Mites nykyään telakoilla hitsataan paksuista levyistä laivoja ? Onko puikkohitsaus vai suojakaasuhitsaus ???
En ole pitkään aikaan käyny telakoilla, niin siksi ajattelutti tämä asia......
Muissa metalliverstaissa näkyy suojakaasulaitteita aina melkein...
telakalla hitsaus
13
2744
Vastaukset
- SS.
Ei kun ne saatana liimataan Araldiitilla.
- ur2y4me
Yksinkertaisuudelleenhan ei voi mitään. Voisi silti neuvoa vanhaan tyyliin; puhuminen on hopeaa, vaikeneminen kultaa.
- ET SITTEN MITÄÄN TIIJÄ!
Petonilla ne rapataan ja muurataan. Ei koskaan millään vitun Araltiitillä.
- Komisario Palmu
Kaasulla kaasulla
- Ydintäyte
Teräs rakenteet hitsataan ydintäytelangalla. Alumiini osat mahdollisesti lankakoneella suojakaasua käyttäen. Puikkoa käytetään lähinnä asennuksessa sekä putkihitsauksessa.
- Jurpo2000
Jo yli 25 vuotta on hitsattu ydintäytelangalla ja seoskaasulla.
- A6-Esab
En ole telakalla ollut töissä, mutta konepajassa n, 40v.
Vuosikymmeniä levyt hitsattu n, 8mm- 100mm paksut yhteen jauhekaarella.
Lanka 4-6mm, sekin kehittynyt, nyt useammallakin langalla samaan railoon.
- -puikolla vai
- kiitoksia tiedoista,
ajattelinkin, että vedetäänkö viel puikolla ja sitten kuokitaan ja hakataan kuona.....
Meileeni tuli että toi mig ja tig on hyvä ohutlevylle, niin sitten kävi miessä että mikä sopii paksulle levylle...- Anonyymi
Näin olen uskonut vieläkin olevan
- stålpitt
Kyllä järeämmätkin levyt vedetään nykyään Minarcilla..........
- kumma nimi
Minarcilla.......... - mikäs se on ?
- ja eikös esim lec valesa viel vetäny puikolla gdanskissa ?
- sähköhitsi
Walesa oli sähkömies...........
- Anonyymi
Sen takia se harrasti sähköhitsausta kun tuli kontaktori eteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892