Mikä eläin näistä sopisi parhaiten opiskelijalle?

KisuKoiraJyrsijä

Olen opiskelija ja asun 32 neliöisessä yksiössä luhtitalon alemmassa kerroksessa.

Tahtoisin ottaa jonkun lemmikin, mutta en tiedä mikä olisi elämäntyyliini sopivin. Ongelmaksi koituu se, että käyn suhteellisen usein kotonani, 180 kilometrin päässä opiskelupaikkakunnaltani. Olisin käymässä kotonani 1-2 krt kuukaudessa, jos eläin tulee taloon, nyt olen ilman lemmikkiä käynyt 3 kuussa kotona. Eläimen tulisi joko

a) selvitä mainiosti kotona yksin perjantai-illasta sunnuntai-päivään (hoitaja saattaisi toisinaan löytyä viikonlopuksi, mutta en voi luottaa siihen) tai

b) kulkea kätevästi mukanani paikasta toiseen (oma auto lähes aina käytettävissä, mutta ei lämmityspaikkaa, joten kovilla pakkasilla joudun linja-autoa käyttämään)

Mikä siis olisi helpoin elämäntyylini takia?

-Koira? Koiria minun kotonani on ollut aina. Ainut että kouluttaminen sisäsiisteyden opetus on kova homma yksin, varsinkin kun haaveissa on ollut labradorinnoutaja, tosin voisin hankkia pienemmänkin koiran.

-Kissa? Tuntuisi muuten kivalta vaihtoehdolta, mutta pelkään noita viikonloppujärjestelyjä, ettei kissa sopeudu, kusee nurkkiin kotonani...

-Jyrsijä? Häkki olisi helppo kuljettaa autossa. Tosin se matkustaminen voisi aiheuttaa stressiä. Plussaa olisi helpompi vuokra-asunnosta toiseen muuttaminen (kaikki eivät halua vuokrata asuntoaan kissan/koiran omistajalle)

Tässä nykyisessä asunnossa aion asua vähintään 2 vuotta, jonka jälkeen oli suunnitelmissa jopa oman kämpän osto, tai korkeintaan vielä yksi vuokralla asuminen välissä.

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä