Moikka,
Olen about 40v mies. Tupakoimaton ja suht terveelliset elämäntavat omaava. En ole sairastellut mitään rajuja flunssia tai muutakaan. Kuumetta en muista milloin on viimeksi ollut. Hieman ylipainoa, mutta muuten normaalissa kunnossa. Kolmisen vuotta sitten minua vaivasi rytmihäiriöt. Tutkimuksissa ne todettiin olevan hyvälaatuisia kammioperäisiä lisälyöntejä. Otettiin normi EKG:t, holter, rasitustesti ja sydän ultrattiin.
Opettelin elämään niiden kanssa, vaikka kyllä ne muljahdukset joskus raastoivat hermoja. Pari kuukautta sitten niitä alkoi taas olla enemmän. Kunnes kerran lepopulssi (stressiä, rasituksen jälkeen) ei suostunut laskemaan alle 120. Olin sairaalassa monitoroinnissa. Epäilivät keuhkoveritulppaa, koska pulssi pysyi korkealla ja EKG:ssä näky T -allon inversio. (kääntynyt jotenkin alaspäin, kun se ennen on ollut ylöspäin). Verikokeet olivat normaalit ja pulssi palautui normaalirajoihin betasalpaajalla.
Nyt kävin rasitustestissä uudestaan. Siellä levossa EKG:ssä havaittiin taas tuo T-aallon inversio. Yllätys yllätys rasituksen aikana se katosi pois. Muuten rasitustesti lekurin mielestä oli ok.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mikä ihme voi kääntää T-aallon "negatiiviseksi" kolmen vuoden aikana?? Onko vaarallista???
Johannes
T aalto inversio
3
4982
Vastaukset
- entinentulppa
onko sitä keuhkoveritulppaa tutkittu miten.
se minullekin tuli mieleen omien kokemusteni perusteella.
dimeeri on varmaan otettu, mutta oletko ollut keuhkoverisuonten tt-kuvauksessa, vasta sillä saadaan varmasti suljettua tulpan mahdollisuus pois- Johannes
Moi,
Kun lepopulssi oli 120 luokkaa, sairaalassa otettiin verikokeita. Sanoivat, että ne sulkevat veritulpan mahdollisuuden pois.
Johannes
- entinentulppa,
ei varmuudella ,muttta antavat viitteitä tulpasta.
minullakin olin molemminpuolin massiivinen keuhkoveritulppa, eikä näkynyt verikokeessa.
ei näy kokeessa jos tulppa on vanhentunut tai on jo purkautunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022286- 1041704
- 881415
- 1331387
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741228Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834