Mitä te muut teette sellaisena päivänä kun kaikki menee pieleen?
Itse siivosin aamulla koko kämpän,lähdin pakosti liikkeelle,ostin pullon viiniä ja kaikkia herkkuja,laitoin puhelimen äänettömälle,hautauduin sohvan pohjalle shaalin alle,herkut pöydälle,ja nauttimaan....
mökötyspäivä...
21
83
Vastaukset
- Iki positiivinen.
Mikä on mökötys?
Mikään ei mene pieleen ei koskaan. Negatiivinen ajattelutapa on ihmisen itsensä luoma pahe. Tupakointia ja viinanjuontia pahempi tapa.Minä kyllä mieluummin vaikka mökötän kuin poltan tupakkaa tai juon viinaa. Ei mököttämisestä ole suurta haittaa kenellekään, sitä on hiljaisempi vain. Itse asiassa mökötän harvoin. Minä yleensä lähden silloin ulos, hengittelen raikasta ilmaa ja liikun/kuntoilen. Takaisin tultua on mökötys tiessään.
Eipä olisi hassumpi piirre tuokaan että mökötysvaiheessa siivoaisi koko huushollin. Saisi tulla mökötysvaihe useammin... ;-)
Niin, viininjuontia, max 12-prosenttista (ja siis kohtuudella!) en minäkään pidä pahana.
- Tase pappa
Sellainen päivä on oivallinen höyryjen ulospäästö - päivä.
Silloin saa parempi puolisko kuulla kunniansa.
Sen syyhän se kummiskin on, jos kaikki menee pieleen.
Olenkohan ainoa, joka tekee silloin tällöin niin, vaikka tietää rähinän alkaessaan, että illalla kaduttaa ja ketuttaa. Silloin ei tiedä oikein, kunkä päin olis. - 1943
Menikö sulla siivous pieleen? Itse tuntisin saaneeni tosi paljon aikaan, jos koko kämpän saisin siivotuksi kerralla. Minun täytyy tyytyä sirpaleisiin. Tämän päivän siivousta en ole vielä edes aloittanut, kun karkaan tekemään jotain mielenkiintoisempaa. Tänään se oli kävelyä metsässä. Tarkastelin metsäkoneurakoitsijan harvennuksen jälkiä. Hyvin oli työ tehty. En muista, milloin hommat olisiat menneet pahasti pieleen. Yleensä hemmottelen itseäni saunomalla. Alkoholijuomia en paljon nauti yksin ollessani.
Lyhytjännitteinen? Pimahdan aina joskus epäonnistumiselleni mutta lyhyjännitteisyydestäni johtuen en ehtisi edes ulko-ovelle.
Ko. tilanteissa osaa iltaruskoni lämpö olla hiljaa ne muutamat minuutit minkä sauhuamiseni kestää.
Koskaan se ei kohdistu henkilöön sillä oman tunaroinnin toteaminen on paljon vakavampi asia kuin vastaavan toteaminen toisessa. Toisessa se lähinnä hymyilyttää mutta hymykin on syytä kätkeä.- mököttäjä
No empä minäkään ja mikään ei nyt ole niin kuolemanvakavaa mutta äitini sanoi aIkoinaan että kun isän kans riiteli,navetta tuli pestyä kunnolla.
Itse aavistin jo aamusta ja huonosti nukutusta yöstä että päivästä tulee paha,toki siihen oli muitakin syitä,jotka meni juuri kuten olin aavistellutkin,suku on pahin,sanotaan. - mimmimummi
Onko mökötyspäivä eri kuin mykkäkoulu.. meillä harrastettiin mykkäkoulua .. ei sekään ollut mukavaa.. todellakaan
Mykkäkoulu? Pahimmoillaan se on joskus kestänyt ehkä puolisen tuntia.
Siihenkin on runsaasti vuosia.
Kahdelta temperamenttiselta ihmiseltä ei pitempi onnistu.- 1943
Tuli tuosta mieleeni avioliiton ajat. Harvoin suutuin, mutta mykkäkoulu oli keinoni. En voinut itsekään vaikuttaa reaktiooni. Olin puhumatta. Liittomme oli onnellinen. Tuo suuttumiseni oli mielestäni aiheellista.
- mimmimummi
1943 kirjoitti:
Tuli tuosta mieleeni avioliiton ajat. Harvoin suutuin, mutta mykkäkoulu oli keinoni. En voinut itsekään vaikuttaa reaktiooni. Olin puhumatta. Liittomme oli onnellinen. Tuo suuttumiseni oli mielestäni aiheellista.
Itse en olisi jaksanut kauan olla mykkäkoulussa.. mutta toinen osapuoli harrasti sitä usein..ja mykkäkoulun jälkeen osteli kukkia ja muita hyvityksiä..mutta asiat jäivät puhumatta.
- Puhumatta paras :)
mimmimummi kirjoitti:
Itse en olisi jaksanut kauan olla mykkäkoulussa.. mutta toinen osapuoli harrasti sitä usein..ja mykkäkoulun jälkeen osteli kukkia ja muita hyvityksiä..mutta asiat jäivät puhumatta.
Hän puhui kukkasin. Sinun olisi kuulunut lukea rivien välit ja kukkapukettien käärepaperit eli vanhat sanomalehdet :)
- bessie*
Missä kohdin tuossa on mököttämistä, "mököttäjä"?
- mököttäjä
Mököttäminen on mulle puhumattomuutta,tai toimintaa sen vastapainoksi.Ja kun yksin elelee,kukaan ei ainakaan samojen seinien sisällä joudu siitä kärsimään.
Asiat vain meni siihen suuntaan että teki mieli mököttää ja oikein ärsytti kaikki.Ajattelin että tekis mieli huutaa kadulla et älkää vaan tulko mulle puhumaan mitään.
Aihe oli jälleen kerran sama,totesin et tyhjän saa pyytämättäkin.Miksi en usko sitä,mutta kun uskon aina hyvyyteen ja sitten lyödään taas päin naamaa.
Mökötän vieläkin,toisaalta meditoin aiheen ulos pikkuhiljaa.
- Pessim
Huonoja päiviäkin on monenlaisia.
Jos suututtaa, niin silloin tulee marmatettua (valitettavasti) asioista kanssaihmisille. Tai sitten voi päästellä höyryjä esimerkiksi siivoamalla tai lähtemällä lenkille.
Jos ei suututa, vaan muuten vaan on muuten vaan huonompi fiilis, niin voi hemmotella itseä. Teen vain ne asiat, jotka sinä päivänä on ehdottoman pakko. Sitten vain löhöilen, herkuttelen ja teen muuta mukavaa. Kyllä se mieliala vielä muuttuu, kun vaan jaksaa odottaa. Sitä odotellessa kannattaa olo tehdä niin mukavasti kuin se on mahdollista.- bessie*
?
Jos suututtaa, ja siinä on kanssaihmisiä, niin eikö olisi parempi kertoa heille/hänelle, että minua suututtaa ja syy siihen?
Ei tarvi edes mennä pieleen minkään.
Joskus tulee vaan sellainen päivä ettei huvita ottaa kehenkään yhteyttä, silloin on puhelin äänettömällä koko päivän ja juuri hautautuminen peiton alle ja herkut ja joku hyvä leffa. Siinä sitten vaan olla möllöttelee omassa olossaan.
On mulle ihan terapiaa parhaasta päästä.
Mutta jos kaikki menee pieleen niin silloin ei ole kivaa mulla eikä aina muillakaan.
Siilin piikit saattaa lennelle pitkin ja poikin.- Helena 1
Minua harmittaa hyvin usein kun luen palstan juttuja. Ihan asiallisia hyviä vastauksia. Kuinka ollakaan kun seuraavan kerran ehkä illalla menen katsomaan palstaa, osa vastauksia onkin kadonnut Saharan hiekkaan.
Ei paljon tee mieli kirjoitella kun joidenkin törkyturpien kommentit saavat loistaa palstalla ikuisuuden.- -aika siisti turpa-
Kylläpä täällä moni jutuista on sellainen, että saisi syntymään kuohahduksen jos luonne olisi taipuvainen sinne suuntaan.
Mutta eipä näitä kannata imaista itseensä turhan tärkeänä ryöppynä. Ajatuksia vain, kunkin tarjoamana.
Sen sijaan hyvinkin asiallinen ketju saattaa hajota johonkin, jonkun tyhmän ja tärkeilevän, tehtailemiin poistoihin.
Eipä ole ketään kenelle mököttää.
Lintuset ja oravat syöttöpaikalla eivät noteeraa mökötystäni, kunhan syötävää riittää. Pieni Hömötiainen on rohkea, syö melkein kädestä. Kun alkaa ruoka vähentyä kuulen kunniani kun menen ulos, ihan selvästi äänessä on moitetta :)
Olen pari kertaa mököttänyt silloiselle puolisolleni. Yleensä annan tulla tuutin täydeltä, sitä kestää muutaman minuutin, en enää jatka asiasta ikinä.
Lauantai ilta, sauna ja viinipullo, katselen telkkaria, joskus kutsun vieraitakin.- 1943
Niin, eipä ole kelle mököttää! Siinä yksi positiivinen näkökulma yksineloon. Mulla oli kerran naapuripariskunta, jonka naisosapuoli alkoi mekastaa ja heitteli tavaroita nurmikolle. Voisinhan minäkin avata tuon puutarhanpuoleisen oven ja kokeilla, mitä tapahtuu. Ketähän kutsuttaisiin paikalle?Paras olla yrittämättä eikä oikein mökötytäkään koskaan, itkettää vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810187Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174261Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323536Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1052881Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4352152Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145