitä että olisko kannattanut sittenkin se fina aikoinaan aloittaa ja miten paljon siinä oikein olisi rahaa säästynyt, kun ei olisi tarvinnut turvautua hiustensiirtoihin.

Harmittaa itseäni kun en aikoinaan saanut sitä finaa lääkäreiltä silloin kun olisin sitä halunnut ja tarvinnut ja sen takia tukkaa ehti lähteä ohimoilta niin paljon, että se hiustensiirtoon meneminen oli ainoa järkevä ratkaisu.

• wqdwqwqdwqq
    • Hiusrajaaaaaa
    • Nimim. Erkki

http://www.propeciahelp.com/

ja sitten wikipediasta:

"Side effects of finasteride include impotence (1.1% to 18.5%),"

Voi tuosta sivustolta lukea lisää.

Itse kokeilin finasteridia ja mulle kehittyi gyno. Lisäksi alkoi erektion saanti olla hankalampaa. En siis tullut impotentiksi, mutta esim. ennen tuon lääkkeen aloitusta mulla oli joku aamu erektio. Nämä menetin tyystin vähän finan aloituksen jälkeen. Samoin kun halusin saada erektion, ennen sain sen hyvin helpolla kiihokkeella. Nyt tuntui että sai oikeesti tehdä töitä sen eteen että sai erektion. Ja sekään ei ollut sellainen "täysi erektio" vaan miten sen sanoisi, sellainen puoli-erektio. Eli ei ollut täysin kovana.

Siemenneste muuttui sellaiseksi vetiseksi ja kirkkaaksi ja siemensyöksy muuttui hyvin kivuliaaksi.

Hiuksiin ei ollut mitään vaikutusta - hiukset lähtivät ihan samaa tahtia. Söin yhteensä 14 kuukautta tuota lääkettä. Lopetin sitten.

Nykyisin pesen vain Nizoralilla (tai siis sen ratiopharm korvikkeella) ehkä 2 kertaa viikossa.

Avovaimonikin halusi että lopetan finasteridin, juurikin noiden sivuvaikutusten takia.

Lopetin siis sen käytön 18kk sitten. Lääkkeen lopetus ei vaikuttanut hiustenlähtöön millään tapaa, toisin sanoen eivät hiukseni pudonneet päästä vaikka lopetinkin. Moni väittää että niin käy. Hitaasti on jatkunut tämä hiustenlähtö.

• Nimim. Erkki

Tarkoitin että "mulla oli JOKA aamu erektio" enkä "joku".

Heh pääsi painovirhepaholainen yllättämään!

Nyt töihin. Hyvää päivänjatkoa sulle ap !

• Faktaa tiskiin

Hyvin naamioitu trolli-viesti. (?)

Ihme, kun anonyymit henkilöt niiden nettisivusto pesee riippumattomat tutkimukset. Tuolla sivustolla väitetään vaikka ja mitä, mutta ko. oireita ei ole esiintynyt tutkimuksissa.

Kyllä, osa saa sivuoireita, mutta vain 1-2% käyttäjistä. Gynon kanssa voi elää, jos hiukset pysyy päässä. Erektiohäiriöt poistuu käytön jatkuessa, mutta ei kaikilla. Itse en välttämättä sen kanssa voisi elää. Libidon aleneminen tuskin ketään haittaa. Siinä oireet, joita 1-2 % saa. Viimeisimmän tutkimuksen mukaa 0,7%. Lisäisin tähän sellaisin todella huomion arvoisen seikan: Esim gynot johtuu nousseista estro-tasoista, koska eräs metabolian reitti estetään, siirtyy paino estro-tuotannon puolelle. Esimerkiksi roinareilla tätä näkyy, kun kuuritellaan.... Uskon vahvasti, että treenaamalla tästäkin päästään eroon.

Niin ja aamuerektio on ihan typerä termi. Riippuu ihan siitä, mihin aikaan herää; joskus on erektio, joskus ei.

Luotetaan niihin asiantuntijoihin tässäkin asiassa niin kuin muissakin. Emme kai hae lääketieteellisiä neuvoja muihinkaan vaivoihin naapurin Jaskalta?

• hyvät tissit sulla
        Faktaa tiskiin kirjoitti:

Hyvin naamioitu trolli-viesti. (?)

Ihme, kun anonyymit henkilöt niiden nettisivusto pesee riippumattomat tutkimukset. Tuolla sivustolla väitetään vaikka ja mitä, mutta ko. oireita ei ole esiintynyt tutkimuksissa.

Kyllä, osa saa sivuoireita, mutta vain 1-2% käyttäjistä. Gynon kanssa voi elää, jos hiukset pysyy päässä. Erektiohäiriöt poistuu käytön jatkuessa, mutta ei kaikilla. Itse en välttämättä sen kanssa voisi elää. Libidon aleneminen tuskin ketään haittaa. Siinä oireet, joita 1-2 % saa. Viimeisimmän tutkimuksen mukaa 0,7%. Lisäisin tähän sellaisin todella huomion arvoisen seikan: Esim gynot johtuu nousseista estro-tasoista, koska eräs metabolian reitti estetään, siirtyy paino estro-tuotannon puolelle. Esimerkiksi roinareilla tätä näkyy, kun kuuritellaan.... Uskon vahvasti, että treenaamalla tästäkin päästään eroon.

Niin ja aamuerektio on ihan typerä termi. Riippuu ihan siitä, mihin aikaan herää; joskus on erektio, joskus ei.

Luotetaan niihin asiantuntijoihin tässäkin asiassa niin kuin muissakin. Emme kai hae lääketieteellisiä neuvoja muihinkaan vaivoihin naapurin Jaskalta?

Käytätkö rintsikoita?

miksi jokainen negatiivinen juttu finasta on trolli?

• No jos se
        hyvät tissit sulla kirjoitti:

Käytätkö rintsikoita?

miksi jokainen negatiivinen juttu finasta on trolli?

ei sulla toiminut, ei se tarkoita, etteikö se 98 prosentilla toimisi. Nyt ku noita sun juttuja lukee niin joku voi jättää hoidon aloittamatta.

• finasteriili
        No jos se kirjoitti:

ei sulla toiminut, ei se tarkoita, etteikö se 98 prosentilla toimisi. Nyt ku noita sun juttuja lukee niin joku voi jättää hoidon aloittamatta.

"Nyt ku noita sun juttuja lukee niin joku voi jättää hoidon aloittamatta."

Ja hyvä niin vai teetkö töitä Merck:lle!

• adada3
        finasteriili kirjoitti:

"Nyt ku noita sun juttuja lukee niin joku voi jättää hoidon aloittamatta."

Ja hyvä niin vai teetkö töitä Merck:lle!

Mitä pahaa se Merck on tehnyt?

• finan tarkoitus
        adada3 kirjoitti:

Mitä pahaa se Merck on tehnyt?

ei mitään päinvastoin pitää kiittää Merckiä siitä että sterilisoi kaljugeeni miehet ettei synny lisää norwoodeja

• fina rocks!!

Minulla hiukset päässä, kaunis nainen ja pari lasta. Kaikki tämä finan aka elämän eliksiirin ansiota. I love u.

• pääsiäis kukko

Hoidatko imettämisen ?

Entä kuka on lasten isä ?

• lerppa lexa
        pääsiäis kukko kirjoitti:

Hoidatko imettämisen ?

Entä kuka on lasten isä ?

Finan sivuvaikutukset tulevat esiin yleensä lääkkeen lopettamisen myötä jjoten jos sen aloitat niin parempoi syödä koko loppuelämä ettei lerpahda

• adasda
        lerppa lexa kirjoitti:

Finan sivuvaikutukset tulevat esiin yleensä lääkkeen lopettamisen myötä jjoten jos sen aloitat niin parempoi syödä koko loppuelämä ettei lerpahda

Jotain lähdettä noille väitteille, kiitos. Joku pian uskoo..

• Ihan hirveä
        lerppa lexa kirjoitti:

PASKAVÄITE!

• Ei niin paskaan!

• dasda2
        Ei niin paskaan! kirjoitti:

http://propeciahelp.com/overview

ja foorumilla ihan eläviä esimerkkejä PFS:tä kärsivistä.

Vois itekkin laittaa pystyyn jonkun hörhö-foorumin.

• daadaadaa
        dasda2 kirjoitti:

www.stara.fi/2013/02/06/brandi-glanville-sivalsi-ex-miestaan/

• ken haluaa
        dasda2 kirjoitti:

Et vain halua uskoa, että kyseisellä lääkkeellä on tuollainen vaikutus joihinkin miehiin ja laita vain foorumia pystyyn jos siltä tuntuu.

• adadada2

• Rukkaset kedossa
    • ymmärrys

Itse ostin echart tollen kirjan läsnäolon voima ja aloin laittaa mielen kuntoon ja poistamaan tunnelukkoja. Hiukset paksuuntuivat heti ja lähtö loppui. Mielesi on kehosi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7775
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe