Paha luottamuspula

ikisinkku(ko)

Kärsin pahasta luottamuspulasta ja tämä asia häiritsee omaa elämää. Luottamuspula syntyi kun kerta toisensa jälkeen tulin suhteissa petetyksi. Nyt olen yrittänyt jättää kaikki muistot taakse ja katsella eteenpäin mutta edelleen ne asiat kummittelee alitajunnassa, haluaisin jo rueta rakentamaan uutta suhdetta jonkun miehen kanssa mutta kun ajattelenkin asiaa että pitäisi suhteeseen ruveta niin heti tulee ajatus että "entäs jos taas se pettää, entäs jos saan taas tietää sen valehtelevan minulle" en uskalla enää luottaa keneenkään. Kynsilleni olen saanut ehkä liian monta kertaa. Muutamia kertoja olisi ollut mahdollista ruveta suhdetta rakentamaan mutta olen sanonut asianosaisille että en voi luottaa, en uskalla, elän siinä pelossa että minua taas satutetaan ja näihin sanoihin kariutuu jokainen hyvältä tuntuva alkava suhde. Miten siis saisin luottamuksen takaisin ja uskaltaisin taas alkaa luottaa? Enkä myöskään usko miestä jos se kehuu minua jollakin tavalla tai sanoo rakastavan minua, ajattelen vain että "se sanoo noin vaan miellyttääkseen minua, ei se sitä tarkota" tämä oikeesti häiritsee elämää...

5

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkanmaan neito

      Hyvin samoissa ajatuksissa mennään täälläkin, tosin itse olen aina elänyt valehtelun ilmapiirissä, siis jo lapsesta lähtien. Joten luottamuspula on aina varjostanut minun elämääni ja vaikeuttanut sosiaalisten suhteiden muodostamista kaikkiin. Kavereita on ja näin mutta ei yhtäkään ystävää, koska on vaikea päästää ketään niin lähelle että voisi jotenkin uskoutua.
      Joten tottaviekööt asia vaikuttaa myös seurusteluun. Toivon että joskus kuitenkin löytäisin miehen joka saisi hajotettua nuo muurit ympäriltäni. Ihastun kyllä ja kiinnostun, mutta kun mies ihastuu ja kiinnostuu, kehuu, pyytää treffeille jne. Otan takapakkia heti ja mietin mitkä ovat hänen taka-ajatuksensa..haluaako hän vain "sitä" jne...

    • ikisinkku(ko)

      Jooh, tuo sinun teksti oli suoraan kun miun päästä. Itsekin otan heti takapakkia jos joku sano tykkäävänsä tai on ihastunut ja haluis enemmän. Jotenkin tuntuu että jossain tuolla sisimmässä on se pelko koko ajan että taas sattuu jos yrittää jotakin jonkun kanssa. Myös itselläni on tuo sama että on vaikea luoda uusia ihmis suhteita, siis tarkotan että hommais uusia kavereita yms. kavereita vain minullakin on, ei yhtään todellista ystävää. Kellekään en uskalla uskoutua tai luottaa niin paljon että voisin syvimpiä tuntoja kertoa. Jos joku lukija vaan osaisi auttaa miten tästä pääsisi yli niin olisin todella kiitollinen!

      Monta seurustelu suhdetta on takana ja joka kerta ne on kariutunut pettämiseen/valehtelemiseen tai muuten vaan jonkinlaiseen kieroiluun, tätä on tapahtunut myös kaveri suhteissa, ovat esittäneet niin hyvää kaveria ja sitten tyly puukotus selkään, välittämättä siitä miltä se minusta on tuntunut. Tästä omasta luottamus pulasta kärsii koko minun elämä, kun en luota, en voi luoda uusia ihmissuhteita, kun en voi niitä luoda niin olen auttamatta yksin. Kavereita ja seurustelu suhde olisi kiva mutta tällä menolla näyttää loppuelämä siltä että olen yksin. Joku lukija voi ajatella että "miks ei vaan mee ulos ja tutustu uusiin ihmisiin, flirttaa jollekii kivalle miehelle, ihastu ja rakastu" se ei ole niin helppoa kun ei voi luottaa ja pelko sanoo sisällä että varmasti taas sattuu jos yrittää luoda jotakin.

    • suru

      Voi kuinka tutulta kuulostaa.

      Itse elän paraikaa parisuhteessa, mutta mies on kova valehtelemaan ja jatkaa vaikka on jäänyt valheista kiinni.
      on myös pettänyt minua.

      Kunhan saan tämän suhteen poikki, en tiedä alanko enää kenenkään miehen kanssa yksiin.

      Kun tuntuu että kerään ympärilleni kaikki sellaiset ihmiset jotka ensin antaa itsestään hyvän kuvan, mutta heti kun uskallat luottaa, alkaa kieroilu ja pettäminen.

    • -neliapila-

      Kuulostaa niin tutulta! Ihanaa, että on muitakin vaikka ongelma on inhottava. Mäkään en luota juuri keneenkään ja uusien ihmissuhteiden luominen on hankalaa. Tutustun uusiin ihmisiin hyvin mutta sen syvällisempää ystävyyssuhdetta en osaa rakentaa. En uskalla puhua tällä hetkellä kenenkään kanssa muista ongelmistani saatika tästä, ja vaivojen kanssa on ikävää jäädä yksin. Pelkään, että jos he saavat tietää he jättävät minut. Muutenkin jonkun kaverin kanssa ollessa aina ajattelen, että olen hänen mielestä ärsyttävä ja hän haluaisi olla muualla jonkun muun kanssa. En tykkää itsestäni ollenkaan.

    • aikuinen nainen

      Siinäpä se onkin, itsestäsi sinun pitää ensin oppia tykkäämää, se on kaiken perusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe