ASP-tilin purku?

Pöllöäijä 21-v

Juu elikkä tämmönen tilanne olis nyt kyseessä, aloitin vuosi sitten ASP-tilin ja tavoitetilin Osuuspankissa. Nyt olen tosin tullut oisiin aatoksiin tuon asp-tilin osalta, ne ensimmäisen vuoden neljännes talletukset on siis nyt maksettu (600euroa eli se minimi 150euroa/neljännes) eli puolet, ajaksi sovittiin aluksi 2 vuotta.

Nyt olen tosin tullut siihen tulokseen että mieluummin haluaisin saada nuo asp tilillä olevat rahat tuonne tavoite tilille, sillä asunnon hankkiminen on vielä hyvin kaukana.
Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja opiskelun jälkeenkin saattaa olla mahdollista että siirryn työskentelemään ulkomaille (Amerikka, Englanti tai mahdollisesti joku muista EU-maista) eli luonnolisesti se ensimmäinen asunto saatta hyvinkin olla joissakin näistä joten ei taida Suomessa tehty asp-tili paljon siellä painaa muutenkaan(?)

Mutta kuitenkin jos haluan rahat pois tuolta Asp-tililtä pois (eli edellämainittu 600 euroa) menetänkö siinä rahaa? Eli Maksaako tuo tilin purku jotain muuta kerätyn koron lisäksi?

Pankkiin varmaan menen käymään parin viikon kuluessa muutenkin mutta olisko jollain tietoa näin alustavasti että meneekö siinä hirveät purkumaksut? Täysin tohelo näissä asioissa myönnetään, samaan toheloimisen piikkiin menee koko tilin avaaminen alunperinkin

5

13718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunnon jo ostanut

ASP-tilin lopetus ja rahojen pois ottaminen ei maksa sinulle mitään. Et kuitenkaan saa sitä extra korkoa etkä muita bonuksia.

Kannattaa muistaa, että ASP-tilin voi perustaa vain kerran ja jos nyt suljet tilin et voi enää ikinä perustaa sellaista uudestaan.

• kysysysysysy282

pystyykö sen perustamaan toisessa pankissa ???

• fagg000ts

täyttä paskaa jauhatte täällä. ASP tilin voi avata uudestaan, jolloin säästäminen vain aloitetaan alusta !
      itse lopetin noin vuosi sitten ASP:in ja perustin sen uudestaan tänään.

• hdfg

Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?

• elpeflfp
        hdfg kirjoitti:

Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?

:`DDDD

sä onneksi tiedät kyseisen kirjoittajan elämäntilanteen ?
        mitä jos vaikkapa lomautettu ja vuokra maksettavana ?
        onko järkeä ottaa lainaa jos on rahaa säästössä..?

mieti ensi kerralla kun kirjoitat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      5979
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      3995
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      3993
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3733
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2527
    7. 33
      2249
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2234
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      447
      1838
    Aihe