KOKEMUKSIA KAUPPAKORKEASSA OPISKELUSTA ERI KAUPUNGEISSA ?

minne opiskeleen??

Moro, oon siis 18-v tyttö Tampereen seudulta ja aikomuksena pyrkiä kesällä opiskeleen kauppatieteitä.

Haluisinkin tietää vaikuttaako työelämässä se, mistä kauppakorkeasta on valmistunut? Minne kaupunkiin itse menisit opiskelemaan ja miksi? Minkälainen opiskelijaelämä sekä ilmapiiri kyseisessä kaupungissa vallitsee?

Lisäksi jos joku osais valaista mua sen suhteen, että onko kaikista kauppakorkeista mahdollisuus lähteä vaihtoon/työharjoitteluun ulkomaille, ja missä vaiheessa opiskeluja sinne yleensä lähdetään?

:))

4

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylteri

Ehkä pääkaupunkiseudulla vaikuttaa.
      Ouluun, koska satuin vain nyt pääsemään tänne. Hetkeäkään en ole katunut.
      Hyvä, bileitä on paljon, jos semmonen kiinnostaa.

Olettaisin, että on. Ainaki Oulussa on. Vaihtoon lähtöä mainostetaan paljon. Sitten kun itseä huvittaa, ei ehkä heti ekana vuonna kannata.

En jaksanut kirjoittaa pidempiä vastauksia.

• Marxa

Riippuu työstä. Perusduuneissa Suomessa tuskin vaikuttaa juurikaan. "Parempiin" hommiin (parhaat konsulttifirmat, pankit jne) varmasti aaltolaiset on etusijalla haastatteluihin pääsyssä, sillä kovimman karsinnan vuoksi porukka on luultavimmin parasta ja motivoituneinta ainesta. Ulkomaille jos haluat vaikka investointipankkiiriksi, niin Oxfordin ja Harvardin graduateja vastaan on vähän vaikea taistella Vaasan (sorry what?) yliopistosta valmistuneena. Aallon rahoitus on aika lailla ainoa, joka on onnistunut luomaan kontakteja sinne niin paljon, että paperikarsinnassa voi päästä muuallekin kuin ö-mappiin.

Kaikista pääsee vaihtoon about kaikkiin maihin, tosin ei nyt ihan ykkösyliopistoihin välttämättä. Useimmiten sinne mennään kolmantena tai neljäntenä vuonna.

Työharjoitteluun pääsee ulkomaille, jos on itse aktiivinen. Toisin kuin vaihtoja, koulut ei juurikaan pysty jeesaamaan niissä.

Tsemppiä pääsykoelukemiseen!

• 10+7

Aika moista Aalto hypetystä on taas meneillään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3027
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3001
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1773
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      78
      1304
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79