Fina on turvallista?

Jeah99

Olen viime aikoina lukenut melkoisesti finasteridista. Olen tullut siihen tulokseen, että fina on minusta turvallista käyttää. En käytä pohjani netissä käytyjä keskusteluja ja yksityisten mielipiteitä vaan asiantuntijalausuntoja ja tutkimuksia.

Monet lääkärit eri foorumeilla toteavat finan olevan turvallista. Heillä ei ole potilaita, joilla on pysyviä häiriöitä finasta. On vaikeaa tarkastella seksuaalisuuteen vaikuttavia asioita, koska esimerkiksi erektio-ongelmia voi tulla iänkin myötä. Mikä on syy ja mikä yhteys?

Esimerkiksi japanilaisilla miehillä tehdyssä tutkimuksessa 0,7% sai sivuvaikutuksia (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21980923)

Monet täällä selittävät, että lääkefirma on teettänyt tuon tutkimuksen. Noh, tietääkö kukaan sitä, että lääkefirmojen teettämät tutkimukset pidetään salassa, kunnes tutkimus on ohi? Eli he eivät voi vaikuttaa tutkimuksen tulokseen. Lisäksi riippumattomissa tutkimuksissa on todettu tutkimuksen pitävän paikkaansa. Myös meta-analyysit toteavat näin.

En kiellä, että sivuvaikutuksia voi tulla, tottakai voi. Silloin pitäisi tutkia, että katoavatko ne käytön jatkuessa vai kannattaako annosta pienentää. Jos näin ei käy, kannattaa miettiä lopettaako käytön vai kestääkö sivuvaikutukset.(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?db=pubmed&uid=15319158&cmd=showdetailview&indexed=google)

Nyt monet nuoret jättävät aloittamatta hoidon, koska jotkut anonyymit henkilöt ovat sanoneet sen olevan vaarallista. Itse olen tosin lukeutunut myös näihin ja siihen aion tehdä muutoksen. Tarkastellaan näitä asioita tieteellisestä näkökulmasta.

52

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asa_ _

Tuskin kovin moni finan puolestapuhujakaan on tullut omalla nimellään julki, joten tuo heitto anonyymeistä henkilöistä on erikoinen. Sitä paitsi aika moni finan vakavista haitoista omakohtaisen tarinan kertova on tullut tähän päivään mennessä omalla nimellään kasvojen kera julki - otapa asioista selvää. Olet tullut siihen tulokseen, että finaa on turvallista käyttää? Turvallisempaa kuin autolla ajo liikenteessä? Suojaamaton seksi? Entä kadulla käveleminen? Miten määrittelet turvallisen? Tarkoitatko, että tiedostat todelliset riskit mutta ne ovat mielestäsi niin pienet, että voit hyväksyä ne ja kykenet kantamaan vastuun jos jokin menee pieleen? Vai tarkoitatko, että onnistuit vakuuttamaan itsesi siitä, että kaikki vakavista, jopa pysyvistä haitoista kertovat ovat jollain tapaa valehtelijoita, mielenterveysongelmaisia tai muita bullshitin puhujia, jotta pillerin voi nielaista ilman, että täydellisen turvallinen maailmankuva järkkyy? Viimeisessä petät itseäsi. Se, että tulet palstalle suorastaan hinkumaan runsaasti ja vaivattomasti tarjolla olevaa finan puolestapuhujien vakuuttelua kertoo mielestäni, että olet erittäin epävarma. Luulen, että olisit muuten jo tehnyt asialle jotain, etkä kirjoittelisi täällä kuinka vakuuttunut olet päätöksestäsi, johon olet tullut.

FYI käytän itse finaa, mutten kestä enää vuonna 2013 näitä tyyppejä, jotka kaikesta saatavilla olevasta tiedosta huolimatta kulkevat laput silmillään ja kaipaavat omassa epävarmuudessaan tyynnyttelyä muilta samanlaisilta, jotta uskaltaisivat tehdä jotain, mihin tietävät, että sisältyy riskinsä. Jos aloitat, niin siedä riskien mahdollisuus, äläkä sulkeudu todellisuudelta. Yhtälailla tänä päivänä on edelleen tupakoitsijoita, joiden on helpompi polttaa elämällä kuplassa, että aski päivässä tuskin voi tehdä pahaa. Sama minkä tahansa muun vastaavan asian kanssa: Ihmismieli ei pidä epävarmuudesta, joten todellisuus korvataan toiselle vähemmän epämiellyttävällä. Tarpeeksi pitkälle vietynä sitä kutsutaan psykoottisuudeksi.

• pohdiskelua

Olen osittain Asa samoilla linjoilla. Mikä tässä elämässä on turvallista? Sairaaloissa kuolee enemmäin ihmisiä kuin liikenteessä, mikä on melko koomista..

Mun mielestä on hyvä, että on tällainen keskustelu, jossa voidaan lytätä niitä myyttejä, joita velloo aineen ympärillä. Se on kuitenkin mennyt mielestäni liian pitkälle. Finan käyttäjiä on Suomessa yhden jutun mukaan yli 30 000. Suurin osa noista on ihan "oikeutettuja" käyttäjiä, koska mielestäni virtsaamisvaivat ja muut ongelmat menevät haittojen edelle.

Ongelmaksi muodostuu se, että aina kun uusia henkilöitä tulee huutamaan apua, niille ei voida tarjota puolueetonta vastausta. Hyvä, että Asa sinä olet uskaltanut käyttää ja käytät sekä olet kertonut sivuvaikutuksista. Muistan, kun itse muutamia vuosi sitten huomasin itse kärsiväni hiusten lähdöstä ja etsin tietoa netistä, mutta en silti saanut kunnon tietoa finasta tai hiustensiirroista. Hiustensiirrot kuulema eivät toimi ja pysy ja ovat tökerön näköisiä. Fina on kuulema vakava myrkky, joka lopettaa hiusten lähdön, mutta muu elämä menee pilalle. Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Kun menette lääkäriin jonkin vaivan vuoksi ja teille määrätään antibioottikuuri, luetteko koko pakkausselosteesta sivuvaikutukset ja tutkitte kroppaanne kriittisesti koko ajan? 99% ei. Jostain käsittämättömästä syystä finan kohdalla asia on toisin. Ehkä se hoito on niin herkkä aihe (kaljuuntuminen), että se aiheuttaa psyykkisesti kovia juttuja.

Edelleen syytetään lääkeyhtiötä sivuvaikutusten vääristelystä, vaikka riippumattomat tutkimukset ovat osoittaneet asian pitävän paikkaansa. Vaiko..

Koska kyseessä on kosmeettinen vaiva, ei olisi oikeus, että joku joutuisi kärsimään pysyvästä haitasta. Tiedätte varmaan, että niitä hiuksia alkaa arvostamaan vasta, kun ne menettää.. Ja joku sen lottovoitonkin voittaa.. Got the point? Mahdollisuutta ei voida lytätä, jos sellainen nyt on.

• Koomista?
        pohdiskelua kirjoitti:

Olen osittain Asa samoilla linjoilla. Mikä tässä elämässä on turvallista? Sairaaloissa kuolee enemmäin ihmisiä kuin liikenteessä, mikä on melko koomista..

Mun mielestä on hyvä, että on tällainen keskustelu, jossa voidaan lytätä niitä myyttejä, joita velloo aineen ympärillä. Se on kuitenkin mennyt mielestäni liian pitkälle. Finan käyttäjiä on Suomessa yhden jutun mukaan yli 30 000. Suurin osa noista on ihan "oikeutettuja" käyttäjiä, koska mielestäni virtsaamisvaivat ja muut ongelmat menevät haittojen edelle.

Ongelmaksi muodostuu se, että aina kun uusia henkilöitä tulee huutamaan apua, niille ei voida tarjota puolueetonta vastausta. Hyvä, että Asa sinä olet uskaltanut käyttää ja käytät sekä olet kertonut sivuvaikutuksista. Muistan, kun itse muutamia vuosi sitten huomasin itse kärsiväni hiusten lähdöstä ja etsin tietoa netistä, mutta en silti saanut kunnon tietoa finasta tai hiustensiirroista. Hiustensiirrot kuulema eivät toimi ja pysy ja ovat tökerön näköisiä. Fina on kuulema vakava myrkky, joka lopettaa hiusten lähdön, mutta muu elämä menee pilalle. Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Kun menette lääkäriin jonkin vaivan vuoksi ja teille määrätään antibioottikuuri, luetteko koko pakkausselosteesta sivuvaikutukset ja tutkitte kroppaanne kriittisesti koko ajan? 99% ei. Jostain käsittämättömästä syystä finan kohdalla asia on toisin. Ehkä se hoito on niin herkkä aihe (kaljuuntuminen), että se aiheuttaa psyykkisesti kovia juttuja.

Edelleen syytetään lääkeyhtiötä sivuvaikutusten vääristelystä, vaikka riippumattomat tutkimukset ovat osoittaneet asian pitävän paikkaansa. Vaiko..

Koska kyseessä on kosmeettinen vaiva, ei olisi oikeus, että joku joutuisi kärsimään pysyvästä haitasta. Tiedätte varmaan, että niitä hiuksia alkaa arvostamaan vasta, kun ne menettää.. Ja joku sen lottovoitonkin voittaa.. Got the point? Mahdollisuutta ei voida lytätä, jos sellainen nyt on.

Jos liikenteessä oli vain sairaat, niin taitaisi liikenteessä kuolla vielä enemmän kuin nyt sairaalassa.

• Jeah99

Käsitit aivan väärin. Nyt ei ole kyseessä lainkaan samankaltainen asia kuin tupakointi.

Minä en kieltänyt sivuvaikutuksia. Niitä tulee varmasti. Prosentit ovat tutkimusten luokkaa. Kirjoitin: "Monet lääkärit eri foorumeilla toteavat finan olevan turvallista. Heillä ei ole potilaita, joilla on pysyviä häiriöitä finasta. On vaikeaa tarkastella seksuaalisuuteen vaikuttavia asioita, koska esimerkiksi erektio-ongelmia voi tulla iänkin myötä. Mikä on syy ja mikä yhteys?"

Tuolla tarkoitin sitä, ettei jättämispäätöstä kannata tehdä anonyymien mielipiteiden tai yksilöiden perusteella. Auktoriteetit ovat nuo tutkimukset ja mielipiteet antaneet. En siis missään nimessä kulje laput silmillä.

Sinä et Asa kuitenkaan voi väittää, että olisi olemassa jokin suuri salaliitto. Olet jo aikaisemmin kirjoittanut foorumilla, että tutkimustulokset eivät pidä paikkaansa sivuvaikutusten osalta (niitä saadaan enemmän kuin on kerrottu).

Meta-analyyseissa on todettu, ettei ole selvää yhteyttä pysyviin seksuaalihaittoihin. Keneen voidaan elämässä luottaa, jos korkeasti koulutetut terveydenalan ammattilaiset eivät niitä ole? Pitääkö luottaa yksittäiseen foorumilla kirjoittavaan henkilöön, joka MUTU-ajatuksella kirjoittaa kaikkea?

PSSS. Jokainen aikuinen ihminen tekee itse sen päätöksen harrastaako suojaamatonta seksiä, ajaako autolla ilman turvavöitä tai rupeaako käyttämään finaa. Ja kyllä, olen ollut epävarma, mutta en enää.

• ...

Ei kai missään ole väitetty etteikö fina ole turvallista, se on testattu niin moneen kertaan. Mutta nythän ei ole kysymys turvallisuudesta vaan siitä että jotkut pelkäävät finan aiheuttamaa erektiokyvyn menetystä eikä tässä ole kyse turvallisuudesta. Se ei aiheuta kuolemaa.

• Jeah99

Miksei tutkimuksissa ole tullut selville pysyviä erektiohaittoja? Miksei tuhansia ihmisiä kattavissa tutkimuksissa ole tullut esiin pysyviä erektiohaittoja? Tuo on ollut kriteeri saada myyntilupa. Tuota on tutkittu jälkikäteenkin.

Ongelma on siinä, että ihmiset saavat erektio-ongelmia ilman finaakin. Noita ihmisiä, jotka saavat pysyviä erektio-ongelmia, pitäisi tutkia historian osalta paljon tarkemmin. Lisäksi, kun finan kanssa käytetään muita lääkkeitä, mahdollisesti hormoneihin vaikuttavia, ei voida tietää, mikä on täysin yhteysvaikutus. Huomattavaa on myös se, että noista pysyvistä häiriöistä valittavista moni pääsee eroon niistä ajan kanssa - oli se sitten 2 viikkoa tai 4kk.

Lisäksi täälläkin ihmiset sanovat, että ongelmia tuli ja lopettivat käytön siihen. Miksi? Keho tottuu erilailla - joillakin aluksi ei tapahdu mitään ja sitten tulee ongelmia esiin. Lääkeohjeessa lukee kutakuinkin: Sivuvaikutusten pitäisi poistua käytön jatkuessa. Miksi te ette ota yhteyttä teidän lääkäriin ja kysy mitä pitäisi tehdä? (vähentää annosta, jatkaa käyttöä ja katsoa tilanneta tai lopettaa). Nyt te olette oman elämänne lääkäreitä.

Ei anneta pienen nettijoukon mellastuksen vaikuttaa tuhansiin ja taas tuhansiin tyytyväisiin käyttäjiin.

• Jeah99

Dr. Cole totesi hyvin: "if i gave 100 people a sugar pill and told them it might affect their libido, one of them would likely have a problem with their libido. if i gave 100 people propecia and told them it might affect their libido, 2 of them would have a problem with their libido.

go figure."

:D

• Asa_ _

En tiedä oletko jo lukenut asiasta, mutta niinkin kaukana kuin Ruotsissa, kuten useassa muussa maassa on Propecian pakkausselosteeseen nyttemmin lisätty merkintä pysyvän erektiokyvyttömyyden riskistä. En usko, että tällaiseen ratkaisuun oltaisiin päädytty aivan kevyin epätieteellisin perustein.

• Jeah99

Mitkä nuo perustelut ovat? Missä on tutkimukset? Ketkä lääkärit ovat todenneet noin?

Olen kyllä tietoinen.

• Asa_ _

Tarkoitukseni ei ole olla ylimielinen, mutta sun pitäis pikemminkin kysyä niiltä jotka pakkausmerkinnöistä päättä kuin minulta perusteita tiedustellessasi.

• waiting

Voisiko joku edes kerran teistä finan käyttäjistä laittaa kuvia siitä kuontalosta että miten se lääke on tehonnut? kyllähän sitä kehutaan niin perkeleesti täällä mutta missä on todisteet.

• Kuvia nähnyt

Aloitin finan käytön sen jälkeen kun kaveri näytti vanhan kuvansa jossa päälaki otsalta alken oli paljas. Muutaman vuoden Propecian käytön jälkeen tyypillä oli hiukset takaisin vaikkakin vielä hieman harvassa.

• Mikä---

• Jeah99

• Asa_ _

Kyllähän se tehoaa melko hyvin, käsitykseni mukaan useimmilla ainakin hidastaa hiustenlähtöä merkittävästi. En muista kenenkään väittäneen asian olevan päin vastoin. Muistelen sellaisen luvun kuin että ainakin jonkinlaista apua hiustenlähdön torjunnassa olisi peräti yhdeksälle käyttäjälle kymmenestä.

• Asa_ _

PS: Esim. itseni olisi ihan turha laittaa kuvaa hiuksistani, sillä ei ole mitään ennen ja jälkeen vertailukuvaa. Näytän ihan normaalilta, eli suunnilleen siltä kuin hiustenlähtö ei olisi alkanut. Aloitin torjuntakeinot nimittäin kuitenkin suhteellisen varhaisessa vaiheessa heti kun ensimmäisen kerran äkkäsin/tajusin kaupan peiliin sivusilmällä vilkaisulla ohimoiden vetäytyneen n. 22v, mikä oli kaikesta huolimatta kyllä hyvin hätkähdyttävä kokemus sikäli, että tajusin kiinnittää asiaan huomiota vasta kun se oli ilmi selvää.

• Jeah99

Kyllähän netissä on paljonkin before and after -kuvia.

Ihmettelin kyllä tuota ristiriitaa asiantuntijalausuntojen ja lääkepakkausmerkintöjen osalta. Monet lääkärit määräävät finaa lapsilleen - heitä ei ilmeisesti haittaa mahdolliset pysyvät haitat?

• Jeah99

Itseäni ainakin ketuttaa finan osalla vellova epätietoisuus. Se oli osasyy tämän threadin perustamiseen: Nyt otetaan asiasta selvää.

Aina, kun tulee uusia henkilöitä kysymään tietoa, ei voida antaa kunnon vastausta. Ainoat asiat, johon me voidaan luottaa, on tutkimukset ja asiantuntijoiden lausunnot. Niissä ei sanallakaan puhuta pysyvistä haitoista. Puhutaaan laskevasta libidosta ja erektiohäiriöistä, joita tulee vain todella harvalle. Näitä on esim. suomalaisilla terveyspalstoilla. Pitäisi ottaa yhteyttä eri ihotautilääkäreihin ja urologeihin Suomessa pyytää heiltä lausunnot.

Monesti olen kuullut, että ei sitä finaa kannata aloittaa. "Melkeen kaikki saa sivuvaikutuksia." ja "Se on tosi vaarallinen aine." Jne.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21980923
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21910805

Kaipa tämä on vaan aihe, joka ei saa ikinä lopullista vastausta.

Onkohan samanlaista epätietoisuutta, kun kyseessä on eturauhasen liikakasvu?

• Kokeile itse

"Monesti olen kuullut, että ei sitä finaa kannata aloittaa. "Melkeen kaikki saa sivuvaikutuksia." ja "Se on tosi vaarallinen aine." Jne."

Noinhan se menee kuulostaako asiantuntevalta.

Tuo teksti voisi olla sillä tavalla lausuttuna kuin sanojat sen ajattelevat:

Ethän vain aloita finna, jotta hiuksesi eivät pysyisi pääsäsi.

Kateuden maailma ei anna sinulle koskaan vastausta.

Näin on.

• Kopuli

Kumpaa uskot mieluummin? Naapurin Jaskaa, vai monella sadalla tehtyjä tutkimuksia?

• Jeah99
        Kopuli kirjoitti:

Kumpaa uskot mieluummin? Naapurin Jaskaa, vai monella sadalla tehtyjä tutkimuksia?

Onko kellään tietoa, että mikä tilanne on Propecian joukkokanteen kanssa?

Onko noita "pysyviä" erektiohäiriöitä ollut Proscarin kanssa, kun se tuli markkinoille? Siis potilastapauksia? Aina puhutaan vaan kaljuuntumislääkkeestä..

• Oikeus on vääryys

Joukkokanteesta on sen verran tietoa, että ne ovat niitä amerikkalaisen "oikeusjärjestelmän" rahastuskeinoja, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.

• Jeah99

Tulee kyllä naurettua noille Youtuben Propecia-videoille. :D

Ihme, kun ei Proscar aiheuta pysyviä erektiohäiriöitä. Jenkit nyt vaan on niin...

• Jeah99

Löytyykö täältä henkilöitä, jotka ovat kokeneet pitkäaikaisia sivuvaikutuksia lääkkeen lopettamisen jälkeen? Kertokaa ihmeessä tarinanne.

Riippumattomissa tutkimuksissa ei ole havaittu pysyviä sivuvaikutuksia. Luin juuri tarinaa henkilöstä, joka 4,5 vuoden jälkeen palautui 100% normaaliksi omien sanojensa mukaan. Käyttöä hänellä oli takana useita vuosia.

Itse en missään nimessä halua sanoa, että nuo jutut ovat omassa päässä, vaan uskon vilpittömästi asiaan. Tutkinta on vain todella vaikeaa, kun käyttöä on takana vuosia, jolloin muutkin asiat elämässä vaikuttavat.

Onko jollain tietoa siitä, että missä vaiheessa tutkimusryhmä on? Onko jotain konkreettista saatu selville?

• 123ps

Monesti sanotaan, että finalla laitetaan hormonitoiminta sekaisin ja muuta, vaikka samaan aikaan naiset syövät koko ajan hormonitoimintaan vaikuttavia e-pillereitä. Todella iso osa naisista noita käyttää ja saavat hyötyä esim. kuukautiskipuihin, akneen ja monella jopa rinnat kasvavat. Sitten taas negatiivisena juttuna ilmenee limakalvojen kuivumista ja mielialamuutoksia..

Tuli vain mieleen.

• Turhaan tuli

Naisten e-pillereitä ei voi verrata mitenkään finaan. Kyseessä on aivan erilaiset vaikuttavat aineet.

• 2qeqe
        Turhaan tuli kirjoitti:

Naisten e-pillereitä ei voi verrata mitenkään finaan. Kyseessä on aivan erilaiset vaikuttavat aineet.

"Ehkäisypilleri vaikuttaa vähentämällä aivolisäkkeen FSH- ja LH-hormonien erittymistä, josta seuraa elimistön oman hormonintuotannon loppuminen ja munarakkulan kypsymisen ja ovulaation estyminen." (c) Wikipedia

Kyllä voi verrata.

• Ei ihan
        2qeqe kirjoitti:

"Ehkäisypilleri vaikuttaa vähentämällä aivolisäkkeen FSH- ja LH-hormonien erittymistä, josta seuraa elimistön oman hormonintuotannon loppuminen ja munarakkulan kypsymisen ja ovulaation estyminen." (c) Wikipedia

Kyllä voi verrata.

Ei miehillä sentään lopu hormonien tuotanto ja pystyy lisääntymään.

• Väärä lainaus
        2qeqe kirjoitti:

Kyllä voi verrata.

Finasteridi ei lopeta miehen testosteronituotantoa. Miehellä ei ole munarakkuloita.

• Jeps00

Totta. Fina ei siis läheskään niin kova myrkky kuin e-pillerit.

• Siinä tottus

Fina ja duta ovat lääkeitä ikääntymistä vastaan.

• Fin4

Täällä tuli törmättyä yhden henkilön kokemukseen, jossa mies kertoi yhteyden peniksen ja aivojen välillä katkenneen. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta tuossa voi olla perää. On totta, että käytön jälkeen DHT-tasot nousevat takaisin omalle tasollee, mutta finasteridilla on nähtävästi vaikutuksia myös aivojen toimintaan.

http://www.hairlosshelp.com/forums/messageview.cfm?catid=10&threadid=85335

Löytyykö täältä ketään, jolla on opintoja/kykyä kyseenalaistaa yllä olevaa tekstiä? En ala itse esittämään väittämiä, koska minulla ei riitä siihen osaaminen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jonkun olisi hyvä ottaa kantaa tuohon tekstiin.

• qwewqwq

Miksei Kopuli tähän ota kantaa?

• Kopuli
        qwewqwq kirjoitti:

Miksei Kopuli tähän ota kantaa?

Miksi pitäisi kun täällä muutenkin vain v*ttuillaan?

• Jeah99
        Kopuli kirjoitti:

Miksi pitäisi kun täällä muutenkin vain v*ttuillaan?

Käytät nyt passiivi-muotoa, jossa tekijää ei tiedetä. Annetaanko yhden henkilön pilata kaikkien muiden anti?

• Pelkällä
        Jeah99 kirjoitti:

Käytät nyt passiivi-muotoa, jossa tekijää ei tiedetä. Annetaanko yhden henkilön pilata kaikkien muiden anti?

nimerkillähän kopuli esiintyykin, mutta ei se ihan joka viestissä v*ttuile.

• Testasin että voi
        Pelkällä kirjoitti:

nimerkillähän kopuli esiintyykin, mutta ei se ihan joka viestissä v*ttuile.

Niin ja koska nimimerkki ei ole rekisteröity, joku muukin voi kirjoittaa samalla nimimerkillä.

• Kopuli
        Testasin että voi kirjoitti:

Niin ja koska nimimerkki ei ole rekisteröity, joku muukin voi kirjoittaa samalla nimimerkillä.

Eipä täällä montaa viestiä ole tällä nimellä kukaan muu kuin minä kirjoittanut. Ihan muutama sellainen on. Mutta poittini oli ettei ihan hirveesti kiinnosta teille selvitellä asioita kun palkaksi vain vittuil*aan.

Okei vai olla että niitä vi**uilioita on vain yksi, mutta jos te kaikki muut annatte hänen pitää mesoamistaan niin pa*ka vain senkun leviää. Eli lyökää luu kurkkuun välittömästi että vittuil* loppuu.

Jos haluatte, että selvittelen asiaa, niin hiljentäkää se miinuskikkailija. kaikki voittavat.

• 11+8
        Kopuli kirjoitti:

Eipä täällä montaa viestiä ole tällä nimellä kukaan muu kuin minä kirjoittanut. Ihan muutama sellainen on. Mutta poittini oli ettei ihan hirveesti kiinnosta teille selvitellä asioita kun palkaksi vain vittuil*aan.

Okei vai olla että niitä vi**uilioita on vain yksi, mutta jos te kaikki muut annatte hänen pitää mesoamistaan niin pa*ka vain senkun leviää. Eli lyökää luu kurkkuun välittömästi että vittuil* loppuu.

Jos haluatte, että selvittelen asiaa, niin hiljentäkää se miinuskikkailija. kaikki voittavat.

Jatka ihmeessä tutkimuksiasi ja raportointia! Käyn tällä palstalla nykyään vain ja ainoastaan noiden sinun raporttiesi takia. Tosin vain kerran viikossa, joten plussat eivät heti näy.

• No, ainakin
        Kopuli kirjoitti:

sinä v*ttuilet monelle joiden luulet olevan yksi ja sama, mutta jatka ihmeessä, niitä on aina hauska lukea. Voisitkohan vaatia rojalteja jos joku käyttää hahmoasi sketseissä tutkija kopulina.

• dsadasd

Pysyviä häiriöitä tulee joillekin, vaikka ehtona myyntiluvalle oli, ettei niitä tule. Jossakin on mennyt siis pieleen ja mielestäni tuo on ihan käsittämöntä.

• ?!?!?!!!!

Miten niin on käsittämätöntä?
        Lähes kaikilla lääkkeillä voi olla pysyviä haittavaikutuksia, miksi fina olisi poikkeus?
        Jos kerran oli ehtona myyntiluvalle niin ilmeisesti niitä ei ollut tullut ilmi lupaa haettassa. Ja hyvä niin fina rocks!!!!!

• Näinnäinjanäin

Kai se on käsittämätöntä sen takia kun muut saavat pitää hiuksensa päässä, mutta kirjoittaja ei. Kyllähän se tuollainen aine täytyy saada pois markkinoilta.

• qwddq

"Lähes kaikilla lääkkeillä voi olla pysyviä haittavaikutuksia"

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Hetkellisiä ovat sivuvaikutukset ja niiden pitäisi poistua käytön loppuessa. Vain muutamalla lääkkeellä voi olla pysyviä.

Mielestäni ei todellakaan pidä käyttöä niiden lopettaa, jos se vaan toimii ja on hyvä, että asialle voi tehdä jotain. Mietin vain, että ihme kun tutkimusten ja oikean elämän tulokset eivät kohtaa!

• Onko tuosta

finasta hyötyä, jos ohimot ovat olleet paljaat 2 vuotta? Suurella todennäköisyydellä en saa hiuksia takaisin? Oikeastaan silloin ihan turha aloittaa enää käyttöä? Pahemmaksi ei menisi, mutta hiustensiirto olisi ainoa, joka toisi hiukset ohimoille? Ikää 23 vuotta eli nuori olen, mutta jo NW2 ainakin. Mietin vain, että juurikaan ei ole edennyt vuoteen minnekään tuo hiusraja.

Niin ja voiko kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa vetäytymistä?

• Onko tuosta
    • Neuvo Teuvo

Fina on turvallista jos haluat

1. lisäkives-syndrooman eli että kikkelisi kutistuu ja kiveksesi turpoaa granaattiomenan kokoisiksi

2. rintasi kasvavat niin että tarvit rintsikan. lisäksi ne muuttuvat araksi ja pehmeiksi. kuin imettävällä naisella siis.

Ja siis toi finasteridi niin se vaan korkeintaan, korostan - KORKEINTAAN, saattaa hieman hidastaa hiustenlähtöä. Jo lähteneiden tilalle ei kasva uusia. Ja hidastus toimii vain noin viitisen vuotta, sen jälkeen putoaa loputkin.

• Miten tuo jaksaa?

Kaikki kohtasi ovat ihan täyttä p*skaa ja tiedät sen itsekin.

• Näinsevainon

Paskapuhetta. Se tennispallon kokoinen aukko olisi täynnä hiuksia, jos olisit aloittanut sen finan. Niin ja pääsisit siitä ihottumastakin eroon..

Tuolla ylhäällä kuvalinkki, miten fina tuo hiukset takaisin.

• tennissukka munassa
        Näinsevainon kirjoitti:

Paskapuhetta. Se tennispallon kokoinen aukko olisi täynnä hiuksia, jos olisit aloittanut sen finan. Niin ja pääsisit siitä ihottumastakin eroon..

Tuolla ylhäällä kuvalinkki, miten fina tuo hiukset takaisin.

Mä laitan tennispallon sun suuhun sitten pyllistät tungen tennispallon sun peräreikääsi

• Munat surkastui

Ja sinun mielipiteesi kiinnostaa meitä koska...?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      109
      2379
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2091
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1657
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      55
      1590
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1550
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1446
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      148
      1384
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1180
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1176
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1144
    Aihe