Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Teoriakoe läpi!

poikkke95

Joo kuten tosiaan tossa jonkunaikaa sitten tänne laitoit, teoriakoe oli tänään. Jälkeenpäin tuntuu, että ihmiset ressaavat kyseistä koetta aivan liikaa. Tai ainakin minä ressasin :D No joka tapauksessa sanallisissa 0 väärin ja kuvallisissa 4. Inssi tulee varmaan olemaan parin viikon sisällä, saan tietää sen huomenna. Nyt jos joskus kaipaan viime hetken vinkkejä tulevaa inssiä varten! Auton hallinta, liikennesäännöt, ajovuorot ynnä muut menevät jo helposti lähes rutiinilla, mutta auton parkkeeraus ihan miten päin vaan aiheuttaa päänvaivaa. Viime ajotunnilla osasin kyllä peruuttaa parkkiin pienillä korjausliikkeillä mutta onnistuin kämmäämään taskuparkin kahdesti. Neuvoja ja niksejä kaivataan, kiitos! :)

9

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä!

      Onnea inssiin! Rauhallisuus ja jalankulkijoiden huomioiminen kannattaa ehdottomasti muistaa inssissä. Ja ylinopeutta ei saa olla YHTÄÄN! Jalankulkijoiden huomioimisessa tärkeää on käännellä päätä ERITTÄIN selvästi niin että inssille ei jää mitään epäselvää huomioistasi. Jalankulkijat, jalankulkijat ja jalankulkijat, tätä toitotettiin minulle jatkuvasti opettajan ja entisten inssiläisten toimesta. Jalankulkija on inssille pyhä, toki muitakin sääntöjä pitää noudattaa. Täysin virheetöntä ajoa ei tarvitse tehdä. Riippuu sitten virheen laadusta ja ajon kokonaiskuvasta vaikuttaako se hylkyyn vai ei. Itse sain ohjeistusta opettajalta myös siinä, että jos on tekemässä jonkun pienen virheen niin tekee sen sitten reilusti. Esimerkkinä nyt vaikka ajaminen ohi risteyksestä josta piti kääntyä. Äkkinäiset korjausliikkeet, jarrutukset ja suunnanmuutokset ovat lähes varma hylkäys.

      Parkkeeraamisesta olikin tuossa toisessa viestiketjussa jo aika paljon asiaa. Itsellä aiheutti suurta hämmennystä, kun opettaja käski tunnilla parkkeerata peruuttaen parkkipaikalla jossa ei ollut ruutuja! Ei auttanut muu kun valita paikka ja sitten tähdätä siihen pitäen huoli, että pysyi suunnilleen linjassa muiden autojen, liikennemerkkien ja katukivetysten kanssa. Ihan toisten autojen viereen ei kannata tunkea jos paikan saa itse valita, mutta kannattaa katsoa sellainen kohta mistä voi vähän hakea suuntaa toisista autoista. Jos ruutuun pitää osua, niin korjausliikkeet ja oikaisu ovat sallittuja inssissäkin, ei tartte osua kerralla kohalleen. Vilkaisehan vielä tuo toinen parkkeeraamista käsittelevä ketju jos sieltä löytyisi lisää vinkkiä.

    • peukkua

      Mitä jos sanoisit sille opettajallesi, mitä tahtoisit vielä treenata. Aikaahan tässä vielä on hyvin harjoitella. Äläkä täällä niitä kysele.

    • nopeudet

      Mulle huomautettiin nopeudesta. Olin vissiin jossain ajanut hieman ylinopeutta ja tilannenopeudet olivat olleet liian suuria. Vaikka olisi vihreä valotaajama-alueen risteyksessä, pitää laittaa 2. vaihde ja ajaa 20km/h varmuuden vuoksi. Valo voi ehtiä vaihtua, mutta sitten vaan odotellaan:)

    • Jännitti sikana

      Mulle inssi huomautti liiasta luotosta vihreään valoon, varsinkin, jos on jonon keulilla. Eli myös valoristeyksissä pitää olla tutka päällä, jos joku vaikka sattuukin ajamaan punaisia päin jostain suunnasta.

      Rauhallisuus on todellakin valttia ja oman ajovuoron odottaminen risteyksessä, vaikka joskus saattaa tuntua, että ei pääse kääntymään vasemmalle, kun autoja vaan tulee. Siinähän se aikaa kuluu helposti :) Tsemppiä inssiin!

      • poikkke95

        Kiitoksia vastauksista :)

        Joo mullekki tai ajo-opettaja huomauttaa valoihin luottamisesta. Mielestäni kiinnitin siihen koko ajan huomiota, että jos se vaikka vaihtuisi punaiseksi.

        Muuten homman pitäisi olla iha paketissa, pää kuulemma pyörii oikein mukavasti ja auton hallinta on sillä tasolla, millä sen tässä vaiheessa pitääkin olla. Parkkeeraukset ja muut sujuvat nyt paremmin eivätkä toivottavasti aiheuta ongelmia inssin suhteen.

        Toivottavasti ei ala ens tiistai jännittämään ihan liikaa!! :)


    • RESSAA

      mulla ressaa teoriakokeen kuvalliset tehtävät jotka kusee mua silmää joka kerta.. aina jää jotain huomaamatta jonka seurauksena kuvallisten takia kusee koko koe.. pelkään etten pääse koskaan teoriakoetta läpi.. ja toinen asia on se saat*nan kello joka tikittää siinä vieressä.. harmittaa sinänsä että osaa kuitenkin liikennesäännöt tarpeeksi hyvin ja osaa ajaa autoa, mutta sitten kaikki tökkää joidenki kuvien takia, pistää v*tuttamaan kieltämättä :/

    • rikukarhu

      En pääse sitä teoria koettaa läpiä on jo kokeillu 5 kerta enkä vaikka osana liikenne merkkiä nyt aika oli tunti se aina tökki kuvissa en tiedä mitä mä teen

      • Julkisillako

        Mene bussilla?


      • OpetuslupaOpe

        Tee harjoittelutestejä niin paljon että alkaa menemään virheittä läpi. Ajokorttikoulu.fi sivuilta saa harjoittelutestejä pikkurahalla. Viikonverran kun joka ilta parituntia paukuttaa niitä läpi niin eiköhän ne ala oppimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe