täydellinen äiti

huolestunut5

Voiko äidin väsymyksestä kertoa se että korostuneesti kehuu itseään täydelliseksi ja kaikkivoipaiseksi äidiksi. Jos antaa myötätuntoa ja ymmärrystä suuttuu ja alkaa sättimää että hän on maailman paras äiti jonka lapsilta ei puutu mitään. 4 lapsen yh-äiti ilman tukiverkosta ei kuitenkaan liene helpoin ja kevyin tie? Olen huolissani lapsista,koska ovat välillä likaisia ja vaisuja. On herännyt epäilys onko äiti ihan lopussa, mutta haluaa muille todistella ja näyttää ettei tarvitse apua ja kaikki on hyvin. Itselläni ei ole tarvetta todistella olevani hyvä äiti,jokainen on tavallaan hyvä äiti ja hyväkin äiti väsyy joskus eikä jaksa aina olla se maailman paras äiti.

10

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikea sanoa ....

      Jos äidille vihjailee että kuvasta paistaa että lapset eivät voida ihan hyvin, äiti voi reagoita noin. Ehkä paras apu olisi nyt jos saisi äitiin luottamuksen ja vosis sitten auttaa häntä perheensä kanssa. Viisautta tarvitaan ja eihän kukaan helposti halua että puututaan yksityiselämään.

    • brahm

      Entä jos äiti jaksaakin hyvin. Jotkut haluavat tehdä paljon töitä oli se töissä tai kotona. Ei 4.n lapsen yksinhuoltajuus välttämättä ole raskasta, vaan myös monipuolista ja toimeliasta, eikä taatusti ole tylsää. Millä lailla lapset ovat likaisia, vaatteet esim likaantuvat tosi nopeaa. Jos alat väkisellä tunkemaan myötätuntoasi varmasti hän ärsyyntyy. Useamman lapsen yksinhuoltajuus on elämäntapa jota arvostellaan ja säälitellään. ei ihme jos tuntee että pitää puolustautua.

      • huolehditaantoisista

        Terve ja tasapainoinen ihminen ei myötätuntoa saadessaan hyökkää vastaan, vaan mieluumminkin kiittää toisen huolenpidosta ja huomaavaisuudesta sekä sitten selvittää, että kaikki on ihan ok. Hyökkäys on merkki minän puolustusmekanismista ja jo se kertoo, ettei kaikki ole kunnossa.

        Samaa pätee nettikirjoitteluun.


      • yksinhuoltaja
        huolehditaantoisista kirjoitti:

        Terve ja tasapainoinen ihminen ei myötätuntoa saadessaan hyökkää vastaan, vaan mieluumminkin kiittää toisen huolenpidosta ja huomaavaisuudesta sekä sitten selvittää, että kaikki on ihan ok. Hyökkäys on merkki minän puolustusmekanismista ja jo se kertoo, ettei kaikki ole kunnossa.

        Samaa pätee nettikirjoitteluun.

        Minän puolustusmekanismit vai... älä ala psykologisoimaan vieraita ihmisiä. Me kaikki ollaan erillaisia, ja toimitaan oman historiamme puitteissa.

        Niin ja aina löytyy keittiöpsykologeja... netistäkin


    • monet uupuvat

      Saatat osua arveleuissasi ihan oikeaan. Tarjoa ystävyyttä ja luotettavuutta hienotunteisesti. Ehkä joku päivä hän rohkenee puhua asioista siten kuin ne oikeasti ovat.

    • yksinhuoltaja

      Myötätuntoa voi osoittaa monella tavalla. Toivottavasti et säälinyt, voivotellut tai alentanut. Ehkä sinun pitäisi antaa toisen olla edes rauhassa.

      Asia saattaa olla hankala hänelle puhua, Pysy ystävänä kyllä hän puhuu asioista, jos haluaa ja kokee että olet luotettava.

      Itse olen saanut asiatonta kohtelua esim neuvolasta yksinhuoltajuuden takia ja koen että minun siellä pitäisi vakuuttaa th:a jaksamisestani ja kyvyistäni koko ajan.

    • pienipippurinen82

      Jotkut yhäidit kaipaavat lastensa kehumista enemmän kuin muut.Mä olen yrittänyt kehua,mutta mikään ei riitä.Kun hänellä on paha päivä,hän morkkaa mun äitiyttäni mahdollisimman paljon,silloin hän nousee korkeammalla,ja taas korkeammalle...Mä olen ok äiti,mutta en ikinä kulkisi täydellinen äiti t-paidass,en hyvänenaika.Joka ilta kiitän luojaa,että minulla on rakastava puoliso,joka osallistuu lasten kasvatukseen joka päivä minun kanssani.Rukoilen myös että jokainen isä arvostaisi enemmän lasten lapsuusaikaa, sitä kun ei saa takasin sitten 15v päästä.

      • deanne

        Kenestä puhut, oletko ap.
        Kaikki eivät pidä avun tyrkytyksestä tai utelemisesta.
        Hän ei varmaan halua rakastavaa puolisoa. Olemme siinäkin kaikki erillaisia.
        Neuvolan terveydenhoitaja saattaa ap:n luulojen perusteella tehdä lastensuojelu ilmoituksen. Ja kun lastensuojelun taso on sitä mitä on. Juoruilu voi aiheuttaa perheelle paljon ongelmia. Eikö äidin voisi jättää rauhaan ja lakata tarkkailemasta koko ajan miten hän on missäkin tilanteessa.
        Ja yksinhuoltaja valitettavasti joutuu niihin tilanteisiin, että joutuu todistamaan jaksamistaan, mutta siitä eivät parisuhteessa elävät tiedä.


    • pippurinenpieni82

      AUTA häntä(jos hän on Ystäväsi),jos ei ole ystävä, neuvolantyöntekijälle voi kertoa(hänellä vaitiolovelvollisuus) kertoa että olet vähän huolestunut, että hän kysyisi miten voi auttaa. Näin tekee VÄLITTÄVÄT ihmiset.

    • uiuhhiu

      Joitain vain ärsyttää se että säälitellään. Jos on oikeasti rankkaa niin ei siinä mitään säälittelyä kaipaa, koska ei itselläkään ole aikaa miettiä sitä kuinka rankkaa on. Sitä vaan tekee ne pakolliset jutut ja avuksi tarvitsisi korkeintaan jotain iloista ja elämäniloista seuraa, joka auttaa piristämään oloa.

      Nyt on vähän sellainen trendi ollut että aina säälitellään äitejä. Heti ku neuvolaan menet vastasyntyneen kanssa niin sääälitellään... voi voi kun näytät kipeältä, etkö ole saanut nukutuksi, voi kuinka kurjaa, muista pyytää apua ajoissa, itkeekö lapsesi paljon, onko ollut rankampaa kuin luulit jne. Tämä kaikki tapahtuu silloin kun henkilö voi itseasiassa olla hyvinkin onnellinen lapsestaan ja elämäntilanteestaan, vaikka olisi kipeä ja väsynyt. Ei tunnu kovin kannustavalta se säälittelevä ja voi kuinka kurjaa sulla on asenne. Kannattaisi ensin kuunnella mitä se äiti itse kertoo ja tutustua siihen äitiin ennenku alkaa johtopäätöksiä vetämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe