Asian on näin. Minulla on nyt Santanderista luottoa 10.000e. Kk erä on n 200e. Olen ajatellut lyhentää luottoa reilusti pois ennenaikojaan. Jos maksan nyt tammikuun erän ja laitan siihen ylimääräistä lyhennystä 6000e, ja ilman mitään yhteydenottoja ja sopimusten muutoksia Santanderille(ne sopimukset kun maksavat jos muuttaa maksusuunnitelmia) Niin tuleeko helmikuun kk lasku minulle ihan normaalina 200 euron sovittuna eränä ja niin että lainanmaksut siis jatkuvat sovittuun tapaan , mutta luoton pääoma on vain pienentynyt sen 6000 euroa? Kysyisin tätä itse Santanderilta, mutta yhteydenotot niin vaivalloisia yms. Asiasta jotain tietävältä haluaisin tietoa nyt.
Santander ja ennenaikainen maksu?
10
3839
Vastaukset
- Lovakki
Sinulla lienee luottosopimuksesta oma kappale. Lue siitä.
- niinpä jooo...
Jos sen lisäksi maksat 6000 euroa niin seuraavassa laskussa näkyy että loppuvelka noin 4,000 ja maksettava suoritus edelleen se 200 euroa. Toki velkaika sitten vastaavasti lyhempi. Jos haluat pienetää tulevia maksusuorituksiua niin tehtävä uusi sopimus. Itsellä ollut muutama sanander aujoneuvorahoitus ja aina maksanut ne nopeammin pois. Eli sitä myötä kun kuukausittain jäännyt yli.
- aertjgfjg
Oletan että sinulla on kiinteäkorkoinen laina. Ei kait sieltä muutakaan saa. Joten ei, se ylimääräinen lyhennys ei lyhennä velkapääomaasi. Kiinteäkorkoiseen lainaan tehtävä ylimääräinen lyhennys on erikseen sovittava sekä siitä menee maksu. Loppuvelan voi maksaa kerralla pois ilman kuluja.
Jos maksat sinne 6000€ ylimääräistä niin se tarkoittaa että et saa laskuja sieltä seuraavaan 30 kuukauteen, mutta rahallisesti et hyödy siitä yhtään mitään eli korot juoksee aivan normaaliin tapaan.
Tämä tieto löytyy kyllä ihan santanderin sivuiltakin.- aertjgfjg
https://www.santanderconsumer.fi/tuotteet/ajoneuvorahoitus/Pages/useinkysytytkysymykset.aspx
Siinä nyt vielä linkki. Lue kohta 4. - jaahhassss..
Roskapuhetta tuo. Ollut jo 3 GE/santanderin rahoituksia 10 vuodenb aikana ja pääomaa saa lyhentää tai maksaa kokonaa pois ilman sanktioita.. Ja kaikki lainani maksanut ennenaikonaan...
- Iso luotto pois
Väitätkö osiaan että jos lyhennän ominpäin luottoa 6000e niin saan seuraavaksi laskun Santanderilta n30kk päästä? Eikös tuo maksusuunnitelman muutos jonka pitää sinne ilmoittaa ja tehdä(maksullinen) tarkoita juuri sitä että haluaa kk erän suuremmaksi tai pienemmäksi ? Minun mielestäni tämä 6000e lyhennys olisi ok, ja laina erät kulkisivat normaaliin tapaan, eli helmikuun kk erä tulisi ajoillaan jne ?
- xcvnxnvbn
Iso luotto pois kirjoitti:
Väitätkö osiaan että jos lyhennän ominpäin luottoa 6000e niin saan seuraavaksi laskun Santanderilta n30kk päästä? Eikös tuo maksusuunnitelman muutos jonka pitää sinne ilmoittaa ja tehdä(maksullinen) tarkoita juuri sitä että haluaa kk erän suuremmaksi tai pienemmäksi ? Minun mielestäni tämä 6000e lyhennys olisi ok, ja laina erät kulkisivat normaaliin tapaan, eli helmikuun kk erä tulisi ajoillaan jne ?
Kannattaisiko sitä kysyä ihan sieltä mistä olet lainan ottanut? Vai mahtaakohan ulkopuoliset tuntea SINUN tekemäsi sopimukset paremmin?
- aertjgfjg
jaahhassss.. kirjoitti:
Roskapuhetta tuo. Ollut jo 3 GE/santanderin rahoituksia 10 vuodenb aikana ja pääomaa saa lyhentää tai maksaa kokonaa pois ilman sanktioita.. Ja kaikki lainani maksanut ennenaikonaan...
Kannattanee pyrkiä takaisin ala-asteelle jos kerran et ole vielä oppinut lukemaan..
Jos kokeilen kirjoittaa SUURILLA kirjaimilla niin meneeköhän sitten perille..
KIINTEÄKORKOISEEN LAINAAN EI VOI TEHDÄ YLIMÄÄRÄISIÄ LYHENNYKSIÄ SOPIMATTA NIISTÄ ETUKÄTEEN LAINANANTAJAN KANSSA.
Pätee muuten myös asuntolainoihin. Huomaa sana KIINTEÄ.
Asia on eri jos korko on esim euriboriin sidottu. Se ei ole kiinteä.
- vaikuttaako
santanderin korko on 3kk:n euribor..
- jfcgjfg
"Hakijalla on oikeus maksaa haluamanaan ajankohtana ylimääräisiä lyhennyksiä tai ennenaikaisesti koko laina ilman ylimääräisiä kuluja"
https://www.santanderconsumer.fi/tuotteet/laina/Pages/sopimusehdot.aspx
Kohta 3)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013