APUA NOPEESTI!!!

pian...

Mitä mä teen? Mulla on 128l akva jossa on kaloja ja 2partamonnii. En tiedä kumpaa sukupuolta ovat mut tappelevat ihan hirveesti! Vesi lentää kun ne riehuu siellä ihan kauheesti! Mulla on varastossa 30l akva, pitäiskö se toinen monni laittaa siihen? Ne pyörii kokoajan semmosen yhden sommisteen ympärillä ja se toinen yrittää päästä sinne sisälle ja se toinen puolestaan estää sen. Sillä isommalla on pidemmät piikit joilla se sohii sitä pienempää jolla on aika pikkuiset piikit. Mitä mä oikeen teen?? Autakaa nopeesti!!

5

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lalaa

      En tiedä, mitä monneja sulla on, mut ehkä partamonneja, kun jostakin parrasta puhuit. Yksi neuvo löytyy ja kokeiles sitä, nimittäin molemmilla monneilla täytyy olla oma "piilopaikka", eli akvassasi pitäisi olla kaksi jonkinlaista koloa.. Koitas sitä, ja jos tappelu jatkuu, niin ehkä olisi parempi laittaa heikompi eristykseen. Itselläni on vain yksi partamonniuros, joten en sitten tiedä näiden kalojen kututottumuksia, mutta tuskimpa tuo sitä on, joku viisaampi kertokoon. Tuntuisi että sinulla on uros ja naaras. Uroksella pitkät "partakarvat" ja naaraalla lyhyemmät. Enempää en osaa neuvoa, mutta joku muu varmaankin voisi kertoa enemmän..

      • Miimu

        altaasi on liian pieni kahdelle ja koska 30 litraisessa ei saa kaloja pitää, niin toinen lahjoitetaan pois.


    • Tintsu

      Järjestä molemmille oma kotiluola ettei tarvi tapella.

      • Anci

        Oma kotiluolakaan ei välttämättä riitä noin pienessä altaassa. Partamonni pojan erottaa tytöstä juuri noiden "sarvien" perusteella. Niitä on ympäri naamaa nuorella yksilöllä lyhyempiä ja vanhoilla pisempiä ja jopa haaraisia. Tytöillä ei ole kuin kaksi pientä nystyrää kuonossa.

        Meillä on kaksi parttispoikaa 160litrasessa. Vanhempi asuu savisessa talossa johon se ei nuorempaa päästä. Mutta reviiri ei lopu taloon. Se ajaa toisen pois koko altaan puoliskosta, ja niinpä se toinen asusteleekin kannossa joka on altaan toisessa päässä. Kyllä ne reviirinsä tietävät ja välillä lekottelevat yhdessä lasissakin. Mutta yhtään enempää tuonne ei mahtuisi vaikka piilopaikkoja olisi kuinka.

        Toisessa altaassa 180ltr on neljä partamonnityttöä. Ne loikoilevat milloin missäkin ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Eivät hätistele toisiaan kun ehkä saman ruokatabletin äärestä. Tytöt eivät ilmeisesti ole niin "reviiritietoisia" kuin pojat, mutta Miimu on jälleen kerran oikeassa, että jos haluat tappelun loppuvat lahjoita toinen pois. Piilopaikkojen lisääminen ei auta...niin luulen..


      • Tintsu
        Anci kirjoitti:

        Oma kotiluolakaan ei välttämättä riitä noin pienessä altaassa. Partamonni pojan erottaa tytöstä juuri noiden "sarvien" perusteella. Niitä on ympäri naamaa nuorella yksilöllä lyhyempiä ja vanhoilla pisempiä ja jopa haaraisia. Tytöillä ei ole kuin kaksi pientä nystyrää kuonossa.

        Meillä on kaksi parttispoikaa 160litrasessa. Vanhempi asuu savisessa talossa johon se ei nuorempaa päästä. Mutta reviiri ei lopu taloon. Se ajaa toisen pois koko altaan puoliskosta, ja niinpä se toinen asusteleekin kannossa joka on altaan toisessa päässä. Kyllä ne reviirinsä tietävät ja välillä lekottelevat yhdessä lasissakin. Mutta yhtään enempää tuonne ei mahtuisi vaikka piilopaikkoja olisi kuinka.

        Toisessa altaassa 180ltr on neljä partamonnityttöä. Ne loikoilevat milloin missäkin ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Eivät hätistele toisiaan kun ehkä saman ruokatabletin äärestä. Tytöt eivät ilmeisesti ole niin "reviiritietoisia" kuin pojat, mutta Miimu on jälleen kerran oikeassa, että jos haluat tappelun loppuvat lahjoita toinen pois. Piilopaikkojen lisääminen ei auta...niin luulen..

        Voi olla ettei auta, kannattaa silti kokeilla ennen pakkosiirtoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe