Auto: Peugeot 405 2.0 gtx automaatti -94
Huom pyydän jo tässä vaiheessa anteeksi mahdollisia virheellisiä nimityksiä en ole mikään mestari autojen kanssa.
Eli ongelmana on että auto nykii paikoiltaan lähdettäessä tai reippaasti kiihdyttäessä.
Nyt etsin vikaa sytytysjärjestelmästä.
Olen päässyt käsitykseen että sytytyksen ohjausyksikkö siis se josta lähtee sytytysjohdot tulpille, olisi tuossa mallissa sähköinen? eli ilman pyörijää. Kyseessä oleva osa on huomattavan öljyinen, venttiilikopankannentiivisti uhkuu hieman öljyä, mutta sieltä öljy ei ole tullut tuohon sytytyksen ohjaus yksikköön, eli ilmeisesti jonkinlainen yhteys moottorista on sytytyksen ohjaus yksikköön josta öljyä pääsee tulemaan ja nyt se vuotaa jostain rakosesta ulos.
Kysymys kuuluu olenko aivan hakoteillä? Onko tuo korjattavissa joitakin osia vaihtamalla vai pitääkö koko sytytyksenohjausyksikkö vaihtaa?
Sytytysjärjestelmä Peugeot 405
Jani
1
588
Vastaukset
- Jorma
En usko vian olevan sytytyksen ohjausyksikössä.
Ohjausyksikön vika ilmenee moottorin käynnistyshäiriönä, jolloin sytytys tuntuu olevan poskellaan ja ilmenee pakoputkessa ja kaasuttimessa kuuluvina paukahteluina. Eli kipinät menemenevät sylintereille aivan väärään aikaan.
Rasvainen kerros sytytysyksikön päälle ja tulpan johdoille kertyy venttiilikopan vuodosta, höyrystäkin. Tämä ei sinänsä vaikuta moottorin käyntiin.
Vaimoni autossa (1.6 ruisku) moottori katkaisee käyntiä liian paljon kiihdytettäessä. Tällöin kysy on moottorin omasta suojamekanismista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243