Ajattelin tuossa ruveta kokeilemaan kotiviinintekoa ja lueskelin erillaisia kotiviini ohjeita. Kaikkialla lukee, etää älä käytä tavallista leivontahiivaa kotiviinin tekoon, vaan erityistä viinihiivaa. Mutta missään ei lue miksei normihiivaa pysty hyödyntää. Tietääkö joku miten se vaikuttaa lopputulokseen, jos käyttää tavallista leipähiivaa?
Kiitos etukäteen!
Kotiviiniä leivontahiivalla?
3
4112
Vastaukset
- Kokemuksia jaetaan:)
Jos oikein muistan lukeneeni jostain, että hiivoja on monenlaisia. Siis ei kannata kokeilla leivontahiivaa 25 l viinisatsiin omista marjoista, melkoinen hukka jos maku sattuu olemaan ns. kiljua. Kun epäonnistuneesta satsista voi vain heittää roskikseen. Jos haluaa silti kokeilla, niin mieluummin pienessä erässä...
Enpä uskalla kokeilla leivontahiivaa, vaan luotan viinihiivaan. Tähän asti lukuisia onnistuneita kotiviinieriä, nyt käymässä ensimmäinen kerta marja-aroniasta, vielä se saavissa iloisesti pulppuaa, 3. viikko menossa. - Maaarit66
Maistoin just yks päivä normaali hiivalla tehtyä kotiviiniä omista marjoista mehusta. Oli sairaan hyvää, eikä hiiva maistunut ollenkaan toisin kun monissa muissa maistamissani viineissä. Suosittelen kokeilemista!! Itse aattelin ainakin kokeilla!
- 9999
Voi tehdä Sunnuntai kuivahiivalla, mutta se kuolee aikaisemmin kuin viinihiiva. Prosentit jää vähemmälle. Minulla on viinihiivalla aina samalla sokerimäärällä käynyt kuivaksi, kerran kokeilin Sunnuntai kuivahiivalla (2 pussia) ja jäi makeaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1666378Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv952921Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?941816Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am431525Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91236- 131087
- 501049
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75973Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23968- 17960