Joo kuten tosiaan tossa jonkunaikaa sitten tänne laitoit, teoriakoe oli tänään. Jälkeenpäin tuntuu, että ihmiset ressaavat kyseistä koetta aivan liikaa. Tai ainakin minä ressasin :D No joka tapauksessa sanallisissa 0 väärin ja kuvallisissa 4. Inssi tulee varmaan olemaan parin viikon sisällä, saan tietää sen huomenna. Nyt jos joskus kaipaan viime hetken vinkkejä tulevaa inssiä varten! Auton hallinta, liikennesäännöt, ajovuorot ynnä muut menevät jo helposti lähes rutiinilla, mutta auton parkkeeraus ihan miten päin vaan aiheuttaa päänvaivaa. Viime ajotunnilla osasin kyllä peruuttaa parkkiin pienillä korjausliikkeillä mutta onnistuin kämmäämään taskuparkin kahdesti. Neuvoja ja niksejä kaivataan, kiitos! :)
Teoriakoe läpi!
9
445
Vastaukset
- Tsemppiä!
Onnea inssiin! Rauhallisuus ja jalankulkijoiden huomioiminen kannattaa ehdottomasti muistaa inssissä. Ja ylinopeutta ei saa olla YHTÄÄN! Jalankulkijoiden huomioimisessa tärkeää on käännellä päätä ERITTÄIN selvästi niin että inssille ei jää mitään epäselvää huomioistasi. Jalankulkijat, jalankulkijat ja jalankulkijat, tätä toitotettiin minulle jatkuvasti opettajan ja entisten inssiläisten toimesta. Jalankulkija on inssille pyhä, toki muitakin sääntöjä pitää noudattaa. Täysin virheetöntä ajoa ei tarvitse tehdä. Riippuu sitten virheen laadusta ja ajon kokonaiskuvasta vaikuttaako se hylkyyn vai ei. Itse sain ohjeistusta opettajalta myös siinä, että jos on tekemässä jonkun pienen virheen niin tekee sen sitten reilusti. Esimerkkinä nyt vaikka ajaminen ohi risteyksestä josta piti kääntyä. Äkkinäiset korjausliikkeet, jarrutukset ja suunnanmuutokset ovat lähes varma hylkäys.
Parkkeeraamisesta olikin tuossa toisessa viestiketjussa jo aika paljon asiaa. Itsellä aiheutti suurta hämmennystä, kun opettaja käski tunnilla parkkeerata peruuttaen parkkipaikalla jossa ei ollut ruutuja! Ei auttanut muu kun valita paikka ja sitten tähdätä siihen pitäen huoli, että pysyi suunnilleen linjassa muiden autojen, liikennemerkkien ja katukivetysten kanssa. Ihan toisten autojen viereen ei kannata tunkea jos paikan saa itse valita, mutta kannattaa katsoa sellainen kohta mistä voi vähän hakea suuntaa toisista autoista. Jos ruutuun pitää osua, niin korjausliikkeet ja oikaisu ovat sallittuja inssissäkin, ei tartte osua kerralla kohalleen. Vilkaisehan vielä tuo toinen parkkeeraamista käsittelevä ketju jos sieltä löytyisi lisää vinkkiä. - peukkua
Mitä jos sanoisit sille opettajallesi, mitä tahtoisit vielä treenata. Aikaahan tässä vielä on hyvin harjoitella. Äläkä täällä niitä kysele.
- nopeudet
Mulle huomautettiin nopeudesta. Olin vissiin jossain ajanut hieman ylinopeutta ja tilannenopeudet olivat olleet liian suuria. Vaikka olisi vihreä valotaajama-alueen risteyksessä, pitää laittaa 2. vaihde ja ajaa 20km/h varmuuden vuoksi. Valo voi ehtiä vaihtua, mutta sitten vaan odotellaan:)
- Jännitti sikana
Mulle inssi huomautti liiasta luotosta vihreään valoon, varsinkin, jos on jonon keulilla. Eli myös valoristeyksissä pitää olla tutka päällä, jos joku vaikka sattuukin ajamaan punaisia päin jostain suunnasta.
Rauhallisuus on todellakin valttia ja oman ajovuoron odottaminen risteyksessä, vaikka joskus saattaa tuntua, että ei pääse kääntymään vasemmalle, kun autoja vaan tulee. Siinähän se aikaa kuluu helposti :) Tsemppiä inssiin!- poikkke95
Kiitoksia vastauksista :)
Joo mullekki tai ajo-opettaja huomauttaa valoihin luottamisesta. Mielestäni kiinnitin siihen koko ajan huomiota, että jos se vaikka vaihtuisi punaiseksi.
Muuten homman pitäisi olla iha paketissa, pää kuulemma pyörii oikein mukavasti ja auton hallinta on sillä tasolla, millä sen tässä vaiheessa pitääkin olla. Parkkeeraukset ja muut sujuvat nyt paremmin eivätkä toivottavasti aiheuta ongelmia inssin suhteen.
Toivottavasti ei ala ens tiistai jännittämään ihan liikaa!! :)
- RESSAA
mulla ressaa teoriakokeen kuvalliset tehtävät jotka kusee mua silmää joka kerta.. aina jää jotain huomaamatta jonka seurauksena kuvallisten takia kusee koko koe.. pelkään etten pääse koskaan teoriakoetta läpi.. ja toinen asia on se saat*nan kello joka tikittää siinä vieressä.. harmittaa sinänsä että osaa kuitenkin liikennesäännöt tarpeeksi hyvin ja osaa ajaa autoa, mutta sitten kaikki tökkää joidenki kuvien takia, pistää v*tuttamaan kieltämättä :/
- rikukarhu
En pääse sitä teoria koettaa läpiä on jo kokeillu 5 kerta enkä vaikka osana liikenne merkkiä nyt aika oli tunti se aina tökki kuvissa en tiedä mitä mä teen
- Julkisillako
Mene bussilla?
- OpetuslupaOpe
Tee harjoittelutestejä niin paljon että alkaa menemään virheittä läpi. Ajokorttikoulu.fi sivuilta saa harjoittelutestejä pikkurahalla. Viikonverran kun joka ilta parituntia paukuttaa niitä läpi niin eiköhän ne ala oppimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845