Hehkut 940 kotiasennus mahdotonta. VAROITUS

kusipääasentaja

motonetistä ostin hehkut, ku oli kuulemma helppo asentaa tohon volvo940 94-turbodiesel intercooler ww lt:n koneella.
no, se EI ole helppoa nähnytkään, taitaa olla nimittäin HITLERIN viimeinen keksintö tuo volkkarin kone, jos aiot vaihtaa kaikki 6 tulppaa, ota vikalle tulpalle ensin irti koko syöttöpumppulaitteisto kaikkine osineen. muutoin rikot vaan tulpanreiän kierteet, ja lisäksi jos irrotat pelkästään "kaasarin" yläosan, (4 kuusiokolopulttia M6) sekä kiertyvän vaijerisysteemin joka tulee kaasupolkimelta, se ei mene enää takas paikoilleen se "kaasariosa" eikä auto käynnisty ennenkuin asia on korjattu jotenkin jossain liikkeessä.
mitä siis tästä opimme? no, jos et ole diesel-autojen huoltoon yli20vuotta perehtynyt henkilö, jätä homma sellaiselle, koska se sen homman kuitenkin loppupeleissä tekee, ja säästät hinauslaskun sekä hermosi.

11

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4Dtic

      2.4 Dtic:n hehkut vaihtuvat kyllä ilman mitään ylimääräistä purkamista, kaikki kuusi kappaletta.
      Ennuste remontin onnistumiselle ei ole kyllä kovin hyvä, jos hehkujen vaihdon aloittaa syöttöpumpun purkamisella.
      Mutta niin kuin viimeisessä kappaleessa totesit, jos ei tiedä mitä on tekemässä, ei kannata tehdä mitään.

      • Kyllä sen saa

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.


      • Helppo asennella
        Kyllä sen saa kirjoitti:

        Jeps. Volsupohjainen diesel on maineeltaan vaihteleva. Mutta useimmiten hyväluontoinen. Ja varsinkin omatoimiasentajan kannalta yksi helpoimpia dieseleitä. Mutta autohommissa alkaa olla yhä harvinaisempaa tuo aito osaaminen. Osaamisen kertyminen edellyttää aikaa ja vaivannäköä. Ja hermonsa kannattaa pitää.

        700- ja 900-sarjan volvot on melkein kaikki kotikorjaajan ihanneautoja. Tietoa saa, osia saa (ja halvalla) ja korjaaminen on useimmissa tapauksissa helppoa. Jos näissä alkaa tuntua vaikeelta, niin ei kannata alkaa ollenkaan. Noita saa jo aika hyvä sellaseen pariin tonniin. Jos haluaa vaikka halvan ja varman vara-auton, niin semmonen. Ja ykkösautoksikin kelpaa, jos viittii vanhalla vuosikerralla ajella. Ajo-ominaisuudet paremmat kuin perusjapaneskulla. Lämmin. Tilava. Ei juuri ruostu.


    • Moi, en voisi olla enempää samaa mieltä nimimerkin Helppo asennella kanssa, 940 on aika helppo auto korjata kotonakin, silloin harvoin kun vikaa on.
      Diesel mallin jakohihnan vaihto on kyllä vaikeampaa kuin bensa malliin, mutta silti paljon helpompaa kuin nykyautoihin, ja kuitenkin vaihtoväli on vanhaksi autoksi aika pitkä, 120 000km.
      Parhaita autoja tämä 940 diesel on, kun haluaa edullista, ja mukavaa autoilua.

      • Pysyy, paranoo

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.


      • hyvät on
        Pysyy, paranoo kirjoitti:

        Volvo teki suurpalveluksen "vanhan" auton käyttäjälle, kun päätti galvanoida nuo 940-korit. Oma Volvoni seisoo joskus pitkiäkin aikoja parkissa, ajamatta. Ja pesemättä, puunaamatta. Se sama kohtelu on haperoittanut aiemmin montakin autoani. Mutta Volvo on ja pysyy, ehjänä ja siistinä, vuodesta toiseen. Ja kun en kaipaa isoja ylläpitokuluja, niin Volvossa korjauksetkin onnistuvat itse ja halvalla. Aika harvoin vaan tarvii koskea mihinkään. Pelaa ilmankin ihan hyvin. Parhaita ostoksia, mitä voin kuvitella.

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.


      • Ennen oli
        hyvät on kirjoitti:

        Galvanointi oli hyvä. Samanikäisistä ovat jo hapertuneet muistoihin käytännössä kaikki japskit ja peruseurooppalaiset. Mitä nyt muutamia talteen otettuja ja eläläkepappojen poikkeustapauksia näkyy. Mutta volvoja on paljon. 740-sarjalaisiakin näkyy. Aikalailla siitä vuosimallista alkaen, johon tuli galvanointi.

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?


      • Laatu rules
        Ennen oli kirjoitti:

        940-sarja vielä kunnon patarautaa ja hyvin suojattu kopaltaan. Nykyautot pehmopahvia. Sähköongelmaisia monivaivaisia. Nypyttävät käyntiään eikä korjausta saa koskaan. Jo vähillä ajoilla ongelmajätettä. Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa?

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.


      • Vähä dieseleitä'
        Laatu rules kirjoitti:

        "Tekeekö kukaan enää toimivaa tavaraa? "

        Ei kai. Mutta onneksi ysineljäkymppisiä saa halvalla.

        Surku vain, että tarjolla olevilla dieseleillä on meilkein kaikilla ajettu hurjat määrät. Olisi diesel hakusessa, mutta en taidan noilla maileilla ostaa. Toisaalta bensavehkeitä saa tolkusti ajettuina, eikä mene veroa. Yritän katsella, jos löytäisin hyvän.


    • Moi, Vähä dieseleitä, kyllähän noita oikeasti vähän ajettuja 940 dieseleitä on myynnissä aina silloin tällöin, mutta hinnat ovat kovia, meinaan kun 94-96 mallisesta Volvosta pyydetään 5000e, bensa Volvot ovat minusta suhteessa halvempia, ja hyviä yksilöitä löytyy enemmän kun niitä on aikanaan myytykin huomattavasti enemmän kuin dieseleitä.
      Minulle kävi tuuri kun vuonna 2007 löysin oman 940 dieselini jolla oli ajettu noin 250 000km, ja oli ollut kohtuu hyvällä pidolla edellisillä omistajilla.
      Minusta sinun kannattaisi etsiä siisti 940 diesel ja maksaa siitä vähän reilumminkin sillä nämä ovat autoja joilla ajaa todella pitkälle, ja diesel malli poistaa 940 heikkouden eli suuren polttoaineen kulutuksen.

      • bensakoneinen sitten

        On ollut tarjolla muutamia tosi hyviäkin. Ilmeisesti "jälkituotuja". Vähän ajettu, hyvillä varusteilla ja penkeissä nahat - oli tuossa. Mutta hinta semmoinen, että sillä myy, muttei osta.

        Eipä sillä, että meikäläistä Volvon ajokilometrit pelottaisi. Saa olla kilometrejä, jos on hyvä. Ei sitä järjissään osta vähän ajettua, jos on huono. Ei näillä 940-ikäisillä oikein millään ole enää vähän ajettu. Mutta hyviä yksilöitä löytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitaisko olla kavereita?

      Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4002
    2. Deodoranttiteollisuus

      Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2911
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

      Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1213
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

      Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      22
      890
    5. Kerro kaivattusi

      Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      39
      866
    6. PURRA TULEE !

      Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      113
      732
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

      Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      37
      705
    8. Minkä vuoksi

      Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      35
      676
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

      Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      104
      637
    10. Mikään ei ole ikuista

      Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      134
      635
    Aihe