Hehkut 940 kotiasennus mahdotonta. VAROITUS

kusipääasentaja

motonetistä ostin hehkut, ku oli kuulemma helppo asentaa tohon volvo940 94-turbodiesel intercooler ww lt:n koneella.
no, se EI ole helppoa nähnytkään, taitaa olla nimittäin HITLERIN viimeinen keksintö tuo volkkarin kone, jos aiot vaihtaa kaikki 6 tulppaa, ota vikalle tulpalle ensin irti koko syöttöpumppulaitteisto kaikkine osineen. muutoin rikot vaan tulpanreiän kierteet, ja lisäksi jos irrotat pelkästään "kaasarin" yläosan, (4 kuusiokolopulttia M6) sekä kiertyvän vaijerisysteemin joka tulee kaasupolkimelta, se ei mene enää takas paikoilleen se "kaasariosa" eikä auto käynnisty ennenkuin asia on korjattu jotenkin jossain liikkeessä.
mitä siis tästä opimme? no, jos et ole diesel-autojen huoltoon yli20vuotta perehtynyt henkilö, jätä homma sellaiselle, koska se sen homman kuitenkin loppupeleissä tekee, ja säästät hinauslaskun sekä hermosi.

11

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4Dtic

      2.4 Dtic:n hehkut vaihtuvat kyllä ilman mitään ylimääräistä purkamista, kaikki kuusi kappaletta.
      Ennuste remontin onnistumiselle ei ole kyllä kovin hyvä, jos hehkujen vaihdon aloittaa syöttöpumpun purkamisella.
      Mutta niin kuin viimeisessä kappaleessa totesit, jos ei tiedä mitä on tekemässä, ei kannata tehdä mitään.

      • Kyllä sen saa

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.


      • Helppo asennella
        Kyllä sen saa kirjoitti:

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.

        700- ja 900-sarjan volvot on melkein kaikki kotikorjaajan ihanneautoja. Tietoa saa, osia saa (ja halvalla) ja korjaaminen on useimmissa tapauksissa helppoa. Jos näissä alkaa tuntua vaikeelta, niin ei kannata alkaa ollenkaan. Noita saa jo aika hyvä sellaseen pariin tonniin. Jos haluaa vaikka halvan ja varman vara-auton, niin semmonen. Ja ykkösautoksikin kelpaa, jos viittii vanhalla vuosikerralla ajella. Ajo-ominaisuudet paremmat kuin perusjapaneskulla. Lämmin. Tilava. Ei juuri ruostu.


    • Moi, en voisi olla enempää samaa mieltä nimimerkin Helppo asennella kanssa, 940 on aika helppo auto korjata kotonakin, silloin harvoin kun vikaa on.
      Diesel mallin jakohihnan vaihto on kyllä vaikeampaa kuin bensa malliin, mutta silti paljon helpompaa kuin nykyautoihin, ja kuitenkin vaihtoväli on vanhaksi autoksi aika pitkä, 120 000km.
      Parhaita autoja tämä 940 diesel on, kun haluaa edullista, ja mukavaa autoilua.

      • Pysyy, paranoo

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.


      • hyvät on
        Pysyy, paranoo kirjoitti:

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.


      • Ennen oli
        hyvät on kirjoitti:

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?


      • Laatu rules
        Ennen oli kirjoitti:

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.


      • Vähä dieseleitä'
        Laatu rules kirjoitti:

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.

        Surku vain, että tarjolla olevilla dieseleillä on meilkein kaikilla ajettu hurjat määrät. Olisi diesel hakusessa, mutta en taidan noilla maileilla ostaa. Toisaalta bensavehkeitä saa tolkusti ajettuina, eikä mene veroa. Yritän katsella, jos löytäisin hyvän.


    • Moi, Vähä dieseleitä, kyllähän noita oikeasti vähän ajettuja 940 dieseleitä on myynnissä aina silloin tällöin, mutta hinnat ovat kovia, meinaan kun 94-96 mallisesta Volvosta pyydetään 5000e, bensa Volvot ovat minusta suhteessa halvempia, ja hyviä yksilöitä löytyy enemmän kun niitä on aikanaan myytykin huomattavasti enemmän kuin dieseleitä.
      Minulle kävi tuuri kun vuonna 2007 löysin oman 940 dieselini jolla oli ajettu noin 250 000km, ja oli ollut kohtuu hyvällä pidolla edellisillä omistajilla.
      Minusta sinun kannattaisi etsiä siisti 940 diesel ja maksaa siitä vähän reilumminkin sillä nämä ovat autoja joilla ajaa todella pitkälle, ja diesel malli poistaa 940 heikkouden eli suuren polttoaineen kulutuksen.

      • bensakoneinen sitten

        On ollut tarjolla muutamia tosi hyviäkin. Ilmeisesti "jälkituotuja". Vähän ajettu, hyvillä varusteilla ja penkeissä nahat - oli tuossa. Mutta hinta semmoinen, että sillä myy, muttei osta.

        Eipä sillä, että meikäläistä Volvon ajokilometrit pelottaisi. Saa olla kilometrejä, jos on hyvä. Ei sitä järjissään osta vähän ajettua, jos on huono. Ei näillä 940-ikäisillä oikein millään ole enää vähän ajettu. Mutta hyviä yksilöitä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6294
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3140
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1696
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      870
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      849
    Aihe