pitääkö minun tappaa hevonen koska sillä on iso ongelma enkä osa

hevoseseni tarvii ap

minun hevonen on ollut minulla nyt 3 kuukauta sain sen synttärilahjana koska minä olen harrastanut hevosta jo kaksi vuotta mutta minun hevosella on ongelma sillä on nilkka kipeäenkä tiedä etä jos en hoidata sitä niin se voi kuolla en ole kertonut tästä kenellekkään koska pelkään että äiti suutuu jos en ole hoitanut hevosta ja se maksoikin aika paljon minun hevosen nilkka on ehkä murtunut ja mietin että jos sitä ei voi hoitaa niin mitä minä teen se on ollut murtunut jo ehkä kaksi viikkoa koska en osaa tehdä asialle mitään mutta tänään kun menin karsinaan katsomaan hevosta se vaan makasi maassa eikä noussut ylös mutta ei se ollut kuollut se ei ole syönyt sen ruokaa kun laitoin sille paljon kauraa ja pellettejä tarviiko se lopettaa tai eihän minun tarvi tappaa hevosta se on kymmenen vuotta kohta se ei ole varsa se on ihana se on sairas sen jalka on kipeä auttakaa !!!!!!!!!!!

15

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain yritän saa

      apua minä tarvin

    • minä kerron ja teidä

      minun on varmaan pako kertoa äitille siitä minun hevosta

    • LOL TÄÄ ON TROLLI

      sori tää on trolli...

    • gjthk

      Joko tää on trolli tai sit sä olet tosi tyhmä

    • bfvdsfg

      Kutsu eläinlääkäri ja heti!!

    • pömppis

      No jollei oo trolli nii kerro äitilles ja kutsukaa heti eläinlääkäri

    • Trolli tai

      sitten täytyy kutsua päätohtori kirjoittajalle.

    • dumbass

      Onko tuo todellista?
      vastaa rehellisesti!

    • 19+17=?

      Noista hevosten sekä muiden eläinten vammoista tai sairauksista ei pitäisi edes vähäkään vitsailla, ei edes trollina.

      Pienikin vaiva esim jaloissa kannattaa tutkituttaa eläinlääkärillä sillä mitä pikemmiten saa hoitoa niin sitä varmemmin paranee ja sitä vähemmän hevonen kärsii.

      Jalat kannattaa suojata aina kun hevosta esim juoksuttaa, hypyttää, ratsastaa tms..säästyy monelta harmilta ja ehkä myös eläinääkäri käynneiltä säästyy kun suojaa jalat ja sen nivelet, talvisin hokkikenkä aikaan varsinkin voi tulla helpostikin hivutuksesta haavoja ja kolhuja.

      Hevonen voi mennä makuulle nukkumaan ja se täytyisi tunnistaa miksi hevonen on pitkällään.

      Hevosen omistaja voi tunnustella hevosen (myös kaviopulssin vuohisen vierestä, jalan sisäpuolelta) pulssin sekä tarkkailla hengitystiheyttä levossa,

      Lukekaa hyvät hevosen omistajat netistä googlettamalla näitä tietoja ja tietoa yleensä hevosen pidosta ja hoidosta, kyllä vastuullisen hevosenomistajan on tiedettävä milloin syytä kutsua eläinlääkäri paikalle.

      Jos te aikuiset hankitte lapsellenne ponin tai hevosen niin päävastuu on teillä itsellänne, älkää jättäkö sitä yksin alaikäisen harteille.

    • Lue äkkiä ja huolel

      Tee tämä! Pian!

      1. Kerro rohkeasti äidillesi
      2. Varmista, että hevosellasi kaikki on hyvin (ruoka, juoma, lämmintä)
      3. Soita HETI eläinlääkärille!
      4. Noudata eläinlääkärin ohjeita,

      Eläinlääkäriä odotellessa:

      1. Selvitä, miksi hevosesi makaa
      2. Tunnustele jalkaa varovasti
      3. Jos jalka on turvonnut, niin voit asettaa kylmäkääreen siihen ja pinteli päälle.
      4. Selvitä hevosesi vointi. Onko sillä muita vaivoja?
      5. Tunnustele kaikki jalat. Onko muissa mitään?
      6. Katso kaviota. Onko kaviokuumeen tai kaviomädän merkkejä? Tunnustele kaviot. Jos ne ovat kovin lämpimät, niin viilennä niitä esimerkiksi lumihangessa.
      7. Tarkkaile hevostasi. Merkitse sen käyttäytyminen ylös esim. Vihkoon
      8. Varmista eläinlääkärille tilaa ja välineitä (pyyhkeitä, jakkara, kylmäkääre, riimunnaru ja tilaa tutkia.)

    • siinä sulle ohje

      Hei.
      Jos tämä ei ole Trolli,Niin heti eläin lääkäriä soittelemaan!
      Jos tämä OLI trolli nii kasva vähä.Joillakin on eläin sääliä ja rakkautta,Nii tulee hankala olo lukea tälläistä!

    • EnHaluaOllaIlkeä

      Minun mielestäni sinun ei olisi viellä edes hankkia hevosta.

      • just joo!!!

        Siis jos et oo harastanu hevosii ku kaks vuotta en iki maailmas ottais hevost koska et osaa vielä huolehtii siit kunnolla!!! Ja kun ei osaa käy noin että oma on syysi kun otit noin nuoren!!!et aika säälitävää!!!:/:/:/


    • pöö ppöö

      moi! En haluu olla mitenkään ilkee, mut sun pitäis rohkeesti kertoo vaan äitilles! Mitä pelottavaa siinä kertomisessa on? Jaja jos oot vasta kaks vuotta ollut hevosten parissa niin mielummin olisit ottanut vaikka kesäponin! En halua tässä mitään nyt elvistellä, mutta itse olen ollut hevosten parissa jo 8 vuotta.

    • heppa2222

      Sama täällä!Sitä paitsi sun ois pitäny sanoa jo aikasemmin sun äitille joten ala jo kertoa!Tollasilla asioilla ei saa pelleilä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe