Suomalaiset myyty al-qaidalle.Valtio pikkasen PA

Ketkä seuraavaksi?

Uutistoimisto Reutersilla on uutta tietoa Jemenissä siepatun suomalaispariskunnan kohtalosta.


Reutersin mukaan Jemenin heimojen edustajat ovat myyneet siepatun suomalaispariskunnan terroristijärjestö al-Qaidalle. Neuvottelujen lunnaista kerrotaan olevan meneillään.

Jemenin sisäministeriön edustaja kertoi Reutersille, että siepatut olivat alun perin heimolaisten hallussa. Heistä vaadittiin lunnaita, edustaja sanoi.

- Heimolaiset ovat myyneet siepatut al-Qaidan organisaation jäsenille, ja heidät on siirretty Baydan maakuntaan, virkailija sanoi.





Bayda sijaitsee Jemenin eteläosassa.

- Neuvottelut ovat meneillään heidän vapauttamisekseen lunnaita vastaan, virkailija kertoi.

Jemenin presidentti Abdo-Rabb Mansour Hadi kertoi maanantaina uutistoimisto Saballe, että suomalaiset ja itävaltalainen ovat "terroristien hallussa".


Aseistetut miehet sieppasivat suomalaispariskunnan ja 26-vuotiaan itävaltalaismiehen 21. joulukuuta elektroniikkamyymälästä Jemenin pääkaupungin Sanaan keskustassa. Sieppauksella oli useita silminnäkijöitä.





Suomen ulkoministeriö (UM) on lähettänyt edustajansa Jemeniin. Edustaja tapasi Jemenin presidentin maanantaina yhdessä Itävallan edustajan kanssa.

UM ei ole kommentoinut tietoja neuvotteluista tai siepattujen olinpaikasta.

Lue tästä jutusta kaikki suomalaispariskunnan sieppauksen käänteet tähän mennessä.


STT-Reuters-IS


Tässähän on selvästikin kyseessä suomenvaltio joka myy jo omia kansalaisiaansa kun valtion rahakirstussa pohja paistaa.

222

3015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokivarrenmies

      Taitaa olla kyseessä "uusiosuomalainen" vähä-älyinen suomi-ääliö, joka "ihkun kulttuurin" edustajansa kanssa lähtee maahan, joka ei "käy täysillä". Pitäkööt "hyvänänsä". Yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin.

      • juu9

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)


      • Kysellään sen
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        islamilaisen ihanuuden perään jos nuo kaksi täydessä hapessa joskus kotiin saapuvat. Islami pitää kaikkia muita vääräuskoisina eikä kalpeanaamalla ole koiran virkaa muualla kuin turistina rahaa kantaessaan.


      • tosikko

        Jokivarrenmies .Ajattelin samaa, kuin sinäkin,"suomi neito" voisi olla niin talutettavissa, että ei muuta kuin valkaistaan hiukset ja näytetään omaa erikoisuutta jos "ylkä" on vielä "kultturelli" niin mikään mahti ei pidättele


      • mahotonta porukkaa
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        " juu9"

        Edellisellä jäi tarkentamatta että yksikään( täysjärkinen valkoihoinen) ei matkusta
        ählämi maihin.Ei Suomen valtio voi olla joltakin ählämipääliköltä jatkuvasti ostamassa kansalaisiaan pois.
        Kyllä Tuosta Jemenistäkin on varoitettu,vain omalla vastuullaan sinne voi mennä.
        Jos niille maksetaan,kohta ne käyvät täältäkin hakemassa vankeja, että voivat kiristää.


      • Islamia nähneetkään
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Nuo mitään islamimaita ole. Rahalla on korvattu uskonto niissä. Kai silloin turisti voi taskut täynnä massia kävellä rauhassa ympäriinsä. Sehän on niin kuin jos oikeissa muslimimaissa kävelisi Koraani kädessä huudellen Allah akbaria. Tämä on sitä realismia.


      • meenoolippu
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        sinne vaan ja jos sieppaavat eihhän siinä mitään.menolippu vaan ei paluulippua.passi rajalla pois että pysyy sinne minne on mennyt.turhaa valitusta ja ruikutusta jokainen on sinne itte ängännyt.tervemenoa


      • pohjoisesta 10
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        juu9

        Selvästi olet alaikäinen,lisäksi taiodat olla muslimien jälkeläinen tekstistä päätellen.Olet myö ei länsimaalaisen näkönmen siitä syystä.

        Mutta niin se on poju!Hieno kulttuuri ja hieno uskonto ei kaappaa ihmisiä
        kiristääkseen sillälailla rahaa heidän kotimaistaan.


      • happoa happoa
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Tella heno kulttuuri tämä islami/ Happoa naisten kasvoille jos sivuun vilkaisevat.


      • varma se
        Islamia nähneetkään kirjoitti:

        Nuo mitään islamimaita ole. Rahalla on korvattu uskonto niissä. Kai silloin turisti voi taskut täynnä massia kävellä rauhassa ympäriinsä. Sehän on niin kuin jos oikeissa muslimimaissa kävelisi Koraani kädessä huudellen Allah akbaria. Tämä on sitä realismia.

        islamia nähneetkään ?

        Suomalainen ei kyllä tiedä mitä tuomonen (Allah akbaria ) tarkoittaa.

        Niin että musuja olet.


      • Mee alkio lutka
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        hoitoon, mitä sää siellä muslimimaissa dallailet yöllä? alaikäisenä? ooksä ihan terve?


      • Osta suomalaista!
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Mutta miksi tästä nyt vingutaan kun vienti alkoi vihdoin vetää? Ulkomaankauppaministeri oitis ottamaan yhteyttä Al Gaidaan ja kysymään ostaisivatko ne lisää? Arkadianmäeltä voisi myydä parisataa kappaletta ja jos partaäijät hyvin tingata osaavat voitaisiin antaa avustajat kaupan päälle!


      • olisi aika tietää jo
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Käyt lukiota.....mitä sitten, et tiedä kuitenkaan mitään luulet vaan että islamin usko on rauhanuskonto.....niinhän sanoi Mauno Koivistokin vielä jonkin aikaa sitten, mutta minusta hedelmistään puut tunnetaan......muslimit tappavat en luottaisi yhteenkään heistä......heidän "pyhät" kirjoituksensa kertovat sen minkä minä tiedän....miksi sinä et tiedä?

        onko sinulla korvatulpatkorvissasi ja silmälaput silmilläsi, kun et mitään tiedä?


      • paskaislamuslim

        jokivarrenmies on VIISAS mies!!!

        100% minä olen samaa mieltä kanssasi

        ja varmaan moni moni muukin...


      • idiot2
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Jos et ole huomannut niin dubaissa ei ole näkyviä terroristeja tai pommeja eikä siellä kiduteta julkisesti ketään. Vitun idiootti!


      • Myydään Pois
        Osta suomalaista! kirjoitti:

        Mutta miksi tästä nyt vingutaan kun vienti alkoi vihdoin vetää? Ulkomaankauppaministeri oitis ottamaan yhteyttä Al Gaidaan ja kysymään ostaisivatko ne lisää? Arkadianmäeltä voisi myydä parisataa kappaletta ja jos partaäijät hyvin tingata osaavat voitaisiin antaa avustajat kaupan päälle!

        Persuilla varmaankin olisi myös kysyntää noissa Al Gaida-piireissä, persuthan ovat perehtyneet noihin muslimikysymyksiin...


      • Juu juu
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Pieni korjaus sinulle: Dubai ja Abu Dhabi eivät ole maita, vaan kaupunkeja/emiraatteja yhdessä ja samassa valtiossa nimeltä Arabiemiirikunnat. Abu Dhabi on maan suurin emiraatti ja samanniminen kaupunki on maan pääkaupunki. Dubai on pienempi emiraatti ja maan suurin kaupunki.

        Ja vaikka Arabiemiirikunnissa islam on virallisesti valtionuskonto, niin aika maallistunutta siellä tosiaan on verrattuna muihin islamilaisiin maihin. Erityisesti juuri Abu Dhabissa ja Dubaissa palvotaan lähinnä rahaa.


      • Mitäs läksivät?
        Kysellään sen kirjoitti:

        islamilaisen ihanuuden perään jos nuo kaksi täydessä hapessa joskus kotiin saapuvat. Islami pitää kaikkia muita vääräuskoisina eikä kalpeanaamalla ole koiran virkaa muualla kuin turistina rahaa kantaessaan.

        Mitäpä nuita "kotia" takasin ottamaan? Taija nuitten koti ennään ees olla täälä.

        Antaapa nauttia koko rahan eestä islamilaisesta ihanuudesta. Samalla se arabian kieliki kohenee ko sieläl vankeuessa tarjoaa peppua Ibrahimille joka hihkuu arabiaksi onnesta.


      • Vain aivot puuttuu
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Tosi hieno ja ihana islam kulttuuri!Potkupallokentät täyttyy sunnuntaisin katsojista,ei
        pelien vaan hirttäjäisten!
        Suurta kansanhuvia uljaissa sivistyneissä islamvaltioissa mässäillä ihmisten
        kuolinkouristuksilla hirttosilmukoissa,todella ihquuuu!
        Vain täysverinen idiootti matkustaa islam-valtioon!
        Eikös yksi hölmömissi seurustellu musu jätkän kaa oliko dubai vai mikä pönttölä
        se paikka,eipä taida misu uskaltaa enää kamojaan hakea sieltä kun ymmärtää
        sen olevan viimeinen matka!


      • kohta veronmaksajia

        Taas huudetaan apuun kun kaiken kehitysavun ym lisäksi pitää lunnaita alkaa makselemaan sinne sun tänne kun minäminät matkustelee ja saa tehdä mitä tahtoo vaikka Jmeniinkin ole ohjeistettu välttämistä matkustaa. Nämä eikun vaan tottakai suurina maailmanmatkaajina ja minäminä kansan edustajina saavat tehdä mitä tahtovat ja kyllähän nyt meidän kaikkien veronmaksajien on tultava apuun ja maksettava velkarahalla taas yhdet etelän hetelmien "lunnaat" tälläkin tavalla. Ei hätiä kyllä Soumi maksaa kun maailmalla tulee hätä sitten mille tai kenelle tahansa..!


      • Menikö telakka takuu
        kohta veronmaksajia kirjoitti:

        Taas huudetaan apuun kun kaiken kehitysavun ym lisäksi pitää lunnaita alkaa makselemaan sinne sun tänne kun minäminät matkustelee ja saa tehdä mitä tahtoo vaikka Jmeniinkin ole ohjeistettu välttämistä matkustaa. Nämä eikun vaan tottakai suurina maailmanmatkaajina ja minäminä kansan edustajina saavat tehdä mitä tahtovat ja kyllähän nyt meidän kaikkien veronmaksajien on tultava apuun ja maksettava velkarahalla taas yhdet etelän hetelmien "lunnaat" tälläkin tavalla. Ei hätiä kyllä Soumi maksaa kun maailmalla tulee hätä sitten mille tai kenelle tahansa..!

        Taiskin mennä tuonne talakan tarvitsemat lainarahat 50 miljoonaa suoraan porhoille valuneitten kehitysapujen päälle. Näin se homma etenee ja kansa eikun köyhtyy.


      • MYYTIIN?

        MIKÄ OLI "SUOMALAISTEN" siis Suomen muslimien KILOHINTA?!?


      • Katsotaan karttaa!

        "Tavara" on sitten myyty alQaidalle, joka odottaa siitä hyvää jälleenmyyntiarvoa. Mitä suomalaisuus tässä merkitsee, kysyi viaton toimittaja siitä jotain tietävältä. Ei se mitään merkitsee. Suomalaiset luokitellaan länsimaiseksi kauppatavaraksi, vaikka ovat lähes samalta pituuspiiriltä Jemenin kanssa!

        Suomalaiset itse ovat hyvän maineensa pilanneet, minkä sitä on joskus ollut. Kekkonen, tule takaisin!


      • raakkuna1

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288532283054.html?pos=ok-nln

        Siepattu suomalainen pariskunta ja itävaltalaismies on siirtynyt al-Qaidan haltuun sellaisella sopimuksella että tuo sieppauksen suorittanut Heimopäällikön sissiryhmä saa osuutensa vasta sitten kun Jemenin valtio taipuu lunnasvaatimuksen hyväksymiseen, ja lunnasraha määrä on hyväksyttävässä määrin vastaanotettu al-Qaidan haltuun.

        Suomen aito Kansallistietäjä tietää ainoan oikean toimintaperiaatteen jolla siepatut henkilöt voidaan turvallisesti vapauttaa, ja se on ainoastaan al-Qaidan kanssa neuvotteleminen hyväksyttävällä tavalla, johon kuuluu myös asiaan kuuluva tietenkin tinkiminen lunnasraha summan määrästä joka tietojeni mukaan tulee olemaan aika huikea 4 miljoonaa euroa. Ja kun puhutaan asiallisesta ja hyväksyttävästä tinkimisestä kyseisten Arabian al-Qaidan pohjoisten joukkojen kanssa, niin ehdotan suoritettavaksi lunnassummaksi 3 miljoonaa euroa.

        Voin kertoa että Jemenin valtion virallinen taho ei tietenkään ole tilanteen hoidossa mukana muutoin kuin asiaselvittelyn kautta, johon kuuluu toki myös Jemenin virallisen suojeluskaartin erikoisjoukkojen käytön mahdollisuus. Mutta tahdon kertoa että pohjois Arabian al-Qaidan joukot ovat varsin hyvin asemissaan, ja Jemenin virallisen armeijakunnan erikoisjoukkojen käyttö on arvioitavissa erittäin vaaralliseksi operaatioksi. Ja tämän arvion perusteella väitän että aseelliseen vapauttamiseen ei tulla ryhtymään.

        Todellakin Arabian pohjoinen terroristi ryhmä al-Qaida on kiinnostunut ainoastaan lunnassumman suorituksesta, ja mahdolliset neuvottelut Suomen Hallituksen kanssa on ainoastaan Jemenin valtion virallisen tahon asia toimia neuvotteluiden välittäjänä lähinnä lunnassummaa koskevassa asiassa. Ja sellainen on erittäin epämiellyttävää Jemenin virkamiehille, mutta ihmiskohtaloiden takia siihen voidaan taipua.

        Kyseinen pohjoisen Arabian al-Qaida ryhmä on luokiteltava terroristeiksi, jotka tulevat olemaan myös Koraanin kautta tuomiolla viimeistään helvetissä. Sillä sieppausvanki draama on nyt kyseisen pohjois Arabiassa majailevan al-Qaidan terroristi ryhmän vastuulla, ja on hyvin todennäköistä sekin että syyllistyvät vielä laittomaan murhaan 3 länsimaisen henkilön kohdalla. Niinpä Suomen Kansallistietäjä Raakkuna vetoaa Jemenin valtion korkeisiin virkamiehiin, että liittäisitte ilmoitukseeni kunnianarvoisen ja luotetun Sheikin lausunnon joka on aikaisemminkin antanut ohjeitaan Jemenin Hallitukselle, ja kykenee ainutlaatuisella tavallaan puhuttelemaan myös pohjois Arabiassa majailevia terrorismiin syyllistyviä al-Qaidan jäseniä, sillä suomalainen pariskunta ei kumpikaan omaa perheensä kautta suurempaa varallisuutta, ja täältä suomesta ei ole odotettavissa keneltäkään lunnassumman suoritusta. Niinpä kyseisten al-Qaidan ryhmän vaatimustaso ja kunnia saattaa toteutua 3 länsimaisen syyttömän ihmisen murhaamisena, vaikka kyseisellä al-Qaidan ryhmällä ei ole aiemmin ollut mainittavaa vakavaa syntiä elämän kirjaan merkittynä. Ja tämän kertaisen rikollisen varallisuus hankinnan yhteydessä lunnasvaatimuksen toteutumatta, kehoitan vakavasti Allahin nimessä luopumaan uhkauksenne toteuttamisesta, ja alkavan vakavasti pohtimaan ikuisen sielunne joutumista helvettiin, ja ikuiseen kadotukseen.


      • RAAKKUNA AKHBAR
        raakkuna1 kirjoitti:

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288532283054.html?pos=ok-nln

        Siepattu suomalainen pariskunta ja itävaltalaismies on siirtynyt al-Qaidan haltuun sellaisella sopimuksella että tuo sieppauksen suorittanut Heimopäällikön sissiryhmä saa osuutensa vasta sitten kun Jemenin valtio taipuu lunnasvaatimuksen hyväksymiseen, ja lunnasraha määrä on hyväksyttävässä määrin vastaanotettu al-Qaidan haltuun.

        Suomen aito Kansallistietäjä tietää ainoan oikean toimintaperiaatteen jolla siepatut henkilöt voidaan turvallisesti vapauttaa, ja se on ainoastaan al-Qaidan kanssa neuvotteleminen hyväksyttävällä tavalla, johon kuuluu myös asiaan kuuluva tietenkin tinkiminen lunnasraha summan määrästä joka tietojeni mukaan tulee olemaan aika huikea 4 miljoonaa euroa. Ja kun puhutaan asiallisesta ja hyväksyttävästä tinkimisestä kyseisten Arabian al-Qaidan pohjoisten joukkojen kanssa, niin ehdotan suoritettavaksi lunnassummaksi 3 miljoonaa euroa.

        Voin kertoa että Jemenin valtion virallinen taho ei tietenkään ole tilanteen hoidossa mukana muutoin kuin asiaselvittelyn kautta, johon kuuluu toki myös Jemenin virallisen suojeluskaartin erikoisjoukkojen käytön mahdollisuus. Mutta tahdon kertoa että pohjois Arabian al-Qaidan joukot ovat varsin hyvin asemissaan, ja Jemenin virallisen armeijakunnan erikoisjoukkojen käyttö on arvioitavissa erittäin vaaralliseksi operaatioksi. Ja tämän arvion perusteella väitän että aseelliseen vapauttamiseen ei tulla ryhtymään.

        Todellakin Arabian pohjoinen terroristi ryhmä al-Qaida on kiinnostunut ainoastaan lunnassumman suorituksesta, ja mahdolliset neuvottelut Suomen Hallituksen kanssa on ainoastaan Jemenin valtion virallisen tahon asia toimia neuvotteluiden välittäjänä lähinnä lunnassummaa koskevassa asiassa. Ja sellainen on erittäin epämiellyttävää Jemenin virkamiehille, mutta ihmiskohtaloiden takia siihen voidaan taipua.

        Kyseinen pohjoisen Arabian al-Qaida ryhmä on luokiteltava terroristeiksi, jotka tulevat olemaan myös Koraanin kautta tuomiolla viimeistään helvetissä. Sillä sieppausvanki draama on nyt kyseisen pohjois Arabiassa majailevan al-Qaidan terroristi ryhmän vastuulla, ja on hyvin todennäköistä sekin että syyllistyvät vielä laittomaan murhaan 3 länsimaisen henkilön kohdalla. Niinpä Suomen Kansallistietäjä Raakkuna vetoaa Jemenin valtion korkeisiin virkamiehiin, että liittäisitte ilmoitukseeni kunnianarvoisen ja luotetun Sheikin lausunnon joka on aikaisemminkin antanut ohjeitaan Jemenin Hallitukselle, ja kykenee ainutlaatuisella tavallaan puhuttelemaan myös pohjois Arabiassa majailevia terrorismiin syyllistyviä al-Qaidan jäseniä, sillä suomalainen pariskunta ei kumpikaan omaa perheensä kautta suurempaa varallisuutta, ja täältä suomesta ei ole odotettavissa keneltäkään lunnassumman suoritusta. Niinpä kyseisten al-Qaidan ryhmän vaatimustaso ja kunnia saattaa toteutua 3 länsimaisen syyttömän ihmisen murhaamisena, vaikka kyseisellä al-Qaidan ryhmällä ei ole aiemmin ollut mainittavaa vakavaa syntiä elämän kirjaan merkittynä. Ja tämän kertaisen rikollisen varallisuus hankinnan yhteydessä lunnasvaatimuksen toteutumatta, kehoitan vakavasti Allahin nimessä luopumaan uhkauksenne toteuttamisesta, ja alkavan vakavasti pohtimaan ikuisen sielunne joutumista helvettiin, ja ikuiseen kadotukseen.

        VAIHDETAAN SUOMEN IMAAMI, PROFEETTA RAAKKUNA NÄIHIN VANKEIHIN. VOIS SAADA KAUPANPÄÄLLE LAIVALLISEN ÖLJYÄ.


      • Ei uutinen juu.
        Mitäs läksivät? kirjoitti:

        Mitäpä nuita "kotia" takasin ottamaan? Taija nuitten koti ennään ees olla täälä.

        Antaapa nauttia koko rahan eestä islamilaisesta ihanuudesta. Samalla se arabian kieliki kohenee ko sieläl vankeuessa tarjoaa peppua Ibrahimille joka hihkuu arabiaksi onnesta.

        Totta kai Suomi myy kansalaisiaan,kun on rahansa syytänyt Espanjaan ja Kreikkaan kansanedustajien hömpötyksiin jne..Hyvin noloa toimintaa yrittääkö edes,kukaan valtion immeisistä tehdä asialle mitään edes neuvotella tai jotain yhteistyötä tehdä ulkomaiden edustajien kanssa?!


      • -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Toivottavasti et ole lukiossa sillä kirjoittamisesi on aiva v1tun kamalan näköistä. Siis ei kukaan voi suoltaa noin vaikea selkoista tekstiä.


      • Suon heille kaiken
        Ei uutinen juu. kirjoitti:

        Totta kai Suomi myy kansalaisiaan,kun on rahansa syytänyt Espanjaan ja Kreikkaan kansanedustajien hömpötyksiin jne..Hyvin noloa toimintaa yrittääkö edes,kukaan valtion immeisistä tehdä asialle mitään edes neuvotella tai jotain yhteistyötä tehdä ulkomaiden edustajien kanssa?!

        Erittäin positiivista että tämä kadonnut pari on saanut muutoin niin tavalliseen elämäänsä säpinää. Itse haettuna.

        Ei pidä kuitenkaan maksattaa exdrime kokemuksiaan muilla, ja minun puolestani he ovatkin nyt omillaan. Tervemenoa. Lykkyä pyttyyn. Toivottavasti al gaida hoitaa omanosansa tunnollisesti loppuun asti.


      • rahan takia
        meenoolippu kirjoitti:

        sinne vaan ja jos sieppaavat eihhän siinä mitään.menolippu vaan ei paluulippua.passi rajalla pois että pysyy sinne minne on mennyt.turhaa valitusta ja ruikutusta jokainen on sinne itte ängännyt.tervemenoa

        Ei AL Qaidaa ole, kun he keksivät sen että voisivat syyttää olemassa olematonta järjestöä, rahaa ne haluavat.


      • Vai muka hieno
        juu9 kirjoitti:

        Anteeksi vaan mutta Dubai on islami maa ( Qatarissa ja Omanissa ja Abu Dhabissa käyty myös) ja erittäin turvallinen oon ala-ikäinen ja kävelen usein Dubai Marinassa yksin yöllä 11-12 samoin näissä muissakin maissa. Enkä mielestäni ole mitenkään vajaa tai tyhmä kun matkustan islamistimaihin ihan tässä lukiookin käyn että sinuna olisin ihan vaan hyss niistä yksikään täysjärkinen ei matkusta islamistimaihin asiasta ;)) kokeilisit itse eka matkustaa sinne ja nähdä miten hieno kulttuuri ja uskonto niillä on niin arvostaisit sinäkin vähän enemmän tätä maailmaa:)

        Muka hieno uskonto, ?

        JÄRJETÖN SE ON, kun asia sanotaan, niinkuin SE ON !

        Mitä auttaa hirveä allah agbarin neuroottinen hokeminen, ja se pirunpatsaan kivittäminen ? Fiksut ihmiset alkaisivat ees pikkuhiljaa kysellä jo totuuden perään, että mikähän se muhametti oikein loppujen lopuksi olikaan !


    • Miksi Jemenissä

      Onko suomalaiset Jemenissä Niinistön, Naton asialla?

    • Sellainen politrukki

      joka menee lahjoittamaan lunnasrahaa alquidoille, tulee asettaa syytteeseen terroristien kanssa vehkeilystä. Ja tuomita ankarasti. Mieluiten kuolemaan.

      Muutoin syntyy ennennäkemätön rahapumppu, joka pumppaa tasaiseen tahtiin miljoonia verorahaa suoraan terroristien taskuihin.

      Kun löytyy tyhmä valtio, joka maksaa lunnaita. Niin ottajia kyllä löytyy.

      • ujhbeb6

      • Ikävä kyllä just näin. Tuntuu tietty pahalta, kun suomalainen on kiipelissä, mutta lunnasrahoilla (joita ei tosiaan tule maksaa) saadaan tapettua moninkertainen määrä muita vääräuskoisia tuolla alueella. On hyvä muistaa, että Gaddafi maksoi aikoinaan Fräntin ja Vahasen vapaaksi, ja tällä rahalla on tehty jo aika paljon.


    • Garvaren

      Paljonkohan saivat nahkoista ?

    • moSSad

      Kuka tietää ovatko edes Al - CIAdan kaappaamia? Telkassa puhutiin, että ne ovat Jemenin heimoja joilla on tapana kiristää valtiota tällä tavoin. Mistä taas koko Al Qaida repäistiin, vain pelottelemaan ihmisiä. Itse en usko USA kuvailemaan terroristiverkostoon, koska suurimmat terroristit ovat niitä jotka tekee sen mahdolliseksi rahoittamalla ja aseistamalla niitä ja jopa kouluttamalla.

    • Köyliön Lalli

      Suomen hallituksen kannattaa nyt ehdottaa vaihtokauppaa, vaikka parisataa muslimia täältäpäin vaihdossa niistä suomalaisista...luulis olevan kaapparin riemuissaan kun on vaihtokurssi kohdillaan!

      • tätä mieltä

        Kyllä se on Lalli niin että niillä on tarpeeksi olijoita siellä,ei ne ota vastaan omiaan takaisin mitlkä ovat saaneet tänne työnettyä.Minun puolestani ne kyllä vois antaa jokaisen mitä Suomessa on näitä (rikastuttajia) nuista kahesta Suomalaisesta.
        Eikä olis huono kauppa.


      • kenkiä on
        tätä mieltä kirjoitti:

        Kyllä se on Lalli niin että niillä on tarpeeksi olijoita siellä,ei ne ota vastaan omiaan takaisin mitlkä ovat saaneet tänne työnettyä.Minun puolestani ne kyllä vois antaa jokaisen mitä Suomessa on näitä (rikastuttajia) nuista kahesta Suomalaisesta.
        Eikä olis huono kauppa.

        KATAINE katraineen myydään sinne,johan alkaa vienti vetää.


    • muhis3

      HASITSA PASA

      • ++++

        :))))))))))


    • tilannetajua

      Kuka tommoseen maahan matkustaa. Miten ne pysty lähtemään sinne noin kevyin mielin. Ne oli varmaan niin tietämättömiä. Luuli että arabia on sama asia kuin espanja. Onhan molemmat maat lämpimiä. Siihen ne yhtäläisyydet loppuukin. No, toivotaan että ne tulee ehjinä takasin.

      • 43264774978345

        Niinpä, eletään vain kaikki ottamatta minkäänlaisia riskejä, jotta voisimme kuolla turvallisesti.


      • mulla terve pää
        43264774978345 kirjoitti:

        Niinpä, eletään vain kaikki ottamatta minkäänlaisia riskejä, jotta voisimme kuolla turvallisesti.

        No siis tottakai! Mä kuolen mieluummin sänkyyni. Sussa on sitten jotai vikaa jos haluut kuolla kivuliaasti.


      • älkää
        mulla terve pää kirjoitti:

        No siis tottakai! Mä kuolen mieluummin sänkyyni. Sussa on sitten jotai vikaa jos haluut kuolla kivuliaasti.

        älkää nyt kiltit hei älkää nyt lopetakaa !!!!


      • juupa juu

        Arabia on kyllä parempi paikka kuin joku espanja.


    • jjhhoo

      Miten voidaan sanoa varmaksi sieppaajien olevan Al-Qaidan terroristeja? Maassahan on useita heimoja, joilla on suuria erimielisyyksiä Jemenin hallituksen kanssa ja ulkomaalaisia sieppaamalla heimot saavat maansa ongelmiin enemmän huomiota (media), jotta jokin kansanvälinen organisaatio tekisi maan tilanteelle jotain.

      Mutta oli tilanne mikä tahansa, rahaa EI sieppaajille saisi MISSÄÄN NIMESSÄ antaa, kuka tietää mitä niillä rahoilla tehtäisinkään ( ehkä rahoitettisiin mahdollista kansannousua/sisällissotaa Jemenin hallitusta vastaan, joka voisi pahimmassa tapauksessa johtaa maan täydelliseen kaaokseen)?

      • jjhhoo

        Tai jos ne ovatkin terroristeja, silloinkaan rahaa EI saa antaa heille. Miljoonankin euron summalla he voisivat kehittää/ostaa tehokkaampia räjähteitä tai aseita, ehkä myös laajentaa vaikutusaluettaan maailmassa. Rikas terroristijärjestö on uhka koko maailman turvallisuudelle.


    • kgjkg

      suomalaiset vapautettava,,,tai muutoin pilkkaamme Allahia.

      • ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

        kgjkg

        Justiinsa,joku voi vaikka piirtää kuvan siitä mahamutista.


      • Neuvon Antaja

        Suomen kristityhän voisivat pistää Jumalansa asialle tiedustelemaan Allahilta missä suomalaiset ovat ja kuinka heidät saadaan vapautettua...


      • epäilevä
        Neuvon Antaja kirjoitti:

        Suomen kristityhän voisivat pistää Jumalansa asialle tiedustelemaan Allahilta missä suomalaiset ovat ja kuinka heidät saadaan vapautettua...

        Onko ne puheväleissä


      • mantereen maikki
        Neuvon Antaja kirjoitti:

        Suomen kristityhän voisivat pistää Jumalansa asialle tiedustelemaan Allahilta missä suomalaiset ovat ja kuinka heidät saadaan vapautettua...

        TUlEE VIESTIT LENTÄEN NYKY.AIKANA ei sinne mennä tartte.


      • suisui2

        Ei hätää Haaviston Pekka käy hakemassa eksyneet lampaat kotiin .Voisi tuoda sieltä näytille muutaman "ammattimiehen" lomalle .Kyllä Pekka osaa kesyttää ne .Somaliassakin sodat loppuivat, kun Pekka tuli tutuksi


    • Huva matka!

      Sinisilmäiset suomalaiset lähti sitten avoimin mielin tutustumaan talviseen Jemeniin ja se onkin kauneimmillaan juuri tähän aikaan vuodesta.
      Linnut laulaa ja vuoristopurot solisee.
      Jemeniin nimenomaan tutustuu parhaiten opiskelemalla kieliä ja tutustumalla paikalliseen monimuotoiseen kulttuuriin.

      Onnea vaan matkaan! Matkailu avartaa.

      • kilohinta?

        paljonkohan suomalaisen hinta?
        Itse en kyllä maksaisi mitään.


      • Arvoton///
        kilohinta? kirjoitti:

        paljonkohan suomalaisen hinta?
        Itse en kyllä maksaisi mitään.

        Olet siis omasta mielestäsi arvoton.


    • TZADIN SOTILAS

      turha odotella takas,

      Al qaida on semmone terroristi järjestö, että se teloittaa kaikki panttivangit, koska USA eikä muukaa maa neuvottele terroristien kanssa.

    • joo...

      on se uskonto kovaa hommaa.

      • Valhetta peliin vaan

        Ja joku kehtaa väittää,että islamilla ei ole mitään tekemistä näiden terroristi järjestöjen ja fanaatikkojen kanssa.Mitähän uskontoa he mahtavat edustaa öhöm?


    • tzadin sotilas, oikeassa olet.

      Tuskin Al Qaida haluaa neuvotella suomen kanssa, koska ei heillä mitään tekemistä suomen kanssa ole.
      Veikkaan, että Al Qaida teloittaa, heidät, jos eivät saa omia terroristejä ulos quantanomobayn vankiloista.

      Oma vikasa, kun matkusaavat ählämimaihin, mun puolest on omaa tyhmyyttään kun matkustaavat tommoseen maahan,

      sama ku tuulipuku suomalainen menis iraqii jossa itsemurha pommittajat voivat pommittaa aamupala kahvilan paskaks.

      • Kyllä!

        Kyllä! Heitähän nimenomaan varoitettiin ennen matkalle lähtöä! Siitä oli mediassa uutinen.


    • hohoihoh

      Miksi al qaidaa kiinnostaisi jotkut suomalaisturistit?? Heidät on viety työskentelemään jonkinlaisessa sairaassa haaremissa tai tämä pariskunta on itsekin islamisteja ja koittavat näin kierolla juonella saada järjestölle rahallista tukea. Jokatapauksessa pariskunnasta tuskin kuullaan enää.

      • TaKajapuoli

        Niitä kiinnostaa suomalaiset turistit sen takia, koska he ovat länsimaalaisia turisteja. Tosin päätä lyhyempiä kohta, mutta sama se.
        Terrorismi on tullut suomeen. Ensimmäinen erä on alkanut ja ei varmaan montaa vuotta tarvitse pommiakaan odotella.


    • Oma vika

      Mitäs läksivät Jemeniin. Mitä muuta kohtelua noissa muslimimaissa voi odottaa.

    • Asia ratkeaa tappamalla kaikki terroristit kyselemättä. Mieluiten erityisen julmalla tavalla. Kukaan ei haasta riitaa sellaiselle joka on vahvempi ja julmempi - paitsi jos on idiootti. Khwarezmidit olivat idiootteja.

      • hulluja ei tarvita

        sut voidaan lähettää sinne ensimmäisenä.


      • Siitä sitten yhdysvaltoihin vain nukea helvetisti. Saadaan ratkaistu asia yhdellä kerralla


      • Sisulla siitä selvii

        Tilanne on järkyttävä,että eräät ja varsinkin tietyn ideologian edustajat luulevat olevansa koko maailman herroja ja pelolla hallita ihmisiä,mutta toinen puoli myös tämä MITÄ HITTOA tekee suomalaiset tai ylipäänsä kukaan tervejärkinen ihminen maassa josta varoitetaan suurlähetystön sivulla ym..Tämä on omalla hengellä leikkimistä ja tätä Suomalaisten mukamas sisukkuutta ollaan hullun rohkeita ja sisukkaita buahahaha..Ja pas-kat! katsotaan miten Suomi pariskunta ja tämä pölvästi itävaltalainen on rohkeaa.Siinä rohkeus valahtaa housun lahkeita pitkin alas,kun sattuu kohdalle oikeanlaiset pojat jotka näyttää miten polkkaa tanssitaan.

        Suomalaiset ja muut kumppanit älkää missään nimessä leikkikö uhkarohkeaa ja matkustako maihin joista varoitetaan!


    • sitä se on sano

      palstanvartija kun veti viivat sinappia. mäentunne edes suomalaisia jotka maksaisivat luonnossa kuluneesta lesbosta ja sen homoveljestä

    • entäsitten

      Jos eräs maa juutalaisia palvelee...

    • ......

      mitäs läksitte..mikä vitun takia pitää mennä ählämi maihin ?? oikein..

      • aivan paljon

        Miettikää kuin paljon suomalaisia käy Turkissa ählämimaassa?


      • ähläm al-sähläm
        aivan paljon kirjoitti:

        Miettikää kuin paljon suomalaisia käy Turkissa ählämimaassa?

        Turkki ei ole ählämimaa. Turkki on sekulaarinen tasavalta aivan samalla lailla kuin Suomi.
        Erona on toki se, että valtaosa turkkilaisista on ählämeitä ja juuri sen vuoksi Turkki käyttää valtavat summat armeijan ja turvallisuuskoneiston ylläpitoon. Pakottavat nääs ählämit olemaan ählämöimättä. Niillä on pitkät perinteet asian suhteen jo Atatürkista lähtien (oli muuten hieno ja sivistynyt mies).


      • aivan paljon
        ähläm al-sähläm kirjoitti:

        Turkki ei ole ählämimaa. Turkki on sekulaarinen tasavalta aivan samalla lailla kuin Suomi.
        Erona on toki se, että valtaosa turkkilaisista on ählämeitä ja juuri sen vuoksi Turkki käyttää valtavat summat armeijan ja turvallisuuskoneiston ylläpitoon. Pakottavat nääs ählämit olemaan ählämöimättä. Niillä on pitkät perinteet asian suhteen jo Atatürkista lähtien (oli muuten hieno ja sivistynyt mies).

        Mitä helvettiä sitten ne sählämit eli turkkilaiset tekee Suomessa jos niillä on nii hyvä maa jossa jopa suomaalaiset turistaa??? Taidat olla aika pahan aivopesun uhri.


      • akbar
        aivan paljon kirjoitti:

        Mitä helvettiä sitten ne sählämit eli turkkilaiset tekee Suomessa jos niillä on nii hyvä maa jossa jopa suomaalaiset turistaa??? Taidat olla aika pahan aivopesun uhri.

        Jos ne nimenomaan HALUAA ählämöidä... Täällä uskaltaa, ei kukaan puutu. Tai sit ne tulee paremman elintason perässä. Ja saa mun puolesta tullakin, kunhan itsensä elättävät, ja niinhän ne kebab- ja pitsapaikoissa tekee. Toisaalta vois ne alvit ja työnantajamaksutkin maksaa, mutta ei kai kaikkea voi vaatia. Pääasia, että ovat poissa pahanteosta eivätkä ählämöi.


      • hyvin vähän
        aivan paljon kirjoitti:

        Mitä helvettiä sitten ne sählämit eli turkkilaiset tekee Suomessa jos niillä on nii hyvä maa jossa jopa suomaalaiset turistaa??? Taidat olla aika pahan aivopesun uhri.

        Pitävät meidän naisemme tyytyväisinä ja antavat välillä niitä turpiin


    • bulgaria3

      eivät opiskelijat ole sossuelättejä!Kaapatut on opiskelijoita.

      • Niin, niin

        josko noita ei ole kaapattu vaan ovat ottamassa hieman syvällisempää kielikylpyä?


      • vieno

        ovatko syntyperäisiä suomalaisia?


      • älhän al-sähläm
        vieno kirjoitti:

        ovatko syntyperäisiä suomalaisia?

        Tähän on helppo vastata jopa asiaa tuntematta, eikä sitä sen puoleen kukaan UM:n ja Supon poikia lukuunottamatta tunnekaan. Eivät ole syntyperäisiä.
        Muistellaanpa hieman Jolon (saari tyynessä valtameressä) panttivankidraamaa: siepattujen henkilöllisyys oli median kautta kaikkien tiedossa jo sieppauspäivänä. Nyt ei kukaan tiedä näistä kaapatuista "opiskelijoista" mitään, koska viranomaiset eivät kerro, koska on kielletty kertomasta. Jos syntyperäisiä suomalaisia olisivat, ei olisi mitään syytää kieltää kertomasta. Eli on todistettu (ainakin omasta mielestäni riittävällä varmuudella), etteivät ole suomalaisia nämä heput kuin kansalaisuudeltaan.


    • joko pian?

      Joko pian taas meidät rokotetaan joltakin bandemialta? Saako tähän terroristi pandemiaan rokotetta pian?

    • omaa naiviuutta

      Kreikkalaiset ja nyt sitten al-Qaida vuorostaan alkaa pumpata rahaa köyhältä Suomelta! Eikö niille se öljy jo siellä riitä??? Suomella ei ole sellaisiakaan.

      Kyllä, jos Jemeniin matkustaa ja kidnapataan niin maksakoot lunnaat aivan itse! Jos niin suuren riskin ottaa, että ei etukäteen ota selvää kuinka epävakaaseen valtioon lähtee, niin silloin on OMALLA VASTUULLA!

      Itse olen tiennyt jo vuosia, että Jemen on yksi viimeisimmästä valtioista mihin pitää matkustaa.

    • Ei samaa suomeen

      Jemenissä olleena tiedän että usein heidät lopuksi tapetaan ja nainen joutuu valitettavasti usein hyväksikäytön uhriksi " vaikka erityisvieraiksi tyhmyyttään nämä yliopiston "kaikki tietävät Arabiasiantuntijat" kidnapattuja väittävät".
      Todella sääliksi heitä käy ei todellakaan hyvältä näytä pysykää ihmeessä pois Arabimaista oman turvallisuutenne nimissä.

    • R-oskaposti

      Todella merkittävää kulttuuriin tutustumista pariskunnalta , ihan oikea kielenopiskelu toteutuu ja samalla voi syventyä islamilaiseen uskomukseen . Joka piipertäjän unelmakurssi .

    • Mitään neuvotteluja

      Muuta ko komppaniallinen sotilaita päästämään rättipäät päiviltä. Samalla vaihtaa niiden islannin ilmavalvontaan lähetettävien hävittäjien kurssi sinne jemeniin, ja pyytää vielä venäläisiltä mukaan testattavaksi pari atomipommia...

      • epäilen niin

        Mutta kun se yksi komppania ei taida riittää.


      • Jos ei tule sitä 11
        epäilen niin kirjoitti:

        Mutta kun se yksi komppania ei taida riittää.

        Mutta eikös yksi Suomalainen vastannu kymmentä venäläistä? Joten varmaan sama pätää tuollekin sakille


      • TaKajapuoli
        Jos ei tule sitä 11 kirjoitti:

        Mutta eikös yksi Suomalainen vastannu kymmentä venäläistä? Joten varmaan sama pätää tuollekin sakille

        ..Yks suomalainen vastaa kymmentä ryssää. Ei taida riittää. Johonkin se tyssää..

        http://www.youtube.com/watch?v=MkQneIpDSMI

        -Raptori-


    • Tunteella mennään

      Mitä tunteita tämä herättää sinussa? Kerro meille nyt! Eikös olekin kauheaa!? Kerro nyt, tunnetko jotain?!

      Eikö teitä hävetä kysellä tuollaisia? Juorulehtijournalismiäkö haluatte harjoittaa?

    • rasistinenko

      miksikö al qaidaa kiinnostaa suomi, oletteko unohtaneet missä suomi on mukana afganistanissa ja kuka on vastapeluri, turha väittää että ei al qaidaa kiinnosta, tämä oli odotettavissa jo silloin kun katainen/häkämies lähettivät suomalaiset joukot sinne.. olisko ulkoministeriön hiljaisuus jotenkin tähän asiaan kytketty..

    • Kypsähkö

      Helvetin suuri pommi joka landiaan missä kontataan kolmekertaa päivässä ni loppuu noi terroristi touhuilut !

    • paula lehmä on cool

      moi oon aaro mäkelä syön vanukasta, soitelkaa mulle 0468445647 ;)

    • hunajaa ja AK47

      Olisivat madventures Rikun ja Tunnan tavoin naamioituneen paikallisen näköisiksi. Tuota kaappaus asiaa he varoittivat 3 kauden Jemen jaksossa.

      • Maassa maan tavalla

        Arabimaihin ei mitään asiaa maitonaamaisilla miehillä, vaan kokoparta ja päässä turbaani/rätti.
        Naisten tulee olla pukeutuneena koko vartalon peittävään kaapuun tai burkhaan, jossa ainostaan on silmän reiät.
        Länsimaisesti pukeutuminen herättä huomiota ja ovat helppoja kohteita sieppaajille.
        Jos nainen olisi pukeutunut burkhaan, niin eipä olisi joutunut sieppauksen kohteeksi, koska peittää henkilöllisyyden.

        Jos nuo kidnapatut miehetkin olisivat pukeutuneet burkhaan, niin olisivat tällähetkellä vapaana.
        Koska burkha suojaa henkilöllisyyden, niin ei kukaan tiedä onko burkhaan pukeutunut mies vai nainen, naiseksi olettavat burkhaan pukeutuneen olevan.


      • hunajaa ja AK47
        Maassa maan tavalla kirjoitti:

        Arabimaihin ei mitään asiaa maitonaamaisilla miehillä, vaan kokoparta ja päässä turbaani/rätti.
        Naisten tulee olla pukeutuneena koko vartalon peittävään kaapuun tai burkhaan, jossa ainostaan on silmän reiät.
        Länsimaisesti pukeutuminen herättä huomiota ja ovat helppoja kohteita sieppaajille.
        Jos nainen olisi pukeutunut burkhaan, niin eipä olisi joutunut sieppauksen kohteeksi, koska peittää henkilöllisyyden.

        Jos nuo kidnapatut miehetkin olisivat pukeutuneet burkhaan, niin olisivat tällähetkellä vapaana.
        Koska burkha suojaa henkilöllisyyden, niin ei kukaan tiedä onko burkhaan pukeutunut mies vai nainen, naiseksi olettavat burkhaan pukeutuneen olevan.

        Tai sitten maitonaamaisten miesten olisi pitänyt karvattaa se parta tai laittaa tekoparta jotta olisivat soluttautuneet joukkoon.


    • Breivi sulle
    • HIANOO!!

      Alko vienti vetään sitten muuallekin kuin Kreikkaan,,,rahan meinaan,,että Jemeniin, mikä jottei.
      Noita opiskelijoita ei ainakaan voi syyttää lusmuiksi, epäilen, että saavat opetusta haluamallaan tavalla paikallisella murteella.

    • soitellen sotaan

      Näinhän tässä on jo pelättykkin käyvän,Ihmisiä täältäkin kaapataan ja käsketään tuomaan maahan jotain vaikka nyt pommi tai huumeita,sit jos kieltäydyt pasahtaa kuula ohtaan .Samaa touhua kaikkialla.Onneks ei ole varaa matkustaa ja pysynkin vielä suomessa,olen vaan miettinyt mihin sitten suuntaa kun sota syttyy...Venäläiset täällä jo asustaa ja koko ajan ostaa lisää maata ja omistukseensa alueita mitähän siitäkin seuraa,miksei suomi poika voi ostaa venäjän rajalta,no en myis kyl minäkään .Tyhmä suomi sotaa kohti mennään ..millonkahan pääsis kertaamaan et sais kokemusta kun taidot alkaa ruostua ,vai joko pian pääsisimmä etulinjaan .Ei euron euroo al kaidalle

    • Hääh

      miksete itse mene poi?

    • Pitkä Mielipide

      moSSad on mielestäni oikeassa. Miten voimme varmistua siitä että se välttämättä oli edes Al-Qaidan suorittama kaappaus. Silminnäkijöitä kuulemma löytyy, mutta asia on kuitenkin epäiltävissä. Tarkoitan että kyllähän sitä myös kaiken maailman pepsodentin etc. mainoksissakin mainostetaan että ihmiset ovat antaneet loistavia lausuntoja. Sitä paitsi, kyseisten silminnäkijöiden nimiä ei ole julkistettu syystä tai toisesta, huijaus, henkilöiden turvallisuus tai jokin muu. Emme muutenkaan voi muuta kuin arvailla miten asiaa koskevat tutkimukset/henkilöiden olemassaolon tarkistukset sujuivat/tehtiinkö niitä edes. Sitä paitsi, kuka tahansa voi sonnustautua huiviin ja kaapuun. Mutta, eri ihmisillä on erilaiset mielipiteet. Loppujen lopuksihan kaikki riippuu vain näkökulmasta :)

    • sarjakuvat tietää
      • yx rääkätty ihminen

        Huumeporukoita liekö?

        Kiristävät rahaa - aineisiin ja aseisiin...

        Jonkun sivuston mukaan oikeasti Al Qaidaa ei ole olemassa - on vain luotu "verho"
        maailman järjestäyneelle hämärä-, huume- ja asebisneksille.


    • silleen ja tolleen
      • 8822

        Luin tuon linkin takana olevan kirjotuksen.
        Vahvaa tekstiä,mutta en menis väittämään
        että väärin kirjoitettu.


    • ahahahaha

      Pian melle tulee terroristivero, jolla aletaan ostamaan omiamme takaisin näistä rikastuttavista maista

      • Maahanmuutto stop

        Terroristiveroahan on lain vastainen.
        Terrorismin rahoittaminenhan on lain vastainen teko.
        Se olisi juuri tuollaista toimintaa.
        Matkustuskielto Arabimaihin olisi ainut oikea ratkaisu.
        Kellään mitään pakkoa tai asiaa matkustaa näihin ähläm maihin.
        Ja sitten tällaisista maista tuotetaan maahanmuuttajia tänne suomeen.
        Saman kunnioituksen saamme heidän silmissä täällä, kuin mitä nämä kidnapatut saavat siellä ähläm maassa.
        Ählämiläisten silmissä suomalaisen arvo on roskaakin huonompi.


      • Maahanmuutto stop
        Maahanmuutto stop kirjoitti:

        Terroristiveroahan on lain vastainen.
        Terrorismin rahoittaminenhan on lain vastainen teko.
        Se olisi juuri tuollaista toimintaa.
        Matkustuskielto Arabimaihin olisi ainut oikea ratkaisu.
        Kellään mitään pakkoa tai asiaa matkustaa näihin ähläm maihin.
        Ja sitten tällaisista maista tuotetaan maahanmuuttajia tänne suomeen.
        Saman kunnioituksen saamme heidän silmissä täällä, kuin mitä nämä kidnapatut saavat siellä ähläm maassa.
        Ählämiläisten silmissä suomalaisen arvo on roskaakin huonompi.

        "ahlam" kuuluu palstalla näemmä kirosanojen joukkoon.
        Lisätkää ahlam sanaan a:n kohdalle ä, niin tulee oikea sana, joka poistettiin.


    • monniii..

      sinne pittää lähettää karhu polliisista ja pari tripiisi tansiaa vähä niin kuin syötiks ja helevetinmoinen rali päälle juu ja jos ei onnistu niin soitto putinille se laittaa omonin porukan paikalle jo ruppee ukkoo kaatummaan mutta mukana männöö pantit mutta loppuu se kuitennii se kuappaus.

    • ...........

      Yhdysvaltain hallituksen alaisuudessa työskentelevä CIA kiristää tilannetta kidnappaamalla suomalaisturistit mielikuvitus-organisaation nimissä.

    • Hahaha

      Kaos nouseeå! Olete kusesas!

    • Keräys??

      Onko jossakin rahasto, jolla pannaan toimeen "asianmukaisia toimia" tällaisille kaappaajille?

    • Ketkä seuraavaksi?

      viestiketjun avaajana VAADIN,ETTÄ OSTAJIEN ON MAksettava lahjavero JA MYYJIEN MYÖS!!!!!!!!! ARVONLISÄVERO ON MAKSETTAVA SUOMESSA VALMISTETTUJEN TUOTTEIDEN MYYNNISTÄ

      ELI 239098403284980423984023092348049823824384932234089409832EUROA SUORAAN VALTIOLEMME TERRORISTIEN MAKSTTAVA TAI USUTETAAN VEROHALLINTO KAIKESSA KOVUUDESSAAN TERRORISTIEN PERÄÄN

      PERKELE MAKSATETAAN NIILLÄ PERINTÖVERO JA HEITETÄÄN KATAISELLA KANKKUVAKOON

      • Ketkä seuraavaksi?

        MYYNTI RIKKOO MYÖS ARPAJAISLAKIAMME KOHTA VEIKKAUS RAY KIELTÄÄ TERRORISMIN KOKO MAAILMASSA JA SEN HARJOITTAJAT RAASTUPAAN VEIKKAUSRAYN TERRORISMI-MONOPOLIN RIKKOMISESTA

        T. KUVAT LISÄNNYT AVAAJA


    • hjg1

      Jos ei islamilaiset ala hyvällä parantamaan tapojaan,ne pitää varmaan ennenpitkää hakata kunnolla maahan niinku joku Hitlerin porukka aikoinaan.
      En tiedä,joutuuko tästä maailmasta lahtaamaan yhden uskonnon edustajat kokonaan pois sitte,mutta pakko siinä tapauksessa että on kysymyksessä joko tai..
      Riehuvat ilman mitään sääntöjä niinku kurittomat pikkukakarat.

      • pödker

        Katohan peiliin ja kysy itseltäsi mitä länsi duunaa parhaillaan tai duunannut viimeiset 20v arabimaissa? Tappamalla ja kiduttamalla ihmisiä.


    • 6+20

      Kannattaisi aina muistaa se, että jäljet johtavat sylttytehtaalle....

      Kuka tästä sieppauksesta oikeasti hyötyy? Sieltä löytyy sylttytehdas.

      Islaminusko on aika kummallinen uskonto ja ihan rehellisesti perin alkukantainen, mutta ei pidä kuvitella, että islamilaiset olisivat jotenkin tyhmempiä kuin muut. Eivät he tee sellaisia asioita, jotka ovat huonoa markkinointia. Oikea kysymys kuuluukin, kenelle tällaisessta leimaamisesta ja masinoidusta propagandassta on hyötyä?

      Jos joku ei vielä keksinyt, niin kyseisen valtion nimi alkaa I:llä - ja siinä on enemmän kirjaimia kuin sumutetut uskovat.

      Logiikka! Sylttytehdas löytyy aina sieltä, kuka hyötyy.

      • sylttytehdas

        Israelia jos tarkoitat?? niin se kyllä hyötyy siitä että arabit näyttää maailman silmissä toliskoilta,niinku ehkä ovatkin,mutta en minä silti jaksa mihinkään salaliittoihin tässä asiassa uskoa,ei tämä mitään Harry Potter hommaa kuitenkaan ole.


      • oepofkee..

        6 20 Kiitos selostuksesta ja hyvästä yrityksestä puhdistaa islamin maine ja kansan joka tätä uskontoa edustaa bravo! mutta oletkos lukenut mitenkä koraania ja eri haditheja? etkö no jopas nyt alahan ottaa kirjoja käteen ja lukasemaan ihan itse.Sieltä se sulle avautuu miten kehoitetaan ja käsketään sotimaan tämän ideologian nimissä,ensin tietenkin rauhanomaisesti yrittää,mutta jos ei onnistu niin näin nykyaikaisesti sanottuna voimakeinot sallittuja sitten.

        Tiedätkö tuo sadun kertominen rauhanomaisesta uskonnosta ja ihmisitä menisi läpi jos oikeasti näissä oppikirjoissa kehotettaisi rauhaan ihmisiä ja rakastamaan kaikkia ihmisiä myös heitä ei-muslimeita.Mutta näin ei valitettavasti ole ja jos et usko niin hanki koraani ja haditheja on niitä n.100 kpl siinä riittää lukemista ja opittavaa.Ei tartte kuunnella kenenkään puheita eikä myöskään mustamaalata islamia,kun lukaset itse nämä kirjaset niin huomaat tämän tosiasian,että monen monta kertaa kehoitetaan tekoihin jotka eivät ole niin rauhanomaisia.Ja ihan itsensä muslimeiden kirjoittamia kirjoituksia ne on niin ei voi kukaan väittää,että joku puhuu kukkua islamista.Turha tässä on muita ihmisiä syytellä eiköhän niin monessa maassa ole sotaa jos minkäkinlaista olisi joskus syytä katsoa muslimeiden omaa pärstää sieltä peilistä ja miettiä oliskohan heissä itsessään jotain vikaa myös.Kaikki he eivät tietenkään väkivaltaisia ole ja perusta tämän uskonnon mukaan elämäänsä,mutta monen monta kertaa kuulee miten jokin paha teko selitetään tai haetaan hyväksyntää ideologian vuoksi


    • Bahjad Mohammed

      Hyvä jutu!!! Kaapatkoonlisaa vaa!!!

    • nYT

      ionhan EIKÖ NYT OLISI PIKKUHILJAA AIKA SUOMEN KANSA NOUSTA VASTARINTAAN NÄITÄ EUITA JA IEMENEJÄ VASTAAN JA LOPETTAA ÄKKIÄ ALKUUNSA TÄLLAISET KRIISTYKSET HÄHH ??????????????

    • USKOTTEKO TE

      Ihan oikeasti sanasta sanaan mitä Reuters/ rotschild media teille syöttää ja vielä al skeidasta?

      • oikeassa olet

        Al Qaidaa sanaa käytetään jatkuvasti uutisissa ja terrorismia, oikeesti amerikkalaiset hyökkäs afganistaniin ja ne puolustaa siellä vaan omaa maataan.


    • toivoa on siis

      Onkohan viidakkorummut pärisseet, että Hölmölän hallitus viskoo auliisti verovarojamme ympäri Tellusta - vastikkeetta.

    • DFewfwefjkfweeffewef

      Jos maksetaan niin suomalasiia kaapataan jatkossa jatkuvasti.

      Minusta neuvotteluihin pitää ottaa joku kokoomuspoliitikko jonka omat sitten teurastavat paikan päällä malliksi siitä että meillä ei ole mitään estoja uhrata omiamme, samalla kun 10 suomessa majaillutta Jemeniläistä teloitetaan (ei ole estoja toiseenkaan suuntaan).

      Tämän jälkeen molemmat teloitukset esitetään suomen kaikilla kanavilla, koska meitä ei myöskään uhkailla shokkivaikutuksella vaan me huolehdimme siitä ihan itse, lisäksi pyydämme että suomalaiset tapetaan erityisen raa'alla tavalla hitaasti ja koko tapahtuma videoidaan kunnolla niin että voimme esittää senkin suomen televisiossa.

      Meille ei vittuilla; siitä ei ole mitään hyötyä.

      Minä olen paha keisari, niin paha että se toimii.

      • Ottakaa opiksi

        Jos maksetaan ei se tarkoita välttämättä sitä,että jatkossakin Suomalaisia kaapataan JOS TALIPÄÄT OTTAVAT TÄSTÄ TAPAHTUMASTA OPIKSI ja myös lukevat tarkkaan huolella matkustuvaroitukset tiettyihin maihin NIIN ei silloin kukaan kaappaa.Ja toiseki en usko,että syynä kaappaukselle oli se,että henkilöt sattui olemaan Suomalaisia vaan eiköhän syy liene siinä,että olisivat kaapanneet ihan minkämaalaisen länsimaalaisen ihmisen,jos kohdalle sattui.Tässä tapauksessa sattui vaan olemaan Suomalaisista kysymys ja tietenki itävaltalaisesta.


    • Al Qida rocks

      Olikohan suomaisilla kaapatuilla matkavakuutus??

      Toivottavasti kukaan ei maksa lunnaita näistä vaan antaa al Qaidan pitää heidät vaikka tulkkeina.

    • kuutbai

      mitäsmenitte jemeniin,nythän saatte olla siellä eikä teidän tarvitsemaksaa mitään,olaadeli maksaakulut,nauttikaa täysinrinnoin

    • apua niille pian!

      Luin vain hieman otsikkotekstiä.
      Suomalainen pariskunta myyty siis al... jollekin.

      Ensimmäinen ajatus oli myötätunto näitä ihmispoloisia kohtaan, jotka ovat noin pahassa pinteessä. Toivottavasti he pääsevät pois rakkaittensa luo pikimmiten.

      HUOM! ÄLÄ LUE TÄSTÄ ETEENPÄIN. Terveen ihmisen mielestä pelkkää sontaa luvassa!

      Toinen ajatus oli, että miksi ihmisille jotka eivät ansaitse tuollaista kauheutta sattuu tällaista. Minä joka en jaksa elämää voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi hankkimaan kokemuksen. Jos en siitä selviäisi hengissä, se olisi ok, mutta jos selviäisin voisin olla muuttunut ihminen, joka arvostaa elämää ihan eri tavalla.

      Eli jos tuo terroristijärjestö suostuu tekemään vaihtokaupan, voin lähteä vangiksi nykyisten vankien puolesta.... Toiveajattelua... ehkä?

      Säälittävä teksti, mutta tekisi mieli saada jotakin hyvää aikaiseksi vihdoin...

    • Perus pena

      Mistä kaikki tuo inho/viha tms. ulkomaille matkaavia kohtaan syntyy?
      Mitä te kommentoijat oikein ajattlette kanssaihmisistänne jotka ulkomaille matkustavat, kun teillä on noin negatiiviset asenteet muita ihmisiä kohtaan? Oletteko te kateellisia kun muut matkustelevat, vai oletteko te ihmisvihaajia?
      Olkaa hyvät ja kertokaa.

      tuntuu että suomalaisilta on unohtunut tai heille ei ole koskaan kerrotukaan sitä että ihmisten välinen yhdistävä tekijä on nimenomaan ihmisyys l. se että me olemme kaikki ihmisiä. Toinen yhdistävä tekijä on se että elämme, jolloin myötätuntoa voi tunte kaikkea elollista kohtaan. Miettikääs vähän ja menkää itseenne..

      Uskonto yksinään ei tee mistään paikasta pahaa tms; vaan teot.

      Olen niin pettynyt ahdasmielisiin suomalaisiin ja suomalaiseen yhteiskuntaan. Aioin kouluttautua yliopistossa maisteriksi ja muuttaa jonnekkin missä ei ole niin tiukkapipoisia ihmisiä kuin täällä, sietäisitte hävetä.

      • n.24.hki

        oletpa sinä naiivi.

        tuskin KUKAAN on kateellinen näille suomalaisille heidän matkustelusta. koko tilanne kuulostaa niin uskomattomalta ja jopa fiktiiviseltä, että harva pystyy käsittämään tilannetta saati samaistumaan siihen. siksi monien on mahdotonta projektoida myötätuntoaan heitä kohtaan, varsinkin, kun pariskunta tiesi riskeistä matkustaessaan noin vaaralliseen maahan.

        mielestäni uskonto jossa on vahva ideologia (kaikki vääräuskoiset tulee tappaa) voi tehdä ihmisestä pahan. kun lapsi on pienestä pitäen kasvatettu uskomaan näin se on hänen todellisuutensa ja hän oikeuttaa tekonsa sillä.

        kun muutat ulkomaille en suosittele suurinta osaa lähi-idästä... tai suurinta osaa afrikan mantereesta. myös etelä-amerikassa on maita jonne ei turvallisuuden vuoksi kannata mennä. en ole ahdasmielinen olen realisti.


    • olen pahoillani

      Miksiköhän maailmassa pitää aina olla joku riesa kuitenkin.Natseista ja stalinisteista kun eroon päästy,niin kiihkouskovaiset alkaa piruilee niiden jatkeena sitte.

    • julmaamaailmaa

      Tällaiseksi se maailma menee,rahaa kiristetään ihmisiä apuna käyttäen..
      Oma maa mansikka, vaikka ei niin häävisti taloustilanne olekkaan..
      Mutta mieluummin köyhänä ja vapaana!

    • ljfös

      Ihminen, joka tappaa ei ole muslimi. Islamin uskossa tappaminen on väärin niin kuin monissa muissakin uskonnoissa. Ihmiset jotka väittävät olevansa muslimeja ja tappavat ne ei ole muslimeja. Ja ihan ku missään muissa maissa ei olisi vaarallista paitsi muslimimaissa.

      • Todista puheesi!!!!

        Todista väitteesi! oletko lukenut koraania varsinkin loppua kohden ja eri haditheja mm.mihamedin elämästä kertovan?! Mikä niissä kirjoituksissa on sinun vaikea ymmärtää,kun kehoitetaan ja käsketään sotimaan,kun väität,että islam on rauhan uskonto.Rauhanomaista vai?


    • asdfjös

      Niin mitä olette mieltä onk o muslimit hitlereitä?

    • Bosse p

      Hej.

      On se kauheaa kun noin käy ihmis poloisille.
      Me tällä markuksen kanssa punavuoressa itketään heidän huolesta.
      Välillä katsotaan telkusta fantsuja sisustus ohjelmia että unohdetaan kauhee tapahtuma.

      Ps. terkkkuja ja pusuja markukselle.

    • eilatiakaan jemeniin

      Kun jonnekin maahan matkustaa omalla vastuullaan se tarkoittaa juuri sitä -omaa vastuuta. Ei veronmaksajien kuulu osallistua sentilläkään tuohon touhuun
      Ottakoot vakuutusyhtiöltä lunnasvaatimusvakuutuksen jos tekee mieli rättipäihin.
      Voi olla hinnakas vakuutus.

    • jUUtinen78

      Jonkin tässä tarinassa haisee.
      Hallituksen peiteoperaatio?
      Valmistellaanko veronkorotuksia, tukileikkauksia?

      Hallitusmedian tämä vaahto näyttää tukkivan täysin, niin ettei muuta näy.

      • Niin tai...

        jospa tällä jutulla halutaan saada ihmisten ja median huomio pois siitä Ufo:sta joka juuri laskeutu hakaniemen torille.
        salaliitto toimii...


    • Vai vahti

      Sanotaan että media on vallan vahtikoira vaan mitenkäs tällaisessa tilanteessa? Taitaa olla sylikissa! Pyh! Ja Ilpolle terkkuja!

      • vai....

        Liittyyköhän Israelin edustalle jääneeseen Estelle-laivaan
        tämä juttu? Ja reilun kaupan tuotebisnekseen.
        Muistaakseni laivan kapteeni sanoi jossain haastattelussa
        että tarkoitus jatkaa matkaa Jemeniin...

        Minkähän firman asialla olevat matkalaiset?


    • omassa sopassa

      Jos haluaa mennä omalla vastuulla ,niin sitä pitää olla myös omalla vastuulla,asia
      on ollut tiedossa heillä,siinä tuli nyt sitä extremeä kuvioihin.
      Siinäpä sitte saa miettiä oliko järkevää mennä varoituksista huolimatta!
      Virheistä ihminen oppii....jos oppii..

    • se on

      Kun tässä maailmassa humanistia kukkahattua esittää,niin tulee iso paha susi ja syö.

    • HalleluJah!

      Minä luotan siihen että Jumala pelastaa.

      Tänäänkin löysin vapaan parkkipaikan autolleni kun autohallissa rukoilin Jumalalta vapaata parkkipaikkaa.

    • Muijan elätti?

      Jossain päin maailmaa ei taida olla kavereilla työkiireitä kun on aikaa istuskella auton lavalla rynkyt kourassa päivästä toiseen.

      • suomessa toisin

        Kaikki eivät ole kepulaisia riistäjiä. Afganistanissa kepulaiset olisivat aseille pelkkiä maalitauluja.


    • 122212112

      Anteeksi, mutta kyllä tässä on jotain hämää.

      Pariskunta, nainen ja mies lähtevät Jemeniin, jossa on ollut jo aiemmin tiedossa, että siellä on ulkomaalaisia kidnapattu, eikä heidän olinpaikasta ole tietoa.

      Kuka oikeasti on niin tyhmä, että lähtee tuollaiseen paikkaan OPISKELEMAAN. Jos jutut on totta, että sinne on ollut vielä matkustuskielto.... Ovatko nämä kidnapatut sitten edes totta?

      Miksi missään ei ole mitään tietoa ketkä nämä kidnapatut ovat? Ei ystävät kirjoita missään, ei perhe, ei kuvia, ei mitään.

      Onkohan näitä henkilöitä edes olemassa? Ovatko he edes suomalaisia?

      Yritetäänkö tällä saada suomi mukaan mahdollisesti tulevaan sotaan ,jossa soditaan islamia vastaan?

      Yritetään saada suomen kansa tukemaan päätöstä, että omia joukkoja lähetetään sotaan? Ja että rahaa tuhlataan siihen?

      Olen samaa mieltä, että jos joku tuollaiseen maahan lähtee, niin ei veronmaksajien tarvitse lunnaita maksaa. Lunnaat saavat itse vapautetut maksaa takaisin, jos heidät ikinä vapautetaan.

      Enpä usko että vapautetaan, ei tuo pariskunta taida olla edes todellinen.

    • Kauppiazano

      joo olipa ennen Saddam, olipa ennen Bin Laden ja Gadaffi. Niin mutta ei ole enää. Ehkäpä jolle kulle jossain on selvinnyt omituisella tavalla kuinka terroristien kanssa käydään kauppaa......

    • heh hee

      Aivan sama!

    • häpeällistä!!

      lammasmaisilla suomalaisilla ei näköjään ole pienintäkään ongelmaa neuvotella terroristien kanssa.

      Toivottavasti terroristit vaativat enemmän rahaa kuin mitä neuvottelijat ovat valtuutettuja maksamaan.

    • J K

      NIINKÖ

    • ei myönnytä

      Somalimerirosvotkin jatkavat ihmisryöstöjään, koska heitä ei mitenkään rangaista niistä. Maksetaan vain suuria summia.Heidät pitäisi ampua.

      Jemen on tiedetty terroristipaikaksi, silti hullut suomalaiset kaivavat verta nenästään ja lähtevät paikanpäälle. Suomen valtio joutuu maksamaan miljoonalunnaat ja terroristivankeja vapautetaan jostakin vankilasta, jotta he pääsevät uusiin terroritekoihin. Ehkä kaappaavat koneen, jolla suomalainen lentää etelään.

      Ehdotankin, ettei panttivangeista makseta mitään eikä mihinkään terroristien vaatimuksiin suostuta, koska ehdoin tahdoin mentiin kielletylle alueelle.

      • tukala

        Se on niin ,että tämä mies opiskeli siellä .Vaimo lähti tapaamaan miestään ja pian sitten tapahtuikin tämä pahin mahdollinen.Voisi vaikka olla niin että tämä mies olisi "uusiosuomalainen" joka luotti liikaa vallitseviin olosuhteisiin ja vaimo tietysti perässä ,suomalainen ,kun ajattelee, että hänellä on "oikeus" kulkea missä vaan myös rajojen ulkopuolella


    • jossain luki niin

      Onko niin että ne nussii sitä muijaa ja mies saa katsella vierestä?

      • Aladdinjchujb

        Kaikki musuilla mahdollista!Nyt meillä veronmaksajilla on oikeus maksaa jonkun
        pissapääählämin ja vielä ääliömmän suomikotkotin lunnaat!!Ja shit,olkoon siellä
        ei kukaan jolla aivotoiminta jotenkin pelaa lähde musumaahan!


    • nonni kusetuksen kat
    • Ensin....

      Israel on tuhon oma,kun Iran saa ydinaseen,sitä käytetään Israelia vastaan.
      Sille ei voi mitään että Israel tuhotaan,ja itse asiassa se pieni läntti jopa uhrataankin,mutta sen jälkeen jokainen islamilainen maa saa niskaansa niin monta ydiniskua että se uskonto häviää.Islamilaisia ei ole tarkoituskaan yrittää demokratisoida,vaan hävittää kokonaan pois ja luulen että Yhdysvallat,Venäjä,Britannia,ranska,Intia ja Kiina on jo sopineet mitkä alueet kukin hävittää ja miten ne lähi-idän alueita sitten keskenään jakaa.
      Islamilaisten joukkotuho on oikeutettu,kunhan ne sen tuhoamisen ensin itse aloittaa.
      Suurin osa juutalaisista asuu muualla kuin Israelissa ja sen jälkeen niillä on suuri osa lähi-itää kuitenkin.

      • muistaha historia

        Ei Iran niin tyhmä ole, että ydinasetta käyttää ja jos niitä olisi vain yksi olisi se heille itsemurha. Muista edelleen, että ne USA jotka keksi atomipommin ovat EDELLEEN ainoita jotka sitä on käyttänyt tuhotakseen massoittain siviilejä! Ydinase on edelleen peloite. Katsoin jostain tilastot ydinaseista 1. Venäjä(n.10000) 2. USA (9500) .... Israel n.200-250 käyttökelpoista ydinasetta.


      • ensin oli suo kuokka

        Mikä oli muuten tuo sinun mainitsemasi aloitus? Syyskuun 11 iskut? Hah. jos meinaat sitä ei voisi selvempää false flag iskua enään olla.


      • nähtäväksi jää
        muistaha historia kirjoitti:

        Ei Iran niin tyhmä ole, että ydinasetta käyttää ja jos niitä olisi vain yksi olisi se heille itsemurha. Muista edelleen, että ne USA jotka keksi atomipommin ovat EDELLEEN ainoita jotka sitä on käyttänyt tuhotakseen massoittain siviilejä! Ydinase on edelleen peloite. Katsoin jostain tilastot ydinaseista 1. Venäjä(n.10000) 2. USA (9500) .... Israel n.200-250 käyttökelpoista ydinasetta.

        onko Iranilaiset sitte kuinka tyhmiä ovatkaan,mutta islamista ei koskaan voi tulla demokratiaa,semmoseen se on liian hierarkinen,joustamaton,suvaitsematon ja patavanhoillinen.
        Taitaa lännellä olla kuitenkin vain tasan kaksi vaihtoehtoa,joko listiä se ampiainen tai sietää ikuisesti sen pistoja.


    • Jpaaa

      Pahalta kyllä kuullostaa..toivottavasti pääsevät takaisin kotiin...Vitun pellet jotka kirjottelee et "mitäs lähtivät"..Missään käyny ja mistään tiedä mitään ja luulee tietävänsä nii helvetisti tästä maailmasta kun osaa käyttää lapioo ja lusikkaa..helvetti tollaset pitäs sinne lähettää tai haudata johonki kiven koloon yksikseen loppu elämäkseen tai ainakin vitun kauas täältä palstalta jotka ei nää ku oman perseensä jopa peilissä!

      Ymmärrän periaatteessa al kaidojakin et mikä on motiivi...vähä samaa ajattelee moni suomalainen työtön, että töitä kun ei ole ja vihat saa vaan niskoille että ainoa vaihtoehto on ottaa sieltä missä "sitä" on kun muuta vaihtoehtoo ei tarjota...Mut tähänhän tää on koko ajan menossa ja sanoisin että tää nyt oli vielä pientä...Lisää rahaa vaan veroparatiiseihin ja "Jumalat" sinne asumaan niin kyllä alkaa taas possahtelee...Joukkueurheilu kun muutetaan yksilöurheiluksi niin se räjähtää käsiin!

      • No joo..

        Puhut muuten asiaa. Koskahan sitä meilläkin alkaa pankkiryöstöt,kaappaukset , kouluammuskelut ja kaikenkarvaset sählingit lisääntyä. Herrat vaan ihmettelee, että mikähän siinä meni vikaa. Lapsuudessa oli varmaan valuvika.


    • vauhtia, orjat!

      Orjakauppa on muslimimaissa arvostettu ja kunniallinen elinkeino.

    • Kyllähän

      tämä lievästi haiskahtaa multikultilta. Voin myös olla täysin väärässä.


      Mutta ei edelleenkään ropoja etelään. Jos aletaan antamaan niin loppua ei näy nyt eikä tulevaisuudessa.

    • arvoton

      Jemeniin on hyvä mennä lomalle, siellä annetaan arvo ihmiselle :D

    • Media123

      Asiahan on niin että kun jo ihmis kaappaus/lunnaat sitä rantautui suomeen "turusen" tekemällä juristisellä ammatti taidolla tässä taannoin,niin onha jo saatava jatkoa jolon kaappaukseen! Ja kyllä tuo mies ei ole suomalainen vaan maahanmuuttaja ja ottanut suomalaisen naisen kumppanikseen ,joka on ollut helppo "rakastuneen" naisen sinisilmääsyyteen vedoten pyytää "lomalle" luokseen,muka opiskeleen arabiaa jätkä,heh heh! Islamin uskoinen jätkä kelannut että terrorismin nimessä kun kaappaa suomalaisen naisen jemenissä ja lunnaita pyytää niin rahat tulee kun manulle aamiainen.Joku täällä sanoi et miks ei mm henkilöllisyyksistä mitään kerrota,siinä syy,rikoksena ulkomailla tehty "naisen" kaappaus ja siks ollaan hiljaa kuin kusi sukassa.Mutta siin nähdään kun rakastuu ulkomaalaiseen ,kyllä ne osaa kusettaasuomalaisilta rahat,tuttavapiirissäkin nainen lähetti rahaa rakkaalleen eurooppaan ja afrikkaa myöten,no rakkaus teettää...Suomalainen aurvaarat onkin sitte eri juttu! Veikkaan että muija "palautuu" suomeen aikanaan jos ja kun ei vaan joku pöllö rupee rahaa sinne laittaa,innostuvat vaan ja edellm kaappaus saakin jatkoa..

    • Tyhmästä päästä...

      Toivottavasti ei mene kurkunleikkaushommiksi. Toisaalta tämä oli myös pariskunnan ihan omaa syytä, joten en jaksa olla huolissani. Olivathan he saaneet vielä erillisen varoituksen ennen "lomalle" lähtöään.

      • ansaittu kohtalo

        Suomalainen sinisilmäinen nainen siis lähti mamu-miehensä mukana sinne, joten sitä suuremmalla syyllä ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • KALLE KELLO
        ansaittu kohtalo kirjoitti:

        Suomalainen sinisilmäinen nainen siis lähti mamu-miehensä mukana sinne, joten sitä suuremmalla syyllä ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Hyvä pointti "ansaittu kohtalo"... Tuossahan haisee huijauksen maku... Muka siepattu, voi mikä idiootti minäkin etten tajunnut. Jos valtio (me) maksetaan, ne elävät siellä kun kroisokset... MIKÄ HUIJAUS!!


    • KALLE KELLO

      Ihan omaa syytään. Valtion (veronmaksajien) rahoja EI pidä syytää tuollaiseen. Ovat olleet täysin tietoisia mihin menevät. Syyttäkööt itseään. Ovat ottaneet tietoisen riskin ja vastatkoon itse tai heidän sukulaisensa hoitakoon pois. TÄMÄ ASIA EI KUULU SUOMELLE VAAN HEIDÄN SUKULAISENSA HOITAKOON/MAKSAKOON, ITSEPÄ OVAT SINNE ÄNGENNEET TIETÄEN MIHIN MENIVÄT!!!

    • Ihme höpölöpö döpö

      Paljoks ne vaati lunnaita? Eli miten arvokkaita me ollaan siellä?

      Tottakai SUOMELLA on rahaa maksaa miljoonalunnaat, mutta ei rikollisille pidä maksaa siitä että eivät tekisi rikoksia ( Dirty Harry )

      • Niin aina

        Dirty Harry muuten voisi ratkaista meidän poliisi- ja rikosongelmat. ja samalla ratkeaisi monet muut yhteiskuntaongelmat.


    • Juttu meni niin

      että Jamali meni Jemeniin. Ja otti patjansa mukaan.

      Kassan huvetessa tehtiin strategia miten rahaa saisi kivasti, kun suomessa sitä oli aina rutkasti tyrkyllä kun Jamali vain halusi.

    • Hahaha

      Kaos nouseeå! olette kusesas!

    • Jos tuo pitää paikkansa niin ne ihmiset jotka sen on tehnyt Jemenissä, ne ovat tosi sairaita. Ne pitäisi laittaa hoitoon ja lukkojen taakse.

    • sandaalirakkaus

      Jossain luki että nämä ääliöt matkustivat hiekkamaahan opiskellakseen kieltä.

      Pas-kapuhetta.

      Luulisi suomessakin olevan opinahjoja joissa voi ihan ilman asettamatta itseään hengenvaaraan opiskella melkein mitä kieltä vain.

      Epäilen todella mitkä olivat todelliset vaikuttimet lähteä kameliaan leikkimään hengellään.Jotain on nyt kuviossa vialla.

      Kuten edellä jo sanottu, ei suomi voi jatkuvasti olla rahalla ostamassa kansalaisiaan takaisin rauhanuskontojen maista, kyllä nuo tiesivät minne menivät ja mitkä riskit ottivat.
      Pitäkööt hyvänään.

      • Miracle2

        Se kuuluu sarjaan yritysseminaareja aurinkorannoilla, verovähennyksiäkin.


    • Oma moka

      Mitä ajatuksia herättää:

      Toivottavasti noin vapaaehtoisen oma-aloitteisesti kriisiin itsensä hommanneen väen ihmisten ilmoille ja vapaaksi hankkimiseen ei käytetä latiakaan rahoja enempää kuin korkeintaan kysellään paikallisilta, että onko näkyny, mikä tilanne? Samaa luokkaa kuin joku extremematkailu, jossa tietyn rajan jälkeen nyt otat vain sen oma-aloitteisen riskin joutua johonkin ongelmatilanteeseen.

      Kuinka Suomalaisia muuten nämä ihan todellisuudessa ovat? Teknisesti Suomen kansalaisia? Kaksoiskansalaisia? Vai mitä... Jotenkin huvittaa koko tällainen haloo, kuin olisi jonkun suuroperaation paikka lähteä paria väärässä paikassa aikaaviettänyttä matkailijaa hakemaan kuin olisi joku kansainvälinen selkkaus kyseessä. Huoh.

    • mun puolesta

      kaikki suomiämmät saisi raijata Al-Qaidalle.
      Ei olisi mikään iso menetys.
      Tilalle saisi tuoda Persialaisia naisia.
      Sen jälkeen voisi sanoa, että Suomessa on maailman parhaimman
      näköiset naiset.

    • 11+6

      Tää sama ongelma on syksyllä uutisissa kerrotaan et jää on 3senttiä paksu silti joku menee heikoille jäille.Sama asia kun uutisia tulee ympäri maailmaa erilaisista konflikteista silti mennään.Suomen pitäis lopettaa tää hyysääminen ja ilmoittaa kukkahattu tätien vesoille et omalla vastuulla .mene ! Ei nää omasta mielestään viisaat ihmiset muuten tajua miten hyvä on kotimaa ja miten islam maissa kohdellaan esim.naista

    • 11+6

      Eikö Pekka Haavisto olis oikea henkilö hakemaan nää pois

    • 11+6

      Go Haavisto go!

      • Sisua suuhun..

        Tilanne on järkyttävä,että eräät ja varsinkin tietyn ideologian edustajat luulevat olevansa koko maailman herroja ja pelolla hallita ihmisiä,mutta toinen puoli myös tämä MITÄ HITTOA tekee suomalaiset tai ylipäänsä kukaan tervejärkinen ihminen maassa josta varoitetaan suurlähetystön sivulla ym..Tämä on omalla hengellä leikkimistä ja tätä Suomalaisten mukamas sisukkuutta ollaan hullun rohkeita ja sisukkaita buahahaha..Ja pas-kat! katsotaan miten Suomi pariskunta ja tämä pölvästi itävaltalainen on rohkeaa.Siinä rohkeus valahtaa housun lahkeita pitkin alas,kun sattuu kohdalle oikeanlaiset pojat jotka näyttää miten polkkaa tanssitaan.

        Suomalaiset ja muut kumppanit älkää missään nimessä leikkikö uhkarohkeaa ja matkustako maihin joista varoitetaan!


      • 21+13
        Sisua suuhun.. kirjoitti:

        Tilanne on järkyttävä,että eräät ja varsinkin tietyn ideologian edustajat luulevat olevansa koko maailman herroja ja pelolla hallita ihmisiä,mutta toinen puoli myös tämä MITÄ HITTOA tekee suomalaiset tai ylipäänsä kukaan tervejärkinen ihminen maassa josta varoitetaan suurlähetystön sivulla ym..Tämä on omalla hengellä leikkimistä ja tätä Suomalaisten mukamas sisukkuutta ollaan hullun rohkeita ja sisukkaita buahahaha..Ja pas-kat! katsotaan miten Suomi pariskunta ja tämä pölvästi itävaltalainen on rohkeaa.Siinä rohkeus valahtaa housun lahkeita pitkin alas,kun sattuu kohdalle oikeanlaiset pojat jotka näyttää miten polkkaa tanssitaan.

        Suomalaiset ja muut kumppanit älkää missään nimessä leikkikö uhkarohkeaa ja matkustako maihin joista varoitetaan!

        Noen itse olisi låähtenyt se on totta mutta ompahan on asiansa kun kerta menivät. Jos joku hypäää kaivooon hyppäätkö perässä kysynpähän vaan? Näitä valtion elättejä ja hyysyläisiä kuka maksaa lunnaat noistakin? Maksakoot itse kub on kerta varaa mennä Jemeniin asti...


      • 25457

        Onko se Haavisto sama, kun se Stubbin juoksupoka


    • äiti25.

      Kelan mainos-logo lisätty tuon avaajan tekemän kuvan viereen. Huvittava vertaus terroristijärjestöön.

    • Yhteistyöllä..

      Ei mene aikaakaan kun Suomen valtio ehdottaa Al-Qaidalle että voisivat vaihtaa vangit joukkovelkakirjoihin tai Soneran osakkeisiin. Talvivaaran ja outokummun osakkeita voitaisiin järjestää myös vapautusta vastaan.

      Tehdään Al-Qaidasta osa Suomen kumppanuutta ja ihmisoikeuksien turvaajia. Sopisi oikein hyvin nimittäin Lastensuojeluviraston kanssa saman katon alle. Saataisiin Lastensuojelun, turvakotien, vastaanottokotien, valtiovallan ja ministeriön bulvaanimaisuutta entisestään korostettua ja laajennettua. Tämän päivän voimasana ja tehokkuus perustuu yhteistyölle josta kaikki puhuvat. YK ja EU olisi ainakin mukana tukemassa liittoumaa ja yhteistyötä. Pointtini tässä on että syödään kaikki samalta lautaselta, niin ei tule tiskiä.

      Suomen valtio on jo väläytellyt viisumivapautta itänaapurille, niin miksei voitaisi suoraan pyytää Al-Qaida valtiovierailulle Suomeen jossa sopusaunan / kestitsemisen jälkeen hutukeiton äärellä voidaan sopia kaikista kriiseistä suoraan kasvotusten ja avoimesti ja vaikkapa vapaamuurareiden säestyksellä. Niin IRA ja muutkin tekee maailmalla että neuvottelu on tärkeää. IRA:lla ja Al-Qaidalla on tosin ollut hiljaista joka johtunut yt -neuvotteluista.

      Mielestäni Al-Qaida olisi erittäin tärkeä kumppani Suomelle tulevaisuutta ajatellen. Huomatkaa että Tarvivaara ja muut tarvitsee kipeästi kumppaneita puhumattakaan suomen telakkabusineksesta. Sitä yhteistyötä ja rahaa kaikki kumminkin haluaa. Perustelen kantaani sillä että esimerkiksi Patria kaupat ja muut asevienti ulkomaille on jo osoitus siitä Suomen pohjattomasta yhteistyönhalukkuudesta sekä vallan ja rahankäytöstä. Raha on vain rahaa. Sitä voi painaa lisää jos loppuu.

      Saisiko tämä kannatusta Suomalaisilta, mamuilta, Al-Qaidalta, tai muilta tahoilta, mitä luulette ?

      PS. Minä kannatan ja lähden rahoittamaan valtiovierailuja jos joku muukin lähtee. Viestiä tulemaan niin avataan tili valtiovierailukeräystä varten.

      Tehdään kerrankin isänmaallinen teko yhdessä ja kaikki iloitsee ja josta tulee hyvä mieli !

    • ...........?

      Eikös Suomella ole yksi Nobel palkinnon saanut rauhanneuvottelija. Elikkä nyt olisi Ahtisaarelle töitä. Toivotaan että suomalainen neuvottelutaito vielä pelaa ja pariskunta pääsee vapaalle jalalle. ehkä sitten saadaan parempi käsitys tapahumien kulusta.

      Jos Ahtisaari ei pysty tekemään mitään niin Suomen poliittisen johdon olisi kyettävä osoittamaan jonkiasteista toimintavalmiutta. Hitaalta vaikuttaa. Pitäskö nyt sitten pyytää Putinia apuun. Hehän myös ainakin ennen puhuivat siitä yhteistyö- ja avunantohengestä. Että nyt olis näytön paikka.

      Mutta kovin on hiljaista. Miten ihmeessä Suomi koskaan pärjäisi missään sodassa jos ei nyt saa kahta matti meikäläistä vapaalle jalalle.

      • oma valinta

        Saakin olla hiljaista. Pariskunta halusi seikkailla Jemenissä. Miksi seikkailu pitäisi keskeyttää valtion toimesta? Ehkä seikkailupariskunta on vaan kotoutumassa uusiin oloihin ja opiskelee arabiaa innolla.


      • -f-
        oma valinta kirjoitti:

        Saakin olla hiljaista. Pariskunta halusi seikkailla Jemenissä. Miksi seikkailu pitäisi keskeyttää valtion toimesta? Ehkä seikkailupariskunta on vaan kotoutumassa uusiin oloihin ja opiskelee arabiaa innolla.

        unohdit mainita miten ihanasti siellä loikoilee auringossa

        islamilla on oma tehtävänsä ja sitähän tämä nyt on Suomessakin


      • ei takas SF
        -f- kirjoitti:

        unohdit mainita miten ihanasti siellä loikoilee auringossa

        islamilla on oma tehtävänsä ja sitähän tämä nyt on Suomessakin

        on siellä lämmin talvi - ei tarvi palella Suomessa

        Ei penniäkään makseta islamille parikunta on Suomen islamilaisia ja niitä aivopestään siellä parhaillaan - ei takas Suomeen !

        Palauttakaa ne Somaliaan


    • Suomen valtion ei ainakaan pitäisi maksaa eurokaan näistä idiooteista, jotka matkuvastavat maahan, josta on nimen omaan vakavasti varoitettu. Maksakoot omaiset jos kiinnostaa.

      • sinnef-fennis

      • Pete & LoriFani

        Idiootti..Kommunistina sinulla kannattaisi olla ihan hissuksiin! Lisäksi pakenet Lordin ja Peten haasteita,turha vikistä, Lordi olisi käynyt sinut kotoaan noutamassa ja Bottom s Up pöytiä löytyy moniltakin pelisivuilta.

        Kehää keeehää gongiii!


    • piinaavaa

      .....tarviiko ihmetellä että suomalaiset on otettu, täältähän sitä rahaa menee pilvin pimein ja takuita joka suuntaan. Luulevat että täällä on rahapuita kasvamassa. On tää kanssa maa.

    • ongelma sekin

      islamilaiset tulee tänne ja vaatii kaikilta islamilaisten sääntöjen noudattamista.
      sitten ne kohtelee suomalaisia naisiakin täällä niinku jossain talibaniassa,eli saa tehdä mitä haluaa.

    • iso myy

      Pikku Myy. Myyty mies.Pistää halvalla.
      Oltiinko Irakin sotakoalitiossa vai ei? Tässäkö nyt hintaa maksetaan?

    • Se telakka sopimus

      Joo siis neuvotteluja käydään par aikaa.
      Al-qaida haluis palauttaa ne, mut suomalaiset haluu niist rahaa.
      Siit nyt väänetään, et ottaako suomi ne takas
      ja mihin hintaan. Aika rasistista touhua laittaa kituvalle
      Al-qaidalle ruokia syömään kaks suomalaista,
      ja sit kiristää niitä et lähetämme näitä lisää jos ei lunnaita kuulu.

      Suomi on vaatinu Al-qaidalta nyt tähän mennessä noin
      telakkasopimuksen verran lunnaita =(

      • voi raukkoja

        Juuri tulleen tiedon mukaan suomalaispariskunta on uhannut lähteä
        takaisin suomeen jos eivät saa vähintää 460 € käteen
        täyshoidosta koituvien kulujen ja laskujen jälkeen.
        Eli ainkin toinen on valkoinen.

        Vangit vaativat myös parempia tyynyjä ja PS3 konsolia.
        Al qaida on luvannut tilata telakalta soutuveneen jos
        pääsevät eroon suomalaisista.


      • .fennis.

        Sä olet parempi kun mä
        Sun on pakko olla .... Namu

        "et lähetämme näitä lisää jos ei lunnaita kuulu. "

        Toi on hyvä jos al-qaida ei maksa niin lähetetään kaikki islamilaiset al-qaidan hoiviin.

        Tulit sitten takas huumorisi kanssa.


      • reteeee
        voi raukkoja kirjoitti:

        Juuri tulleen tiedon mukaan suomalaispariskunta on uhannut lähteä
        takaisin suomeen jos eivät saa vähintää 460 € käteen
        täyshoidosta koituvien kulujen ja laskujen jälkeen.
        Eli ainkin toinen on valkoinen.

        Vangit vaativat myös parempia tyynyjä ja PS3 konsolia.
        Al qaida on luvannut tilata telakalta soutuveneen jos
        pääsevät eroon suomalaisista.

        Haaviston Pekka on jo rannalla vastassa.


      • satama jätkä

        Viimeisin tieto on ,että haluaisivat vaihtaa ne Pekka Haavistoon


    • raha on velkaa

      ei ketään oo myyty kellekään - vai onko muka jotain todisteita siitä että ois oikeasti tuommonen pariskunta jossain, valhetta tämäkin ja terroristeilla pelottelua jotta suomeen saadaan samat "lait"kun amerikassa eli kyykytyslait jotka vievät kaikki kansalaisoikeuttemme

    • Bahhah!

      Menkää enemmän sinne rättilandiaan lomillanne ja ostakaa kiinteistöjä ja muuta sieltä. Menkää sinne kaikki suomalaiset. Saan olla rauhassa.

    • Voi voi

      Onpa hienoa uutisointia taas

      Kysymyksiä herää enmmän kuin pystytään vastaamaan:

      1)Olivatko nämä suomalaisia vai suomen kansalaisia?
      2)Sohva riittää kielen opiskeluun sanakirjan lisäksi
      3)Millä rahoilla sinne mentiin
      4)Miksi sinne mentiin sohvan sijaan
      5)Miksi ihmeessä siitä uutisoidaan noin komeasti?
      Suomi on antanut liittää itsensä YK:n päätöslauselmaan missä
      sanotaan, ettei terroristien kanssa neuvotella.
      6)Ketä he ovat ja mistä he ovat?

      Meinaan nyt haisee siltä, että siellä on jotain mustia
      suomalaisia jolla on pelkkä passi tai ainakin toinen on musta eikä
      tämä nyt oikein tunnu miltään al-qaidalta..
      Vähän sattui sopivasti tuo sieppaus,kukakohan ne lunnasrahat
      saa? Että mentiinkö sinne opiskelemaan kieliä vai rikastumaan
      tuollaisessa kehitysmaassa kun ei voi luottaa edes siihen,
      että ovat rehellisesti kadonneet. Tuo Al-qaida näyttää aina
      olevan kaiken pahan alku ja juuri.

      Väitän, että koko homma on kusetusta.Eilen viimeksi iltasnomat
      ilmoittivat, että näitten kaapattujen kaverit antoivat tietoja kaapatuista (nimettöminä) mikä viittaa hyvin voimakkaasti ählypariskuntaan.

      Iltalehden pitäisi aina tarkistaa lähteet vaikka paikanpäältä mut kun ei viitsi ei jaksa niin näitä Vettenteriä tulee aina vain lisää.

      • -fennis-

        "mentiinkö sinne opiskelemaan kieliä "

        niinkun suomenkieli on niinvaikeeta niin päättivät mennä matkustuskieltomaahan opiskelemaan arabiaa. - millä ne muuten matkusti siinne Finnairillako?
        Varmaan joutui käyttää kierto teitä ja laittomia kulkuvälineitä

        Ihan selvää pässinlihaa parikunsta on näitä islam terroristeja kuten sanoin

        http://sinnef.blogspot.fi/2012/12/menna-kidnapattavaksi-jemeniin.html


      • joo77

        "viittaa hyvin voimakkaasti ählypariskuntaan. "

        No tottakai miten suomalaiset sinne osaisi päästä koska sinne oli matkustuskielto?

        Katso kuvaa topicissa eikö sekin viittaa äh lyi hin


      • No jaa

        Muistatteko oikeuslaitoksen Afrikkaexkursion, nyt rahat riitti vain yhteen virkamieheen. Meilläkin lakkautettiin pollarilaitos- kohta kun Jemenissä.


    • Yks vaan

      Oman käsitykseni mukaan näillä itsemurhaiskujen pesäpaikoissa on käsitys, että iskijä pääsee taivaaseen, kun taas oman uskontomme mukaan pääsee Helvettiin. Siksi on täysin infernaalista kenenkään matkustaa tuollaisen hyväksynnän omaavan pesäkepaikan maahan. Käsitykseni mukaan, jos matkustaa tällaisiin iskujen pesäpaikkoihin omasta tahdostaan, niin hän myös takaa itse oman turvallisuutensa. Joten lopettakaa edes vouhotus näiden kansalaistemme kohtalosta! Jos joku hyppää avantoonkin itsemurhamielessä, niin kuka sitä on kieltämässä? Ei kai odoteta, että jonkun on uhrattava tällöin oma henki toisen uhmakkuuden johdosta?

      • ei tänne

      • Kohtalo2

        Sama asia, saako turpaansa Slussenilla vai Hesassa assan vessassa.


    • bwrbwr

      Al Gayda rakastaa niiden anusaukkoja paraikaa...

    • matkalla4

      Eihän viattomia ihmisiä sais kidnapata.Toivonmukaan kaikki päättyy hyvin, eikä isompia vaikeuksia enää tulisi-
      Kaikke hyvää heidän elämäänsä ja olis kiva jos he piakkoin pääsisivät vapauteen. Kannatta meidän muidenkin katsoa mihin maahan lähdemme seuraavaksi.
      Matkustaminen tuottaa iloa, kun se menee oikein.

    • allah päättää
    • 34534lj534lk5jl34k5j

      jemen ei ole turvallinen maa. matkustivat sinne vaikka selvät ohjeet on ettei pidä matkustaa turvallisuustilanteen takia. selvitköön nyt sitten oman onnensa varassa, idiootit

    • JEES JEES

      Ei muuta kui kameleiksi vaan terroristeille niin on niistäkin jotain hyötyy.

    • sitä saa mitä tilaa

      kyl siinä voip joo olla että keskustelut aika lyhyeen loppuu.....ei kukaan rupea maksamaan huimia lunnaita parista valkonaamasta ja al qaida tekee kyllä rumaa jälkeä.....veikkaan et ei verenvuodatukselta vältytä vaan näitä hemmoja kuvataan ja lukevat paperilta terroristien kirjoittamaa lappua jonka jälkeen lattialla näkyy kolme irto päätä.....mut mut tuo oli tosiaan järjetöntä lähteä maailman terroristisoituneimpiin maahan .... mutta tällästä se on kun haluaa extremeä ni saattaa saada oikein yllin kyllin sitä

    • patu8

      hohhoijaa haistakaa p**** koko konkkaronkka

      • Kuukaudet ratkaisee

        Huumori ei heitä auta, mutta olisi pienet avustukset voinut auttaa heti alussa sinne maakuntaan. Tietä pätkä, kaivoja. Entä Pasi.. Kylän vanhin ratkaisuasemissa. Siellä ei kravatti ratkaise, vaan tavallinen reinikainen.


    • onko nyt kivaa

      Mitäs juupelia menivät kaappaus herkkään maahan, olivathan he kuulemma halunneet ottaa riskejä, nyt saavat seikkailua ja jännitystä tuutin täydeltä, selvinnevätkö hengissä, toivottavasti.

    • ValtionRahasampo

      Työttömiä,asunnottomia, kelvottomia,vankeja, vappaamatkustajia. On siinä hallituksella puuhaa. Ja menot on saatavia tuossa tuokiossa. Luottoluokitus AAA.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1250
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      50
      894
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      824
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      96
      779
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      727
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      623
    10. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    Aihe