ASP-tilin purku?

Pöllöäijä 21-v

Juu elikkä tämmönen tilanne olis nyt kyseessä, aloitin vuosi sitten ASP-tilin ja tavoitetilin Osuuspankissa. Nyt olen tosin tullut oisiin aatoksiin tuon asp-tilin osalta, ne ensimmäisen vuoden neljännes talletukset on siis nyt maksettu (600euroa eli se minimi 150euroa/neljännes) eli puolet, ajaksi sovittiin aluksi 2 vuotta.

Nyt olen tosin tullut siihen tulokseen että mieluummin haluaisin saada nuo asp tilillä olevat rahat tuonne tavoite tilille, sillä asunnon hankkiminen on vielä hyvin kaukana.
Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja opiskelun jälkeenkin saattaa olla mahdollista että siirryn työskentelemään ulkomaille (Amerikka, Englanti tai mahdollisesti joku muista EU-maista) eli luonnolisesti se ensimmäinen asunto saatta hyvinkin olla joissakin näistä joten ei taida Suomessa tehty asp-tili paljon siellä painaa muutenkaan(?)

Mutta kuitenkin jos haluan rahat pois tuolta Asp-tililtä pois (eli edellämainittu 600 euroa) menetänkö siinä rahaa? Eli Maksaako tuo tilin purku jotain muuta kerätyn koron lisäksi?

Pankkiin varmaan menen käymään parin viikon kuluessa muutenkin mutta olisko jollain tietoa näin alustavasti että meneekö siinä hirveät purkumaksut? Täysin tohelo näissä asioissa myönnetään, samaan toheloimisen piikkiin menee koko tilin avaaminen alunperinkin

5

13804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asunnon jo ostanut

ASP-tilin lopetus ja rahojen pois ottaminen ei maksa sinulle mitään. Et kuitenkaan saa sitä extra korkoa etkä muita bonuksia.

Kannattaa muistaa, että ASP-tilin voi perustaa vain kerran ja jos nyt suljet tilin et voi enää ikinä perustaa sellaista uudestaan.

• kysysysysysy282

pystyykö sen perustamaan toisessa pankissa ???

• fagg000ts

täyttä paskaa jauhatte täällä. ASP tilin voi avata uudestaan, jolloin säästäminen vain aloitetaan alusta !
      itse lopetin noin vuosi sitten ASP:in ja perustin sen uudestaan tänään.

• hdfg

Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?

• elpeflfp
        hdfg kirjoitti:

Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?

:`DDDD

sä onneksi tiedät kyseisen kirjoittajan elämäntilanteen ?
        mitä jos vaikkapa lomautettu ja vuokra maksettavana ?
        onko järkeä ottaa lainaa jos on rahaa säästössä..?

mieti ensi kerralla kun kirjoitat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3007
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2487
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2018
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1426
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10