Tarvitsisi huoneeseen jossa on vain valokatkaisin pistorasian. Liekkö mahdollista ottaa virrat tuosta valokatkaisimesta/lampun liitännästä?
Katkaisimesta sähköt pistorasiaan
8
2212
Vastaukset
- voi tai ei...
Ei voi ottaa valokytkimeltä. Sinne tulee vain vaihe, ei nollaa. Jos valaisimen kohdalla on jakorasia, sieltä voi yleensä ottaa.
- tee se itse
eikä nollan voi ottaa jostakin maahan yhteydessä olevasta rakenteesta esim. patterista ?
- tampio
ehkä venäjällä muttei suomessa eikä maata voi ottaa myöskään vene
en ankkurista joka on heitetty kukkapenkkiin. - IP 68
Yleensä, ja aina , niin sanottu ohjaamaton kova jännite otetaan haaroittamalla ryhmäjohtoa, se tapahtuu helpoimmalla ettamalla haara siitä jakorasiasta johon valokatkaismen johto on kytketty. Tästä jakorasiasta vedät uuden johtimen ko. tarvittavaan tilaan.
- Tarkuutta
"Asiantuntija" IP 68 , joka näyttää olevan viisaana useissa kysymyksissä, onnistui taas kerran.
"Ohjaamaton kova jännite", tämä varmasti auttaa kysyjää? Jos kysymyksen asettajan tieto on sen mukainen mitä kysymys antaa ymmärtää, niin ei tuosta vastauksesta ole mitään apua.
Eikö voi hienostelematta sanoa: kytkimelle (ei siis katkaisijalle, maallikot käyttävät katkaisija nimeä) on otettava erillinen johto (johto=johdinten muodostama kokonaisuus) jakorasiata.
Hassulta näyttäsi, jos vetäisi johtimen, esim ML 1,5 mm2 "erilliseen tilaan". Minne erilliseen tilaan?
Tarkenna IP 68 kieltäsi tai jättäydy pois kuten teki aiempi sähkömestari "megger"
- IP 68
no eihän sillä ole mitään väliä jos tulee pieni virhe, kun täällä on näitä "pesser vissereitä" aina korjaamassa kaikki kirjoitukset.
Laittaisit itse parempaa tietoa , jos osaat jos et opettele- Tarkkuutta
Tällä IP68 lla näyttää olevan joku pätemisentarve, koska näyttää taas tehtailleen klo 15 ja jotain minuutteja itsestään selviä tai typeriä vastauksia monenkin otsikon alle.
Etkö saa työssäsi tyydytettyä tietämisen himoasi vai miksi täällä viisastelelet / tyhmistelet.
Ps on oikein ymmärrä edes suomen kieltäsi, mitä tarkoitat:
jos osaat jos et opettele
- tampio
vikavirta suojattu pistorasia kytketään sopivasta pistorasia ryhmästä ja sen lähimmästä jakorasiasta ja asennuksen tekee sähköalan ammattihenkilö,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937808
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241190
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321043Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28993Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740