Hehkut 940 kotiasennus mahdotonta. VAROITUS

kusipääasentaja

motonetistä ostin hehkut, ku oli kuulemma helppo asentaa tohon volvo940 94-turbodiesel intercooler ww lt:n koneella.
no, se EI ole helppoa nähnytkään, taitaa olla nimittäin HITLERIN viimeinen keksintö tuo volkkarin kone, jos aiot vaihtaa kaikki 6 tulppaa, ota vikalle tulpalle ensin irti koko syöttöpumppulaitteisto kaikkine osineen. muutoin rikot vaan tulpanreiän kierteet, ja lisäksi jos irrotat pelkästään "kaasarin" yläosan, (4 kuusiokolopulttia M6) sekä kiertyvän vaijerisysteemin joka tulee kaasupolkimelta, se ei mene enää takas paikoilleen se "kaasariosa" eikä auto käynnisty ennenkuin asia on korjattu jotenkin jossain liikkeessä.
mitä siis tästä opimme? no, jos et ole diesel-autojen huoltoon yli20vuotta perehtynyt henkilö, jätä homma sellaiselle, koska se sen homman kuitenkin loppupeleissä tekee, ja säästät hinauslaskun sekä hermosi.

11

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4Dtic

      2.4 Dtic:n hehkut vaihtuvat kyllä ilman mitään ylimääräistä purkamista, kaikki kuusi kappaletta.
      Ennuste remontin onnistumiselle ei ole kyllä kovin hyvä, jos hehkujen vaihdon aloittaa syöttöpumpun purkamisella.
      Mutta niin kuin viimeisessä kappaleessa totesit, jos ei tiedä mitä on tekemässä, ei kannata tehdä mitään.

      • Kyllä sen saa

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.


      • Helppo asennella
        Kyllä sen saa kirjoitti:

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.

        700- ja 900-sarjan volvot on melkein kaikki kotikorjaajan ihanneautoja. Tietoa saa, osia saa (ja halvalla) ja korjaaminen on useimmissa tapauksissa helppoa. Jos näissä alkaa tuntua vaikeelta, niin ei kannata alkaa ollenkaan. Noita saa jo aika hyvä sellaseen pariin tonniin. Jos haluaa vaikka halvan ja varman vara-auton, niin semmonen. Ja ykkösautoksikin kelpaa, jos viittii vanhalla vuosikerralla ajella. Ajo-ominaisuudet paremmat kuin perusjapaneskulla. Lämmin. Tilava. Ei juuri ruostu.


    • Moi, en voisi olla enempää samaa mieltä nimimerkin Helppo asennella kanssa, 940 on aika helppo auto korjata kotonakin, silloin harvoin kun vikaa on.
      Diesel mallin jakohihnan vaihto on kyllä vaikeampaa kuin bensa malliin, mutta silti paljon helpompaa kuin nykyautoihin, ja kuitenkin vaihtoväli on vanhaksi autoksi aika pitkä, 120 000km.
      Parhaita autoja tämä 940 diesel on, kun haluaa edullista, ja mukavaa autoilua.

      • Pysyy, paranoo

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.


      • hyvät on
        Pysyy, paranoo kirjoitti:

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.


      • Ennen oli
        hyvät on kirjoitti:

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?


      • Laatu rules
        Ennen oli kirjoitti:

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.


      • Vähä dieseleitä'
        Laatu rules kirjoitti:

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.

        Surku vain, että tarjolla olevilla dieseleillä on meilkein kaikilla ajettu hurjat määrät. Olisi diesel hakusessa, mutta en taidan noilla maileilla ostaa. Toisaalta bensavehkeitä saa tolkusti ajettuina, eikä mene veroa. Yritän katsella, jos löytäisin hyvän.


    • Moi, Vähä dieseleitä, kyllähän noita oikeasti vähän ajettuja 940 dieseleitä on myynnissä aina silloin tällöin, mutta hinnat ovat kovia, meinaan kun 94-96 mallisesta Volvosta pyydetään 5000e, bensa Volvot ovat minusta suhteessa halvempia, ja hyviä yksilöitä löytyy enemmän kun niitä on aikanaan myytykin huomattavasti enemmän kuin dieseleitä.
      Minulle kävi tuuri kun vuonna 2007 löysin oman 940 dieselini jolla oli ajettu noin 250 000km, ja oli ollut kohtuu hyvällä pidolla edellisillä omistajilla.
      Minusta sinun kannattaisi etsiä siisti 940 diesel ja maksaa siitä vähän reilumminkin sillä nämä ovat autoja joilla ajaa todella pitkälle, ja diesel malli poistaa 940 heikkouden eli suuren polttoaineen kulutuksen.

      • bensakoneinen sitten

        On ollut tarjolla muutamia tosi hyviäkin. Ilmeisesti "jälkituotuja". Vähän ajettu, hyvillä varusteilla ja penkeissä nahat - oli tuossa. Mutta hinta semmoinen, että sillä myy, muttei osta.

        Eipä sillä, että meikäläistä Volvon ajokilometrit pelottaisi. Saa olla kilometrejä, jos on hyvä. Ei sitä järjissään osta vähän ajettua, jos on huono. Ei näillä 940-ikäisillä oikein millään ole enää vähän ajettu. Mutta hyviä yksilöitä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2433
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      85
      1931
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      149
      1399
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1175
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe