Keskenmenon oireet?

Tietämätön

Minkä laisia oireita teillä on ollut kun keskenmeno on Tapahtunut ?
(alkuraskaudessa 5-8viikoilla)
Olen kuullut että aina keskenmenon yhteydessä on runsasta verivuota joka ei lopu kuin seinään vaan jatkuu, jonka mukana on verihyytymiä ja jonkin laisia alavatsa kipuja. Pitääkö tämä paikkaansa ?
Myös olen kuullut että keskenmeno olisi tapahtunut huomaamatta ilman että verta olisi tullut paljoa esim. pientä tiputtelua ja loppunut kuin seinään sekä ei ollenkaan kipuja?
Mutta eihän se voi olla mahdollista ? Ainakin näin itse ajattelen, koska pitäisihän kehosta tulla ulos "Sikiön" jäännökset jollakin tavalla?

Toivottvasti en säikäytä ihmisä tällä keskustelulla nyt :)

14

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytvk16

itsellä meni kesken toukokuussa ja se kokemus ei koskaan unohdu... ensin oli tuhru vuotoa jonka jälkeen alkoi kamalat vatsan väänteet. veristä vuotoa ja "klimppejä" tuli päivän verran todella kovien kipujen säestämänä. päivystyksestä sain ohjeet että jos vuoto ja kivut menevät yliluonnollisen kipeiksi (en tiiä mitä se sitten tarkoittikaan) niin tulla tarkistettavaksi. seuraavana päivänä vuoto oli kirkasta verta ja vuotoa jatkui hiipuen tietysti noin neljä viisi viikkoa. ja koska klimppejä tuli suurissa määrin niin ei tarvinut kaavintoja tms. olin silloin vk 8.

ja nämä tuntemuksethan on jokaisella erit.

• 32+1

Keskenmeno voi tapahtua niinkin ettei vuotoa tule laisinkaan.

Jos epäilet saaneesi km:n, niin menehän varmstamaan tilanne, uä, verikokeet.

• 18+19

Noh, noilla viikoilla se sikiö (tai pitäisi puhua vielä, että alkio) on vasta sellainen muutaman hassun millin kokoinen (5.viikolla alle millin, 8.viikolla jo 9-14 milliä...) joten se voi kyllä tosiaan tulla "pelkkänä" verenä siinä missä verihyytyminä sun muuna. Uskoisin, että vuodon määrä ja esim. kivuliaisuus on yksilöstä kiinni ja on hyvinkin todennäköistä, että valtaosa ihmisistä ei huomaa saaneensa keskenmenoa kun luulee vuotoa vain kuukautisiksi...

En tosin ole itse kokenut keskenmenoa ja toivon, etten sitä joutusi koskaan kokemaankaan tai kukaan muukaan. :/

• aegij

Ei elimistö aina työnnä kuollutta sikiötä ulos itsestään. Sitä paitsi suurin osa keskenmenoista huomataan niin varhain, että ne keskeytetään lääkkeellisesti heti sen jälkeen. Voihan olla, että raskausmateriaali loppujen lopuksi olisi itsestään vuotanut pois, mutta ei sitä kannata jäädä odottelemaan, voi tulla tulehduksia sun muita. Tällaiselle vuotamattomalle keskenmenolle on termikin: keskeytynyt keskenmeno. Lisäksi tuulimunaraskauksissa raskaus ei välttämättä mene itsestään kesken, koska elimistö tavallaan "luulee" olevansa raskaana, sikiötä vain ei ole.

• fgfgfgf

Mulla ei ollut kipua yhtään, ainoastaan vuodin verta samalla tavalla kuin olisi menkat ja välillä tuli vähemmän ja välillä enemmän.

• Ylisr

Mulla ollut ennen tätä raskautta kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, jotka huomattiin vasta ultrassa noin 4 viikkoa alkion menehtymisen jälkeen. Ei mitään km-oireita. Vuoto saatiin käynnistymään läääkkeillä. Eli aina ei voi todellakaan tietää onko kaikki ok vai ei.

