Kappadokiaan maaliskuussa...?

Olen lähdössä maaliskuussa Kappadokiaan viikoksi. Antalyan kautta, sinne lento ja sieltä bussikuljetus. Kattelin keskilämpötiloja sille ajalle. Alimmillaan nollan kieppeillä, ylimmillään vähän toistakymmentä. Eli.kuinka kylmää siellä ihan oikeasti on? Mainoksessa luki, että bussi on ilmastoitu. Minkäköhöän takia?
Ja kuinka rankkoja nämä Wow -matkojen Kappadokian patikkareteket ovat? Olin syksymmällä vastaavalla reissulla, käytiin mm. Pamukkalessa bussilla. Matka oli edullinen, hotellit ja ruoat hyvät, mutta ainakin kolmessa erilaisessa ostoparatiisissa käytiin. Mattokaupassa, korukaupassa ja nahkatakkikaupassa. Tosin kertoivat paljon niitten valmistuksesta, ettei reissu ihan hukkaan mennyt. Tuo Kappadokia vähän nyt alkoi arveluttaa, kun mä olen vähän huono patikoimaan pitkiä matkoja. Minkälaisin varustein sinne pitäisi lähteä ja saako niiltä patikoilta luistaa jo sei jaksa?

-Pentti

4

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+19

En ole ollut Wow-matkoilla enkä patikkaretkellä mutta Kappadokia on kyllä tuttu.

Eiköhän ne päiväpatikkamatkat ole ihan kohtuuden rajoissa. Maisemat ovat kertakaikkisen upeat! Maasto on vaihtelevaa ja paikoin "liukasta"; on irtokiveä ja sitten sitä "tuhkakiveä", joka välillä meinaa luistaa tossun alla. Kunnon patikkakengillä varmaan pärjäät; omani eivät olleet patikointiin suunnitellut =) Alue on laaja ja erityyppistä nähtävää riittää. Itse kuvasin kolmessa päivässä satoja toinen toistaan upeampia muodostelmia.

Ei varmasti ole lämmin tuohon vuodenaikaan. Itse olin kesäkuun puolivälin paikkeilla ja silloinkin käytin välillä puuvillaista neuletakkia. Välillä viileä tuulikin pyyhki aika kylmästi yli. Jos olet käynyt Turkin rantalomakohteissa niin unohda niiden olot. Kappadokia on sisämaata ja säältään aivan eri juttu. Eli lämmintä ylle.

Mutta Kappadokia kannattaa katsastaa. Aivan huikea paikka. Voisin lähteä uudestaankin ja vaikka tuollaiselle mainitsemallesi patikkareissulle, jossa saisi ajan kanssa katsella noita huikaisevia muodostelmia.

• Ankara Turkki

6-13.3. on meilläkin varattu Kappadokian reissu. Olen ollut vain kerran aikaisemmin Turkissa. Se oli juuri noihin aikoihin, mutta Alanyassa, ja siellä oli kyllä todella aurinkoista ja lämmintä. Mutta, Kappadakia on tosiaan 500 kilsaa sisämaahan päin, joten todennäköisesti ei kovin lämmin ole. Toisaalta kovin kuumassa ei jaksa kävelläkään.

Jos kellä on lisää kokemuksia ko. reissusta, niin olisi mukava kun kirjoittelisitte:)

• telle1

Hei,
      Onko kenelläkään tietoa miksi matkat ovat niin halpoja ?
      149 € 120€ ruoka ja retkipaketti yhteensä .
      Onkohan ihan kunnon matkasta kyse?
      Telle

• -Karita-

Moi! Samaa asiaa täälläkin pohditaan. Uskaltaako noille matkoille lähteä?
        -Karita-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10352
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      6913
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5054
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      61
      4597
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      72
      4326
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      3913
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2908
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36