Apua! Kissan ihossa on patti

14+14=?

Kissani otsan ihossa on kova patti jonka koko kasvaa. Mikä se voisi olla?

10

4302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruskea koira

Jos olet ottanut kissan, hoidat hänen terveytensä, eli menet eläinlääkäriin

• posssu69

KASVAIN, ja jos se vaan kasvaa nii aika huolestuttavan kuulosta. Äkkiä ell!!!

• 14+14=?

Lääkärissä sanottiin että on kuulemma joku aikaisemman haavan aiheuttama talirauhasen ongelma. Paranee kuulemma iän myötä.

• jiboareuhe3w8e8ee

Niinpä tietysti. Ei sitten pattia tyhjennetty? Etkö ollut huomannut haavaa kissasi otsassa? Eikö kissaasi mitenkään hoidettu?

Kun mun kissalla oli rasvapatti niskassa ell sen tyhjensi, pisti tikit ja antoi antibioottikuurin.

Millä eläinlääkärillä kissaasi käytit jos yleensä edes käytit vai satuiletko vain?

• saaraliini3

Meillä oli 2 kpl ulkokissoja, joilla oli usein patteja. Ne tappelivat ja saavat haavat ihoonsa. Minä puristin patit, ja niistä valui keltaista mätää. Sitten otin desiä ja jodia, puhdistin ne 3-4 krt, ja vot aina parani. Kissan ihon alle tulee hyvin usein haavoista mätää, keltaista vahvaa töhnää, ja ne voi itse puhdistaa kuin oman haavansa. Jodia vaan ja mätä ulos.
      Nyt meillä on rotukissoja, ja niillä ei ole tätä ongelmaa kun ovat sisäkissoja.

• 14+14=?

Käytin kunnallisella. En aijo tässä sanoa hänen nimeään. Kissan otsassa ei ole haavaa, eikä patti ole rasvapatti. Rasvapatti on pehmeä ja pysyy paikallaan. Tämä patti on kova ja liikkuu. Juu, tiedän, ette usko että se liikkuu, mutta se oikeasti vaihtaa paikkaansa. Kun kissa tuli meille patti oli keskellä otsaa. Nyt se on korvanlehdessä. Vien kissan muutaman viikon päästä uudestaan samalle eläinlääkärille ottamaan vahvistuksen saamaansa rokotteeseen. Minusta tuntuu että el ei uskonut että patti liikkuu, luuli sen tietysti olevan minun mielikuvitukseni tuotetta. Kuten suurin osa keille olen tästä kertonut...

• Olen elämäni aikana huomannu, että kunnalliset lääkärit, oli kyse ihmisten tai eläinten lääkäreistä, tuntuu usein suhtautuvan potilaisiin aika yliolkaisesti eikä asioita tutkita niin huolellisesti kuin pitäisi. Diagnoosi on se mikä lääkärille ensimmäisenä tulee mieleen eikä muita mahdollisuuksia edes harkita. Kunnalliset ovat yleensä halvempia, mutta hoidon tasokin on sitten alhaisempi.

Kannattaa käyttää kisu yksityisellä jos mahdollista, niin on paremmat mahdollisuudet saada kunnollinen selvitys asiasta eikä pelkkää arvailua.
      Jos patti on niin iso että näkyy päällepäin, ota siitä kuva jonka voit näyttää lääkärille sitten kun se on taas siirtynyt johonkin. Sillä tavalla pystyt tarvittaessa näyttämään, että se todellakin liikkuu paikasta toiseen.

Jos kissa olisi minun, en odottelisi kuukautta, vaan veisin sen yksityiselle heti enkä kuukauden kuluttua. Jos patti sattuu siirtymään väärään paikkaan, vaikka korvaan sisälle, tai nenään tai jotakin, se voi aiheuttaa vakavia ongelmia. Varsinkin jos se kasvaa koko ajan.

• 14+14=?

Hyvä että kerroit noista eläinlääkäreistä. Itselläni on aikaisempien lemmikkien kanssa tullut mielikuvia että yksityiset eivät ole kovin luotettavia ja/tai asiaansaosaavia. Nimitys "kunnallinen eläinlääkäri" sitäpaitsi kuulostaa mielestäni luotettavammalta. Kissan toinen rokotuskerta on ensiviikolla. Lääkäri saa itse todeta patin liikkuneen sillä se on nyt aivan eri kohdassa kuin silloin kun kävin sitä näyttämässä ensimmäistä kertaa.

Patti ei sinällään kasva kokoaikaa. sen koko muuttuu, nyt se on lähes saman kokoinen kuin silloin kun kissa tuli meille.

Jos tuo lääkäri ei suostu miettimään diagnoosiaan uudestaan niin vien kisun uudestaan jollekin toiselle eläinlääkärille..

• kissamami

Nimenomaan kannattaa viedä Pieneläinklinikalle, missä eläinlääkärit ovat erikoistuneet mm. kissoihin, koiriin ym. lemmikkieläimiin. Kunnaneläinlääkärin ominta alaa ovat enemmänkin nämä tuontantoeläimet, kuten lehmät, hevoset yms. eivätkä he niinkään ole tietoisia kaikista lemmikkieläinten vaivoista, kuten Pieneläinklinikoiden eläinlääkärit. Kannattaa etsiä siis sellainen klinikka sieltä läheltä omaa asuinpaikkaa. Voi käyttää vaikkapa nettiä apuna etsinnässä. Hieman tyyriimmäksihän se tulee, mutta jos oma lemmikki on rakas, kannattaa siihen panostaa. Kaikkea hyvää Sinulle ja lemmikillesi.

• Niin no... Varmaan kokemuksia on kaikenlaisia ja joku saattaisi olla aivan eri mieltä kuin minä. Varmasti on hyviäkin kunnanlääkäreitä ja huonoja yksityisiä, mutta itselleni on tullut parempia kokemuksia yksityisistä. Ehkä se johtuu siitä, että koska kunnalliset lääkärit maksavat vähemmän, heillä on enemmän potilaita, ja he jotenkin väsyvät työhön niin että haluavat saada potilaan nopeasti pois alta saadakseen seuraavan käsittelyyn. Kuin liukuhihnalla. Yksityisillä taas on vähemmän porukkaa hoidettavana kalliimpien hintojen takia, joten heillä on myös enemmän aikaa perehtyä asioihin ja ottaa potilaansa yksilöinä. Arvailuahan tämä on, mutta niin ainakin luulen.

Kerrotko sitten miten käy? Kiinnostaisi tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4541
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4028
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3542
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      36
      2842
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      26
      2593
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      60
      2512
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2399
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1927
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1908
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      227
      1663
    Aihe