Miksei Jeesus pelasta kaikkia? Miksi hän on valinnut vain osan ihmiskunnasta pelastettavaksi? Minä olen hirveässä henkisessä ahdingossa, että vain Jeesus voi minut pelastaa. Miksi hän ei vastaa, kun kolkutetaan? Ehkä ihmiset eivät osaa kumartaa tarpeeksi syvään, niin en siis minäkään
Miksei Jeesus halua pelastaa kaikkia? Hänhän voisi antaa jokaiselle kokemuksen rajattomasta rakkaudestaan, vaan sellaista ei ole monille suotu. Minä ottaisin Jeesuksen vastaan pelastajana, jos vain tietäisin miten. Kokemukseni elämänkatsomustiedossa ei ole pahassa ristiriidassa kristinuskon kanssa. Ajattelen vaan, ettei hän halua pelastaa ketä tahansa: vain hyvät kelpaavat taivaaseen, muut jäävät ulkopuolelle. Mutta miksi Jumala ei tahdo pelastaa meitä kaikkia? Ja tämä on suorastaan "huutavan ääni korvessa".
Miksei Jeesus pelasta kaikkia?
61
712
Vastaukset
- kokija
Vastaan osaltani mahdollisimman yksinkertaisesti.
Suurimman osan persoonan muuntamistyöstä joudumme tekemään itse. Persoonan muuntamistyö on tätä karman muuntamista positiivisemmaksi eli karman "polttamista". Karma on kaikkea sidonnaisuutta ja positivisoimalla sitä me tulemme vapaammaksi liikkumaan. Huomaamme sen konkreettisesti kevyempänä olona, tuon karman positivisoitumisen. Kaikki olosi mitä tunnet on karmaa. Koko persoona koostuu karmasta, sen takana oleva tarkkaileva tietoisuus ei. Kun olo on hyvä, tietoisuudessasi on sillä hetkellä ns. hyvää karmaa.
Jeesus on todellinen. Olen kokenut sen. Miksi Jeesus ei nosta hetimiten ylös? Koska et kestäisi sitä. Olen kokenut, etten kestä Jeesusta, olen todella koskettanut hänen takinlievettään. Se on liikaa. Karman täyty palaa vielä. Sinun on tehtävä oma osuutesi työstä niin sinua autetaan. Eivät uskovaistekaan kestä Jeesusta sillä hän on ylimaallinen polttava valo. Jeesus on chohan, yksi planeettamme alkusäteistä, jotka yhdessä muodostavat planeettamme logoksen. Mutta unissa kyllä kestämme. kohottakaamme katseemme näihin älyolentoihin, sillä heiltä saamme oppia.
Jeesus sanoo tähän ketjuun: kantakaa ristinne, niin me teemme osamme.
Niin, Jeesus on luonteeltaan sellainen, että hän ei ota pois karmoja. On toisia opettajia, jotka todellakin enempi ottavat kärsimystä pois. Jeesus sanoo: kantakaa ristinne, niin me autamme teitä.- erjuth85
Kiitoksia jälleen. Epäilenkin sitä, miten Jeesus voisi parantaa minut. Koen vaan vieläkin, etten ole valmis armoon. Eksistentiaalinen ahdistus on todella korkealla. Luther selvisi enkeliksi armon vaikutuksesta, mutta selvästikin minut on jätetty kaiken ulkopuolelle. Luettuani aika paljon kuolemasta tiedän sen, että minä menen suoraan tyhjiöön, voidiin englanniksi. Minulla ei ole mitään jakoja. Kaikki ryövättiin minulta pois lapsuuteni kauheuksien takia. En ole tarpeeksi terve hyvään Jumala-suhteeseen. Otin tuossa pari kolme kuukautta sitten Jeesuksen vastaan herranani, siunauksen sille antoi yksi siunattu helluntailainen, joka on varsin selväjärkinen tapaus. Hän ei ole hihhuli vaan todella lämminsydäminen mies, hyvinkin kelvannee taivaaseen.
Meillä on kova paikka pärjäillä ilman Jumalten apua. Voikohan olla niin, että Jeesus puhuu niille, jotka ihan pian lähtevät pois tältä planeetalta? Olen telepaattinen mies ja kieltänyt Jeesuksen karmealla tavalla yksityiskohtiin menemättä. Minä olen hirviö! Siis en voi sanoin kuvailla, miten olen traumatisoitunut lapsuudessa. Ja Jeesusta menin pilkkaamaan todella pahoin sanoin. Telepatian kirottu sivuvaikutus on jatkuvat herjauspaine, en siis pysty olemaan herjaamatta pyhiä olentoja ja arvoja. Olen noidankehässä, jossa herjaan ja sitten saan palautetta ja herjaan taas ja saan palautetta: helvetti on irti. Mitä enemmän herjaan, sitä enemmän saan karmeaa karmaa. Vain armo voi pelastaa minut tältä. Sain muka tiedon, että olen suunnitellut tämän elämän tällaiseksi. Saapa nähdä!
Muistan Raamatusta (todella hieno kirja) kohdan, jossa yksi siunatuista opetuslapsista kumartaa Jeesusta ja pyytää tätä menemään pois, koska hän on niin syntinen mies. Hän ei siis kestä Jeesuksen pyhyyttä ollenkaan. On minullakin jotenkin rauhallinen vointi, jos Jeesus ei ole läsnä. Konkreettinen sisäinen rauha olisi tervetullut, mutta olen liian syntinen sellaiseen, että Jeesus parantaisi minut. Jeesus on pelastanut kaikki karitsat, mutta pedot hän jättää parantamatta.
Jeesus on minullekin varsin todellinen. Kuulin sen häneltä itseltään. Ihmiskunta on kirottua sukukuntaan. "Kirottu peto!" hän huusi minulle monet kerran. "Petomagneetti", hän sanoi useamman kerran! Siis universumin kaikenlaiset hirviöt kävivät katsomassa minua, kun minä en ollut karanteenissa. Sain tietää, että olen koko universumin pahin olento! Koin pari voimakasta psykoosia sen takia. Ei kukaan kestä tällaista taakkaa. Minä olen kuulemma Saa-tanan tapainen olento - Saa-tana eli kauan sitten fyysisenä olentona, mistä hänet sitten pelastettiin enkeliksi. Olen oppinut, että teot merkitsevät hyvin vähän. Kaikkein tärkeintä on sisimmäisyyden puhtaus. Puhdassydämiset kelpaavat taivaan valtakuntaan, kun taas helvetilliset pedot joutuvat helvettiin. Ikävä vaan, että minulta vietiin kaikki pois lapsuudessa. Nyt minua tylyttävät kaksi henkiolentoa, joilta tosin opin paljon. Jeesus ei siis rakasta kaikkia ihmisiä. Meidän kai kuuluukin olla erossa Jumalista ja keskittyä karuun arkielämään kummallisella Maa-planeetalla. - kokija
erjuth85 kirjoitti:
Kiitoksia jälleen. Epäilenkin sitä, miten Jeesus voisi parantaa minut. Koen vaan vieläkin, etten ole valmis armoon. Eksistentiaalinen ahdistus on todella korkealla. Luther selvisi enkeliksi armon vaikutuksesta, mutta selvästikin minut on jätetty kaiken ulkopuolelle. Luettuani aika paljon kuolemasta tiedän sen, että minä menen suoraan tyhjiöön, voidiin englanniksi. Minulla ei ole mitään jakoja. Kaikki ryövättiin minulta pois lapsuuteni kauheuksien takia. En ole tarpeeksi terve hyvään Jumala-suhteeseen. Otin tuossa pari kolme kuukautta sitten Jeesuksen vastaan herranani, siunauksen sille antoi yksi siunattu helluntailainen, joka on varsin selväjärkinen tapaus. Hän ei ole hihhuli vaan todella lämminsydäminen mies, hyvinkin kelvannee taivaaseen.
Meillä on kova paikka pärjäillä ilman Jumalten apua. Voikohan olla niin, että Jeesus puhuu niille, jotka ihan pian lähtevät pois tältä planeetalta? Olen telepaattinen mies ja kieltänyt Jeesuksen karmealla tavalla yksityiskohtiin menemättä. Minä olen hirviö! Siis en voi sanoin kuvailla, miten olen traumatisoitunut lapsuudessa. Ja Jeesusta menin pilkkaamaan todella pahoin sanoin. Telepatian kirottu sivuvaikutus on jatkuvat herjauspaine, en siis pysty olemaan herjaamatta pyhiä olentoja ja arvoja. Olen noidankehässä, jossa herjaan ja sitten saan palautetta ja herjaan taas ja saan palautetta: helvetti on irti. Mitä enemmän herjaan, sitä enemmän saan karmeaa karmaa. Vain armo voi pelastaa minut tältä. Sain muka tiedon, että olen suunnitellut tämän elämän tällaiseksi. Saapa nähdä!
Muistan Raamatusta (todella hieno kirja) kohdan, jossa yksi siunatuista opetuslapsista kumartaa Jeesusta ja pyytää tätä menemään pois, koska hän on niin syntinen mies. Hän ei siis kestä Jeesuksen pyhyyttä ollenkaan. On minullakin jotenkin rauhallinen vointi, jos Jeesus ei ole läsnä. Konkreettinen sisäinen rauha olisi tervetullut, mutta olen liian syntinen sellaiseen, että Jeesus parantaisi minut. Jeesus on pelastanut kaikki karitsat, mutta pedot hän jättää parantamatta.
Jeesus on minullekin varsin todellinen. Kuulin sen häneltä itseltään. Ihmiskunta on kirottua sukukuntaan. "Kirottu peto!" hän huusi minulle monet kerran. "Petomagneetti", hän sanoi useamman kerran! Siis universumin kaikenlaiset hirviöt kävivät katsomassa minua, kun minä en ollut karanteenissa. Sain tietää, että olen koko universumin pahin olento! Koin pari voimakasta psykoosia sen takia. Ei kukaan kestä tällaista taakkaa. Minä olen kuulemma Saa-tanan tapainen olento - Saa-tana eli kauan sitten fyysisenä olentona, mistä hänet sitten pelastettiin enkeliksi. Olen oppinut, että teot merkitsevät hyvin vähän. Kaikkein tärkeintä on sisimmäisyyden puhtaus. Puhdassydämiset kelpaavat taivaan valtakuntaan, kun taas helvetilliset pedot joutuvat helvettiin. Ikävä vaan, että minulta vietiin kaikki pois lapsuudessa. Nyt minua tylyttävät kaksi henkiolentoa, joilta tosin opin paljon. Jeesus ei siis rakasta kaikkia ihmisiä. Meidän kai kuuluukin olla erossa Jumalista ja keskittyä karuun arkielämään kummallisella Maa-planeetalla.Suhtauduin melkomoisen skeptisesti vielä noin vuosi sitten, vaikken niin sanonut. Ajattelin, että Jeesus on pelkkä symbolinen tarina, jonka tosin jotkut korkeasti oppineet ovat koodanneet Raamattuun. Onhan siellä symbolisia tarinoita mutta sitten menin kokeilemaan ja en tullut uskoon vaan koin jotain uutta. Menin tekemään sellaista mitä en koskaan ollut tehnyt: samaistuin Jeesukseen. Mutta en kestänyt kuin sekunnin, sillä aloin kuin palaa. Fyysisessä kehossa en voi siis manifestoida Jeesus-tietousuutta kokeiltu on. Se oli samadhia. Siitä huomasin että tuo tietoisuus on enemmän kuin rauha, sillä rauhaa ja äärimmäistä tyyneyttä olen kokenut. Tuo tietoisuus täyttää rauhan äärimmäisellä ilolla. Olin kuin palava aurinko. Kuka sellaista kestää täydessä voimassaan? No silloin kuin fyysinen keho ei rajoita, silloin se on mahdollista.
Uskolla ei ole tämän kanssa mitään muuta tekemistä, että mielikuvausko on hidaste ainakin minulla.
Tekstistäsi kuvastuu voimakas tunnetila. Sinussa on eloa ja energiaa. Olet sentään onnellisemmassa asemassa kuin ne, jotka ovat kuin valkeaksi kalkitut haudat kopeudessaan ja ylpeydessään. Osaat arvostaa näitä valo-olentoja vaikka dramatisoitkin melko lailla. Sinä menet eteenpäin, valkeat haudat vaikka olisivatkin tyyniä tiedemiesmäisessä analyyttisyydessään ovat paljon jämähtäneempää sakkia. Mutta sinussa on pakko-ajatuksia. Ole pelkäämättä pakko-ajatuksia, sillä pelko ruokkii niitä. Jos osaisin korjata tuon sinussa tekisin sen heti. Se on suurin hidaste, mutta opit hallitsemaan tuon puolesi yhä paremmin ja paremmin.
On vahva tunne että sinun pitäisi edetä kohtuudella. Ei rynnätä liian nopeasti, sillä silloin kohtaat pelkojasi nopeutetulla vauhdilla. Sisälläsi on traumoja ja niiden irtipäästäminen ja analysoiminen voi olla raskasta. Jospa osaisimme vähän hidastaa. Minulle Jeesus ei puhu suoraan käsitteillä vaan joudun muuntamaan käsitteiden kielelle. Jeesus puhuu valon kieltä joka on ihan toisenlaista: se on kuin valo virtaisi.
Tuo dramaattinen tunne on tyypillistä tietyssä vaiheessa. Paavali sanoi, että hän on maailman suurin syntinen. Hän todellakin uskoi näin. Uskon vakaasti että yrityksesi eivät valu hukkaan. Kaikki se hyvä mitä opit taltioituu sisäiseen minääsi. Tietoisuus korkeilla tasoilla vaikuttaa äärimmäisen ankaralta, koska se on niin puhdas. Se on väärinkäsitys. Miten lempeitä ovatkaan nuo puhtaat. Me saamme helposti väärinkäsityksiä, sillä puhtaudessa ei ole lainkaan likaa. Sen vuoksi voimme ajautua luulemaan, että nuo puhtaat vihaisivat ihmisiä. Eivät he vihaa mitään, ovat vain puhtaita. Jos lähestymme heitä, likamme irtoaa tai me joudumme väliaikaisesti perääntymään.
Huom. Sydämemme kestää tuota valoa mutta pää ei. Sen vuoksi ajattelen yhä enemmän ja enemmän sydämellä. Päätä en tarvitsekaan tuolla puolen, niin hassulta kuin se kuulostaakin. - kokija
erjuth85 kirjoitti:
Jeesus on minullekin varsin todellinen. Kuulin sen häneltä itseltään. Ihmiskunta on kirottua sukukuntaan. "Kirottu peto!" hän huusi minulle monet kerran. "Petomagneetti", hän sanoi useamman kerran! Siis universumin kaikenlaiset hirviöt kävivät katsomassa minua, kun minä en ollut karanteenissa. Sain tietää, että olen koko universumin pahin olento! Koin pari voimakasta psykoosia sen takia. Ei kukaan kestä tällaista taakkaa. Minä olen kuulemma Saa-tanan tapainen olento - Saa-tana eli kauan sitten fyysisenä olentona, mistä hänet sitten pelastettiin enkeliksi. Olen oppinut, että teot merkitsevät hyvin vähän. Kaikkein tärkeintä on sisimmäisyyden puhtaus. Puhdassydämiset kelpaavat taivaan valtakuntaan, kun taas helvetilliset pedot joutuvat helvettiin. Ikävä vaan, että minulta vietiin kaikki pois lapsuudessa. Nyt minua tylyttävät kaksi henkiolentoa, joilta tosin opin paljon. Jeesus ei siis rakasta kaikkia ihmisiä. Meidän kai kuuluukin olla erossa Jumalista ja keskittyä karuun arkielämään kummallisella Maa-planeetalla.Mietin miksi jotkut kokevat avataaroja negatiivisina, kun itse koen positiivisina. Vastaus on ilmeinen.
Avataara koetaan siinä ääripäässä, mikä tuntuu tutummalta. Jos on tottunut positiiviseen kielenkäyttöön, teksti voi vääntäytyä mielessä muotoon: "Rakas ystävä käyhän peremmälle muistathan siunata kavereitasi". Jos on tottunut negatiiviseen kieliasuun, sama info vääntyy vaikka muotoon: "Vitun kahjo joko sä alat uskoo et taivaan laki on olla kiltti sun frendeilles HÄH?!"
Asia koetan joko positiivisella taajuudella tai negatiivisella puolella. Sisältö suurinpiirtein sama. Tämän olen itse kokenut, joten kannattaa vääntäytyä positiiviselle puolelle, jos tahtoo kuulla mukavia juttuja. Teksit kyllä vääntyy sille kielelle, joka ymmärretään sillä hetkellä parhaiten. Alimman astraalitason väärinkäsitys on valitettavasti se, että Jumala olisi paha ja vihaisi. Tästä ei pääse yli eikä ympäri, sillä näin siellä todellakin koetaan harhaisia kun ollaan. Siellä esiintyy ns. petomainen Jumala, koska korkeampaa ei ymmärretä.
Kauniita puhuva ns. hyvä Jumala (taivasmaisessa olotilassa) ja rumia puhuva ns. paha Jumala (Haadesmaisessa olotilassa) ovat saman Jumalan kahdet kasvot.
Tämä sama ilmiö esiintyy buddhalaisuudessa esim. Manjusrin kaksina kasvoina. Taivaassa puhutaan kiltisti, alimmassa osastossa Manjusrilla on miekka kädessä. Tarkoituksenmukaisuus paistaa tästä läpi. Killttiä Jumalaa kun ei ymmärretä alhaalla, niin se on siellä miekkaa heiluttava oikeudenmukaisuus. Ylhäällä Manjusri ei riehu vaan mielikuva on paikallaan meditaatiotilassa. Nämä ovat mielikuvia mutta kokijoille erittäin todellisia. - Peruskristitty
Miksi sekoitat Kristuksen opetukseen sekavia itämaisia horinoita?
- Atheist
Uskot Jeesukseen JA karmaan? Vau! Olet todella sekaisin. Taivasta ja helvettiä ei ole, ja ihmiset eivät muutu.
- Palava Pensas
Jumala ei pakota.
Hän on antanut ihmiselle vapaan tahdon.
Ihminen saa valita seuraako Jeesusta ja ottaako hänet elämäänsä vai kulkeeko omia teitään.
Mutta vain usko Jeesukseen vie taivaaseen kuoleman jälkeen.
Ilman Jeesusta on tie päättyvä niin synkkään paikkaan kuin helvetti.
Jeesus tahtoo ihmiselle parasta ja antaa sisäisen vapauden syyllisyydestä mitä ei mikään, ei kukaan muu pysty ihmiselle antamaan.- erjuth85
Millainen sen uskon pitää olla, että se kelpaa taivaselämään kuoleman jälkeen? Kuka uskon antaa, ellei Jumala, joka vaikuttaa sydämiimme. Miksei hän siis vaikuta kaikkiin ja tee kaikista uskovaisia? Minulla on vapaa tahto - tahtoisin tuntea Jumalan, mutta myös pelkään pirusti, koska tiedän Jumalan vihaavan ihmisiä.
- olen minä
erjuth85 kirjoitti:
Millainen sen uskon pitää olla, että se kelpaa taivaselämään kuoleman jälkeen? Kuka uskon antaa, ellei Jumala, joka vaikuttaa sydämiimme. Miksei hän siis vaikuta kaikkiin ja tee kaikista uskovaisia? Minulla on vapaa tahto - tahtoisin tuntea Jumalan, mutta myös pelkään pirusti, koska tiedän Jumalan vihaavan ihmisiä.
Mistä tiedät Jumalan vihaavan ihmisiä? Olisiko vain omaa pelkoasi joka juuri estää sinua kokemasta rakkautta, mitä Jumala on?
Luovu peloista ja vihan uskomuksista ja korjaa ne rakkauden ajatuksilla. Sen jälkeen avaat uusia ovia rakkauden kokemuksille joita tunnut haikailevan. Rakkaus sinussa odottaa vain pääsevänsä esille, mutta pelkosi ja uskomuksesi estävät tätä rakkautta näyttämästä itseään sinulle.
Olemme ihmisinä omia luomuksiamme. Sielu on sjumalasta ja odottaa vain ihmisen integroivan sielun suumnitelman ihmiselämään. Se tuo täyttymys, rakkauden, ilon ja rauhan. Kasvamassa ollaan kaikki omalla tahdillamme. Pelko on turhaa lastia, jonka ihminen itse on valinnut kannettavakseen. Jumala on ilo ja rakkaus. - Kulkia
erjuth85 kirjoitti:
Jumalan sanotaan rakastavan syntistä ihmistä, mutta hän vihaa syntiä. Jeesus kyllä sanoi: Te olette maailmassa mutta ette maailmasta. Tarkoittaa siis sitä että jätämme tämän maailman huvit ja elämme vapaa aikamme uskovien ystäviemme kassa, toki voimme seurustella ns maailman ihmisten kanssa, koetamme samalla vaikuttaa heihin, että he luopuisivat synnistä ja pyrkisivät viettämään aikaansa uskovien yhteydessä. Pyhä henki varjelee meitä maailmassa ja valvoo hengen elämäämme ettemme eksyisi taas syntiin. Meidän lihallinen mielemme halu on syntiin, esm irto suhteisiin sukupuoli elämän alueilla samaten Juoppous, haureus, Okultismi ym, viha kateus, ym näistä Jeesus tahtoo meitä varjella
- izumi 1
Kyllä kaikki vapautuvat aineellisuuden koulustaan.
eruth85 :lle
vastaus Miksei Jeesus pelasta kaikkia,koska jeesus antoi ihmiselle vapauden valita,mitä tietä hän haluaa kukea,hän on niin suuri auktoriteetissään ettei sitä ihminen voi käsitää,vapauden valita kohtalonsa,toisen valitsevat leveän tien toist valitsevat kaidan tien.
Miksei Jeesus halua pelastaa kaikkia,siksi koska hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen kaltaisekseen,hän rakastaa luotuaan niin paljon että kärsi ristin kuoleman hänen vuokseen että sai pelastettua ihmisen varmalta tuholta.
On kaksi ruhtinasta maaiman ruhtinas, ja Ijankaikinen ruhtinas tämä ijankaikkinen voitti kärsimällä ja kuolemalla maalisen ruhtinaa,mutta ihmiset eivät usko ijankaikista ruhtinasta,mielummin uksovat maalista joka on valehtelija kaiksessa.Olisi niin paljon sanottavaa sinulle, mutta systemaattinen kirjallinen esitys s24:n keskustelupalstalla tuskin on edes mahdollinen.
Laita minulle sähköpostia niin annan puhelinnumeroni ynnä muutaman linkin tai postitan sinulle mahdollisesti yhden kirjan, joka kertoo tarkemmin siitä mitä olet joutunut ja ilmeisesti edelleen käyt läpi.
Kaikenmaailman karmat ja "intialainen viisaus" eivät anna vastauksia eivätkä johda mihinkään, vaikkakin hieman löysin totuuden siementä kyseisistä kirjoituksista; tosin termejä soveltaen.
Jumala ei vihaa ketään.
Pakkoajatukset kuuluvat ihmisen uudestisyntymisprosessiin, ja toisinaan ne aiheuttavat voimakkaita syyllisyydentuntoja.
Pakkoajatukset joskus liittyvät nk. kiusauksiin, joita syntyy, kun Jumala lähestyy ihmistä.
Kerron paljon enemmän jahka otat yhteyttä.
Voin välittää sinulle totuuden, mutta kaikki muu on sinusta itsestäsi kiinni.
Edelleen vakuutan, ettei Jumala vihaa sinua, mutta on olemassa tahoja, jotka tahtovat sinun uskovan niin.
[email protected]
Ota yhteyttä mahdollisimman pian.
Tee se itsesi takia.
Jumala rakastaa sinua, vaikkei se aina siltä vaikutakkaan; puhun kokemuksesta.
Odotan yhteydenottoasi.- wdvvwevewv
Mistä sinut pitää pelastaa?
Uskonnollisuus ja uskonnolliset kokemukset ovat psykologiaa jota pyörittää psykologia, voit hankkia hyvänolon muutenkin kuin heittäytymällä järjettömäksi.
Tarvitaanko pelastusta?
Kaikki teothan ovat lopulta Luojan omia tekoja, ehdolla sillä että on olemassa sellainen Luoja kuin kristityt ja Raamattu väittää.
Käytännössä vapaata tahtoakaan ei ole koska tahtoomme vaikuttavat menneet sukupolvet, menneet teot, saadut ominaisuudet,,ympäristö ja siellä "tapissa" juuri väitetyn Luojan omat valinnat, miksi outoa 'pelastuleikkiä' tarvittaisiin?
Sitä paitsi, jos vapaaseen valintaan millään lailla vaikutetaan(tuomitaan,tai se muutetaan Luoja toimesta) niin vapaata tahto ei enää ole, eikä vapaata valintaa.- izumi1
Spirituaallisuuden valinta pelastaa ainellisuuden vallasta. Aineellisuutta hallitsee sielun vihollinen.
- vcwevvevev
izumi1 kirjoitti:
Spirituaallisuuden valinta pelastaa ainellisuuden vallasta. Aineellisuutta hallitsee sielun vihollinen.
Dualismi on kai totta?
Mutta hieman ihmetyttää sielullisen, eli tietoisuuden laskeutuminen tälläiseen kuoleman laaksoon kärsimään nautinnoista ja niiden puutteista. - izumi1
vcwevvevev kirjoitti:
Dualismi on kai totta?
Mutta hieman ihmetyttää sielullisen, eli tietoisuuden laskeutuminen tälläiseen kuoleman laaksoon kärsimään nautinnoista ja niiden puutteista.Kilpailu karaisee vahvistumaan.
- where is robin
miks batman ei pelasta kaikkia
- Valinta on sinun!
Tottakai pelastaa Jeesus kaikki ne jotka lähtee seuraan häntä tosissaan,mutta se pitää jokaisen tehtä valinta Jeesus vai Saatanan joukko,jos ei tee mitään valintaa on Saatanan oma automaattisesti.! Ari
- sarppa
Todellakin niin, että Jeesus pelastaa jokaisen "joka häntä avuksensa huutaa".. Tunteet eivät vaikuta pelastuken todellisuuteen. Meillä ihmisillä on eri syistä asioita, ettemme ehkä tunnetasolla heti koe rauhaa, jonka Jeesus lupaa omilleen(siis jokaiselle joka Häneen uskoo ja syntisyytensä tunnustaa).Jeesus voi myös parantaa sielunelämäämme, aina se ei tapahdu nopeasti.. Ja JOKATAPAUKSESSA Hän on kanssamme ja kulkee mukana ahdistuksissamme, kuten myös iloissamme. Hän haluaa olla elämämme Herra, kuitenkin kuin ystävä..hän ei hallitse väkivallalla vaan rakkaudella!
- se sinuakin varten
Juuri sitä Jumala haluaa että kaikki ihmiset pelastuisivat ja siksi Jeesus Kristus tuli maan päälle, kuoli ja nousi kuolleista. Se on vian ongelma ihmisellä itsellään, että vain pieni osa haluaa ottaa Jeesusken vastaan omana pelastajana ja vapahtajana. Jumala ei pelasta väkisin.
Jos tahdot pelastua niin ota vain pelastukesen alhja vastaan rukoilemalla: Jeesus Kristus pelasta minut, anna kaikki pahat tekoni aneeksi, anna minulle iankaikkinen elämä luonasi taivaassa, anna minulle voima uskoa että rakastat minua ja olen matkalla taivaaseen .....- se on sinuakin varte
Ja muista ennen kaikkea että usko ei ole tunteiden asia. Jos halaut pelstua niin kaikki on Jumalan puolelta valmista. Kyllä alat huomata että Korkein elää kanssasi ja sydämessäs on usko.
Jos rukoilet ja pyydät Jeesusta elämääsi ja sovittajaksi niin vaikka et tuntisi tunnetasolla pätkääkään ja kuolisit rukouksen jälkeen niin taivaan kirkkaudessa heräisit. - Izumi 1
se on sinuakin varte kirjoitti:
Ja muista ennen kaikkea että usko ei ole tunteiden asia. Jos halaut pelstua niin kaikki on Jumalan puolelta valmista. Kyllä alat huomata että Korkein elää kanssasi ja sydämessäs on usko.
Jos rukoilet ja pyydät Jeesusta elämääsi ja sovittajaksi niin vaikka et tuntisi tunnetasolla pätkääkään ja kuolisit rukouksen jälkeen niin taivaan kirkkaudessa heräisit.Mitä kylvät, sitä myös niität. On sama mihin uskot. Syyn ja seurauksen laki toimii aina.
- kokija
Izumi 1 kirjoitti:
Mitä kylvät, sitä myös niität. On sama mihin uskot. Syyn ja seurauksen laki toimii aina.
Ihmisille on annettu näennäisesti erilaisia vaihtoehtoja opettajiksi. Kolme suurta Krishna, Jeesus ja Maitreya ovat kuitenkin yksi ja sama. Tuolla tietoisuudentilalla on ihmisten näkökulmasta vain yksi. Siksi näennäinen kolme onkin yksi.
Pelastukseen ei kuitenkaan tarvita ulkopuolista pelastajaa. Ulkopuolinen pelastaja on aina feikki. Joudumme tekemään vähintään suurimman osan työstä itse ehkä 99%. Työ on tuota psykologisen perimämme muuntamista olemattomaksi. Se on alkujaankin olematonta, muttemme tiedä alussa sitä.
Tarjoan ulkopuolista pelastajaa nille, jotka tarvitsevat lohdutuksen, ei pelastuksen. Pelastuksen suorittaa suurimmaksi osaksi tietoisuus itse. - reijo7
se sinuakin varten
Miksi uskotaan iankaikkiseen elämään? Siksi että ihminen pelkää kuolemaa jo itsessäänkin ja lisäksi häntä pelotellaan helvetillä ym kuoleman jälkeisellä kidutuksella Kuvaa vielä korostaa koston haluinen Jumalkuva. Joka armahtaa vasta sitten kun ihminen pakon omaisesti häntä rakastaa. Jumalan rakkaus siis on kuitenkin ansaittava uskomalla, luottamalla häneen, vaikka hän onkin kiivas Jumala joka kostaa meidän syntimme lapsillemme ja lapsen lapsillemme. Vanha testamentillinen Jumala käski Israelin kansan tappamaan muita kansoja, kun israel eli paimentolaisena siinain erämaassa. Samassa erämaassa hän antoi ne kymmenen käskyä joista eräs on. "Älä tapa". Hän Jumala teki kuitenkin näin että käski Israelilaisten tappaa tielleen osuvia kansoja. Uskon käsityksen mukaan JUmala tappaa ja tuomitsee helvetin kidutukseen vielä tänäkin päivänä. Miten voidaan siis tälläiseen Jumalaan uskoa ja luottaa jos tarkkoja ollaan. Olen ihmetellyt sitä onko nuo uskovat pohjimmaltaan isoja lapsia niin kuin Jeesus antoi sen ymmärtää. - sielu kulematon
reijo7 kirjoitti:
se sinuakin varten
Miksi uskotaan iankaikkiseen elämään? Siksi että ihminen pelkää kuolemaa jo itsessäänkin ja lisäksi häntä pelotellaan helvetillä ym kuoleman jälkeisellä kidutuksella Kuvaa vielä korostaa koston haluinen Jumalkuva. Joka armahtaa vasta sitten kun ihminen pakon omaisesti häntä rakastaa. Jumalan rakkaus siis on kuitenkin ansaittava uskomalla, luottamalla häneen, vaikka hän onkin kiivas Jumala joka kostaa meidän syntimme lapsillemme ja lapsen lapsillemme. Vanha testamentillinen Jumala käski Israelin kansan tappamaan muita kansoja, kun israel eli paimentolaisena siinain erämaassa. Samassa erämaassa hän antoi ne kymmenen käskyä joista eräs on. "Älä tapa". Hän Jumala teki kuitenkin näin että käski Israelilaisten tappaa tielleen osuvia kansoja. Uskon käsityksen mukaan JUmala tappaa ja tuomitsee helvetin kidutukseen vielä tänäkin päivänä. Miten voidaan siis tälläiseen Jumalaan uskoa ja luottaa jos tarkkoja ollaan. Olen ihmetellyt sitä onko nuo uskovat pohjimmaltaan isoja lapsia niin kuin Jeesus antoi sen ymmärtää.kristinusko onkin onneksi kuoleva uskonto, valitettavasti tilalle on astumassa toinen kehveli islam jota onkin kestettävä vielä pitkään.
- Atheist
Izumi 1 kirjoitti:
Mitä kylvät, sitä myös niität. On sama mihin uskot. Syyn ja seurauksen laki toimii aina.
"Syyn ja seurauksen laki toimii aina." Et kai tosissas usko, että se aina toimii? Jos uskot olet naiivi idiootti.
En tiedä mistä uskonnosta on peräisin sinun uskosi siihen, että Jeesus ei pelasta kaikkia. Kukaan meistä ei ole niin hyvä, että pääsisi vapaalipulla taivaaseen, eikä kukaan niin huono, että jäisi ulkopuolelle. Kun elät normaalia hyvää elämää, se riittää. On hyvä jos kuitenkin tunnustat Jumalan herraksesi.Rukoile ja luota johdatukseen, et jää yksin.
- ainoa tie
Ei ole kysymys ihmisen hyvyydestä tai huonoudesta, eikä syyn ja seurauksen laista.. Vain Jeesuksen sovitustyöstä, meidän puolestamme, jonka voimme ottaa vastaan lahjana tai olla ottamatta ,valinta on meidän.. Jumala on Raamatussa ilmoittanut, että VAIN JEESUS on tie Hänen yhteytensä.
Ei ole kovin vaikeaa, mutta useille tämän yksinkertaisen armon hyväksyminen näyttää olevan ylitsepääsemätöntä..Kannattaa kokeilla.
- kokija
Tähän yksi lisänäkökulma.
Prosessin voi viedä loppuun kypsä tietoisuus. Kypsän tetoisuuden tunnistaa siitä, että tekee sitä minkä tietää oikeaksi. Jos tekee sitä minkä tuntee vääräksi, se vaikuttaa voimakkaan myrkyn tavoin. Jos prosessia kehitetään liian aikaisin, tulos ei ole rakentava. Tästäkin on olemassa ulospääsy ja se edellyttää edelleenkin sen tekemistä minkä tietää oikeaksi. Omantunnon äänen seuraamista. Näin vähitellen tila paranee täysin varmasti.
Gopi Krisna kertoilee tuota samaa juttua mitä monet kokevat ja harvat kestävät.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gopi_Krishna_(yogi)
Ihmisen sisärakenne on sellainen, että meillä on ns. varastotajunta kausaalikeho. Tuohon varastotajuntaan varastoituvat kaikki altruistiset vaikutelmat. Tämä varastotajunta takaa sen, että aikojen saatossa kaikki kypsyvät. Kokijakin. Se nimittäin [tietoisuutemme] vahvistuu joka hetki, hetki hetkeltä. Tämä on tekninen perustelu sille, miksi kaikki pelastuvat. Jossain vaiheessa tietoisuudesta tulee niin voimakas, että tarkkaavaisuus polttaa kaikkei kehot kun tarkkaavaisuus niihin osuu. Tarkkaavaisuus on luonteeltaan tulta. Henkistä tulta.
Jos haluaa itselleen onnea vain persoonallisen egonsa vuoksi se on itsekästä. Se ei tule onnistumaan. Egohan ei säily pelastuksessa. Onni on saavutettavissa tuottamalla muille onnea. Egoineen ei voi mennä "taivaaseen". Lohdutuksen voi saada kyllä egollisena, mutta se on epätyydyttävää pitkällä tähtäimellä. Pelastus perustuu siis tietoisuuteen. Tietoisuus laajenee ja vahvistuu harjoittamalla altruismia, vaikkei vielä kunnolla osaisikaan. Muttei itsensä vuoksi, vaan ihmiskunnan vuoksi.
Koska on yksi perustietoisuus, ei olekaan muita pohjimmaltaan.
Siksi: tuottamalla onnea jollekin tuotamme sitä itsellemme.
- tämä on älykkään egoistin ohjenuora.
"Tee sitä mitä toivoisit itsellesi tehtävän."
"Me emme pakene vaan kohtaamme".
"Tulta päin"
Pelastus jotta voi auttaa evoluutiota, se on epäitsekästä. Evoluutio on jumalallinen suunnitelma.- ainoa tie
Kokija ja muut tietoisuudesta yms.muusta sellaisesta selittäjät edustavat new agelle tyypillistä kaiken sekottavaa harhaa.. Se nyt vain on niin, että vain JEESUS, sovitustyöllään syntien anteeksi saamiseksi, on tie Jumalan yhteyteen, eikä Hän ole sama persoona kenenkään Maitrean, tai mikä se nyt olikaan, kanssa. Jeesus on Jumalan ja Pyhän hengen kanssa kolmiyhetinen Persoona, ei kenenkään muun eksyttävän henkiolennon kanssa.Ei tätä usko ne, jotka haluavat pitää Jeesusta vain suurena opettajana.. Hän on Kaikkivaltias Jumala, uskokoon ken tahtoo.. ja joka sen uskoo, hänelle on Raamatussa luvattu iankaikkinen elämä Taivaassa.
- sovitus=
ainoa tie kirjoitti:
Kokija ja muut tietoisuudesta yms.muusta sellaisesta selittäjät edustavat new agelle tyypillistä kaiken sekottavaa harhaa.. Se nyt vain on niin, että vain JEESUS, sovitustyöllään syntien anteeksi saamiseksi, on tie Jumalan yhteyteen, eikä Hän ole sama persoona kenenkään Maitrean, tai mikä se nyt olikaan, kanssa. Jeesus on Jumalan ja Pyhän hengen kanssa kolmiyhetinen Persoona, ei kenenkään muun eksyttävän henkiolennon kanssa.Ei tätä usko ne, jotka haluavat pitää Jeesusta vain suurena opettajana.. Hän on Kaikkivaltias Jumala, uskokoon ken tahtoo.. ja joka sen uskoo, hänelle on Raamatussa luvattu iankaikkinen elämä Taivaassa.
rakkauden laajeneminen.
Kolmiyhteys ei ole persoona, eikä Jeesus ole Jumala. Hän on yhdistynyt Jumalaan ja heillä on yhteinen Tahto. Jumalalla ei ole kuin yksi Identiteetti - On.
Jeesus on opettaja. Hän näytti, miten ihmisen pojan on mahdollista löytää tie kotiin. Hän ei sovittanut "syntejä" (erehdyksiä) kenenkään muun kuin itsensä puolesta. Hän näyttie tien totuuteen ja vapauteen. Jokainen tulee löytämään tien kotiin, se on varmaa.
Jokaisella on myös oma tiensä, joka on käytävä, ja jota ei ole syytä arvostella, koska sitä kautta kukin oppii parhaiten. Ei ole olemassa hyviä tai huonoja teitä. On olemassa kullekin sopivia teitä, sen hetkisen ymmärryksen mukaisesti.
Jeesus ei ole Jumalan ainut poika. Jumalan ainut poika on me kaikki yhdessä. - ainoa tie
sovitus= kirjoitti:
rakkauden laajeneminen.
Kolmiyhteys ei ole persoona, eikä Jeesus ole Jumala. Hän on yhdistynyt Jumalaan ja heillä on yhteinen Tahto. Jumalalla ei ole kuin yksi Identiteetti - On.
Jeesus on opettaja. Hän näytti, miten ihmisen pojan on mahdollista löytää tie kotiin. Hän ei sovittanut "syntejä" (erehdyksiä) kenenkään muun kuin itsensä puolesta. Hän näyttie tien totuuteen ja vapauteen. Jokainen tulee löytämään tien kotiin, se on varmaa.
Jokaisella on myös oma tiensä, joka on käytävä, ja jota ei ole syytä arvostella, koska sitä kautta kukin oppii parhaiten. Ei ole olemassa hyviä tai huonoja teitä. On olemassa kullekin sopivia teitä, sen hetkisen ymmärryksen mukaisesti.
Jeesus ei ole Jumalan ainut poika. Jumalan ainut poika on me kaikki yhdessä.edellinen sovituksen selitys samaa new agea kuin aikaisemmat selitykset tietoisuuden laajenemisesta ja kaikenmaailman "minän kehitysprojektit"..mut ainoa tie on ainoa, eli Jeesuksen sovitus, aina ja edelleen..mut väkisinhän ketään ei saa sitä uskomaan..Surullista, että monet vaan kuluttaa itsensä loppuun näissä projekteissaan..
- sovitus=
ainoa tie kirjoitti:
edellinen sovituksen selitys samaa new agea kuin aikaisemmat selitykset tietoisuuden laajenemisesta ja kaikenmaailman "minän kehitysprojektit"..mut ainoa tie on ainoa, eli Jeesuksen sovitus, aina ja edelleen..mut väkisinhän ketään ei saa sitä uskomaan..Surullista, että monet vaan kuluttaa itsensä loppuun näissä projekteissaan..
Ei ole new agea, enkä maininnut mitään egon kehitysprosesseista. Olet ymmärtänyt minut väärin. Rakkauden laajenemista Jeesus tuli opettamaan. Ei etsimään syyllisiä tai etsimään vikoja muista. Olen nähnyt Jeesuksen ja Hänen rakkautensa on ääretön. Hän ei näe syntisiä, vaan erehtyneitä. Hän näkee jokaisessa Jumalan pojan. Sen Hengen jokaisessa, jonka Jumala loi.
- ainoa tie
sovitus= kirjoitti:
Ei ole new agea, enkä maininnut mitään egon kehitysprosesseista. Olet ymmärtänyt minut väärin. Rakkauden laajenemista Jeesus tuli opettamaan. Ei etsimään syyllisiä tai etsimään vikoja muista. Olen nähnyt Jeesuksen ja Hänen rakkautensa on ääretön. Hän ei näe syntisiä, vaan erehtyneitä. Hän näkee jokaisessa Jumalan pojan. Sen Hengen jokaisessa, jonka Jumala loi.
Miksi kiellät Jeesuksen Jumaluuden..tässä on pointti!Olemme samaa mieltä siitä, että Jeesus todella on rakkaudellinen-mutta Hän ON rakkaus, Hän on Jumala!Hän rakastaa luomaansa ihmistä niin paljon, että kuoli sovittaakseen ihmisen synnin, ei omaa syntiään..eihän syntinen voi kuolemallaan omaa syntiään sovittaa. Jumala on Pyhä, ja siksi emme kukaan, kehittyneet tai vähemmän kehittyneet,voi kestää Jumalan edessä ilman Jeesuksen veren tuomaa puhdistusta. Tärkeää muistaa, että Jeesus teki sen rakkaudesta..vaikka oli silloin ihmisenä maan päällä..Hän jopa rukoili Isää"otaminulta pois tämä malja, mutta ei kuitenkaan kuin minä tahdon,vaan niin kuin Sinä.."Hän oli silloin ihmisen muodossa, hyvin inhimillinen, kuitenkin Jumala!Hän alistui Isänsä tahtoon, ja täytti tehtävänsä vapaaehtoisesti.. Mekin saamme vapaaehtoisesti nöyryä Jumalan edessä ja ottaa vastaan Hänen valmistamansa pelastuksen..sitä Hän meiltä odottaa..
- kokija
sovitus= kirjoitti:
"Rakkauden laajenemista Jeesus tuli opettamaan."
Jees. Mestareiden olemus näyttäytyy ulostulvivana valona. Tämä johtuu siitä, että opettajissa kaikki huomio kiinnittyy muuhun kuin itseensäkäpertyneeseen egon olemisen muotoon. He ovat neutraloineet sen olemisen muodon ja siten sovittaneet erehdyksensä. Tällöin valo alkaa tulvia meidän näkökulmastamme ulospäin ja jopa meidän sisälktämme. Hienommat tasot ovat sisällämme. He muodostavat kokonaisia tasoja enkelinkaltaisesti, kun me opiskelijat näyttäydymme valoina näillä tasoilla. Opettajillakin on tietty opettajansa niinkuin kaikilla. Ei niin täydellistä lienekään tai ole näköpiirissä, ettei opiskelisi. - sovitus=
kokija kirjoitti:
"Rakkauden laajenemista Jeesus tuli opettamaan."
Jees. Mestareiden olemus näyttäytyy ulostulvivana valona. Tämä johtuu siitä, että opettajissa kaikki huomio kiinnittyy muuhun kuin itseensäkäpertyneeseen egon olemisen muotoon. He ovat neutraloineet sen olemisen muodon ja siten sovittaneet erehdyksensä. Tällöin valo alkaa tulvia meidän näkökulmastamme ulospäin ja jopa meidän sisälktämme. Hienommat tasot ovat sisällämme. He muodostavat kokonaisia tasoja enkelinkaltaisesti, kun me opiskelijat näyttäydymme valoina näillä tasoilla. Opettajillakin on tietty opettajansa niinkuin kaikilla. Ei niin täydellistä lienekään tai ole näköpiirissä, ettei opiskelisi.Näin sen olen itsekin kokenut. Juuri tuosta egosta luopumisesta on kyse sovituksessa. Luopumista kaikista pelon ja uskomusten muodoista.
Olen muutaman kerran kuullut Jeesuksen puhuvan ja se rakkaus on niin vahvaa ja lempeää, että itkuhan siitä tuli. Siitä puuttuu tuomitseminen ja arvostelu täysin. Jeesus ei nosta itseään meidän oppilaiden yläpuolelle. Jeesus on kuin isoveli, joka opastaa. Paljon olen Häneltä apua saanut menneinä vuosina. Eikä Hän koskaan ole sanonut, että olen väärässä tai huono. Hän on niin Täydellinen kuva Jumalan rakkaudesta, ettei Hän näe epätäydellisyyttä kenessäkään.
Olen nähnyt muitakin olentoja, jotka auttavat ihan samaan päämäärään kuin Jeesuskin. 2 arkkienkeliä ilmestyi pari vuotta sitten, ihan yhtä odottamatta kuin Jeesuskin. Molemmat olivat valopuvuissa. Toinen heistä oli mua vastapäätä ja tarkkaili. Kuulin vain sanat "erinomaista". Nousin heidän kanssaan ylös ja he toitottivat mun nimeä ympäri taivaankantta.
". Ei niin täydellistä lienekään tai ole näköpiirissä, ettei opiskelisi."
Kyllä vaan. Ja oppilaina ja opettajina toisillemme tässä olemme itse kukin. Olemme jokainen Jumalan kaltainen ja se tieto on meissä jokaisessa. Rakkaus ja hyväksyntä muita kohtaan, auttaa muitakin löytämään tien Jumalan luo. Tuomitseminen tai oikeassa olemisen pakko, ajaa heidät pois. - ainoa tie
sovitus= kirjoitti:
Näin sen olen itsekin kokenut. Juuri tuosta egosta luopumisesta on kyse sovituksessa. Luopumista kaikista pelon ja uskomusten muodoista.
Olen muutaman kerran kuullut Jeesuksen puhuvan ja se rakkaus on niin vahvaa ja lempeää, että itkuhan siitä tuli. Siitä puuttuu tuomitseminen ja arvostelu täysin. Jeesus ei nosta itseään meidän oppilaiden yläpuolelle. Jeesus on kuin isoveli, joka opastaa. Paljon olen Häneltä apua saanut menneinä vuosina. Eikä Hän koskaan ole sanonut, että olen väärässä tai huono. Hän on niin Täydellinen kuva Jumalan rakkaudesta, ettei Hän näe epätäydellisyyttä kenessäkään.
Olen nähnyt muitakin olentoja, jotka auttavat ihan samaan päämäärään kuin Jeesuskin. 2 arkkienkeliä ilmestyi pari vuotta sitten, ihan yhtä odottamatta kuin Jeesuskin. Molemmat olivat valopuvuissa. Toinen heistä oli mua vastapäätä ja tarkkaili. Kuulin vain sanat "erinomaista". Nousin heidän kanssaan ylös ja he toitottivat mun nimeä ympäri taivaankantta.
". Ei niin täydellistä lienekään tai ole näköpiirissä, ettei opiskelisi."
Kyllä vaan. Ja oppilaina ja opettajina toisillemme tässä olemme itse kukin. Olemme jokainen Jumalan kaltainen ja se tieto on meissä jokaisessa. Rakkaus ja hyväksyntä muita kohtaan, auttaa muitakin löytämään tien Jumalan luo. Tuomitseminen tai oikeassa olemisen pakko, ajaa heidät pois.Tämä kyllä todellakin on new agea.. Jumala on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa Raamatussa.. Ja new agelle on tyypillistä, että Jeesus ja sovitus muutetaan hieman erilaiseksi kuin sen Jumala itse Sanassaan, Raamatussa on määritellyt..Puhutaan samoilla käsitteillä mutta sisältö on muutettu.. Jumala odottaa meiltä Hänen kunniansa myöntämistä ja nöyrtymistä,. Hänen edessään, vaikka rakkaus onkin! Rakkauteekin kuuluvat rajat, meidän parhaaksemme(ihan kuin lasten kasvatuksessakin!)Tähän ylpeyden ansaan lankesi lusiferkin. Hän halusi nousta Jumalan kaltaiseksi, ja siksi joutui pois Jumalan yhteydestä.. Ei me uskovaiset ketään tuomita eikä kuvitella olevamme parempia tms.Jumala itse on määäritellyt kunniansa.. Ja Hänellä siihen lienee täysi oikeus, kun on meidät luonutkin.
- sovitus=
ainoa tie kirjoitti:
Tämä kyllä todellakin on new agea.. Jumala on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa Raamatussa.. Ja new agelle on tyypillistä, että Jeesus ja sovitus muutetaan hieman erilaiseksi kuin sen Jumala itse Sanassaan, Raamatussa on määritellyt..Puhutaan samoilla käsitteillä mutta sisältö on muutettu.. Jumala odottaa meiltä Hänen kunniansa myöntämistä ja nöyrtymistä,. Hänen edessään, vaikka rakkaus onkin! Rakkauteekin kuuluvat rajat, meidän parhaaksemme(ihan kuin lasten kasvatuksessakin!)Tähän ylpeyden ansaan lankesi lusiferkin. Hän halusi nousta Jumalan kaltaiseksi, ja siksi joutui pois Jumalan yhteydestä.. Ei me uskovaiset ketään tuomita eikä kuvitella olevamme parempia tms.Jumala itse on määäritellyt kunniansa.. Ja Hänellä siihen lienee täysi oikeus, kun on meidät luonutkin.
Kirjaviisaus on tietoa josta puuttuu kokemus. Jeesus ei sovittanut kenenkään muun kuin itsensä puolesta. Hän näytti tietä. Jokaisen sisällä on autiomaa. Sinne sisäiseen autiomaahan Jeesuskin meni. Eli tutkimaan omaa mieltään. Ajatukset, jotka tuotti kärsimystä, pelkoa, arvostelua, etc. Jeesus eli ihmisen elämän samoine kärsimyksineen kuin kuka tahansa. Tutkimalla mieltään ja kuuntelemalla sisäistä Ääntä, Hän vapautui siitä itsestä joka ei ollut Itseä.
Uskonto, on uskomus niin kauan kun ei uskalla lähteä sisäiselle matkalle. Jos puuttuu luottamus Jumalaan, jää vain kirjaviisaus. Ainut, joka voi ottaa askeleen kohti täydellistä Luottamusta, on ihminen itse. Katsoa, kantaako se Elämä, jonka Jumala loi. Sille matkalle on lähdettävä yksin ja antauduttava sille täysin. Riisuttava kaikki ”aseensa”, jätettävä itsensä puolustaminen. Aivan kaikki. Olla samaistumatta kehoon ja tunteisiin. Kun keho on riisuttu, mitä jää jäljelle?
Oletko miettinyt, mikä estää ihmistä olemasta onnellinen? Mistä ajatukset tulee? Ajatukset tulee tunteista, ne on menneisyyden kuvia, jotka heijastuu tähän hetkeen. Kuka tai mikä arvostelee ja tuomitsee, niin muut kuin samalla itsensäkin? Mikä on pelkojen taustalla? Kuka tai mikä haluaa kuulua ryhmiin ja miksi, oli se sitten uskonnollinen tai mikä tahansa? Miksi nk. uskovaisena oleminen ei saa aikaiseksi sisäistä rauhaa ja sellaista Rakkautta, joka se ON silloin, kun se on riisunut kaikki harhaiset kuvitelmat itsestään?
Ei ole lucifereita tai muutakaan. Ihminen on ulkoistanut kaiken. Näkee oman peilikuvansa ja sitä säikähtää. Sen minkä näkee ulkopuolellaan muissa, on itsessä, muuten niitä ei näe. Ottamalla vastuun ajatuksistaan muutos kohti Luottamusta alkaa. Kysymällä kysymyksiä itseltään, kyseenalaistamalla kaikki omat ajatuksensa, kaikki opitut käyttäytymis- ja toimintamallit, kaikki uskomukset, murtuu vähitellen valheellinen identiteetti. Et ole keho etkä tunne, kukaan meistä ei ole. Siihen ollaan vain totuttu.
- kuolematon sielu
meidän on itse pelastettava itsemme. Jeesuksella on varmaankin muutakin tekemistä.
- ilonen kärsijä(nöf)
On viisasta tiedostua.
On hyvä tietää ja hankkia tietoa epä-jumalista kuten kristillinen tulkinta "jeesuksesta", aivan kuten muustakin inhimillisestä harhasta.
Tajutkaa se ettemme ole syyllisiä muiden tekemisiin, ja omista virheistä maksamme hinnan iloiten jos on tarvis.
On nimittäin hienoa kärsiä koska se on oikein, sen kokee silloin oikeudenmukaiseksi.
Se syvärauha, onni ja autuus kaiken tämän olemassaolon mahdollistavan kärsimyksen keskellä perustuu siis siihen, että tiedostaa asemansa ja sen kuka on ja sen että on oikeus ja kohtuu kantaa vastuu isossakuvassa inhmiskunnasta.
Olkaa siis iloisia kun kärsitte, kun ahdistaa kaikki tämä toivottomuus, se ettei Jumalaa täällä ole eikä näy, koska me kärsimme syystä, ja se on varmasti oikein , siksi kärsikäämme iloiten! - ainoa tie
ilonen kärsijä(nöf) kirjoitti:
On viisasta tiedostua.
On hyvä tietää ja hankkia tietoa epä-jumalista kuten kristillinen tulkinta "jeesuksesta", aivan kuten muustakin inhimillisestä harhasta.
Tajutkaa se ettemme ole syyllisiä muiden tekemisiin, ja omista virheistä maksamme hinnan iloiten jos on tarvis.
On nimittäin hienoa kärsiä koska se on oikein, sen kokee silloin oikeudenmukaiseksi.
Se syvärauha, onni ja autuus kaiken tämän olemassaolon mahdollistavan kärsimyksen keskellä perustuu siis siihen, että tiedostaa asemansa ja sen kuka on ja sen että on oikeus ja kohtuu kantaa vastuu isossakuvassa inhmiskunnasta.
Olkaa siis iloisia kun kärsitte, kun ahdistaa kaikki tämä toivottomuus, se ettei Jumalaa täällä ole eikä näy, koska me kärsimme syystä, ja se on varmasti oikein , siksi kärsikäämme iloiten!Jokainen seisokoon tai kaatukoon Jumalansa edessä.. Olen nyt osani tähän keskusteluun antanut ja oman kokemukseni perusteella uskon edelleen kuten edellä olen kirjoitellut..jatkan matkaani epätäydellisenä, mutta onnellisena ihmisenä, Elävään Jumalaan uskoen ja kaikissa tuulissa luottaen.. Toivottavasti tapaan monet teistä kerran taivaassa, sitä rukoilen!
- Izumi 1
Jokainen "pelastaa" itse itsensä. Sitähän varten tänne aineellisuuteen on tultu, että vahvistuttaisiin itse.
- änimöl
Kerran Jeesus ilmestyi eteeni, minä pelästyin hänen kirkkauttaan ja poistin hänet mielestäni... Voiko hän tulla takaisin kertomaan mitä halusi kertoa. Todellakin harmittaa tuo tilanne.
- Radio
erjuth85....
et tule ikinä ymmärtämään Jeesusta ja Jumalaa. Et ikinä. Se johtuu vain sinusta itsestäsi. Olet eksyssissäsi koko elinikäsi ja kuolemasi jälkeenkiin.
Vain sinä itse olet aiheuttanut tämän itsellesi, ei kukaan muu, ei ikinä.
Olen pahoillani tietämättömyydesi vuoksi. Joskus luulen että Jumala testaa meitä ihmisiä ja ja valitsee vain älykkäimmät luokseen... et siis kuulu siihen ryhmään älykkäitä jotka Jumala huolisi.
Älykkyys on ymmärtämistä. Älykäs ihminen ymmärtää monia asioita ja kykenee tekemään maukasta "soppaa" monista asioista. Yksioikoinen ihminen ei tuohon kykene... yksioikoinen ihminen ei ymmärrä kokonaisuuksia.
Yksioikoinen ihminen tajuaa vain itsensä (maailman napana) - Aikko un
erjuth85 .Jumala tulee pelastamaan sinut.
- Etsivä löytää
Kristus pelasti kaikki kuolemalta. "Niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, tehdään kaikki eläviksi Kristuksessa." Kaikki tulevat siis nousemaan kuolleista.
Pelastuksella henkilökohtaisista synneistä on ehdot:
Evankeliumi tiiviisti:
Ap.t. 2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
Ap.t. 8
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]
Kristus rakastaa meitä kaikkia ja tarjoaa pelastusta, muttta meidän on tehtävä oma osamme. Usko ja parannus ovat välttämättömiä.
Olen saanut varmuuden, että Jeesuksen Kristuksen kirkko on palautettu pitkän luopumuksen ajan jälkeen. Siitä saa varmuuden kun tutkii eli tekee tässäkin oman osuutensa. Olen tutkinut ja löytänyt:
www.mormonit.fi erjuth 85 vastaus
Kaikki eivät halua pelastua,vaikka Jeesus rakastaakin kaikkia,luomiaan ihmisiä.
Hän on antanut valinnan vapauden ihmiselle,sen vuoksi kaikki eivät pelastu.
Hän kuoli koko maaiman syntien vuoksi myön niiden jota eivät halu pelatus,koska uslovat valheeseen,mitä sielun vihollinen valehtelee kaikille,yrittä harhautta mys niitä jotka pelatuvat,hei eivät usko sen valheeseen.- pilli-piipari1
aloittajan kysymykseen minäkin vastaan. kysymyksen voisi esittää niille, jotka eivät halua ottaa jeesusta elämäänsä.Jeesus kyllä haluaisi jokaisen viedä mukanaan isän luokse, mutta kaikki eivät halua pelastua.Jumala kun on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja vainnan ketä haluavat seurata.olen joillekin sanonut, jotka levittävät esim. jälleen syntymisoppia, että ei viitsisi levittää shittiä ihmisille ja että pitäisi valehtelut omana tietonaan ja omana valintanaan.raamattu on pyhä ja tosi kirja, joka on vankkumaton Jumalan sana.Jeesus sanoo. minä olen tie, totuus ja elämä. mitään muuta tietä ei taivaaseen ole. kaikki muut tiet vievät kadotukseen, piti totuudesta eli ei.
- muuan mies
Jeesus ei pelasta ketään, eikä hän ole koskaan opettanut
lunastusoppia se on kristin uskon keksimä oppi, jolla pahuus ikuistetaan maailmassa, jossa jeesusta käytetään hyväksi
Emmekö me silloin elä antikristuksen aikaa jossa uskonto hallitsee hyvän idean nimissä - gdshgdhsgdh
"Minua" ei voi pelastaa sillä se on kasa muistoja, jotka sulavat tulivuoren magman sitä sulattaessa altapäin. Myös tietoisuuteni ja tietoisuutesi sulattaa sitä ylhäältäpäin.
"Minun" on kuoltava jotta kirkas tausta voi paljastua.
http://www.youtube.com/watch?v=oPG4MMkkb9U
Prosessissa niin kaikki entinen sulaa ja kirkas tietoisuus jää. Viimeistään kuoleman jälkeen. Prosessin alkamista voi nopeuttaa rukouksella, joogalla, hartaudella, liikunnalla, työllä, elämällä tavallista elämää eli olet vain se haluat olla. Intensiivisesti.
Intensiivisesti.
Aikanaan kaikki kuitenkin palaa tähän samaan.tuo kuoleminen on tapahduttava täällä maanpäällä ollessa
ns. psykologisessa kuolemassa, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.
Me olemme täällä maanpäällä olessamme synnyttäneet tuon erillisyyden harhan jonka johdosta olemme jotuneet tuohon kärsimysten täyttämään kaksinaisuuden maailmaan.
Palaaminen takaisin on yksilökohtainen asia ja pitää tapahtua tässä ja nyt
Vain psykologinen kuolema palauttaa meidät tuhon ajattomaan kirkkauteen jolloin kaikki kärsimysemme päättyvät ja voimme elää taivaselämää jo täällä ollessamme, emmekä siirrä tuota perimänä saamaamme taakkaa tulevalle sukupolvelle- wrertwerwt
niko-tiina kirjoitti:
tuo kuoleminen on tapahduttava täällä maanpäällä ollessa
ns. psykologisessa kuolemassa, sillä kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä.
Me olemme täällä maanpäällä olessamme synnyttäneet tuon erillisyyden harhan jonka johdosta olemme jotuneet tuohon kärsimysten täyttämään kaksinaisuuden maailmaan.
Palaaminen takaisin on yksilökohtainen asia ja pitää tapahtua tässä ja nyt
Vain psykologinen kuolema palauttaa meidät tuhon ajattomaan kirkkauteen jolloin kaikki kärsimysemme päättyvät ja voimme elää taivaselämää jo täällä ollessamme, emmekä siirrä tuota perimänä saamaamme taakkaa tulevalle sukupolvelleRamakrishna oli kirjallisuuden perusteella entinen Egyptin kundaliinivihitty. Käytännössä tuon egon ymmärtäminen perusteellisesti vie kundaliinivihkimykseen, joita toki tapahtuu yhä länsimaillakin. Ei ole todellakaan mikään pilipalijuttu. Tietää täydellistä elämän muutosta. Toki voimme olla yhä tavallisia, mutta tietty jotkut mielenkinnonkohteet tuppaavat hiipumaan.
Ego on tulppa, joka estää energian virtausta. Kun tuon tulpan eli tunnekarman selvittää, on este pois tuolta elämänvirran virtaukselta, joka on kuin täyttä tulta. Puhdistaa kehon perusteellisesti.
Egon ymmärtämiseen on siis suhtauduttava erinomaisella vakavuudella, ei tietenkään kuolemanvakavuudella. Oikeanlainen hyväntahtoinen hersyvä huumori pehmittää myös egoa, joka on tunne- ja muistikoostuma.
- Tulen.johtaja
Elikkä olkaa vain se mitä haluatte olla. Mutta olkaakin täydesti ei puolinaisesti!
Olkaa mitä vain mutta täydesti. Olkaa vaikka uskiksia ja Jeesuksen palvojia, oikein jees.
Tämä riittää. Tämä entaa riittävän intensiteetin touhulle. Elämän koulu opettaa suunnan, minkä lopulta tahdotte valita.
Tarvitaan siis:
1. intensiteetti (riittävä ruutipanos)
2. suunta
3. tykin kuula (minä), joka katoaa kun se ammutaan - -Kerberos-
Tämähän on kristinuskon perusprobleemia: miksi Jumala ei toimi niin kuin ihminen haluaa ja ihmisen mielestä olisi järjevää tai "loogista" toimia.
Vastauksia tähän ei ole. Jotkut asiat jäävät selitystä vaille. - TOTUUS 777
JEESUS ON PELASTANUT KOKO MAAILMAN, MUTTA IHMINEN JÄÄ ITSE VASTUUSEEN, VALITSEEKO HÄN PELASTAJAKSEEN JEESUKSEN. JOTEN IHMINEN ITSE HEITTÄÄ ITSENSÄ HELVETTIIN, JOLLEI IHMINEN OLE ELÄESSÄÄN OTTANUT JEESUSTA SYNTIENSÄ PESIJÄKSI. TÄMÄ PELASTUS ON TARKOITETTU KAIKILLE IHMISILLE, MUTTA VAIN MUUTAMA LOPULTA PELASTUU, KOSKA OSA EI HALUA VASTATA TEOISTAAN JUMALALLE, OSA EI TAAS USKO JUMALAAN, OSA TAAS ESITTÄÄ USKOVANSA JUMALAAN, MUTTEI OMAA HENKILÖKOHTAISTA SUHDETTA JUMALAAN. TÄMÄ ON TOTUUS.
- I&S
erjuth.. sama vanha erjuth hahahha....
Tiedän että sulle on nuo "valo-opit" tärkeämpää kuin Jeesus. Sulle on tärkeämpää jälleensyntyminen kuin Jeesus.
Ihmettelet miksei Jeesus pelasta sinua... no Jeesus on heittänyt sinulle pelastusrenkaan aina kun olet hukkumassa, ja mitä sinä teet...isket siihen renkaaseen reiän. Tiedän että et ymmärrä symboliikkaa ja et tajunnut ollenkaan mistä kirjoitin..
Jeesus haluaa pelastaa kaikki... kyse on vaan siitä kuka haluaa tulla pelastutetuksi. Sinä et ole koskaan halunnut... kunhan vaan provosoit...- hahahhaaaa
Eipä ole sinuakaan kukaan pelastanut puheistasi päätellen. Sinä et tiedä yhtään mitään.
- varokaa eksytystä
kyllä Jumala haluaa pelastaa KAIKKI-ei meille ole annettu muuta nimeä pelastuaksemme iankaikkiseen elämään kuin Jeesus Kristus. Sinun täytyy vain rukoilla että tahdot antaa sielusi Jumalalle Jeesuksen kristuksen nimessä ja saat lahjaksi pyhän hengen. Pyhä henki alkaa tehdä työtä sinussa ja voit rukoilla Jumalalta että sinut johdatetaan hengelliseen tehtävääsi. Epäilys on sinulla esteenä ja sielunvihollinen on todellinen-valheen isä ja se yrittää estää pelastuksesi-panokset ovat kovia näin lopun aikoina! älä luovuta! Usko Jeesukseen Kristukseen ja "myy" sielusi Kaikkivaltiaalle Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä niin alkaa tapahtumaan kyllä kun saat pyhän hengen!
- sielu kuolematon
Uskovaisetn propaganda on eksytystä pahimmasta pääästä. Mistä meidän pitää muka pelastua? Tyhmyydeltä ainakin.
- new_method
Sanoisin että aika huonon metodin Jeesus valitsi uskontonsa levitykseen - meni vuosituhansia että sen levinneisyys saavutti edes kolmanneksen maapallon väestöstä. Suusta suuhun levityksen sijaan kannattaisi esim. ilmestyä jokaiselle ikinä eläneelle ihmiselle erikseen ja koettaa selittää asia ja sitten antaa valinta tehtäväksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096476Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884101L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453437TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72820Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251421- 66838
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55823- 9809
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193798Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47779