Mitä mieltä otsikon mukaisesta öljystä? Halpaa se on, kun useimmilla huoltamoilla vaihtohinta on n. 10€/litra. Ite oon sitä Nesteen litkua käyttänyt autooni (Fiat Stilo 80) 30tkm:n ajan ja öljyt siis oon vaihtanut vähintään 10tkm:n välein -> muistaakseni 4 kertaa tuon 30tkm:n aikana.
Hyvin on mielestäni toiminut, mutta onko mitään hyötyä vaihtaa kalliimpaan (parempaan) mun vaihtoväleillä? Oon ajatellut esim. Castrolin 0W-40, joka on n. 16€/litra vaihdettuna, mutta on aika paljon kalliimpaa kuin tuo Nesteen 5W-40... Esimerkiksi vähentääkö tuo kalliimpi Castrolin öljy moottorin kulumista merkittävästi pakkasilla verrattuna Nesteen öljyyn?
Kiitoksia asiallisista vastauksista!
Neste City Pro 5W-40
3
1636
Vastaukset
- Fireblade
Moi
Toi Nesteen litku ja Esim. Castrolin Formula RS 0W-40 on molemmat API SL luokan öljyjä, huippuluokitukset siis. Castrolilla vaan toi alaviskositeettiarvo parempi kovilla pakkasilla.
Noilla vaihtoväleillä meikäläinen ainakin vetelis Stiletolla ihan tyytyväisenä.
"Esimerkiksi vähentääkö tuo kalliimpi Castrolin öljy moottorin kulumista merkittävästi pakkasilla verrattuna Nesteen öljyyn?"
Niin, jos käynnistelet -30 asteen pakkasella kylmiltään.....niin toi Castrolin liemi on aavistuksen verran notkeampaa mutta normaaliolosuhteissa (lohkolämmpäri) ei merkittävää eroa pitäisi olla. - Ate
Ei kannata vaihtaa kalliinpiin öljyihin ei mitään hyötyä!!!!!!!!
- hartsa
mobil super 3000 5w-40 siinä on luotettava täys synteetinen öljy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662231Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61856Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381380Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2191016En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711000Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.96993Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki22957- 80813
- 20794
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39760