• kokemuksen syvä ääni

Jotta kaikki olisi tyhjentynyt, niin oisi varmaan hyvä tarkistuttaa asia uä.llä tai soittaa niihin äitiyspoleille, missä voivat neuvoa tarviiko tsekata tosiaan uä.lla tai verikokeella, itse sain tyhjennyksen ja kun kaikki ei tullut kunnolla ulos, kaavittiin, jonka oisin halunnut heti ekana.

• july 2013

Minulla km tuli rv 7. Ke-to yönä tunsin navan vieressä kummaa vihlontaa joka sitten loppui, torstaina työpäivän jälkeen pyyhittäessä tuli kerran vaaleanpunaista valkolimaa josta ei vielä huolestuttu. Perjantaina illalla alkoi tulla tuhrua ja lauantaita kohti lisäänty, sitten lauantai iltana tuli jo verta ihan tip tip tahtiin pönttöön ja samana iltana iso limaklimppi josta erotin pienen "katkaravun", sitten veriklimppimäistä vuotoa kesti päälle viikon jonka jälkeen muuttui tuhrummaksi ja niukemmaksi, yhteensä vuotoa oli 2 viikkoa.. Sillon lauantaina kun suurempi vuoto alkoi, poltteli mahaa ja vähän niinku menkkakivut.. ja maanantaina heti kävin uä:ssä ja antoivat vielä tyhjennys lääkkeet..

• dkkkkk

Todennäköisesti se erottamasi katkarapu ei ole ollut alkio, vaan jotain muuta kudosta. Raskausviikolla seitsemän alkio on korkeintaan sentin mittainen ja niin äärimmäisen hauras, että hajoaa yleensä kappaleiksi keskenmenovuodon mukana. Pahoittelut keskenmenostasi.

• Miimari

Hei,

minulla oli keskeytynyt keskenmeno. Laskureiden mukaan viikolla 10, lääkäri sanoi nopeasti ultrattuaan että koko vastaa rv 7. Ainoa (!) oire oli hyvin, hyvin vaalea rusehtava valkovuotoon sekoittunut väri. Tällaista jäi paperiin pyyhkiessä muutamana päivänä 2 viikon aikana. Ei siis todellakaan voinut epäillä, sillä neuvolassakin sanottiin että on aivan normaalia eikä kannata huolestua.

Vuoto kuitenkin yhtäkkiä runsastui tuon 2 viikon jälkeen. Valitettavasti kyllä lääkkeellisen tyhjennyksen päätteeksi näin vessassa alkion, jota ei mitattu milleissä vaan senteissä. En unohda sitä milloinkaan. Luultavasti alkio siis oli vanhempi kuin 7 viikkoa, lääkäri sanoi ettei voi tarkkaan sanoa ikää koska kuollessaan alkio menee kippuralle. :(

• july 2013

joku möllykkähän se oli joka kovasti muistutti noita viikkoja vastaavaa katkarapualkiota mutta eipä tuota nyt halua hirveesti muistellakkaan, oli mikä oli.... :(

• july 2013

ja joo semmonen sentin mittainen oli, sen limaklöntin "sisässä"...

• fgjxfjfyr

Itselläni keskenmeno rv12 5 alkoi niukalla verisellä vuodolla joka lisääntyi kunnon menkkamaiseksi vuodoksi, ja alkoi aivan järkyttävän kovat vatsakivut johon ei apteekin särkylääkkeet tehonneet yhtään (näin jälkeenpäin synnyttäneenä, voin sanoa että vastasivat synnytys supistuksia) sairaalassa ultrattiin ja lääkäri sanoi näkevänsä alkion jonka kehitys on pysähtynyt jo rv6, tämän jälkeen kohdun tyhjentyminen kokonaan varmistettiin lääkkeillä, eli samoilla joita käytetään abortissa.

• fgjxfjfyr

ja lisätäkseni edelliseen vielä: kivut loppuivat kuin seinään kun sairaalassa kohdusta tyhjeni iso klömppi (ilmeisesti istukka ja se alkio) onneksi olin vessassa tuolloin, näky oli tämän jälkeen kyllä kuin teurastamossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe