Hiihto,entä paino!

Tyhmä kysymys,tottak

Hei,
alottelin tuossa hiihtämisen pitkästä aikaa ja kun lenkkeily rupesi välillä kypsyttämään...olen nyt joka päivä hiihdellyt tunnin verran,reippaasti...jos vähän katson mitä syön,rupeeko paino laskemaan.

17

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allu 91

      No kyllä varmastikkin, kun hiihto on semmosta koko kroppaa rasittavaa liikuntaa, mm keski vartalolle tosi hyvää rasitusta tulee ja pakaroille ja ojentajille käsissä. Sitä mää oon aina eukoille sanonu että hiihto tekee hyvää eujoille. Just oikeista kohdista puristaa.

      Vuosikymmeniä sitten ukkeli katsoi hiihtokisoja televisiosta tuvassa ja selostaja innostu että "Siellä Neuvostoliiton hiihtäjä menee edellä mutta marja-liisa tavoittaa häntä koko ajan, rako pienenee, rako pienenee!"
      Ukkeli siinä tuumi eukolle että "ruppeisit siekii eukkosein hiihtämmää..."

      • heheheh1

        ;=)


    • Ei kannata liikaa jäädä katsomaan sitä ruokaa, kun varsinkin _reipas_ hiihtäminen pistää myös ruokahaluihin vauhtia -- aktivoi silläkin suunnalla.

      Jos syö sen verran kuin tarvii sohvalla vietettyinä päivinä syödä, niin varmasti tuo vaikuttaa.

      • Kilot ladun varteen

        juu,mä kyllä nyt huomannut,että ruokahalukin pikkaisen kyllä kadonnut..mutta hei,menkää nyt ihmiset ihmeessä ladulle!!! Nyt saisi suksipakettejakin sopivaan hintaan,itse ostin,eikä kaduta!!!!!!! En ymmärrä,kuinka monta vuotta on mennyt etten ole hiihtänyt,nytkin jo odotan iltapäivää,että pääsisin ladulle!!


    • SAS*

      Ei se hiihtäminen laihduta, jos ei syömiseen kiinnitä huomiota.
      Olen hiihtänyt aktiivisesti jo 30 vuotta ja sama 10 kilon ylipaino on pysynyt mukana.
      Hiihtelen 10-15 kilsan lenkkejä päivittäin jos on sopivat olosuhteet. Nuorempana myös laturetket kuuluivat talveen.
      Nykyään talvisin tulee kilometrejä tonnin molemmin puolin.

      • kuntohiihtäjä

        No joo, sinulla on sama kuin minulla. Minä olen nyt hiihtänyt 15 vuotta aktiivisesti, mutta hiihtelen vähän pitempiä 15-25 km:n lenkkejä, mutta en joka päivä. Samoja kilometrejä tulee talvessa kuin sinulla, ikää on vähän päälle 50. Ylipaino vaihtelee 6-9 kg:n välillä.

        Minä olen tuon painokysymyksen selittänyt sillä, että lihas on painavampaa kuin läski.


      • SAS*
        kuntohiihtäjä kirjoitti:

        No joo, sinulla on sama kuin minulla. Minä olen nyt hiihtänyt 15 vuotta aktiivisesti, mutta hiihtelen vähän pitempiä 15-25 km:n lenkkejä, mutta en joka päivä. Samoja kilometrejä tulee talvessa kuin sinulla, ikää on vähän päälle 50. Ylipaino vaihtelee 6-9 kg:n välillä.

        Minä olen tuon painokysymyksen selittänyt sillä, että lihas on painavampaa kuin läski.

        Mene kehon koostumusmittaukselle (inbodi) siinä selviää lihakset ja läskit.
        Minulla on rasvaa n. 6kiloa liikaa ja se on keskivartalolla.


      • kuntohiihtäjä
        SAS* kirjoitti:

        Mene kehon koostumusmittaukselle (inbodi) siinä selviää lihakset ja läskit.
        Minulla on rasvaa n. 6kiloa liikaa ja se on keskivartalolla.

        Minä taas en suhtaudu asiaan kovin tiukkapipoisesti.

        Oletko hyötynyt jotain tuosta inbodista?


      • SAS*
        kuntohiihtäjä kirjoitti:

        Minä taas en suhtaudu asiaan kovin tiukkapipoisesti.

        Oletko hyötynyt jotain tuosta inbodista?

        Ei sitä pidä vakavasti ottaa, mutta mielenkiintoista tietää. Peilistä näkee saman, mutta vähän epätarkemmin.
        Mutta jos paino laskee, niin vähenee myös lihasmäärä, ainakin minulla kävi näin.
        5 kiloa laski paino ja rasvaa lähti vain 2,5 kiloa. Näin näytti inbodi mittaus.


      • SAS* kirjoitti:

        Ei sitä pidä vakavasti ottaa, mutta mielenkiintoista tietää. Peilistä näkee saman, mutta vähän epätarkemmin.
        Mutta jos paino laskee, niin vähenee myös lihasmäärä, ainakin minulla kävi näin.
        5 kiloa laski paino ja rasvaa lähti vain 2,5 kiloa. Näin näytti inbodi mittaus.

        Luotettava rasvaprosentin mittaus taitaa olla punnitus normaalisti ja seuraavaksi vedessä. Ei niin helppoa, mutta saa kumminkin arvioitua sen vettä kevyemmän rasvan määrän paremmin arvioitua.

        Jos paino putoaa 5kg ja lihasta lähtee 2,5kg, niin hiihto vauhti hidastuu.

        Lihaksista helpoin pudottaa painoa, ei vaadi töitä?


      • SAS*
        jth_12 kirjoitti:

        Luotettava rasvaprosentin mittaus taitaa olla punnitus normaalisti ja seuraavaksi vedessä. Ei niin helppoa, mutta saa kumminkin arvioitua sen vettä kevyemmän rasvan määrän paremmin arvioitua.

        Jos paino putoaa 5kg ja lihasta lähtee 2,5kg, niin hiihto vauhti hidastuu.

        Lihaksista helpoin pudottaa painoa, ei vaadi töitä?

        Ei se ruokavaliolla lähtenyt se 5 kiloa. Liikuntaa oli paljon ja toki ruuan laatuun kiinnitin huomiota.
        Voi olla, että lihasta ei lähtenyt 2,5 kiloa, nestettäkin oli varmaan mukana, mutta rasvan osuus oli tuo 2,5 kiloa.


    • ap 1980

      Nooh,6 kiloa kuitenkin lähtenyt tässä siittä tammikuusta,että voi;)

      • kiva juttu

        Vuodenvaihteesta 5kiloo alaspäin ja paljon kilometrejä.


      • hjkhjkhkjhk
        kiva juttu kirjoitti:

        Vuodenvaihteesta 5kiloo alaspäin ja paljon kilometrejä.

        6 Kiloa tääläkin lähtenyt, mutta joulu nosti painoa parilla kilolla, että 4 kiloa on lähtenyt, eli noin kilo kuukaudessa.

        Laihduttaessa voi paino pudota 1-2 kiloa viikossa, että ei tuo hiihto paljoa laihduta. No on tietysti kroppa kiinteytynyt ja ryhti parantunut...


      • 65 kg

        Minulla samoin 6 kg tippunut paino ja kilometrejä 1588 joulukuusta alkaen ja tavoitteena 2500 ja vielä pari kiloa.


    • Dogma1

      Oon nyt hiihtäny 2kk ja syöny terveellisesti/vähän. Paino ei oo puonu yhtään,mut kunto on kasvanu.

    • 112kiloa joskus 85

      Asiantuntijoiden mielestä liikunta vaikuttaa vain 5 prosenttia painonpudotuksessa. Loput laihtuu ruokavaliolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe